Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
God kveld
Jeg lurer på om noen her har brukt Amanita Muscaria (fly agaric) til sin praksis
I såfall så lurer jeg på om du kunne fortelle litt om opplevelsen.
Ps: Er dette det samme som fluesopp? den ligner veldig.
GjenopprettetMedlem
Såvidt jeg vet er det fluesopp, ja.. Erfaringer..nei
Men jeg la inn denne linken:
http://www.siberianshamanism.com/indexing.html
Den handler om sibirske sjamaners bruk av fluesopp

GjenopprettetMedlem
Rød fluesopp er full av kraft,den sitter i kroppen over flere dager etter inntak.
Virkningen er en avslappende og underjordisk.
Alle sanser er skjerpet.Den kan minne om mdma (ecstasy).
Tørket hattehud går fint å røyke sammen med litt tobakk.
En får da en mildere kontakt med denne kraftkaren av en sopp.
1 tørket sopp skal være nok for førstegangsbrukeren.
(tygget eller trekket til te)

GjenopprettetMedlem
Er ny her ,og kunne ikke unngå å svare på dette innlegget.,da barndomsminner minner dukket opp..
Da jeg var liten,ble jeg gjennom min kunnskapsrike bestefar drillet i ulike planter i nærområdet vårt.Av konkrete årsaker.
Allerede som toåring spiste jeg knoppene på en eksotisk stueplante fordi jeg syntes de var pene! Feber og utslett og et kort sengeleie i ørska ble resultatet.
Da jeg var ca. 8 år,satte jeg til livs deler av hatten på en rød fluesopp som stod i hagen. Syntes soppene var
veldig pene.
Tilståelsen ble ikke rolig mottatt,og jeg ble observert med skarpt blikk de neste dagene,i frykt for at jeg plutselig skulle falle om eller noe.
Det skjedde heldigvis ikke.
Kan man ta skade av den på noe vis?
GjenopprettetMedlem
Overdreven brug kan nok slite på leveren,som med alkohulen.
Men brukt med måtehold og respekt,er den en stor kraft-healer.
Gå inn på Erowid.org. for mere om denne flotte muscadellen.

GjenopprettetMedlem
De som ikke har åndelig slektskap til soppverdenen vil jeg fraråde å bruke fluesopp bortsett fra for å drepe innsekter.Soppens ånd kan være avvisende, fraværende fra å ta vare på en.Om man ikke har den spesielle nærheten.Man kan eventuelt bruke det i sammen med en som kan forhandle med soppens ånd.Alt annet er på eget ansvar.

GjenopprettetMedlem
Alle har et åndelig slektskap med soppen og resten av faunaen.
Om en føler at dette ikke er så,er det kanskje på tide å gjøre et bekjentskap.
Fluesoppen,tørket,gir en meget fin opplevelse for den sjamanistiskt innstilte.
Man skal ikke fraråde noen å gå til naturen for (s)opplæring.
Så det så.
GjenopprettetMedlem
Eller for å si det på denne måten: Man skal ikke anbefale noen å gå på sopptur, heller...
Som du selv sier i et tidligere innlegg, Teleterkji, man skal vise både respekt og måtehold.

GjenopprettetMedlem
Jeg har et hus i en liten by i Nordland, der jeg vokste opp. Da jeg var der i høst dukket det en dag opp en rød fluesopp like ved inngangspartiet til huset. Jeg fulgte med utover i september og oktober, så kom første frostnatta, og den så noe pjuskete ut, så jeg tok den opp og inn og har tørket den, men om jeg kommer til å bruke den til noe vet jeg ikke.
Det var bare så rart, for jeg har aldri sett fluesopp på tomta mi eller der omkring før, vi flyttet dit for snart seksti år siden, og jeg liker å følge med i hva som vokser opp rundt huset sånn helt av seg sjøl, men dette var en sjeldenhet...
Noen forslag om hva jeg kan gjøre med den?
GjenopprettetMedlem
du kan jo kansje snakke med den,du kan gå i naturen og finne en fersk en . sitte ved den ,observere den. Med litt tolmodighet BLIR DET ÅPNET NOE FOR DEG.

W3 [Sitesearch]
"Passopp":
Jeg har et hus i en liten by i Nordland, der jeg vokste opp. Da jeg var der i høst dukket det en dag opp en rød fluesopp like ved inngangspartiet til huset. Jeg fulgte med utover i september og oktober, så kom første frostnatta, og den så noe pjuskete ut, så jeg tok den opp og inn og har tørket den, men om jeg kommer til å bruke den til noe vet jeg ikke.
Det var bare så rart, for jeg har aldri sett fluesopp på tomta mi eller der omkring før, vi flyttet dit for snart seksti år siden, og jeg liker å følge med i hva som vokser opp rundt huset sånn helt av seg sjøl, men dette var en sjeldenhet...
Noen forslag om hva jeg kan gjøre med den?
Ta vare på den , den er jo et flott kraftobjekt !
Du kan også holde den i hånden og kontakte den på trommereise/meditasjon
Anonymous
Fjerner du tråder, Inger Lise?
Anonymous
hæ? tok James Arthur selvmord i fengsel?
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":
hæ? tok James Arthur selvmord i fengsel?
Neppe...siden han har vært med på dette, dato: 13. november 2006 :
http://www.coasttocoastam.com/guests/1304.html
Da må det ha skjedd veldig nylig
Dessuten...såvidt jeg kan forstå døde Wilhelm Reich FØR James Arthur ble født... :
http://nn.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich
Dette selvfølgelig forutsatt at det ikke finnes flere personer med disse navnene som er involvert i "sopp-stuing"

Anonymous
James Arthur @
http://www.jamesarthur.net
Og IKKE James Arthur Ray fra The Secret og alt det der @
http://www.jamesray.com/ som du viser til.
Når Wilhelm ble født spiller liten rolle, han uttalte seg på flere tema, bl.a. det denne tråden handler om, og det samme skjedde med ham som med James Arthur, han ble kastet i fengsel på en eller annen nulltoleranselov, bøkene hans ble brent og han døde på "mystisk" vis i fengslet kort tid etterpå, og dette skrev faktisk James Arthur selv i boka si, og det samme skjedde med ham. En tragisk historie.
Om det faktisk -stemmer- eller ikke må gudene vite, kanskje det bare er en sterk teori.
Anonymous
SOPP-STUING!

GjenopprettetMedlem
Madsoh:
Jeg klikka på den linken du henviser til. Der finner jeg at det står at James Arthur har vært på Coast to Coast...jeg klikker på den linken, søker på navnet James Arthur og da kommer det opp at en med det navnet var med der 13. nov. 2006.... Jeg følger altså bare de spora du legger ut
På denne linken blir det vaffal bekreftet at han er død..:
http://www.rense.com/general64/james.htm
Pluss litt ekstra info, for evt interresserte...

Anonymous
Kjære Inger Spise (Farlige piller?!) så snakker du om James Arthur RAY og ikke James Arthur IKKENOEMER.
Anonymous
både James Arthur Ray òg James Arthur + Jack Herrer har vært på Coast to coast, linken du viste til med James Arthur Ray viste bilder av James Arthur Ray, og den siste linken du viste til nå nettopp var faktisk James Arthur jeg snakket om, nemlig.

Anonymous
Noen som vet hvordan selve ritualene foregår? Jeg kjenner at hvis jeg noen gang skulle komme til å komme i kontakt med disse plantelærerne så skulle det foregått under seremonielle omstendigheter. Har ikke lyst å sitte hjemme på gulvet å innta kraftplantene og bare se hva som skjer. Minner for mye om rusomstendigheter, hvor man inntar noe for så å se hva som skjer. Hvis det skulle ha seg slik at jeg skal snakke med åndene vil at det skal gjøres slik det er ment å gjøres. Eller er det slik at man skaper sine egne ritualer og veien blir til mens man går den og hele den pakka der? Jeg kjenner at jeg kanskje er litt konservativ der. Jeg skulle vel helst hatt en håndbok som forklarer utførlig hvordan man utfører slike ritualer, men kanskje litt av intuisjonens kraft blir borte og ritualer slik de ble utført før ikke har like stor virkning eller kraft i dag. Jeg er jo ny i gamet og prøver fremdeles å finne ut hvordan ting fungerer med å tinnhente viten. Hvis noen evt eller har noen erfaringer, tar jeg de imot med stor takknemmlighet.
Hugs & love

GjenopprettetMedlem
Slike ritualer foregår ikke hjemme på gulvet,men ute i naturen. Det er vel natur ånder vil du ha kontakt med? Ved å innta fluesopp kontakter du dens ånd og tar en del av dens magiske kraft. Dens ånd har den magiske evne til å reise i øvre og nedre verden.Fluesopp ånden er uforutsigbar og kan komme med ordrer til brukeren ,ulydighet straffes. En må ha tilstrekkelig respekt for fluesopp ånden og naturen generelt.Respekten som er ikke skapt av frykt.
Det er forskjellige måter å tilbrede den:kan spises rå,kan kokkes i melk,melken drikkes.
Jeg personlig foretrekker trommen,fremfor fluesopp.Ved trommereise beholder man kontrollen over situasjonen,men det er ikke slik med fluesopp.