Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ja takk, jeg vil gjerne dope meg på peoyte, cocaine, marijuana og opium. Alt på en gang og gjennom en musikkopplevelse! (Nå er det forøvrig like før du inntar gudestatus Passopp).
Takknemlige hilsner fra NNy
som printer ut bildet av deg og limer det klinfast i husalteret

GjenopprettetMedlem
Nei ,nei nei,eg vil brota inn og seia det eg tykkjer om dette!

Det er galenskap,på høgt plan! Både born og vaksne vil rusa seg,rakt inn i fortapelsen!
Nei,gje meg heller turka soppar,noko kaktussaft,ja gjerne yaje-mjød om det monar! Berre ikkje dette nye ,fælslege...
Anonymous
ja det er bare å prøve ,
men det er ikke sikkert du takler konsekvensene,
du kan bli værende
GjenopprettetMedlem
"oakmann2":
ja det er bare å prøve ,
men det er ikke sikkert du takler konsekvensene,
du kan bli værende
Dette veit eg av røynsle kan skje.
Men tenk,slik ljod kan sikkert brukast som sonisk krigføring,for den med dei galne åtsiktene! Fælsleg!
(eg er i et grusomt tullehumør i dag-godt humør)
Temaet er egentleg veldig interessant.
Eg lurer på kva våre mest ihuga plantelærar-predikantar her på sona tenkjer om å få hela gamle,tapte sjelsfragment og slikt ved hjelp av binaurale bylgjer/tonar?
Is this the purgatory of the predicted future?
Anonymous
FinalTribe:
Eg lurer på kva våre mest ihuga plantelærar-predikantar her på sona tenkjer om å få hela gamle,tapte sjelsfragment og slikt ved hjelp av binaurale bylgjer/tonar?
Is this the purgatory of the predicted future?
Jeg har ikke prøvd disse binaurale bølgene/tonene - men skal gi det et forsøk i nærmeste fremtid. Men om jeg skulle velge mellom det og planter så hadde jeg tatt planter 10 av 10 mulige ganger!
Rusopplevelsene som tilbys er Marijuana (oppstemthet, dype tanker og en behagelig kroppsfølelse), Peyote (hallusinerende), Opium (lykkefølelse, velvære, beroligende), og Kokain (klarer hjernen, økt utholdenhet, bedret konsentrasjon
At Peyote blir sett på som hallusinerende og i samme båt som Kokain og Opium er jo veldig useriøst for min del. Så de som er bak dette vil nok tjene endel penger på produktet med sin markedsføring om såkalt "dopfri" erfaringer - uten bivirkninger. Nei, takke meg heller til urgamle tradisjoners plantehjelper verktøy. Og det sier jeg som en nostalgiker som liker å bevare noe gammelt som er like bra i dag og som fungerer like bra og hjelper.
Det kan sikkert dog være en fin meditasjons-cd a la - Hemi-Sync.
Anonymous
er det noen som har prøvd dette enda?
hehe, jeg er litt nysgjerrig samtidig som jeg helst vil høre en rapport før jeg hopper ut i det selv
GjenopprettetMedlem
Høy på livet - også kalt... lykkelig

GjenopprettetMedlem
Helt enig

GjenopprettetMedlem
Henger meg på Cenobit jeg....høy på livet....Å være gla i livet og alt som lever, gir en rus av egen art, kalt lykke og ikke minst kjærlighet..

GjenopprettetMedlem
livet er muligens den høyeste rus man kan få

GjenopprettetMedlem
"jimango":
livet er muligens den høyeste rus man kan få 
Yepp - Og æ bare digge det, når æ e sååååååå rusa på kjærlighet tell alt

Anonymous
hehe, her er tråden i ferd med å skli ut ser det ut som men det er godt å høre at folk er høye på livet
life is life lala lalala
lalalalife is life
GjenopprettetMedlem
Tenkte å kaste meg ut i det, men det virker ikke på mac´en min (kun til pc). Det var vel en mening med det også...

GjenopprettetMedlem
Hmmm... Forsøkte meg på en "smaksprøve".... men selvfølgelig kostet det penger....
Alternativt...: Ta et par tre trekk av en sigarett... og vær overbevist på at det er marijuana....
så skal du se at tankens kraft virker...hehe...
Et annet tips ( har jeg hørt) uten bivirkninger... Nypete kan brukes til så mangt....
Innhalert, skal det ha en euforisk lattermild virkning ...

Anonymous
Jeg har et par utslitte tøffler. Hvis man tager disse og damper dem over en kjele med kokende klotmjølk i 30 minutter for så å innhalere dampen fra dette mens man sparker seg lett i kne så vil dette ha en viss effekt. En jeg kjenner kunne rapportere milde brekninger og ømhet i venstre kne etter en slik episode. verdt et forsøk spørger du mej
GjenopprettetMedlem
Kan ikke fri meg fra å spørre hvorfor folk er nødt til å dope seg ned i det hele tatt

En kan da få sterke åndelige opplevelser uten bruk av stimuli, det tar kanhende bare litt lenger tid å komme dit. Er klar over at jeg kaster en brannfakkel her, og skynder meg med å understreke at dette er min personlige mening, hva andre gjør blander jeg meg ikke borti så lenge det ikke skjer i mitt hjem.
Ha en fin dag!

GjenopprettetMedlem
Jeg har et par utslitte tøffler. Hvis man tager disse og damper dem over en kjele med kokende klotmjølk i 30 minutter for så å innhalere dampen fra dette mens man sparker seg lett i kne så vil dette ha en viss effekt. En jeg kjenner kunne rapportere milde brekninger og ømhet i venstre kne etter en slik episode. verdt et forsøk spørger du mej
Ha ha ha.....

Den var god!
GjenopprettetMedlem
"Alias":
Kan ikke fri meg fra å spørre hvorfor folk er nødt til å dope seg ned i det hele tatt
Hei Alias, jeg er vel ganske enig med deg. Fint at du skriver dette! Du må nok regne med motbør fra visse personer på ditt utsagn her, for de er jo så opptatt av at ayahuasca m.m.m. IKKE er dop. Jeg kan godt forstå (religions)historisk sett, at det langtfra er BARE "dop" det er snakk om, men jeg mener vel noe sånt som at for oss som ikke kommer innenfra de såkalte "plantelærer-tradisjonene" så blir dette med ayahuasca m.m.m. fort en måte å "dope seg ned" på. Bevisbyrden for at dette utløser de aller høyeste åndelige (spirituelle) opplevelser ligger utelukkende på brukerne. Jeg har flere dusin med bøker av typen "Plants of the Gods", ofte skrevet av vel anerkjente forskere, likevel har jeg ennå ikke funnet én eneste grunn til at jeg for min del skulle gi meg ut på å innta noe slikt. Snarere tvert imot!
Jeg startet denne tråden nærmest som en fleip, kanskje også fordi jeg lider av den bibliotekariske yrkesskade at jeg formidler stoff (ikke materielt sett, for all del...) som jeg antar leserne av dette forumet kan ha interesse av. Og interessant har det vært for meg å se responsen.
GjenopprettetMedlem
Handler ikke denne tråden om "høy uten dop"...?
Syns det var litt artig... at det finnes uskadelige alternativer....
Tror det er svært få her på sonen som bruker "dop"...

GjenopprettetMedlem
Jo, men jeg reagerer når de reklamerer åpent med rus på linje med marihuana, kokain mm. Og dessuten vet man ikke hvordan kroppen vil reagere ved bruk av slike lydbølger over lengre tid. Poenget mitt er bare det at en fint kan klare å ha åndelige opplevelser uten bruk av slike "hjelpemidler". Holder lenge med tromme og meditasjon for min del. Tromme er lydbølger ja vel, men den utgir seg ikke for å simulere narkotiarus.
Og som jeg skrev tidligere:Dette er min mening og mine holdninger, hva andre gjør får være opp til dem. Jeg utgir meg ikke for å ha noen som helst sannhet utenom min egen
Ha en fin kveld

Anonymous
Jeg er helt enig i dine tanker om dette temaet Alias..

Disse plantene har jo vært brukt mange mange år som et stimuli for og komme i en en situasjon, hvor man skal oppleve det åndelige på en spesiell måte.
Finnes det noe forskning på om det er senskader,eller andre bivirkninger.

Jeg tar meg en tur i vår vakre natur..nyter.lytter og observerer..
Min form for rus

*Skapheksa*
Anonymous
Jeg respekterer at andre ikke forstår hvorfor noen bruker slike kraftplanter eller er skeptiske. Det er tydeligvis ikke for alle og det er som jeg erfarer det bare for dem som virkelig føler seg tiltrukket til dem og at det er meningen at de skal jobbe med dem. Om man skal virkelig lese materialet ang kilder om bruken av Peyote,Ayahuasca,San Pedro,Psilocybin(spesielt mexicanske),Iboga mm...så har jeg lagt ved masse kilder som står øverst på forsiden av plantelærere og urtesjamanisme-delen. Om man ikke føler seg tiltrukket til disse kraftplantene så får man bare la være - de skal ikke brukes til å leke med,pga nysgjerrighetstrang eller fordi noen sier det er positivt. En skal FØLE seg TILTRUKKET til dem - at det er MENING at en skal bruke dem som verktøy i sine åndelige prosesser.
Kraftplantene er med å våkner mennesker fra åndelig dvale på mange områder. Ailo har også skrevet et par fine kapitler om dem ang sine erfaringer i boka Sjamansonen - kapitlene er
DE 5 STORE
EN DRIKK FRA REGNSKOGEN
For meg er det mening at jeg skal bruke dem som verktøy. Så får andre ha sine meninger og sånt ang dem. Og gidder ikke å utfordre dem som er skeptisk til dette lengre - jeg har skrevet såpass mye om mine erfaringer,vit.kilder,bøker osv at en kan lete og finne hva jeg har skrevet. Om man ikke forstår hvorfor noen bruker dette så får det nå så være.Det finnes mange veier til ROM som det heter - eller en kan bytte ordet ROM med "kilden" - "gudommelige potensialet vårt" osv...Disse kraftplantene har eksistert i urgamle tradisjoner spesielt på det amerikanske kontinentet i titusener av år og vil gjøre det så lenge det eksisterer mennesker på denne planeten. For meg en av de mest misforståtte planter som finnes på Jorden pr i dag - om man skal bruke ensidige vestlige briller og perspektiv på det som jeg erfarer og registrerer.
En må ikke bare se på kraftplanter som kjemiske prosesser - men som åndelige lærere - healere - hjelpere - de er utrolig intelligente - Plant spirits...planteånder - de eksisterer helt klart om man føler seg tiltrukket til deres lære og de har også gitt info til sjamaner o.l. angående oppskrifter og sånt rundt disse kraftplantene. De er alliert til Moder Jord i aller høyeste grad. Jepp.
De samme prosessene som disse plantene våkner i oss skjer når man har nær-døden opplevelser eller har dype åndelige erfaringer - trancetilstander - åpner opp nye dører for oss - nye perspektiv - healer oss osv....man drømmer i våken bevissthet - det er den store forskjellen på vanlige drømmer og kraftplante-erfaringer. Lucid dreaming er også på en måte i samme spor. Vekker samme prosesser i hjernen - som disse plantene åpner opp for. En må se på dem som en helhet og ikke i bruddstykker. En kan lett mistolke det som narkotiske stoffer når man bare tenker ensidig på kjemiske prosesser.......som jeg erfarer og registrerer.
Om man mediterer,driver med yoga,trommereiser,spiritistiske teknikker,kraftplanter og andre tranceteknikker - bevissthetsendrede teknikker så går det mye på det samme - men det er klart at kraftplantene har sin måte å åpne oss opp på ang vårt gudommelige potensialet - men det er likheter med alle disse teknikkene. I verste fall kan man jo bli psykotisk av å drive med kundalini-yoga - åpne opp alle chakraer - som man også kan gjøre under trommereiser og kraftplante-seremonier - så åpner man opp for alle chakraer. I VERSTE FALL ja.....det er jo frykten som spiller oss et puss om man lar oss lede av den tanken der......det er jo mye I VERSTE FALL-scenariorer i tankemønstrene til vestlig tenkende mennesker ang disse kraftplanter fordi en har blitt lært til å følge disse frykt-tanke mønstrene. Det er farlig å meditere fordi fordi..det er farlig å drive med kundalini-yoga fordi fordi...det samme med kraftplanter fordi noen har erfart det sånn - så er det sånn for alle..det er nonsense som jeg erfarer det. Denne ta alle under en kam-mentaliteten er en av de største svakheter med vårt vestlige samfunn - det er så mye destruktiv tankemønstre vi blir lært opp til som en må jobbe mye med å komme seg ut av - det snakker jeg av egne erfaringer og det tror jeg mange erfarer. Å skifte ut destruktive - lite konstruktive tankemønstre er jo tøft - men du verden så behagelig å gjøre så åpner man opp for nye perspektiver og forståelse. Det er sånn vi lærer og sånn den åndelige veien - prosesser handler om.....gjenfødsel og dødtransformasjoner...vi dør litt her og fødes på nytt igjen..i vår bevissthet.
Endringer av bevisstheten er ikke særlig anerkjent i Vesten pga kirkens enorme makt i flere århundrer ang folks tankemønstre og de har prøvd å spille på endel frykt der ang det åndelige. Men det skjer jo gradvis endringer ang det når flere og flere "våkner" opp av bevissthetsdvalen og forstår hvordan man kan endre tankemønstre i sinnet sitt og åpne seg opp for nye dimensjoner og det gudommelige potensialet vi har som er helt enormt.
Anonymous
Jeg har ingen motforstillinger hvilken metoder andre bruker for og åpne opp for sin åndelighet.
Mitt innlegg var overhode ikke ment som et anngrept på de som er fasinert av plantenes kraft..og det spirituelle nivået en opp når ved bruk av disse plantene..
Hver må finne sin metode og åpne opp for.
Jeg bare lurte på om det var noe forskning på skade/senskader ved bruk av disse plantene..
Eller er det bare positiv effekt.
Mulig det ligger slik info i andre tråder her inne på sonen.
Det og være skeptisk er sundt og fornuftig, på lik linje som er være nysjerrig og utforskende..
*Skapheksa*
Anonymous
"Skapheksa":
Jeg har ingen motforstillinger hvilken metoder andre bruker for og åpne opp for sin åndelighet.
Mitt innlegg var overhode ikke ment som et anngrept på de som er fasinert av plantenes kraft..og det spirituelle nivået en opp når ved bruk av disse plantene..
Hver må finne sin metode og åpne opp for.
Jeg bare lurte på om det var noe forskning på skade/senskader ved bruk av disse plantene..
Eller er det bare positiv effekt.
Mulig det ligger slik info i andre tråder her inne på sonen.
Det og være skeptisk er sundt og fornuftig, på lik linje som er være nysjerrig og utforskende..
*Skapheksa*
Det finnes ekstremt mye forskning som jeg har vist til ang kilder - som en kan se litt lengre opp(ang plantelærerdelen) av flere vit.menn som sier at det har mye positivt for seg og ingen senskader eller bivirkninger. Men det er klart at det å åpne opp for alle chakraer på en gang er kraftige saker......uansett om det er kundalini-yoga,psykoaktive planter,trommereiser mm De negative rapporter en hører om ang kundalini-yoga - eller psykoaktive planter f.eks er enkelte mennesker som har blitt psykotiske fordi de ikke har taklet det å åpne seg så kraftig opp........i verste fall-scenarioer som jeg har nevnt så kan en slite med det ene og det andre psykisk om man ikke får skikkelig veiledning i slike seremonier o.l. eller ikke har erfaringer nok til å gjøre det alene osv. Så det handler vel om å være vant med å endre bevisstheten og åpne opp alle chakraer på en gang som er ganske kraftfulle saker. Helt klart. Og mange takler det fint. Men disse tar ikke myndigheter(med få unntak) hensyn til - de tar hensyn til de som ikke takler det.....Det er alltid risiko med å åpne opp alle chakraer eller dører til vårt gudommelige potensialet, men det handler om å være vant med å endre bevisstheten som jeg ser det og da spiller ikke metoder noen rolle så lenge man er trygg på det man gjør og erfarer.
Det er sunt å være skeptisk, men ikke sunt å være så skeptisk at man kveler åpenheten for at sånn og sånn kan det være.

Alle vet jo at det er risiko med å åpne seg så mye opp - alle chakraer og sånt - men om man er vant med det og trygg på seg selv så går det som regel bra. Nå har disse kraftplantene fått veldig mye negativ rykte på seg her i Vesten - så det å jobbe for å skape en mer dialog og åpenhet rundt disse plantenes egenskaper og virkninger i positiv retning er veldig vanskelig - men ingenting er umulig i mitt sinn.