Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg slutta å røyke sigaretter for noen uker siden, og i den forbindelse gikk jeg over til å daglig røyke frukttobakk i hookah (stor vannpipe). Med denne metoden greide jeg å slutte å røyke. Jeg har røyka i ca. 17 år, og prøvd å slutte flere ganger. Men jeg skal ikke lure meg selv, for det er en liten anelse nikotin i frukttobakken da. Men tjæra eksisterer ikke, så jeg er temmelig sikker på at det er et sunnere alternativ. Målet er jo å kutte mer og mer ned på frukttobakken etter hvert, og til slutt bare røyke en gang i blant. Nytter jo ikke å dra med pipa rund, så den blir hjemme, og dermed blir det automatisk mindre røyking enn hvis jeg hadde rulla sigaretter hver halvtime. Andre her som holder fast på frukttobakk-røyking? Shisha i hookah.
En annen ting, jeg fant en nikotin/tobakk-fri snus som inneholder div.urter og ting og tang, som jeg også "tygger" en del på, dette er kanskje også en av grunnene til at jeg har greid å holde meg fra sigarettene. Den heter "Onico", og selges i de fleste butikker.
(Nå håper jeg at jeg inspirerer andre også til å slutte med tjæra, hehe)
Anonymous
tja, tanken streifer av og til at det kunne være lurt å slutte. Hvordan smaker den frukttobakken da?
GjenopprettetMedlem
Det smaker som å dyppe tunga i saft av den frukt-typen en røyker. Snop.