Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har noen erfaring med bruk av bulmeurt? Planten er sterkt giftig, men var en viktig ingrediens i såkalt "hexesalve" til langt inn på 1700-tallet. "Heksene" smurte seg inn med dette for å reise i transe til f. eks. blocksberg. Skaftet som "heksa" red på (kan tolkes dit du vil) ble også smurt inn. Hadde vært interessant om noen visste noe mer om dette.
📎 Bulmeurt.jpg
GjenopprettetMedlem
Hei Ofela.

Jeg har ikke Bulmeurt på jæren,men en god venn av meg ordnet frø til Bulmeurtens søster eller halvbror nemlig Datura Stramonium.

Atropin scopolamin og Hyoscyamin,går igjen i alle de delerium fremkallende plantene Bulmeurt,Alrune,  Belladonna Og Datura.
Datura har blitt dyrket medisinskt i norge for fremstillingen av astma-sigaretter,Scopolamin er hovedleverandør av gunstig medisin til astmatikere.
Datura brukes ogso i ajahuasca brygget for å hjelpe en å lette mentalt og åndelig.
den virker bedøvende å avslappende på hele kroppen,så en blir mer mottakelig for åndenes arbeide.
Selv har jeg erfaring med å røyke den i veldig små porsjoner med litt tobakk
dens avslappende stimulerende lett euforiske effekt,har lurt mange til å røyke et par piper ekstra og endt opp deliriske i flere dager.
Delirium er en tilstand der en skifter mellom hallusinatorisk virkelighet og hverdagsbevissthet,uten kontroll.
Åndene kommer og går,og mange har blitt gale av å vente på at det skal roe seg ner, her kreves utholdenhet
av en helt spesiell type og kraft,viljestyrke er vel nærmere sannheter.
Men når det er overstått,har en erhvervet seg dens ånd som står i ledtog med mange kraft ånder i planteriket.
Den står på dødens terskel denne planten og dens røtter vokser inn i der tiden går i et annet tempo.
Den er også derfor en stor helbreder på kroppen,når den brukes med kyndige sjaman hender.
:wub:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

dens avslappende stimulerende lett euforiske effekt,har lurt mange til å røyke et par piper ekstra og endt opp deliriske i flere dager.
Delirium er en tilstand der en skifter mellom hallusinatorisk virkelighet og hverdagsbevissthet,uten kontroll.
Åndene kommer og går,og mange har blitt gale av å vente på at det skal roe seg ner, her kreves utholdenhet
av en helt spesiell type og kraft,viljestyrke er vel nærmere sannheter.
Men når det er overstått,har en erhvervet seg dens ånd som står i ledtog med mange kraft ånder i planteriket.
Den står på dødens terskel denne planten og dens røtter vokser inn i der tiden går i et annet tempo.
Den er også derfor en stor helbreder på kroppen,når den brukes med kyndige sjaman hender.

Wow, det er nok lurt å holde denne planten unna mine ukyndige nybegynner-hender :o. Man må altså fremkalle deliriske anfall for å erverve seg dens ånd, hvis jeg forsto det riktig?
Kan virkningen sammenlignes med cannabis?
GjenopprettetMedlem
Godt spørsmål Ofela.

Det jeg veit er at heksene røykte denne når de ikke hadde cannabis.
Men den kan også blandes med cannabis for å forsterke  dens effekt.
Som blir gjort i india f.eks. ofte med svak cannabis.
Spennende syns jeg med Bulmeurt,er at inni blomsten dens ser en tydelige runemønster.
og jeg tenker mitt,at denne planten kan ha vært en av Odins lærere under de 9 lange netter.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

denne planten kan ha vært en av Odins lærere under de 9 lange netter.

Ja, hehe..
Den trangsynte forskerverdenen kan også komme til å knytte "religiøse" erfaringer opp mot bruk av narkotiske stoffer. Hørt om at Moses var stein på Sinai?
http://www.aftenposten.no/viten/article2292882.ece
Jeg tror det er mulig å bruke slike midler på en konstruktiv måte, men det er selvfølgelig lettere å misbruke dem..
GjenopprettetMedlem
Heia Hei gode Ofela.

Sånn plantemedisin har ingen misbruker historie,for et misbruk av kraft planter gjør at virkningen uteblir.
Og da er det ikke lenger givende å drive på å svette å fryse å så svette igjen,uten noen euforisk effekt.
Heldigvis skal en kunne si,om fleinsopp lot seg ruse på over lengre tid,hadde vi hatt en skare av ravgale mennesker
som drev fra gård til gård med svarte øyne og einherjere i sitt følge.
Derfor er også dette planter som blir solgt på nettet,og som du kan plukke i naturen,uten at noen kommer med håndhjern og valiumsprøyte.
Myndighetene holder øye med oss,og hadde fleinsopp hatt misbruk potentiale,hadde de fløyet jevnlig over markene våre
med heavy killer poison anti fungi sprayvåpen.Og sikkert tatt lusa av en å annen soppsanker i samme fyken.
Myndighetene vet at det er noen hippier eller outsidere som har vært på nettet,og blir frelste på naturen og peace and love.
De vet inni seg at Zeppelin og Pink Floyd,ogJohn lennon,hadde ikke vært så høye på pæra sånn rent musikalskt,uten "litt" sopp og Lsd
så de lar ungdommen leve i sine urbane etnodrømmer og håper selv at de finner tilbake til en mer elskverdig livsmåte
enn det som blir tilrettelagt i systemet.
Før fantes ikke mye info om bruken av disse plantene og folk løp en stor salto i løse luften,når de mumset i seg enteogener.
nå kan du trygt sitte ner å lese hva erfarne folk har å si om hvordan og hvor og når sånne seremonier kan utføres.enten alene eller med sjaman.
Så trenger en ikke fly på veggen når døden kommer for å hilse på med sine overvennlige trinn over dansegolvene med lokkende forførende armer.
men vite at dette er en del av den sjamanistiske innvielsen som ofte skjer i plante transe,når en kanskje hadde helt  andre forventninger.

Det finnes oppskrifter på flygesalve
som er utprøvd av hekser i dag
basert på enten piggeple frø og blad
eller bulmeurtens frø å blader
urtene kokes ner til fingebøl porsjoner
og blandes i f.eks svinefett eller Solsikke olje
som skal være et alternativ
og så kan den smøres nedover skrittet,innsiden av lårene i armhulene,lysken
og ellers der huden er tynn.

Den må påføres når en er naken
og det er nok lurt å ha et stort å godt bål
i nærheten,så en ikke mister varmen i kroppen
når en er ute i de astrale riker.

Det hadde vært intressant å reist til Sabbat
med en skikkelig flygesalve.
De som kokes i dag,tenker jeg er milde og trygge i forhold til eldre dagers heksesalver
som inneholdt ennu mer dødelige planter,som for eksempel Aconitum,eller Stormhatt-Blå Ridderlue.
Denne har kverket hekseforskere,har jeg forstått.
Det er en meget flott plante,og jeg tenker voksne passer på barna sine i sommer.
Den tiltrekker seg min oppmerksomhet,men den får stå der å være fin,jeg flørter ikke med denne damen.
Medisinskt tror jeg den benyttes i små doser,for mennesker som får dødsangst under eller før fødsel eller operasjon.
Et "likegyldighetsmiddel",som gjør at hele muskulaturen blir til gele en tid.
Ellers ble Skarntyde brukt,eller Giftkjeks,som virker svært irriterende på huden,og kan kvele en mann om han guffler i seg noen blader i veikanten.
Den irriterende effekten ble utnyttet for å få de aktive stoffene i salven til å trenge fort gjennom huden.
Nesten som de små krystaller i Snusen,som skal få nikotinet lettere inn i tannkjøttet.
Opiumsvalmuer ble også brukt,Ryllik,Popler.

Sånn jeg forstår,hadde flygesalven stor betydning for heksene en tid da trommen var forbudt å bruke
så de kunne  reise i stillhet,ut gjennom skorsteinen på kraftdyrene sine,eller de hadde egnede hull i gulvet,under teppet om de ville nedover.
Om en kom over en slik gjeng med hekser inne i et hus,oppi fjellene,kunne det se skummelt ut,med snodig røyklukt,merkelig stemning
og nakne tilsynelatende døde mennesker på gulvet,som ikke var til å vekkes.
Og om en prøvde,angrep de  med det de hadde for hendene,så en hadde bare å løpe med bakbeina oppå og snodd rundt øreflippene
så fort det bare lot seg gjøre.
En skal ikke forstyrre en sovende heks,er det  motto eller ordtak,som henger innskrevet med blod på et bein over ildstedet.

Ellers syns jeg det er spennende å tenke at  Acacia  kan være det samme som Akasha!
Det psykoaktive Dmt som finnes i denne svære tre familien
er selve propellen på helikopteret når en skal ut av kroppen og inn i visdommen eller det aller helligste,Akasha.
Moses er ofte avbildet med horn der han står på topfen af Sinai i et veld av skyer å lynår
hornet er symbolet på  visdommen,samtidig viser de den opphøyde tilstand som Moses er i,hornet er direkte kanal til de øvre verdner
derifra han mottar Budene fra Metatron.
Hornet er spiral kraft,om du ser nøye har hornets oppbyggning sfærer som snor seg oppover i en meget elegant dans
den samme spiral kraften kan kjennes av sjamaner som har inntatt ajahuasca eller hellig sopp.
Slangen er der også,i hornet,den er hornets bror,og kjenner buktningene,snoingen,dansen som må til for å vekke sjelen.
Moses var en Nagual,eller slangemenneske,han samtalte på deres tungespråk,og kunne under påvirkning av Acacia-Dmt.
styre svære ur-slanger i dypet,han kommanderte Leviathan til å ta det kuli engang,og havet senket seg og mange ble reddet.
Strupesangen er Spiral kraft,en som mestrer denne kunsten,kan manøvrere svære ånde nergier der han måtte ville ha dem.
Spiral kraft er som  elektrisk  Buzzing,Sittring,eller dirring,som lader opp alle cellene i kroppen med livskraft,ekstasens nyperose.
den går både oppover og nedover,og kan ta deg til de indianske forfedrenes hjemsteder i de hellige fjellene
eller langt under jorden,der svære dyr står klar til å la deg få se innsiden av magen deres.
Denne kraften både høres og kjennes på når Didgeridooen spiller,lyden kan gi bilder av røttene til svære trær,og i deres hulromm kan du reise nedover.
Den tilstand du går inn i denne verden,er den tilstand du får se nærmere på,og lære av.
Spiral kraften tar deg nedover om du trenger dypet i jorden,og den tar deg oppover til lyse luftige  steder,når du er mettet av
underjordens juvel bestrødde stier og møter med grønne hekser fra eventyrene,krokodiller med hestehoder som synger i kor,
rosa bestemødre med kjevler som løper etter hodeskaller nedover en soppkledd kjerrevei.
Jesuser med trollmansshatt som leviterer og sender lynstråler med sitt tredje øye på små griser som boltrer seg i sjokoladesaus.
Elefanter som braser gjennom hodet,uten å bry seg med hjernen,og drar med seg alt en har lagret og sprer det utover et stort område.
Stigende og synkende latter fra klovner en ikke kan se,bare i korte glimt,der de smetter bak hjernens forheng,for å lure observatøren.

Etter mange timer i et sånt landskap,er det fint å komme tilbake,og vite at sinnet blir bombardert av en hel drøss
av effekter for å påvirke oss i en viss retning,til enhver tid.
Og den som bombarderer oss,er den samme som bombarderte Moses Gunn,når han inntok Spiral-Dmt (Spirit).
Vi får se denne bombarderingen på nært hold,vi får se bombardørens galleri av ansikt "han" har anntatt gjennom aeoner av tid.
Hva vi lærer er at så lenge vi er åpne for denne bombarderingen,foregår den uten at vi tar skade av den
men om en prøver å stanse det,vil en selv eksplodere,og det er en smertefyllt tilstand,en lærer å puste seg videre og ut av.
I nød lærer naken kvinne å spinne,er et ordtak som har kommet til meg, i nøden.

All the love i have
is in my mind
                -The Verve.

Mvh.Hyoscamus Niger.
GjenopprettetMedlem
Dette synes jeg begynner å høres skummelt ut :icon_confused:
Prøver så godt jeg kan å kvitte meg med samfunnets inndoktrinerte fordommer, og har lært meg å ikke kritisere det jeg ikke forstår, men..

Dere vet utrolig mye her på forumet. Jeg føler meg som en uverdig inntrenger, noe jeg selvfølgelig setter på egen regning. Et sted må man jo begynne.
All ære til dere hekser og sjamaner der ute. Jeg bøyer meg i støvet :respect:
GjenopprettetMedlem
Det høres jo veldig spennende ut.. At man kan bruke sånne sopp og urter for og oppnå euforiske tanker og flyte mellom verdnene  ;)
Man skal isåfall ha veldig respekt for slikt  :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Jeg tror vi mennesker kan,
når man har kommet ganske langt på den åndelige veien oppnå samme euforiske tilstand som av foreksempel fleinsopp av oss selv.
Har prøvd engang(fy), Jeg hadde det aldri noe ubehagelig. Det var ikke sånn jeg trodde jeg kunne fly og sånn  :lol: :lol:

Jeg skjønte plutselig alt, så sammenhengene mellom alt, så energien rundt planter og trær, så energistrømmene mellom personer som pratet. Jeg satt en time og pratet med min avdøde oldefar :wub:

Men dette er noe man skal ha respekt :respect: for og være forsiktig med, om noen spør meg.. Men en interessant opplevelse var det :)  ;)

Og jeg tror som sagt at når man har kommet ganske langt på den åndelige veien, så kan man opp nå samme auforiske tilstand uten å innta noe..
Husk...
Vi bruker jo bare noen få prosent av hjernen.. Jeg tror at jo mer man lærer, jo mer innsikt man får, jo lenger på veien man kommer.
Jo mer av hjernen kan vi bruke..

Og det er jo bevist under hjerne-scaning at når noen er på Lsd, fleinsopp ol.
Så er andre deler i hjernen som aktiveres.
Og de delen av hjernen tror jeg vi kan aktivere selv, om man bare kommer langt nok på sjaman(åndelige) veien, til og kunne det.
Senke seg i trance osv. Som på trommereise, meditasjon ol. bare enda mer(dypere trance) kanskje ??

Dette er tanker jeg har gjort meg da :)

Bulmeurt har jeg ikke hørt om. Men skal les litt om den. Mange og mye spennende urter som man kan bruke for og bli frisk av sykdommer osv.
Vet ikke så mye om medisin-urter, så kanskje jeg skal sette meg mer inni det  :)

Forresten så har jeg et spørsmål angående alt dette som står på tråden.. :
Bli det brukt mye hallusigener av forskjellige sorter av sjamaner, hekser og åndelige i norge.
Og til åndelig,sjamanistisk arbeid her i Norge???

Eller er det mer skjeldent?? Vet noen noe om det???

Lys, varme og kjærlighet fra hans
GjenopprettetMedlem
Meget intr det du nevner om spiralkraften Tele, har hatt noen av mine heftigste reiser/syn/drømmer i senter av en slik kraft, kan minne om det stille i tornadoens øye.

Hans eller Monica, et spennende innspill til det du spør om er en undersøkelse som blir nevnt i en bok av Michael Harner.
Det blir der hevdet at forskning har kommet frem til at enkelte har naturlig mer enn andre av stoffer som er "hallisfremkallende".
Kroppskjemi kan altså være en avgjørende faktor.
Andre kanskje "trenger" å innta stimulerende stoffer for å komme skikkelig "på tur".

"Ofela":

Dette synes jeg begynner å høres skummelt ut :icon_confused:
Prøver så godt jeg kan å kvitte meg med samfunnets inndoktrinerte fordommer, og har lært meg å ikke kritisere det jeg ikke forstår, men..

Dere vet utrolig mye her på forumet. Jeg føler meg som en uverdig inntrenger, noe jeg selvfølgelig setter på egen regning. Et sted må man jo begynne.
All ære til dere hekser og sjamaner der ute. Jeg bøyer meg i støvet :respect:

Ikke bøy deg så langt ned da, å ta i bruk hele sitt potensiale innebærer også at man innser sin egen storhet.
Sinnet har mange rom, jo flere man får ryddet i og tatt i bruk -jo bedre.
Men sikkert lurt å ikke bli "for god" i egne øyne, fare for at man ikke ser det som er rett framfor seg om haken peker for mye oppover.
Man slutter å lære da.
GjenopprettetMedlem
Intr.sant det du sier om hallisfremkallende stoffer Katonka X.

Terence Mckenna som du nok har hørt om

mener at det finnes plantesjaman slekt som går langt tilbake,og dermed arver  vi kallet til å bruke disse plantene,og gjennoppta kontakten
med de som er forfedrene våres.
De brukte dem,velsignet dem,og når en faller i dyp transe,så ser en dem også,de er der ennå,og støtter den reisende,så han ikke går seg vill.

En kommer skikkelig på "tur" uten å bruke disse plantene
for de lærer en hvordan å komme skikkelig på "tur",mens en er der.
ogso uten tromme og redskaper.
De åpner åndenes verden,så vi får komme inn,og se at vi er velkomne,det er et godt univers å reise gjennom på kryss å tvers.
en blir forklart i symboler å bilder,at dette er innsiden våres,det er ikke noe som opphører når plantemedisinen ikke er der.
Så det er ikke slik at en blir avhengig av å bruke dem
Snarere lærer de oss å bli kjent med vår egen kraft
så vi kan stå i oss selv,og være gode mennesker.
De gjør oss enklere,som plantene  er det selv,så vi kan finne vårt sted vinduskarmen og trives med det.

Hadde fleisnoppen vært et problem,hadde dere sett mitt ansikt på forsiden i alle aviser med klovnehatt og etthjulsykkel på vei et sted
for å pushe sopp på noen uskyldige tenåringsjenter som bare ville hjem til mor.
Vi hadde hatt dikt med bare tull å fjas på sjamansonen
og folk som pratet i koder og forandret på navnet sitt i det uendelige.
Vi hadde hatt innlegg som dette,med en Teleterkji som tydeligvis ikke var helt skodd i hestesalen
og så hadde Katchonka kommet å sagt noe som hadde fått hele sonen til å blusse opp i kinnene
på grunn av dette.
Men det har vi jo ikke.

Litt tilbake til Bulmeurten,jeg fant dette i en bok av Dannie Druehyld som heter Heksens Dagbog:

Bulmeurt har flere navne,den kaldes profetplante,sigøjnernes plante.
Planten fører dig til dine ubevidste dybder,til landet hinsides regnbuen,
hvor nornen vil hviske fortidens historie og vise dig fremtidens spejl.
Planten blev brugt til vandring i de dødes riger af vølver og præstinder,
der indåndede bulmeurtrøg,før de sprædte orakler og spådomme.
Bulmeurt er en tro hekseplante,der skærper din sans for fremtidens verden,for at se.
Hun er underverdenens blomst,for at møde hende må du ikke frygte døden.
Hun er sanddru og vedholdende.
Bulmeurt er en af de vigtigste urter i heksens flyvesalve.Hun er giftig.
Giftindholdet er størst i frøene.

Mvh. San Pedro* Bulmeurt*Ayahuasca*Peyote*Iboga Tabernanthe*Kamo*San Isidro*Stropharia Cubensis*Ipomea Violacea*Datura Brugmansia*
      Peganum Harmala*Amanita Muscaria*Cannabis Sativa*Yohimbe*Kava-Kava*Ledum*Lsd*Trichocereus peruvianus*Nicotina Tabacum.
          og sist men ikke minst Psilocybe Semilanceata,som er det latinske navnet på den Norske fleinsoppen med spiss hatt
              som de prater om nedi europa,og skryter av.
GjenopprettetMedlem
Her er mer info om Bulmeurt ;)

Black Henbane (Hyoscamus niger) belongs to the Solanacea and is one of the oldest psychoactive plants known: its ritual and shamanistic use probably dates back to Paeolithicum. In ancient Greece black henbane was used for clairvoyance and as a poison and during the Middle Ages it was one of the main ingredients of the hallucinogenic brews.

Reportedly, these brews would have effects such as euphoria, visual hallucinations and confusion, so ingestion is not encouraged or recommended. It has also been reported that sometimes episodes of restlessness are alternated by periods of relaxation. The entire experience reportedly lasts for 3-5 hours, but the hallucinogenic side effects may last up to 2 days.

The leaves from this ancient plant were used for hundreds of years across the world until they were demonized by the Roman Catholic Church. Used in beer and witch's ointments, the leaves of this plant would invoke giddiness and visionary experiences.

The seeds and foliage contain the active ingredients; but the seeds are most concentrated. The plant material was often smoked (alone or in mixtures), prepared as a tea or just eaten. South-American Indians would ingest only 1/2g - 1g of dried material for their Shamanistic purposes, and it can absorb through the skin, so please be careful when handling this plant.

Tatt herfra :

http://www.shamansgarden.com/p-231-blac ... niger.aspx

;)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Takk for linken til shaman's garden, gartner! Her kommer jeg nok til å spasere rundt en del.
GjenopprettetMedlem
Da har jeg passende musikk til ...

"The herb garden."  :w00t:
http://www.youtube.com/watch?v=Uu1H-oG-ecQ
GjenopprettetMedlem
"Hans og Monica":

Vi bruker jo bare noen få prosent av hjernen.. Jeg tror at jo mer man lærer, jo mer innsikt man får, jo lenger på veien man kommer.
Jo mer av hjernen kan vi bruke..

Vi bruker bare 10 prosent av hjernen

NEI. Myten oppsto i 1930-еrene, da nevrokirurger satte elektroder pе blottlagte hjerner og mеlte at store omrеder sе ut til е vжre passive. Moderne skanneteknikker viser imidlertid at legene tok feil. Selv vanlige oppgaver som hшytlesning involverer flere hjernesentere. Til gjengjeld har шsterrikske forskere pеvist at svжrt intelligente mennesker utnytter hjernekapasiteten mye mer effektivt enn andre. Geniene aktiverer bare den delen av hjernen som er det relevante omrеdet for е lшse en bestemt oppgave, mens mindre begavede setter hele hjernen i sving.