Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har en stein, som er meg veldig kjær. Det er en firkantet brun/grå stein, som jeg har hentet i fra den plassen der mine forfedre kommer i fra, på morssiden.

Jeg hadde vandret rundt der på plassen, da jeg oppdaget denne flate steinen oppå en stor rund stein. Min usynlige samehjelper sa da at jeg skulle ta den steinen med meg.

Da jeg holdt den i hendene for første gang, strømmet det sterke energier fra steinen. Hendene mine ble varme og begynte å krible voldsomt. Jeg ble helt satt ut, husker jeg av den opplevelsen.

Nå har jeg steinen hjemme hos meg, og jeg tar den frem av og til. Det kribler fortsatt voldsomt i hendene, når jeg holder i den, og kriblingen sprer seg til hele kroppen. Jeg har ikke opplevd maken til slike energier fra andre steiner.

I dag ville jeg holde i steinen igjen, og satte meg ned med den i hånden og lukket øynene.

Den velkjente kriblingen kom straks, men også noe annet skjedde. Det føltes som om jeg ble dreid hardt mot høyre, og at jeg gikk inn i en spiral. Jeg ble veldig svimmel, for det gikk i et hurtig tempo. Så stoppet spiralen, og jeg ble dreid sakte mot venstre.
Det var en ekkel opplevelse.

Så hørte jeg min hjelper si at jeg skulle ta denne steinen med meg på en reise. Hva slags reise det er snakk om, aner jeg ikke.
Han er en fåmælt person den karen.
GjenopprettetMedlem
Det er litt av en opplevelse.
Tror du vet vilken reise du skal ha den med på? :respect: :respect:

Jeg har også en sånn stein. uansett hvor mye jeg prøvde å gå vekk fra den, så kom jeg tilbake.
Det roet seg når Jeg tok den med.
Det er fantastisk.

Takk for at du deler.
GjenopprettetMedlem
"white flame woman":

Tror du vet vilken reise du skal ha den med på?

Nå vet jeg det  :)
Nutch/CVS [Bot]
Jeg leste ikke alle dine innlegg det siste. Men der var det også denne reisen ned mot havets bunn, ikke sant?
Den begynte med varme følelser og så kom suget ned. Nå er det en spiral. Ned! Ned mot hemmeligheten som lagrer et sted og venter på deg. Et sted i mørket. Som det er mørkt nå ute.
Gå og let! Det kan være vanskelig og det kan være ekkelt. Ta med hele din kjærlighet. Ta med nok lys for å tenne opp ilden. Og rydd så der nede.
Så snart du vet om hemmeligheten kan du styre den og den styrer ikke lenger deg uten at du det vil ha. Kanskje det ligger der "jule"presangen din.

Ha en god tid
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Det kan være vanskelig å lete, når jeg egentlig ikke vil lete. Men ok, takk gåååja, jeg skal tenke på hva du sier, når jeg forsøker neste gang. Jeg får forresten ikke helt til det med ilden, i mitt indre landskap.
GjenopprettetMedlem
...takk for at du deler... Liker selv kontakten man kan ha med steiner. Jeg var ikke så opptatt av steiner før jeg oppdaget sjamanismen. Finner masse av det innen Andessjamanismen. Der har man den høyeste respekt for all natur og spesielt "apus" (altså sjelen som er i de forskjellige fjellene - som man kommuniserer med)...mye å hente der...praktiserer selv healing med steiner ("chumpy stones") og de er flotte å samarbeide med......har forøvrig med meg en mesa (mesa = "verktøyskrin i tøy" - altså spesielt utvalgte steiner som er lagt inn i en tøybit) når jeg ferdes her og der, på ferier etc. I den har jeg steiner som kan brukes til forskjellige helbredene formål...den steinen du fant er jo helt klart spesiell for deg og ville vært fin å ha i en mesa...
GjenopprettetMedlem
Der satte du meg på en ide, Geronimo.  :icon_biggrin: 

Denne steinen, som jeg forteller om, fikk jeg beskjed om å ta med meg på en reise, for jeg ville komme til å få bruk for den. Da kan det være like greit at jeg ordner til en mesa, og jeg kan like tanken på det.  Steinen min er det første, jeg vil legge oppi, og jeg har forsåvidt ikke noe annet foreløpig, som jeg vil ha i en mesa. 

Er det noe annet jeg må tenke på, i forbindelse med det å ha en mesa?
Er det bare steiner man kan ha i en mesa, eller kan man ha andre ting også, som foreks fjær?
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":

Er det noe annet jeg må tenke på, i forbindelse med det å ha en mesa?
Er det bare steiner man kan ha i en mesa, eller kan man ha andre ting også, som foreks fjær?

...når det gjelder å skaffe seg en mesa er det opp til deg hva du ønsker å ha i den. En fjær er et bra alternativ. Man kan et bilde også etc etc. Det skal være en gjenstand som betyr mye for deg. Enkelte peruanere (f.eks. Qeros - direkte etterkommere etter inkaene) vil kanskje ha 12 stk. steiner i mesaen - 1 stein fra hver av viktige fjellene i Peru. Man kan gjerne ha en eller flere steiner som man har fått fra en person som har fungert som en mester/lærer o.l. Forskjellige mennesker vil praktisere dette forskjellig. Det er et for stort område til at man kan skrive om det i detalj her. Det blir faktisk holdt enkelte kurs i dette der du kan lære mer. Inkamedisin ved Rune Heivang (www.inkamedisin.no) har vel dette som en del av sin "drømmevever-kurs" og www.back2nature.no har med litt av dette i sine workshops (der har jeg lært om det). Du kan også lese om det i den glimrende boken "Masters of the living energy" (handler om Qeros) og er skrevet av Parisi Wilcox og koster et par hundrelapper på www.capris.no....det har ettervert blitt en del "mesa-bærere" her i Norge. Mesaen har for mange blitt en viktig brikke i sin sjamanistiske praktisering. Lykke til !   :icon_cool:
GjenopprettetMedlem
Takk for info  :)