Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som kan fortelle meg om blodstein og hvordan den ser ut? Hvilke egenskaper har den?
Jeg har et smykke jeg fikk i konfirmasjonsgave. Noen kommenterte det, og sa det var blodstein. Da ble jeg ganske nysgjerrig, ettersom jeg har hĂžrt at blodstein har en del egenskaper.
Mvh. blessaÂ

GjenopprettetMedlem
Hei blessa.
En ekte blodstein er en jaspistype. Den er grÞnn med smÄ rÞde prikker/flekker. Leser man Jette Holms "KrystallnÞkkelen", stÄr det om blodsteinen at den har blodstillende egenskaper og derfor kan brukes mot alle former for blÞdninger. Den stimulerer kundalinikraften og pÄvirker vÄr evne til Ä fÞle at vi fortjener livets rikdommer. Den er bra mot depresjoner, blÊreproblemer og hemorroider. Den virker inn pÄ rot- og harachakraene.
Dette er generelle ting. Det viktigeste er hvor den virker inn pĂ„ DEG. Da tar du steinen i hĂ„nden og beveger hĂ„nda forsiktig opp og ned, fra side til side. Kjenn godt etter hvor i kroppen du kjenner bevegelsen. Tenk etter hvorfor du kjenner den der, hva det kan fortelle deg. Ă
tape en stein fast pÄ sÄnne steder og gÄ med de om dagen eller sove med om natta, gir steinen sjanse til Ä jobbe med deg, den lÞser opp i blokkeringer og Äpner for healing.
Lykke til med flott smykke!
Hilsen Inger Lise.