Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har en Rosenkvart jeg er veldig gla i. Fant den på alternativ messe i Oslo, nå rett før jul.
Har lest en del om dens egenskaper, så det er greit. Men det som er, jeg vet ikke hvordan bruke den, har også hørt at man kan programere steiner?
Hva er isåfall rosenkvarten egner seg best til, når det gjelder programering?......har litt vansker med å kjenne disse energiene og egenskaper steiner har. Kan kjenne en så vidt vibrerende følelse når jeg holder den i hånda. Men det er alt.
Så hva gjør jeg galt mon tro?....Har også renset den og de få steinene jeg har, både i saltvann, med røkelse og de har ligget i sola.
Noen forslag?
GjenopprettetMedlem

Rosenkvart; Kjærlighetsstenen.
Inger Lise vet mye om stener.....
vent til hun kommer på banen.
GjenopprettetMedlem
Takk for tilliten Sjelevenn
Rosenkvartsen er som Sjelevenn sier kjærlighetssteinen. Det den lærer oss er å tilgi, i første rekke oss selv. Det er den fin å programmeres til. Du holder den i hånda, henvender deg mentalt til den og ber den om å lære deg om tilgivelse. Ta den i venstre bukselomme, evt teip den på kroppen der du selv føler at den skal være.
Du gjør ikke noe galt når du skal kjenne på steinene. Det at du bare kjenner energien som en svak prikking eller vibrering er helt vanlig. Men jo mer du bruker steinene og lærer av dem, jo mer vil du åpne opp for å kjenne på energier.
Når jeg lærer folk å kjenne energi er det alltid steinfolket som er mine medhjelpere. Når man har åpnet opp endel, kan man også begynne å kjenne energiene i et annet menneske, noe som er en fordel hvis man skal jobbe med healing.
Når du renser steinene dine til daglig, er det nok å holde dem under rennende kaldt vann og visualisere at vannet er en stor, flott foss som renner over steinene dine og trekker ut energi som de ikke trenger. Dette gjør du etter hver gang du har brukt dem. Er det steiner du har i lomma eller på kroppen hver dag, renser du dem på denne måten hver kveld før du legger deg.
Å rense i salt, la de ligge ute i sola, legge dem i et steinbed i fullmåne, grave dem ned i jorda og la de ligge en full månesyklus osv, er fine måter å lade dem opp på. Forskjellige måter å lade gir litt forskjellige energier. Måten du lader dem på avhenger av hva slags stein du lader.
Du kan også heale på steiner. Av og til setter jeg meg ned midt i huset (som er fullt av stein overalt) og visualiserer at all tung og dårlig energi som steinene ikke trenger sendes ut av de og at de blir fylt opp av energi som de trenger. Jeg sender dem også lys og kjærlighet.
Dette er min måte å gjøre det på. Det er sikkert flere som har tips å komme med

FAST Enterprise [Crawler]
Jeg brukte nylig rosenkvarts i en fjernhealing. Symbolsk, la jeg den i hjertechakra, husket bare at den var en kjærlighetsstein. Når du Inger Lise sier at det og kan lære oss til å tilgi, trur jeg også at nettopp det kanskje var viktig i dette tilfellet.
Jeg har gjerne en bolle med steiner stående i vinduskarmen, men har oppdaget at det er noen som blir bleke i sola, så man bør kanskje ikke la de stå i sola hele tida

Som jeg gjorde.
Kristine

GjenopprettetMedlem
tusen takk for gode tips, Inger-Lise

GjenopprettetMedlem
Kristine:
Steiner blir bleket i sollys. Så vinduskarmen er ikke ett blivenede sted. Men å legge dem i sola noen timer innimellom så de kan lade seg opp på sollys, liker de godt
Silva:
Værsego`

FAST Enterprise [Crawler]
Takk Inger Lise, for tipset. Jeg skal omgående fjerne resten av steinene fra vidusposten,og finne et mere egnet sted og oppbevare de på.
Kristine