Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hej
Er der nogle af jer der har hørt om en krystal der hedder
black indian star? eller er der nogle der ved om den skulle hedde noget andet også?
Er desværre rimelig meget på bar bund med denne sten, så vil gerne høre noget om den, hvis nogen skulle vide noget.
Hilsen pelan
GjenopprettetMedlem
Kan det være Sapphire Black Star? Den blir hvertfall funnet i India.
Bilder av Sapphire Black Star fra India
http://www.mineralminers.com/html/sstgems.stm
Om steinen
http://www.khakani.com/gems/blackstargemstones.htm
Lille Ulv
Anonymous
Hei pelan.
Det slo meg at det kanskje kan være sort obsidian eller "apasjetåre" du er ute etter...? En kraftfull stein som jeg personlig har sansen for.
"Obsidian is probably the most challenging stone used in crystal work. It is actually volcanic glass and has been used by many native cultures to make knives. Like a knife, obsidian cuts to the heart of the matter, sometimes, it seems, without the use of anesthesia.
This doesn't mean that you need to shrink in alarm from it. Obsidian is simply a stone to be worked with consciously and with respect.
If you feel your growth has stagnated and that it needs a jolt to get yourself moving again, there is no better stone to use. It will help to show you the layers of ego and identity which are blocking that growth. Though some of its information may be painful, it helps a great deal at such moments to realize that there is also much pain in self-deception."
Hilsen kariw
Ahrefs [Bot]
Det som vanligvis blir omtalt som Indian black star er den som blir nevnt i lenkene fra Lille Ulv. Jeg har sett og kjent på den mange ganger i India, hvor den er en meget høyt ansett sten, både for sin skjønnhet og sine magiske og helende krefter. For meg er det en spesiell og kraftfull sten

, og jeg vil anbefale deg å komme i kontakt med en sånn at du kan føle på det du også!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej pelan :icon_biggrin:
Jeg ville bare lige sige velkommen til endnu en dansker

Håber du finder dine sten
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Hej
Det er som sagt muligt at den også hedder noget andet end Black indian star, men jeg ved det desværre ikke.Hvis det er en sort obsidant eller apachetåre der også hedder sådan så ville det være dejlig nemt men jeg tror det ikke.
Har lige kigget på linkene fra lille ulv, det er heller ikke dem.
Mange tak for svarene.
Hilsner fra Pelan
Yahoo Slurp [Bot]
Hej pelan
Måske du kan forklare hvordan den ser ud? Så kan vi måske bedre hjælpe dig
Hilsen Shamanen

GjenopprettetMedlem
Jeg kan ikke helt forklare hvordan den ser ud, da jeg kun har læst en beskrivelse af den, hvilket bestemt ikke gør det lettere, men af den forklaring jeg læste om den, vil jeg tro at den ligner en apachetåre, men ikke gennemsigtig.
Hilsen Pelan
GjenopprettetMedlem
Hei Pelan
Med navnet Black Indian Star menes det Indian som i Amerika eller Mother India i Asia?
Vet om en annen svart Nord-Amerikansk sten som er mye brukt i hvertfall i Sør-Vesten, Jet. Den er matt i overflaten og veldig lett. Finner ikke noe stjerne i den da :icon_sad: Men hvis du vet hvor den kommer fra skal det kanskje gå an å finne ut av den.
Så også at Kariw nevnte apachetåre og Obsidian som en og samme sten, stemmer dette? Jeg trodde de var forskjellige. Sjekket litt på nettet og det ser ut som det er et og samme. Litt rart synes jeg, ettersom jeg har begge og kan ikke se at Obsidianen er gjenomsiktig, hvilket apachetåren er. Har forresten også en RegnbueObsidian, kan det være den?
Hvilke egenskaper ble steinen tillagt i beskrivelsen du leste?
Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
Hej elvira
Tak for en spændende forklaring på obsidian.
Jeg har fundet et link til en stenforretning: måske det kan hjælpe dig, Pelan
http://stenbutikken.dk/catalog/index.php/cPath/2_119
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk Elvira!
for kjempefin forklaring om Obsidian - fint å vite!!!
Kanikke så mye jeg heller men har hatt ganske mange steiner som jeg har jobbet og hatt fine opplevelser med. Har også noen bøker å se i.
Hva er forvitret?
De linkene du har til "black star of india" eller "black star diopside" er faktisk til samme sten som linken i innlegg nr.2 i denne tråden: Altså Sapphire Black Star, kjært barn har mange navn.
Håper du nå har funnet steinen Pelan - hvis ikke ser det ut som vi er nok av folk som kan undersøke videre her inne.
Lille Ulv
GjenopprettetMedlem
Hei igjen
Dette grenser sikkert til noe nerdete, men jeg synes det er interessant jeg
Så over en gang til og kan ikke se annet at det stemmer det siste du sier. Min andre link ser ut til å være en diopside, altså den firetakkede

. Dette var jo spennende da - for noen fantastiske steiner begge disse to. Fikk virkelig lyst til å bli kjent med dem. Steinfolket er utrolig vakre!
Lille Ulv
GjenopprettetMedlem
hej..
Stenen skulle være fra usa, og den skulle ikke have nogen synlig stjerne. Beskrivelsen af den fandt jeg i en bog, og vil lige se om jeg stadig har den bog. Jeg er sikker på at det ikke er jet(gagat). Beskrivelsen af den var noget med at den gjorde kontakt til åndelige hjælpere, kraftdyr lettere. Men det er den jo ikke den eneste der gør, har en fornemmelse af at jeg skal have den, og så må jeg også prøve at høreom nogen kender den her.
Hilsen Pelan