Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I en annen tråd leste jeg at en av erke-englene ble nevnt i forbindelse med stein. Tenkte jeg kunne skrive hvilken stein (og farge) som hører til de ulike erke-englene:
Mikael - Sugalitt, auraen er kongeblå med stenk av kongelig purpur
Gabriel - Sitrin eller edelmetallet kobber, fargen er også kobber
Jeremiel - Ametyst og dyp aubergine aurafarge
Rafael - Smaragd og Malakitt og smaragdgrønn aurafarge
Chamuel - grønn Fluoritt og lys grønn aurafarge
Uriel - Rav og svak gul aurafarge
Metatron - Vannmelon Turmalin og aurafargen til Metatron er fiolett med havskumgrønne striper
Zadkiel -Lapis lazuli og aurafargen er dyp indigoblå
Raziel - klar Kvartskrystall og auraen har alle regbuens farger
Jophiel - krystaller med mørk rosa farge,f.eks rosa Rubelitt
Azrael - fløtegul Calsit, auraen er en myk,lys fløtefarget nyanse
Raguel - Akvamarin og aurafargen er lys blå
Sandalphon - Turkis, og aurafargen er kjølig turkis farge
Haniel - Månesten, aurafargen er blåhvit
Ariel - Rosenkvarts og aurafargen er lys rosa
Jeg vet ikke hvor mye engler hører til her inne,men her er i hvert fall en liten oversikt.
Anonymous
"arkadia":
Jeg vet ikke hvor mye engler hører til her inne,men her er i hvert fall en liten oversikt.
Tack för informationen! Jag vet ikke noe om ärkeänglar... intressant å läsa.
Men visst funderar jag, lika som du, om ärkeänglar går att förena med sjamansime...
Gör det det? Jag blir forvirret...

GjenopprettetMedlem
hører engler med her inne. De er hjelpere i den øvre verden.
Tidligere forbandt jeg engler med kristendommen, og religion og meg passer dårlig sammen...men på de aller første trommereisene jeg i sin tid gjorde, var det engler som dukket opp! Gjett om jeg var sjokkert

Siden har jeg hatt kontakt med dem, og de har vist og lært meg masse.
AdsBot [Google]
Hvis sjamanisme er navnet på de elste kjente metodene som finnes for kraft, healing og ekstase -
kan engler helt klart høre med. Det vil inkludere alt det den enkelte sjaman kan hente kraft fra. Trur eg..
Anonymous
Tack tjejer för era tankar. Jag ska fundera på det.
Jag kallar nämligen själv
änglar för
ljusväsen, så den typen av skikkelser känner jag väl till, men ärkeänglarna visar för mig, på (kristen) hierarki och DET har jag personligen svårt för... att endel andar är högre stående än andra.
...men men... kanske det inte är hierarki?
GjenopprettetMedlem
Hierarkier er vel oppfunnet av menneskene for å forsøke å forklare noe vi egentlig ikke forstår, er det ikke det da...?
Egentlig er vi mennesker veldig opptatt av å kategorisere, forklare og sette i båser. Og mens vi gjør det passerer de magiske opplevelsene og øyeblikkene ubemerket forbi....
GjenopprettetMedlem
Selv om jeg personlig ikke føler meg tiltrukket av hierarkiske løsninger, så må jeg forholde meg til at di finnes. I den ikkefysiske verden har energiene ulike oppgaver, og kan utføre ulike oppgaver. Jeg mener også at energiene står i et samspill, for at di skal fungere. Eller har stått i et samspill gjennom tidene. Hierarkiene var en måte å skape orden på. Jorda og himmelen speiler hverandre. Om hierarkier er en god eller dårlig løsning, har mennesket den frie vilje til å bestemme. Det kan ha vært en nødvendig løsning.
Anonymous
Det går tydligen att koka ned vad som helst i newage-soppan. Men smaken blir densamma.
Mvh,
Thomas
AdsBot [Google]

Newage er de vel neppe, disse englene..
Det greske ordet angelos betyr «sendebud», og de omtales bl.a i det gamle testamentet..
GjenopprettetMedlem
Det var jo egentlig det jeg trodde

Men,takk for tilbakemeldingene!
Engler hører jo ikke bare til i Kristendommen,- bl.a i Islam er det også snakk om engler. Så særlig New Age er det nok ikke,nei.
Når det gjelder hierarki og hvilke erkeengler (og engler o.a) som er knyttet til hvilket område, så er det kunnskap som er kanalisert. Ikke bare av 1 person,men av mange.
Anonymous
Självklart är det inte
idén om änglar som är newage, det borde t.o.m en norrman förstå!! :razz: :w00t: :wub: :innocent2: :respect: :beer:

GjenopprettetMedlem
Idén om den newage, den nye tidsalderen ser ut til å ha kommet for å bli.
GjenopprettetMedlem
Takk, arkadia! Engler hører til "her inne"
Det var gøy at du fant steiner som gir ytterligere påminnelse/kontakt med englene. Jeg har selv møtt en engel i en hel og styrkende opplevelse. Den viste seg som et mykt, rosahvitt, varmt åsyn. Den var tilstede under en seremoni for å løfte alle opp samtidig som den gav beskjed om at jeg var velkommen og trygg og at jeg måtte fortsette det viktige arbeidet mitt her på jorden. Jeg/vi er ikke alene. Mektige krefter følger med og hjelper oss på veien.
Takk for det