Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Fine barndomsminner det Silva :) Mine fiskeminner strekker seg så langt bak at jeg har blitt gjenfortalt av de som er eldre enn meg. Kunne visstnok knapt gå, men fiske skulle jeg :D
GjenopprettetMedlem
I fjor høst (da jeg var på Spildra - se under hellig sted, hellig tid) var vi en gruppe på 10 -12 stykker som var ute i båt for å fiske vår egen middag. Vi hadde en fisker som båtfører, og han hadde ekkolodd slik at vi kunne følge med hvor det var lurest å fiske. Vi hadde 6 snører/dorg og et par fiskestenger og alle bytta på å fiske. Jeg og en til fikk fisk hele tida, mens alle de andre til sammen fanga bare en fjerdedel av alt vi fikk. Jeg kom nesten i en meditativ tilstand og sto og så ut på landskapet og hadde liksom kontakt med vannet, og fiska i jevne rolige bevegelser, og fikk fisk etter fisk. En gang trodde jeg at jeg hadde gjort noe feil, for når jeg skulle hive ut snøret så gikk det bare et par meter ned i vannet og stoppa, og da hadde jeg fått fisk før snøret hadde kommet seg orntlig ned i vannet!

Når vi kom i land var det en som rista meg vennlig i skuldrene og sa "Storfiskarn!"

"Ja, jeg er sjøsame" svarte jeg.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
En ny fiskesesong er såvidt igang for mitt vedkommende. Kansje må jeg i år prøve noe nytt. Ta med noen krystaller i lomma f.eks. Eller kansje prøve noen av de andre tips og råd som har kommet her. Men om det skulle skje at jeg nå ikke får fisk når jeg er ute å frister lykken så kommer jeg uansett til å nyte øyeblikkene ute i naturen slik jeg alltid gjør.

Skjitt fiske alle sammen! :wub: