Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei,til alle...Har lest mange fine inlegg her på siden... :)Er selv en person som,liker stener og tar gjerne med meg,en om jeg finner en...En person fortalte meg en gang,at stenene ''finner''deg.Så,da jeg er ute for eksempel i skogen,og såkalt dumper på en sten,da tenker jeg at den,fant meg,derfor tar jeg da den med meg.Føler at da er det en mening med at jeg skal ha den...Har også lært at ,uansett om man finner en sten,eller kjøper en sten,så skal man uansett alltid,rense den,for ikke å få med seg andre sine energier fra stenen.Jeg,legger dem i en bolle,eller et glass med saltvann over natta,for deretter og skylle dem under rennende lunka vann...Da er man kvitt,eventuelle,negative energier...Gjør dette i perioder,med de stenene jeg har...Legger dem også ut i sola,for da lades dem opp med energi.Jeg,selv har bare positive erfaringer med,stener som jeg enten har,kjøpt eller funnet.
GjenopprettetMedlem
Det der har jeg ikke tenkt på, men tror det er  mye sant i det, at steiner  vi finner ute i naturen kan være  bærere av neg/pos energier, vi vet jo ikke hvem som har  tatt i de. Må gå igjennom  mine stein( har ikke så mange) og se om jeg må rense de.Har en lykke stein  som er god og myk, har ikke merket noe negativt med denne steinen.Men de øvrige trenger  muligens en rens. :)
Anonymous
En enkel metode att rena stein är att slå dem hårt i jorden och säga: DU ÄR REN!
Anonymous
Takker,trumman for et godt,tips,angående rensing av,stener....Noe jeg nok vil benytte meg av,på mine skogsturer. :)
GjenopprettetMedlem
Hei alle :D

Det er ikke bare når du finner/får/kjøper steinene at de bør renses. Ded bør man også gjøre hver gang man har brukt dem (lommesteiner) eller etter en viss tid, ca en måneds mellomrom, på de steinene som du har liggende/stående rundt i huset. Dette fordi de tar til seg energi som du sender ut, og den er jo ikke nødvendigvis bra for dem alltid.

alabast :D
SEOSearch [Crawler]
jeg har som regel en 10-20 stener på meg hele tiden... jeg har ikke noe fast tidsrom mellom hver gang jeg renser dem, men jeg renser dem når jeg kjenner det er nødvendig..
har også lagt merke til at noen av steinene mine endrer fassong etter som jeg bruker dem.. bergkrystallen min var plutselig to bergkrystaller her om dagen :'( og jeg har ikke fått noe slag på den i det hele tatt.. den har også til tider vært gromsette inni, men det har gått bort når jeg har renset den.. rare greier det der..

heiwa :icon_razz:
Anonymous
Hei,heiwa.Skjønner godt at du,ble overrasket,da du oppdaget at,din bergkrystall var delt i to.En,mulig forklaring,kan være at den dagen du,fikk den,var at det var en såkalt''ysynelig'',som du ikke kunne se med,øynene sprekk i steinen din som du ikke kunne se med,øynene.Og,da etter lang tids bruk,var det kanskje denne såkalte usynlige sprekken,som var årsaken til at den delte seg i to.Men,etter,en tid's bruk av steiner,tiltrekker dem seg,foreksempel,smuss fra,lommene,fett,røyk,eksos,osv..Derfor blir de nok,flotte igjen når man renser dem.Men,dette er min,mulige forklaring på det hele..Kanskje andre her på forumet har en,annen,teori på dette en,min?Derfor kaster jeg ballen videre.Ha en fin dag. :)
GjenopprettetMedlem
Renser mine steiner ved fullmåne
GjenopprettetMedlem
Filler'n! Kom på at jeg har glemt å hente inn rosenkvartsene mine som jeg gravde ned i jorda for rensing. Har noen store som bruker stå ved tv og pc. Nå er de vel frosset fast. - Men, når jeg til slutt får plukka dem opp, - DA må de vel være bra rene og fine??  ::)