Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg er som så mange andre svært glad i å bruke stein og krystaller - og var innom min lokale steinleverandør her om dagen for å kikke etter noe spesielt. Har nettopp lest av en "ekspert" at krystaller skal lades i sollys som også virker rensende. Kom til å fortelle om dette til min profesjonelle steinleverandør.

"Dersom du vil drepe steinene dine er det rette veien å gå. Vel nok tåler vel en klar bergkrystall sol, men alle andre steinslag vil miste fargen og glansen om du lar dem ligge i sollys, eksempelvis vil et stykke rosenkvarts vil bli gråhvit hvis den ligger i sollys! Den beste måten er å rense dem i saltvann, noe som også kan virke ladende til en viss grad. (Saltets ioner)"

(Sjøl klarte jeg å "drepe" en bergkrystall ved ubetenkt å prøve ei "anbefalt" rensing i ild. Resultat: Steindød!)

Han advarte også mot at mange bruker pulverisert stein og krystaller  for å lage essenser som de drikker - uten å ha noen som helst innsikt i hva mineralene inneholder. Dette kan i beste fall gi vondt i magen - men mange mineraler har toksisk virkning - er enkelt sagt giftige! Blant anna er malakitt full av kopper - mens den blir presentert som en healende stein utvortes.
Enkelt sagt - utvortes bruk er noe ganske annet enn til innvortes bruk!

En annen sak er at det selges falske krystaller  - dvs. stein som er farget med stoff som kan være direkte giftige. Derfor - skal du legge et stykke rosenkvarts i drikkeflaska - bør du være sikker på at den er ekte! Sa eksperten med begge beina på jorda!

Mvh kariw
GjenopprettetMedlem
Når jeg renser mine steiner så holder jeg de først i rennende vann, så holder jeg dem i hånda og ser for meg at sola skinner på dem samtidig som jeg ber om at steinene skal være renset.
Noen ganger bruker jeg penelen og renser dem med den og noen ganger legger jeg dem ut i fullmåne. Det er sjelden jeg legger dem i direkte sollys.

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg pleier bruke lunkent rennende vann eller å føre steinene gjennom røyken fra røkelse. Funker bra 8)