Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
hei hei, ikke for å høres helt banal ut her men jeg er ofte inne på ebay på jakt etter røverkjøp med tanke på videre salg.hehe. her for leden var jeg inne og tenkte for meg selv, hvorfor ikke søke på ordet "Shaman."
og tingene strømmet inn, de solgte alt fra indianske trommer til bøker. men de solgte også en annen ting, de kalte det moqui marbles, også kalt thunderstone og shaman stone.
leste litt om dem og det viser seg at de ble brukt som spirituelle hjelpemidler i kontakt med ånder og meditasjon. men er litt mer nysgjerrig så lurer på om noen her vet mer om dem.
GjenopprettetMedlem
Hmm...lyder kjent.

Fulmaya hadde to steiner (jeg husker ikke hva de ble kalt) som er skapt av lynet.
Og slik skjer vel overalt, så det er vel ikke merkelig om man finner slike steiner i flere sjamanistiske tradisjoner.

Spesifikt hva de brukes til, husker jeg ikke dah....                            *har teflonhjerne av og til*

Kanskje noen av de andre som var på Mesnabakken da hun var der, husker?
GjenopprettetMedlem
jeg har søkt litt på dem og det jeg finner står i denne linken her.... http://www.rocksandminerals.com/specimens/moqui.htm

men er som sagt allikevel nysgjerrig på hva andre har å si om slike ting :):)
GjenopprettetMedlem
Fulmaya hadde to steiner (jeg husker ikke hva de ble kalt) som er skapt av lynet.
Fulgurite tror jeg de heter. Har vært så heldig å få en slik en i gave, og krafta i den er helt utrolig. Første gang jeg tok i den kjentes det ut som den brant i hendene mine, og jeg ble fylt av en kraft som ikke jeg har vært borti mht. steiner.

Moqui balls har jeg også vært så heldig å få i hus. De skal komme i par, en kvinnelig og en mannlig stein. Husker ikke om det var den runde litt knudrete som var den mannlige og den som ser ut som en "ufo" som er den kvinnelige eller om det var motsatt. Når man fører disse to steinene mot hverandre så kan man føle dragningen mellom dem. De kan brukes til å balansere den kvinnelige og mannlige energien, og også til å oppheve blokkeringer. Man kan også holde en i hver hånd og bruke dem når man reiser, det er vel den bruksmåten som er mest kjent.