Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem

and greetings to all of you.
Jeg er en spirituell vandrer som lever midt i norge. Jeg er nysgjerrig anlagt, naiv som få (litt kurert der kanskje) og til tider plagsomt kreativ. Det har ført til at jeg har vandret langt, sett og hørt mye og erfart en god del, .. men akkurat nå er jeg i bjørnens hule og samler krefter. Så derfor er jeg her og hviler meg litt....
....og har jeg kastet en fell over meg og bare er.... og koser meg.
Onsdag, dvs for ei uke siden, kjøpte jeg en svipenn som jeg hadde gått og tenkt på i flere år. Og i helga var jeg ute i skogen og hentet inn noen greiner av hasseltre for å bruke til vandrerstav. Så i dag startet prosessen med å svi inn mønster, koder, tegn og annet som dukket opp underveis. Det var virkelig rekreerende og deilig! Måtte ut og hente inn noen smågreiner av kirsebærtreet uti hagen også.. så arti var det

Tjjohoooo.... Så nå ligger det tre nydelige og høyst magiske staver på kjøkkenbordet og venter på innvielse...
Love from
Rani
GjenopprettetMedlem
Hvilket fin tilstandsrapport
mvh
en annen bjørneelsker og svipennbruker......lurer forresten på hvor man får tak i skikkelige brennpenner. Min er litt liten og ikke alltid så varm av seg. Jeg vil brenne mer!
Blessed be!
GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg, Rani,
og takk for det inspirerende innblikket i skapertrangen!
GjenopprettetMedlem
Velkommen til sonen, Rani!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Takk for hyggelige hilsener
Svipenna har litt ustabil glødetemperatur. Trodde det hadde å gjøre met at treverket var hardere noen steder, men fikk det liksom ikke helt til å stemme. Fikk også tanker om hvordan de gjorde slikt før i tida, men kom til at det sikkert var bedre for meg å gjøre det på dette viset, selv om det kan være ujevn spenning i glødetråden.
Artig er det uansett.

GjenopprettetMedlem
Kanskje har då fått tak i en fra Biltema, som jeg? Den er ustabil i temp så det holder....også der treverket ikke er så hardt. Men enig med deg......det er artig lell. Jeg har ideer om større brenneprosjekter og det er derfor jeg ønsker en litt mer stabil en. Det kommer nok når det skal.
GjenopprettetMedlem
Kjøpte den i en elektrisk forretning. Kosta rundt 600,- så jeg forventa vel at det var kvalitet. Leste på pakken at man kan justere varmen med å forkorte eller forlenge glødetråden, men foreløbig har jeg ikke henta noe skrujern
Prøvde den såvidt på trommeskinnet i dag. Det var ikke så lurt nei...... Men heldigvis stoppa jeg i tide, før skaden ble for stor. Lærer stadig!!
Større sviprosjekter hørtes spennende ut... Noe du kan dele?
GjenopprettetMedlem
Velkommen til Sonen, Rani