Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei
Dette skal bli en presentasjon av meg til alle dere ukjente. Jeg fant frem hit etter å ha lest Sjamansonen som er ei fantastisk bok.

Her kjenner jeg meg igjen selv om jeg (enda?) ikke helt forstår hvorfor. Dette med sjeletap gir en veldig gjenklang i meg, og en veldig tristhet. Hvor har min sjel tatt veien?
Jeg er en helt ordinær person fylt av uro og usikkerhet i forhold til "min" vei. Har de siste 8 årene lest mye psykologi, drømmetydning, astrologi, tarot og bøker om healing. Dette inni mellom en veldig travel hverdag med 4 barn, jobb og problemer med slekta. Min far døde for 11 år siden og dette skaper store problemer for forholdet mellom oss "gjenlevende". Jeg har en lang utdannelse, men har av alle ting begynt på en ny utdannelse for å lære mennesker å kjenne. Mennesker har alltid skremt meg....

Denne utdannelsen er innafor det norske helsevesenet. Dette vesenet har mange "feil", men det gir meg en mulighet til å komme i kontakt med mennesker i nød - hvor jeg kan hjelpe her og nå! Men jeg drømmer om å kombinere dette med "noe" som gir mulighet til å se hele mennesket.
Jeg lengter etter å finne igjen meg selv. Jeg lengter å være ute i naturen og høre dens lyder. Allikevel stresser jeg meg i hjel og bor langt i fra fjell og sjø....
Gode Gud!
Hjelp meg til å slippe taket i alt det mørke, dystre, strenge.
Hjelp meg å finne den blå steinen i bunnen av innsjøen, det blå rommet med alle de nydelige gjenstandene og den snirklete staven på den slitte blå veggen...
Alt det som drømmene mine har gitt meg et glimt av...
Gode Gud gi meg styrke.
Takk til alle som har brukt tid på å lese mine ord
Klem fra Svane

GjenopprettetMedlem
Hei Svane.
Jeg begynte på et svar til deg i går, men fikk ikke lagt det inn pga serverbrudd (data er noenganger noe d**t )
Velkommen til deg!

Jeg tror nok at du vil finne like mye her inne, som i boka til Ailo, som du vil kjenne deg igjen i.
Hilsen Inger Lise

GjenopprettetMedlem
Takk alabast for at du så meg!
Jeg var inne og redigerte den første presentasjonen min, for jeg så hvor mistrøstig den var. Jeg holder
så fast i mitt svarte, glatte berg.

Hva hender om jeg slipper? Jeg dør ikke sannsynligvis, men det kan bli vanskelig å betjene lån, skaffe saker til familien osv.... Men kanskje en gladere utgave av meg kommer frem??
Jeg skal virkelig bruke dette nettstedet,med all den informasjonen og det fellesskapet som finnes her. Takk!
Svane
GjenopprettetMedlem
Hei Svane.
Mange har vært der du er nå. Et råd fra meg er å forsøke å gi slipp på den gamle "guffa" - ingen av oss er den samme i dag som i går. Fornyelsen kommer enten vi vil eller ei, men vi har lett for å bli sittende fast i den gamle hammen og i de gamle problemstillingene.
Kast dem og gi slipp, - se at DU er ny og hel - og god nok fordi du vil ... DU er verd alt det gode som livet har å by deg og DU er viktig for alle andre mennesker omkring deg.
Lytt til hjertet ditt og stol det - og kraften til den store plan . Den virker uansett hvor du er, garantert ...
klem og energi fra kariw
GjenopprettetMedlem
Takk alle sammen! Det varme mæ i hjertet at dere tar imot mæ så fint!

Takk Kariw for oppfordringa til å gi slipp. Bare æ visste hvordan æ gjør det....

Kluet er nok å lytte til hjertet, men æ e så redd for det som finnes der.... Det er så sårt....
klem fra Svane
GjenopprettetMedlem
Først: Velkommen fra en Tromsøværing!
Det er kanskje ikke så mye snakk om å gi slipp på problemene - men gi slipp på MOTSTANDEN mot problemene. Aksepter det som er, elsk det, putt det inn i hjertet og la "spiseren" få det. Det jobber nå i hvertfall med dette selv.
mvh Stridshjelp