Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei til dere alle på sonen!
Ville bare sende en hilsen fra den tause ugla. Jeg kikker innom her omtrent hver dag, og føler på et vis at jeg kjenner mange av dere godt ut fra det jeg har lest. Men innmellom går det opp for meg at for dere er jeg en ukjent, og det er litt pussig. Som å vandre usynlig rundt. For dere ser meg jo ikke når jeg leser alle innleggene deres..
Jeg er blitt veldig taus med tiden. I hvert fall her. Ellers er jeg vel ikke kjent for å være særlig taus, prater fælt, men mest bare tull. Har opplevd hvor lett det er å bli misforstått når man kun uttrykker seg skriftlig. Jeg har en måte å prate på som gjør at jeg lett blir misforstått. Min sære humoristiske sans faller ikke alltid i god smak, særlig når ikke tonefall og ansiktsuttrykk kommer med i pakka. Så det er en av tingene som har fått meg til å bli litt stillere. Man lærer litt mer av hvilken makt språket har, og hvilke misforståelser det kan skape.
Men ellers er jeg ikke helt sikker på hva min taushet kommer av. Føler på en måte at min mening umulig kan ha noen betydning for andre. Hvis jeg mener eller føler slik om en sak, er det jo kun min oppfattelse, og hvorfor skal jeg prakke den på andre? Ikke har jeg svarene på de spørsmål som stilles, og ikke har jeg de rette spørsmål å stille heller. Jeg har jo mine svar, det jeg har lært og opplevd, men har de noe å fortelle andre?
Nåja, dette ble nå bare tullprat, men i alle fall en hilsen til dere som deltar, og irriterer dere over oss gratispassasjerer som ikke skriver noen innlegg.. Har ikke noe å si til mitt forsvar der, men trives med å tusle usynlig rundt blant dere likevel.

Anonymous
Takk for hilsen!
Alt har sin tid, og jeg har nu lagt merke til den hvite ugla da.
Selv er jeg jo svært skravlende her inne for tida (disse månedene), og jeg er ellers en mere stille person.
Kjenner igjen dette med humor og manglende ansiktsmimikk, dette er noe jeg og har erfart for min egen del.
Vedr. det siste du sier, så er jeg enig i at det er tullprat.

(forstå meg rett nå!

)
Vi er vel her for å kommunisere og dele og lære av hverandre; intet spørsmål er for dumt, spør du meg.
Og vi svarer etter beste evne, det er jo ikke noe vi prakker på noen.

Vel, nå begynner jeg å bable selvfølgeligheter. Håper bare du tar poenget, nemlig at jeg ser deg gjerne her.
Kanskje du får lyst å bidra med noe igjen? Ellers får du kose deg så lenge.

Anonymous
Hallo kjære deg :icon_biggrin:

Nu må du slutte å tusle rundt her usynlig, du har masse å komme med, og som jeg har sagt før, du har en herlig humor.
Jeg har da savnet deg.
GjenopprettetMedlem
Hallo Ugla

Du er en blandt mange,men som jeg husker deg,så er du både vittig og klok.Ikke vær redd for å utrykke deg om alt og ingenting.Alt har en mening.

Drar snart til stjørdal,for å treffe Jerry Dunson,nevø av Bear Heart.
Kurset går over fem dager,med blandt annet,badstu for rensing+div annet.
Gleder meg.Skal skrive om det når jeg kommer hjem.
Holder på med å lage hjemmeside,kommer tilbake til det senere.
Må sette på fårikålen

GjenopprettetMedlem
Hei!
Fårikålen står og putrer her også! :-) Må være noe som går.. Gleder meg til den!
Takk for responsen på innlegget. Kjekt at noen kjenner til meg. Ørnen har jeg jo nettopp møtt på kurs, så det blir no anna. Håper på en skikkelig rapport fra kurset du skal på!
Prøver meg på noen innlegg rundt omkring nå, men klarer ikke kvitte meg med følelsen av meningsløshet! I samme øyeblikk jeg har lagra et innlegg så kommer den følelsen, - var det no poeng i å si det jeg gjorde der? Aner ikke hva det hele går ut på, men det er sikkert en mening med det. Kanskje jeg rett og slett driver og lærer meg å holde kjeft?
At jeg ble sett på som en negativ diskusjonsdreper gjorde vel også sitt til at jeg begynte å tenke meg om flere ganger før jeg sier noe, - kan dette oppfattes negativt? Og det kan jo det meste, hvis man vil, - så da er det kanskje like greit å ikke si noe? Men man bør vel ikke tenke seg om så mye heller, at man aldri får sagt noe. (Det gjør jeg ikke muntlig, er jeg redd..) Men jeg skal gjøre et forsøk på å delta litt mer igjen :-)
Poenget var egentlig bare at det er blir litt merkelig når jeg kjenner alle så godt, og noen av medlemmene på forumet ikke har noen peiling på hvem jeg er. Det var bare den følelsen av å være som et usynlig spøkelse som slo meg. Jeg vet jo at noen av dere husker meg og kjenner meg. Og det er da ingen grunn til å savne meg, - jeg er jo her :-)
SEO Crawler
det er fint å holde kjeft til tider. jeg benytter meg ofte av den muligheten.
og ellers så er det fint å snu seg, bøye seg, vri og vende og være tilstede med sin person og alle dens krinkler og kroker.
for mange av oss blir det til tider som en elefant i et glasshus, og det er som det skal være.
litt glassbiter her og der... pytt pytt.
no worry, only crying!
la oss ikke bekymre oss, men gråte uhemmet når det gjør vondt!
(det er forresten vanskeligere å gråte uhemmet enn å la være bekymre seg..)
GjenopprettetMedlem
Den skriver jeg under
Sunt med andres meninger og tanker. Jeg selv tråkka jo i baret i dag, ved det å uttrykke seg feil. Det er vel menneskelig?....
Det viktigste må vel være å kunne se humoristisk på det, å prøve å le litt av seg selv også....Det skaper en god stemning, syns nå jeg.
Alle tanker og meninger bør være velkomne...det er jo slik vi får en tankevekker eller to.
har sett deg jeg også kjære ugle.....syns det er flott å høre fra deg igjen

GjenopprettetMedlem
Har nok lagt merke til deg jeg også
Kan ikke på noen som helst måte se at du bør pålegge deg selv munnkurv.
Dette er forresten et av de få forumene jeg aktivt har deltatt i hvor sleivspark og missforståelser ikke utvikler seg hemningsløst, men blir behandlet av deltakerene på en slik måte at moderatorene ikke sliter seg ut på drittarbeid.
Måtte det fortsette slik

GjenopprettetMedlem
Ja, det er en herlig gjeng her inne!!!
Stor klem til dere alle! ( hvor er klemmesmilisen hen???

)
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg ugla....

FAST Enterprise [Crawler]
Hei Ugla!
Du er ikke alene om å være en litt taus vandrer her inne.... jeg er og en av dem

Jeg leser og innlegg her hver dag, men svarer sjelden og har sjelden innlegg. Når jeg har innlegg så lurer jeg og på om det der var noe ( hvorfor skal vi egentlig føle oss underlegne) Vi har da vel ingen grunn til det, alle er vi mennesker av denne jord og bør vel respektere hverandre uansett om man er en skravlebøtte eller en som sjelden sier noe. Det har hendt jeg har vært noe ivrig i å svare på innlegg, og etterpå oppdaget at det ble helt feil. Men pyttsann, det har vel de fleste glemt.
Ha en fortsatt strålende kveld.
Kristine

GjenopprettetMedlem
Har hivd meg uti skrivinga, og allerede oppdaga hvorfor jeg slutta.
Jeg er bare ikke i stand til å kommunisere på noe slags fornuftig vis, uten at folk leser omtrent det motsatte av det jeg mente å skrive. Synd, men sånn er det. Så det er nok best jeg holder meg til å være taus tilhører.. Men nå vet dere i hvert fall at jeg er her

Men Kristine! Du skriver vettuge innlegg, så du bør legge fra deg underlegenheten tvert! :-) Ingen skal føle seg underlegen her, vel!
Anonymous
Kjære White Owl, det synes jeg er beklagelig, utifra det som er skjedd her idag.
Det samme opplever vi jo alle, men vi strever for å ordne opp i det.
Jeg kjenner så godt igjen dette med å bli oppfattet motsatt av hva jeg mener å si, og det er jævlig (unnskyld uttrykket) ubehagelig. Men (jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige) når jeg har gjort så godt jeg kan for å uttrykke det jeg ønsker så tydelig som mulig, så kan jeg ikke ta ansvar for hvordan andre oppfatter det.
Det er deres sak, liksom det er min sak å reagere på noe andre sier.
Uansett hva du velger å gjøre, respekterer jeg deg for det, selvfølgelig. Jeg har selv tenkt å tie litt mer her, da jeg begynner å bli lei av min egen 'stemme'. Spørs jo om jeg klarer det da.

Nå virker det vel som jeg motsier meg selv, kanskje jeg gjør, - men jeg vil bare motsi deg i det at du ikke er i stand til å kommunisere fornuftig. FOR DET GJØR DU!
Det var ingenting å reagere på, tvertimot delte jeg tankene dine. Men jeg makter ikke å få sagt alt jeg tenker i et slikt forum. Men når følelsene blir satt ikok, er det lett å misforstå. Det erjo helt normalt for oss alle.
Herregud som jeg strever nå, men dette ligger meg på hjertet. Du får ta det som du vil, håper du forstår at jeg mener det beste.

GjenopprettetMedlem
Kjære ugla, og dere andre....
Vi må da kunne respektere at vi kan ha ulike meninger i et slikt forum,
uten å behøve å melde seg ut...
Føler at mye av dette er rettet mot meg...
Og jeg beklager om jeg har fornærmet noen.... det var slett ikke min hensikt...
GjenopprettetMedlem
Enda et spøkelse som viser seg
Har vært lenge borte herfra nå....etter å tidligere vært innom daglig. Har de siste par ukene vært litt inne igjen. Jeg også har det litt som HvitUgla.....det er det samme hva jeg sier på et vis. Dessuten....synes det er utrolig mange kloke varme innlegg her fra før av. Og det er ofte ikke mer å si. Synes forumet har blitt et fantastisk sted med mye aksept, visdom og hjertevarme. Jeg tror nå da at når hjertet er med så oppleves alle innlegg på en god måte, man trenger ikke å rakke ned på noe som helst.
Jeg har faktisk skrevet et par innlegg i det siste....og de har blitt borte! Tar det som et tegn på at det ikke er så nøye, at min tid i stillhet er nå. Kanskje snur det...
Sier hvertfall HEI! til alle dere som er kommet til etter at jeg trakk meg tilbake....for en vakker gjeng dere er!
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Sjelevenn: Ingenting er rettet mot deg.
Problemet er heller ikke å ha forskjelige meninger, problemet er å bli tolket til å ha en annen mening enn jeg har.
Og, jeg har da heller ikke meldt meg ut!
Dette er en ting jeg strever med, det må dere bare ikke bry dere så mye om, mitt problem.
Ha en fabelaktig dag, alle sammen!

GjenopprettetMedlem
Heisann WhiteOwl
Jeg synes det er kjempeartig at du er her fremdeles...og å se livstegn fra deg igjen!
Fortsett å skrive du, jeg synes du har masse fornuftig å komme med
Klem fra Inger Lise

GjenopprettetMedlem
Kjære Ugla!
Hvis alle skulle være enig i allt,Gud bedre meg for en trøstesløs verden!

GjenopprettetMedlem
Om jeg missforsto deg....., tolket deg feil, så er det vel ikke hele verden...

Det er ikke alltid så lett dette her, beskrive ting, uten å ha kroppsspråket med seg......
Glad for å ha deg her...
En fortreffelig dag til deg, også!
Anonymous
"torstein":
det er fint å holde kjeft til tider. jeg benytter meg ofte av den muligheten.
og ellers så er det fint å snu seg, bøye seg, vri og vende og være tilstede med sin person og alle dens krinkler og kroker.
for mange av oss blir det til tider som en elefant i et glasshus, og det er som det skal være.
litt glassbiter her og der... pytt pytt.
no worry, only crying!
la oss ikke bekymre oss, men gråte uhemmet når det gjør vondt!
Ja dokker prate......
GjenopprettetMedlem
Godt å få snakke