Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er kanskje
Syrligsøt som smaken av nyplukket rabarbra - dyppet i en pose med sukker,
og sur og grå som en råtten Helios sitron
Sterk og kraftig som en Espresso Speciale på en fortauskafé i Roma,
og skjelvesvak som en angstfylt geliofobiker innelåst på Latter
Hylende morsom som et aketur i Korketrekkeren,
og gørrkjedelig som en syntaksforelesning på Blindern en pilsung sommerdag.

Ellers har
jeg har tro på universell enhet og en vag anelse om at jeget er en illusjon, men alt dette er ikke integrert ennå så inntil da er jeg:

Kvinne. Mor. Lønnsmottaker, sunnmøring og bosatt i Oslo.

Jeg fant fram til Sjamansonen etter en ekstatisk vakker konsertopplevelse, en vakker drøm, en mislykket forelskelse og en noe original egenkomponert drømmetolkning.

Har vært såkalt normal i nesten to tiår, men har nå enten kommet i 40års-krisen, blitt gal, glad, besatt, i ferd med å gjennomgå en renselsesprosess, eller rett og slett gjenoppdage en åndelig dimensjon i livet.

Har lite - eller ingen - praktisk erfaring fra sjamanisme eller andre åndelig retninger, men har noe teoretisk kunnskap om østlige religiøse tradisjoner. Er fascinert av sjamanisme, og har blitt avhengig av Sjamansonen. Jeg drømmer om å gå på et trommekurs når - og hvis - forholdene legger seg til rette for det. I mellomtiden får jeg stort utbytte av å lese artikler og innlegg på Debattsonen, og håper jeg kan bidra med noe fruktbart selv.
GjenopprettetMedlem
grattis med førtiårskrisen
- og velkommen -
Anonymous
velkommen namaste :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
GjenopprettetMedlem
Velkommen :wub:
Anonymous
Heisan...velkommen! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hjertelig velkommen
Varme tanker
Anonymous
Dytter opp meg selv jeg… og sier: Tusen takk for velkomsthilsener! (selv om jeg har vært her en tid)

Og da kan jeg samtidig sette ut en varseltrekant om at jeg p.t. driver rundt og oppdager poesiens verden. Det er skikkelig morsomt, men trigger også egen skrivelyst... Mye vil ut, samtidig leter jeg etter et eget uttrykk. Inntil uttrykket er på plass, er det er litt vanskelig å begrense seg og forstå hva som bør glemmes i skuffa, deles i andre fora, eller er greit å legge ut her inne. >:(
Håper  på litt tålmod enn så lenge.  :eusa_pray:

Jeg er heldigvis et seriemonogamt vesen (i betydning: intenst fokusert på noe, i kortere eller lengre perioder) der det meste tar en lykkelig slutt.  Derfor tror jeg på at jeg kan bidra med noe mer sjamanrelatert stoff fra ”østfronten” om litt, eller aller helst noen kraftfulle ”sjamandikt”
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen nn,
her har du helt sikkert noe å bidra med,
det har alle som er her :respect:
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit! :)
Anonymous
Hei nn!
Forandringens vind rusker plutselig tak i oss. Jeg kjenner igjen mye av det du forteller om deg selv og de prosessene du er i. Jeg har ikke tenkt på det som førtiårskrise, men det er kanskje rett benevning. Poesien er også kommet snikende inn i mitt liv. Som små innskytelser midt i natten. Noen tanker skribles ned, språket trimmes, og man har et dikt. Min interesse for dikt og diktning har tidligere vært så som så, men jeg gjenoppdaget nylig Hans Børlis samlede i bokhylla, den mannen kunne sine ting.

Et tilfeldig valg:

"Hviler i en stor mildhet"

Ved kveld -
når stjernene går vestover
og jorda overgir seg stille
til sommerhimmelens fred, da
kjenner du som en iling i selve ryggmargen
at alt liv blir lukket inne
i ei varm vennlig hulhand
og løftet varsomt
opp. Hele verden hviler i en stor mildhet
trass i alt -
Hviler i en stor mildhet
med alle sine sinnssykehus
panservogner barnemordere
kriger - - -
En stor hvit mildhet som engang
skal skape Mennesket. Og dá -
ved en ny tidsregnings begynnelse -
vil ondskapens svarte brakkland
bli omdannet til åkrer
som duver for vinden.
Det er derfor
livet holder ut
på planeten Jorden. Det er derfor
blåklokkene er like blå
hver sommer i graset. Og
fuglene like gylne når
de flyter på vinden høgt over hvetelandet
i solnedgangen.

Hans Børli
(1918-1989)

Kan man unngå å bli rørt?

Gormii

PS! Velkommen skal du være. Jeg likte godt ditt innlegg i samband med diktet om Dr Gormiis kur.
GjenopprettetMedlem
Hans Børli var naturens venn og beskytter :respect:
Anonymous
Nå først ser jeg denne, men aldri for sent å hilse på. :)
Spennende å lese, liker din humor og melankolske selvironi,
samt lekende ordspill.
Velkommen til deg!
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit  :biggrin:
Og takk for alt du deler med oss...deg selv inkludert  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen da...her er det kjekt å være  8)
Anonymous
"Inger Lise":

Hei og velkommen hit  :biggrin:
Og takk for alt du deler med oss...deg selv inkludert  :eusa_dance:

:wub: ... da ble jeg glad.
Etter mine siste eskapader her inne tenkte jeg at nu må det da virkelig være nok! - Gamle dame på over 40 drive sånn å tøyse og dumme seg ut...Kan jo være at noen blir støtt også.. Sikkert bare jeg som synes dette er moro - dum som jeg er...Kan da ikke være riktig klokt dette her..
Hææ?? Vært innlogget i over 4 dager også.. Jeg?! Hva er det jeg driver på med, egentlig??..osv.osv osv. :redface:

Så jeg hadde egentlig tenkt å slette kontoen i dag, men måtte bare smugtitte på hva som skjedde er inne først og fant disse velkomsthilsenene (fra deg, Germino og Perle) og da tenkte jeg at man har da kanskje underholdt noen på sin ville ferd mot hva som muligens kan være den komplette galskap.

Så da tenkte jeg at: kanskje jeg kan fortsette bare LITT til - i litt mindre målestokk.. osv.osv.
Ja sånn var nu tilstanden denne morgenen.
Uansett, takk for takk til dere alle.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kjære deg...måtte du ALDRI forsvinne fra debattsonen  :shock:  Humoren din er HERLIG!!!! Resten også  ;D

Det er fort gjort å bli hekta på sonen, bare se på hvor lenge jeg har vært innlogget... :icon_redface: Men ta det med ro, det finnes verre ting å bruke tiden på  >:(

:wub:
AdsBot [Google]
"nn":

Etter mine siste eskapader her inne tenkte jeg at nu må det da virkelig være nok! - Gamle dame på over 40 drive sånn å tøyse og dumme seg ut...Kan jo være at noen blir støtt også.. Sikkert bare jeg som synes dette er moro - dum som jeg er...Kan da ikke være riktig klokt dette her..

Jeg har kosa meg skikkelig med dine siste innlegg! Lyspunkt!! Lyspunkt!! Lyspunkt!! Hurra for førtiårskrisa! Hurra for mislykka forelskelser!
Klem fra assistenten (som dummer seg ut titt og ofte - og har tenkt å fortsette med det en stund :icon_redface:)
GjenopprettetMedlem
Ja velkommen!  :biggrin: Du er et lyspunkt! Vi trenger litt "galskap"!  :razz:
Du er herlig!!! Selv når du er sinna!  :w00t:
Anonymous
Dumme seg ut ? Herlighet da har du havnet i godt selskap  :redface:
Du må for all del ikke melde deg ut, hører du? Jeg har koset meg når jeg har lest dine innlegg, og du har fått meg i godt humør.
Det var en tidlig morgen jeg logget meg inn her, deppa, omtrent ikke sovet, og jeg fikk meg en god latter og ble lys til sinns. Takket være deg. Du hadde skrevet et artig innlegg, og jeg lå langflat over pc bordet og lo.  :icon_biggrin:
Jeg har forresten vært innlogget i litt over ni dager, og mesteparten av mine innlegg er tull og tøys.  :redface: :icon_rolleyes:
Håper virkelig du fortsetter  her inne i større målestokk  :icon_biggrin:
Ha en fin dag.
GjenopprettetMedlem
Keep up the good work nn :respect:
psbot [Picsearch]
send ut noen av dine dikt.... ;D
Anonymous
hang on, come on, we want more... :icon_biggrin: