Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei! er ikke jeg flink å si heller... kaster meg bare hodestups uti ting jeg føler noe om...
Kom med det,alt du orker!
er det bare mayaene du skriver om eller?
GjenopprettetMedlem
Hei og velkomme til deg Nikté
Det hadde vært artig og visst din geagrafiske plassering.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Kom med det,alt du orker!
er det bare mayaene du skriver om eller?
Æ tåle å lese mye mer om mayaene - keep it ut
Velkommen hit og velkommen igjen

GjenopprettetMedlem
"Nikté":
Kanskje vi også kan ta med oss det gode fra det kristne og fremdeles tro på alver, nisser, troll eller Loke for den del. Et lite håp om økumeni iallefall. 
Det e æ ikkje redd for å tru på - Garm e fortsatt på vakt
"The fool"
GjenopprettetMedlem
"Nikté":
Jeg har satt meg spesielt inn i den siden av yukatekmayaenes religionsutøvelse som har med sjamanisme og jordbrukskult å gjøre. Dvs. urbefolkningstradisjonene heller enn katolisismen. Ellers er jeg interessert i Buddha og prøver som han å ikke klynge meg til noe som helst (i selvutslettelsens ånd :lol: ) Selv om det kanskje ikke er noe å le av? :sad2: Jeg er opptatt av Yin Yang - filosofi. Idet hele tatt. Jeg er veldig opptatt av alt som har med religion og livsfilosofi å gjøre, men det siste året har det blitt mye om om småfolk hos mayaene og natur. Det er vakkert, for når det katolske og urbefolkningenes naturtilknyttete sjamanisme
knyttes sammen istedet for å være fiender, slik det er hos yukatekamayaene idag, da kan en tilbe Gud, Maria og erkeenglene, skogsvindene, småfolk og giganter og kraftdyr i vennskapelig samliv. Slik har vi noe å lære fra dem. Kanskje vi også kan ta med oss det gode fra det kristne og fremdeles tro på alver, nisser, troll eller Loke for den del. Et lite håp om økumeni iallefall. :wub:
Jeg tror jeg har det litt på samme måten som deg med interessen for ulike religioner og kulter,som regel i lys av reiser og opplevelser (som jeg kanskje skriver mer om senere.)
Likevel har jeg et lite problem med å samstille de store verdensreligionene med med naturreligioner og sjamanisme.men det er jo mitt problem,da

GjenopprettetMedlem
Velkommen Nikté. Nydelig å lese om disse tinga fra en som samler tråder mellom litt av hvert
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg og alle innlegg du måtte skrive....

GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit, Niktè.

Anonymous
Hej på dej, säger även jag (som är nykomling här)
GjenopprettetMedlem
hEI VELKOM AN DER SCHAMAN ZOUNE!
hOFFEN DAS DU KRAFTEN HIER FINDEN,
uND DAAT HEIMLICHER FROYDE ABGNISSEN.
HERZLICH wELKOM !