Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Nå har jeg seilt litt rundt her inne ei stund og lest ulike artikler og innspill. Takker for generøs deling av mye interessant informasjon og erfaring. Føler for å dele litt om meg selv - for å bli litt bedre kjent. Jeg er fra nordnorge hvor min familie fra langt tilbake har vært fiskere og leileninger i Lofoten. Selv vokste jeg opp i en industriby, men arven min har jeg fra havet og fjellene. Nå  bor jeg i storbyen på 3. året og liker det. Jeg er et reisende menneske (moderne nomade) og fungerer best når jeg er i bevegelse. Når jeg ikke kan reise utover reiser jeg innover – og dess mer jeg reiser dess rikere, større og frodigere blir det indre landskapet.

Jeg har aldri hatt noen i min familie eller omkrets som har gått denne veien og det har vært en lang ferd alene inntil jeg oppdaget at det fantes flere  :eusa_clap: og godt er det! Jippi!

Som barn ble jeg ofte spurt om jeg var indianer fordi jeg var så mørk, og på -70-tallet var det få fra andre kulturer der jeg vokste opp, og ikke så vanlig med lange mørke fletter som i dag. Jeg var ei sosial jente og ofte med på leken, men midt i fotballkampen med gutta kasta jeg meg plutselig på sykkelen, dro hjem etter fiskestanga og opp i elva alene. Jeg måtte ha time-out alene med naturen – ofte. Jeg visste alltid hvor fisken ”bodde” og dro aldri hjem uten fisk verken fra elva eller havet. Tok jo selvsagt ikke livet av den, men hadde mine egne røyeakvarier, inntil mine onkler i nattens mulm og mørke hadde fest på dem og skyldte på katta :eusa_liar:

Reisen frem til her jeg er i dag har vært krølletet og lang og begrepet om sjamanen som ”den såra healer” passer godt på meg. Men jeg er kommet hjem – til meg selv - og her er det godt å være!

Men har så mye jeg ønsker å dele med andre og synes nettet er veldig begrenset. Hadde vært fint å snakke med noen om tanker, reiser og erfaringer. Finnes det noe fora å møtes i over en kaffe?

Ps. Siden kommunikasjon foregår 55 % gjennom kroppsspråk, 38 % gjennom tonalitet og 7 % gjennom ord – kan man tenke seg hvor mye man egentlig får kommunisert via nettet :confused:
GjenopprettetMedlem
Som halvblods lofoting oppvokst i sør ønsker jeg deg velkommen hit :eusa_clap:
AdsBot [Google]
Gleder meg til å høre mer fra deg Shamilla :)
GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg, Shamilla!!!  :wub:

Håper vi sees på en samling... da kan vi snakkes over flere kopper....  :biggrin:
Anonymous
Du har klart å formidle ganske mye her - på tross av de stakkarslige 7%!

De 7% setter jo så mange skapende prossesser i gang hos mottakeren. Der ligger vel noe av hemmeligheten bak nettets suksess. Så er jeg alltid skeptisk mot nøyaktige prosentvise kalkuleringer rundt kommunikasjon. Det lar seg ikke gjennomføre.
Enten eller pleier jeg å si. 50/50. Enten forstår man hverandre eller ei.  Eller:
enten eller og: Man forstår hverandre, samtidig som man ikke forstår alt. Og man forstår hverandre på flere plan.
Jo, det finnes alltid enda flere plan. Jeg savner også det taktile, direkte, sansemessige på internettet. Et forum å møtes i over en kaffe? Fullt mulig, det.
Velkommen hit!

Masha
GjenopprettetMedlem
Velkommen til sonen  :eusa_dance:
Anonymous
Hei, Shamilla!
Håper du finner det du søker
blant røtter og stubber
og kjerringer og gubber
visdommen bare øker
mer enn du tror
uansett hvor