Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle i Sjamansonen.
Jeg hoppet inn i en diskusjon rundt en av mine favoritt-tema om sjamanisme og kunst for en stund siden, uten å ha introdusert meg først. Jeg beklager at jeg var så uforskammet.
Av og til er det lett å glemme at det er virkelige mennesker som sitter rundt forumet ved sine datamaskiner, nesten som man har sittet rundt bålet i alle år. Den digitale flammen er litt kaldere og det kan nesten kjennes som om man sitter og snakker med seg selv. De andre avatarene blir aspekter man tar med inn i sitt hode og den konversasjon som foregår der til tider. Forsøker huske på at bare fordi jeg vet hvem jeg så vet ikke dere det.
Og så er det grensen for hvor åpen man skal være i et forum der man ikke helt vet hvem de andre er da...
Vel,... sånn er det, i all åpenhet:
Jeg er billedkunstner og fikk en introduksjon i sjamanisme første gang i 1993. Tankegangen og opplevelsene var veldig naturlig for meg og jeg følte at jeg endelig hadde funnet rett vei, et område der jeg passet inn. Etter første møte med dype reiser og kraftige opplevelser med/som dyr traff jeg en meget seriøs mann som har veiledet meg videre mot mine egne veiledere.
Min første trommereise tok jeg i 1994. Det var en kraftig opplevelse der en hvit løvinne, og henne tre små unger, var med. Resultatet av denne reisen, eller utlevelsen her på dette plan, tok over ett tiår å gjennomføre. Jeg har gjordt noen flere trommereiser i den tiden, men ikke mange, da jeg opplever at de krever sitt arbeid i ettertid. Kanskje fordi jeg hadde mye å rense opp i. I drømmer og pusteøvelser fortsetter jo kommunikasjonen også, og i den kunstneriske prosessen, når jeg slipper taket.
Disse årene har ikke vært lette, det har vært tøffe personlige transformasjoner. Det har allikevel ført meg fram til et enklere liv, på mange vis, klarere syn, og ikke minst en større nærhet til meg selv, og dermed også til alt og alle andre.
Å "finne seg sjæl" ble en klisjé (var det på 80-tallet ?) kanskje etter en del misforståelser rundt begrepet, men jeg vet at det ligger mye helbredelse i det. Jeg fortsetter å male, og er vel egentlig den jeg alltid har vært, men enda ikke... Føler meg litt som fjellet som ble til grus og ble til fjell igjen... eller hvordan det nå var med den historien.
Gleder meg til å bli kjent med dere og deres fortellinger fra livet også. Jeg bor i Oslo og ser det er flere i sonen som oppholder seg her - kanskje vi møtes en dag?
Grip dagen, og livet! Det er nå det skjer.
GjenopprettetMedlem
Hei, AinA
Velkommen til sonen.
Og så er det grensen for hvor åpen man skal være i et forum der man ikke helt vet hvem de andre er da...
Du kan lese om de fleste av oss under presentasjons tråden:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... &board=9.0
Samin

GjenopprettetMedlem
Så flott presentasjon Aina!...velkommen til deg...
Etterhvert som du blir kjent med oss, blir det nok lettere å åpne seg også....
Klem Silva
GjenopprettetMedlem
Velkommen !
jeg er jo ganske fersk her selv...
og stor trives med alle de vakre ord og tanker her inne...
det er lettere å åpne seg enn jeg trodde selv
har nok noe med disse sjelene som er her inne ...

Anonymous
Velkommen

Nutch/CVS [Bot]
Takk for presentasjon og velkommen.
Ja, jeg liker et levende lys bedre enn den digitale flammmen og samtidig er akkurat forumet stedet jeg kan møte andre med lignende interesser som er vanligvis for langt fra hjemstedet mitt her.
Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Velkommen AinA

GjenopprettetMedlem
Velkommen AinA!
Så flott kunst du gjør.... Elsket bildet (husker ikke tittelen) med edderkoppen! Herlig komposisjon,
og det skjønne lekende og teksturen med spillet av solen i nettet! WoW!
Anonymous
Hej (igen). Vad kul att se din hemsida. Läckra bilder!
Blev nu nyfiken på vilken teknik, som du har använt på "Spinderellas knuter"

GjenopprettetMedlem
Hei AinA, velkommen hit til oss

GjenopprettetMedlem
"Samin":
Velkommen til sonen. Du kan lese om de fleste av oss under presentasjons tråden:..
Takk, Samin. Jeg har begynt å bli litt kjent med dere der, og ser at det vil ta mer enn bare en dag.
God kveld

GjenopprettetMedlem
"Silva":
Så flott presentasjon Aina!...velkommen til deg... 
Etterhvert som du blir kjent med oss, blir det nok lettere å åpne seg også.... 
Takk, Silva. Jeg gleder meg.

GjenopprettetMedlem
"Malaika":
Velkommen ! jeg er jo ganske fersk her selv... og stor trives med alle de vakre ord og tanker her inne...
Takk, Malaika. Jeg får ønske deg velkommen også da vel
"Malaika":
det er lettere å åpne seg enn jeg trodde selv har nok noe med disse sjelene som er her inne ...
.. da kanskje det kommer store strømmer av ord fra denne kanten når inspirasjonen treffer meg, vi får se.. :-)
GjenopprettetMedlem
"Wolf":
Velkommen AinA
Takk, Wolf :-)
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Velkommen AinA! Så flott kunst du gjør.... Elsket bildet (husker ikke tittelen) med edderkoppen! Herlig komposisjon,
og det skjønne lekende og teksturen med spillet av solen i nettet! WoW!
Takk Sjelevenn. "Spinderella's knuter" heter det. Denne edderkopp-damen er stadig med meg etter at jeg møtte henne i oververdenen. Ett sterk lite kryp med verdens sterkeste spinnemiddel

GjenopprettetMedlem
"Lie":
Hej (igen). Vad kul att se din hemsida. Läckra bilder!
Blev nu nyfiken på vilken teknik, som du har använt på "Spinderellas knuter" 
Hej igen, Lie :-) og takk! Jeg bruker akrylmaling på plywood-plater som er festet til trerammer. Det gir solid motstand når jeg 'slår løs' med penselen

Vil gjerne lage en serie med samme motiv på silke, det passer jo til konseptet, eller hur? .. men må først teste teknikken..
Gleder meg til å høres videre under tema Sjamanisme og Kunst :-)
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Hei AinA, velkommen hit til oss
Hei Inger Lise, og takk for varm velkomst :-)
GjenopprettetMedlem
Velkommen, AinA
Det er et flott bilde du har som avatar - ser nesten ut som en sjøstjerne. Har du malt det selv?
Mvh Stridshjelp
oops, nå har jeg sett nettsida di, du er jo kunstner!
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Velkommen, AinA. Det er et flott bilde du har som avatar - ser nesten ut som en sjøstjerne. Har du malt det selv?
Takk, Stridshjelp. Sjøstjerne? Hm, det har jeg aldri tenkt på. Jeg har malt det, ja, samme år som jeg gjorde min første reise. Det forestiller en sjaman som arbeider med vind og vann.
GjenopprettetMedlem
"Magnus":
Velkommen 
Takk, Magnus :-)
GjenopprettetMedlem
"Gåååja":
Takk for presentasjon og velkommen.
Ja, jeg liker et levende lys bedre enn den digitale flammmen og samtidig er akkurat forumet stedet jeg kan møte andre med lignende interesser som er vanligvis for langt fra hjemstedet mitt her.
Hilsen
Gåååja
Hei Gåååja. Takk. Det er en bra idé å begynne med en introduksjon :-) Jeg må gå inn å lese din for å finne ut om navnet du bruker :-)
Jeg var uten Internet i 5-6 uker og forsto hvor avhengig jeg var blitt av det for å kommunisere med folk og diverse offentlige instanser. Nesten litt skremmende, men det er et fantastisk alternativ til leirbålet når alle sitter på hver sin kant

Anonymous
"AinA":
Av og til er det lett å glemme at det er virkelige mennesker som sitter rundt forumet ved sine datamaskiner, nesten som man har sittet rundt bålet i alle år. Den digitale flammen er litt kaldere og det kan nesten kjennes som om man sitter og snakker med seg selv. De andre avatarene blir aspekter man tar med inn i sitt hode og den konversasjon som foregår der til tider.
Kanskje det har skjedd ett epoke skifte, og vi er den nye digitale stammen hvor tastaturet er vår snakke pinne:)
GjenopprettetMedlem
"Magnus":
Kanskje det har skjedd ett epoke skifte, og vi er den nye digitale stammen hvor tastaturet er vår snakke pinne:)
Det er jo flott at pinnen kan gå mellom folk i helt forskjellige deler av landet, og verden, i løpet av tiendedels sekunder. Det er vel en helt naturlig og helt nødvendig del av utviklingen nå når folk med vårt syn på livet ikke lenger lever på samme sted og deler hverdagen i grupper. Som alle meditasjoner sikkert registreres i åndeverdenen ett sted, registreres samtalene her i cyberspace :-) Fascinerende greier!
Anonymous
Hei AinA, og velkommen hit!

AdsBot [Google]
Velkommen til spinderella, edderkoppkvinnen, kunstneren og AinA