Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen. Jeg har vært med her nå i noen måneder, men først nå har jeg fått den følelsen som sier at jeg må presentere meg selv.
Det at jeg registrerte meg var en prosess det også, jeg har vært innom forumet fra tid til annen i ca et halvt år før jeg registrerte meg. Årsaken til at jeg ville registrere meg var at jeg fant ut at hvis jeg var registrert og innlogget kunne jeg søke etter meldinger på forumet, og på den måten finne det jeg fant spennende. Den dagen jeg registrerte meg tenkte jeg, ok jeg heter Jarle og jeg registrerer meg som det, det er ingen grunn til å være anonym, jeg står for det jeg driver med. Men, det var selvsagt allerede noen som var registrert med det navnet. Da ble jeg først litt i villrede om det virkelig var meningen jeg skulle registrere meg, men så ble je mer sikker enn før. Da tenkte jeg, jeg må finne på et annet navn, noe som er meg. Og mens jeg satt der å tenkte, dukket læremesteren min opp, og deretter alle kraftdyrene mine. Da skjønte jeg at det var alvor. Jeg skulle få et navn som var meg, og som var viktig for meg videre på sjamanens vei. De ga meg navnet gidgeroo.
Så videre til meg:
Den første virkelig åndelige opplevelsen jeg kan
huske å ha hatt, var fra jeg var ca 14-15 år gammel (i dag er jeg 35). Jeg våknet en natt og ble veldig redd når jeg så min oldefar i stolen foran sengen (han døde noen måneder tidligere). Han snakket rolig til meg, og sa at jeg hadde ikke noe å frykte, han var der for å passe på meg.
Etter den opplevelsen har jeg med kortere eller lengre mellomrom hatt opplevelser der jeg har møtt døde mennesker (det er sjelden jeg ser dem, som regel føler jeg dem), jeg har hatt opplevelser der jeg har opplevd fremtiden (noen dager frem), og jeg må si at hver (i alle fall nesten hver) gang jeg er i en begravelse ser jeg at den som blir begravet er tilstede under begravelsen, noen ganger sammen med tidligere døde familiemedlemmer.
Alt dette førte til at jeg tidlig fikk en interesse for "det ukjente", jeg leste mange bøker, men traff dessverre ikke mange likesinnede, ingen som kunne svare på det jeg lurte på osv. I 17-18 års-alderen hadde jeg en lang periode hvor jeg forutså ulykker (voldsomme ulykker) i drømme, jeg var med i ulykkene og kjente igjen alle detaljer når jeg så dem på nyhetene noen dager senere, og jeg hadde flere detaljer som ikke kom fram på nyhetene. Det å se mennesker dø, i grusomme ulykker i drømme er en ting, men å få bekreftet i ettertid at jeg så fremtiden er mye verre. Jeg la skylden på meg selv, jeg kunne jo ha sagt i fra på forhånd (jeg vet i dag at det ville ikke vært mulig). Alt dette førte til at jeg skjøv fra meg evnene, jeg fornektet at jeg hadde noen som helst evner, jeg fornektet muligheten av "det ukjente", jeg ville bli som alle andre. Med det klarte jeg å stoppe synet av alle ulykkene, men jeg opplevde fremdeles døde mennesker, jeg opplevde fremdeles (eller mer enn før) at jeg visste hva andre mennesker følte osv, men dette kunne jeg på en måte leve med.
Midt oppi den tiden alt det vonde skjedde, var jeg med på min første trommereise, helt tilfeldig dro noen jeg kjente meg med på noe spennende, det var en kjeldssamling som sjamanen Arthur Sørensen hadde (i 1989). På den trommereisen traff jeg mitt første kraftdyr (ørnen), som har vært med meg hele tiden siden. På den samme tiden brukte jeg også noe tid på meditasjon, og på en reise under en meditasjon traff jeg min læremester, som også har vært med meg hele tiden siden. Men til tross for kraftdyr og læremester gjorde jeg mitt ytterste for å skyve alt fra meg og bli et "normalt" menneske. Jeg ble da egentlig en tviler.
Først i 1999 når farmor dukket opp i huset mitt, etter at hun døde, våknet alt til live på nytt. Jeg har de siste årene pløyd masse litteratur, men først da jeg traff Satyam, et norsk-svensk medium i 2003, begynte ting virkelig å forandre seg. Deretter traff jeg min jordiske lærer i 2004 og jeg ble hans elev/læregutt for 2 år siden. Jeg vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta, men jeg går sjamanens vei, og er innstilt på å bruke den tiden det tar, og jeg ønsker for all del ikke å forhaste meg.
Vel, nå har jeg brettet meg ut nok til å få et langt ferieopphold på et sted der betjeningen gåri hvite frakker.

Anonymous
Velkommen

GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg, Gidgeroo....
Anonymous
Takk for en fyldig presentasjon, dette var flott lesning!

Nesten unødvendig å si, men likevel: Velkommen skal du være.

AdsBot [Google]
Hyggeleg å sjå deg Jarle

Det ser ut til at dei kvite frakkane ikkje les på sjamansona - enn so lenge

GjenopprettetMedlem
Velkommen - interessant å lese din historie!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei Jarle.
Takk for en flott presentasjon. Velkommen hit til sonen
Inger Lise
Anonymous
Takk for fin presentasjon, Gidgeroo.
Jeg føler riktignok at jeg kjenner deg litt allerede, etter å ha lest flere av innleggene dine. Spennede å høre om dine opplevelser med drømmer. Jeg har også endel sanndrømmer, men ikke av den typen der jeg ser ulykker og død. Heldigvis, må man vel få lov å si.
En sjaman fortalte meg engang at dersom man drømmer om ulykker og død som skjer - og som man ikke kan varsle om - ja da er det kanskje meningen at man skal be for dem som forulykker. At man har en oppgave med å be om at overgangen blir lettere. Jeg vet ikke, men for meg ligger det en trøst i dette. Det gir litt mening.
Men nå skal jeg hilse fra meg selv og si:
Velkommen!
Anonymous
Oh du herlige tid
for et nydelig navn
GIDGERIDOO..
har du en forbindelse til Australia my friend?
Jeg skulle ønske jeg var der og følte på urfolkenes presence
ånden av Aboriginere here I come
Down Under
En gang i fremtiden
jeg lover deg det Herr Kangarooo!
Didgeridoo! Moder Jord blir så glad når hun hører på Didgeridoo!Alle dype røtter
får massasje!
GjenopprettetMedlem
Nå har heldigvis ikke disse sanndrømmene kommet tilbake. Og jeg må si at jeg har lært meg et enkelt triks for å unngå det jeg ikke ønsker å "se/vite".
Trikset er å si: Det er ikke mitt, men hvis det likevel er må jeg få vite hvorfor.
Senest i går fikk jeg noen følelser som var dårlige, men som ikke var konkrete. I utgangspunktet kan du ikke gjøre noe ed slike følelser, men jeg sa følgende: Hvis det er meningen at jeg skal foreta meg noe må jeg få konkretisert hva som ligger bak disse følelsene, hvis ikke er det ikke mitt og jeg vil ikke vite av det. Da forsvant den vonde følelsen.
GjenopprettetMedlem
"Dj David Spirit of Laughter":
Oh du herlige tid
for et nydelig navn
GIDGERIDOO..
Down Under
En gang i fremtiden
Didgeridoo! Moder Jord blir så glad når hun hører på Didgeridoo!Alle dype røtter
får massasje!
Jeg har ingen forbindelse til Australia, hverken direkte eller gjennom slekt,
ja du skal tro jeg har lurt på det der.
Anonymous
Ja det var vell på tiden at du skrev en presantsjon!

Ska man si velkommen etter flere månader? Du er ju ikke ny...
Ok da; Velkommen gidgeroo - ydmyk tjener !
GjenopprettetMedlem
Jeg glemte å si noe viktig. Jeg er med i en sjamansirkel i Bergen som møtes omtrent 2 ganger i måneden, og i tillegg til det må jeg si at jeg også ser på dette forumet som en sjamansirkel. Det er etterhvert flere personer her inne jeg begynner å bli glad i, jeg skulle gjerne ha møtt dere.
Anonymous
"gidgeroo":
"Dj David Spirit of Laughter":
Oh du herlige tid
for et nydelig navn
GIDGERIDOO..
Down Under
En gang i fremtiden
får massasje!
Jeg har ingen forbindelse til Australia, hverken direkte eller gjennom slekt, ja du skal tro jeg har lurt på det der.
Du tror. Jeg tror
Vet du hva jeg tror?
At noe venter på deg i Crocodile Dundees hjemland
seek and you will see
in the Aboriginal land
I will seek - you want to seek?
I know it is there somewhere in my soul!
DIDGERIDOO!
GjenopprettetMedlem
Når man først begynner å fortelle om seg selv, dukker det opp endel ting som skulle vært sagt:
Jeg har en vidunderlig kone (betemoren hennes var heks), og min kone går for tiden på Akupunkturhøyskolen i Oslo. Vi har vært gift i 12 år, og har to fantastiske døtre på 11 og 5 år. Vår datter på 11 har utrolig gode evner, hun ser småfolket og de døde osv, jeg tror hun ser alt som de "såkalt normale" ikke ser. Vår datter på 5 ser også mye, og hun er i tillegg veldig interressert i det, i motsetning til hun eldste.
GjenopprettetMedlem
Velkommen Gidgeroo!
Villbjørn Ulvberg
Anonymous
"gidgeroo":
Når man først begynner å fortelle om seg selv, dukker det opp endel ting som skulle vært sagt:
Jeg har en vidunderlig kone (betemoren hennes var heks), og min kone går for tiden på Akupunkturhøyskolen i Oslo. Vi har vært gift i 12 år, og har to fantastiske døtre på 11 og 5 år. Vår datter på 11 har utrolig gode evner, hun ser småfolket og de døde osv, jeg tror hun ser alt som de "såkalt normale" ikke ser. Vår datter på 5 ser også mye, og hun er i tillegg veldig interressert i det, i motsetning til hun eldste.
MAGISK...du har en sterk familie...jeg savner det å ha en så sterk familie
det kommer kjære meg
jada...andre kan inspirere deg
Didgeridoo gjør det
takk så mycket,kjære broder!
WE ARE FAMILY!
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit Gidgeroo!

(For så vidt har eg jo allerede konsultert deg med til no bra resultat!)
Spennande med slik ein flott familie du har!
Hadde vore artig å snakka med deg ein dag.
GjenopprettetMedlem
Velkommen Gidgeroo, fra en annen nykommer
I motsetning til deg hoppet jeg i det uten å ha
gjort meg kjent med sonen på forhånd.

GjenopprettetMedlem
Velkommen Gidgeroo
Spennende å gløtte inn gjennom din åpne dør.

GjenopprettetMedlem
Velkommen Gidgeroo
Føler at vi har blitt litt kjent allerede
Du har vært her lenger enn meg
Du deler så fint av deg selv

GjenopprettetMedlem
Velkommen Gidgeroo...det føles rart å ønske deg velkommen ettersom
du allerede har kommet med så mange flotte bidrag og dermed
allerede blitt en stor ressurs for sonen...takk for at du deler din
kunnskap med oss...