Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Mange fine nick her inne  :biggrin:

Silva....hmmm.....det var noe som ramla over meg da jeg meldte meg inn her. Aner ikke hva det betyr, men silva....det forbinder jeg med noe i likhet med skinnende stråler, fra månen...sølvstråler som lyser opp natten.

Jeg elsker månen, å dens sølvstråler.

Jeg hadde også et undernick...pokatrollet. Poka står for pokahontas som jeg har blitt kalt av venner, som syns jeg ligner indianer, hehe. Trollet kommer vel også fra samme venner, som mener jeg er ei jente full av hyss og spillopper... :P
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Silva.... Aner ikke hva det betyr...

http://en.wikipedia.org/wiki/Silva
Silva is the most common surname in Portugal and Brazil; it is also widespread in regions of the former Portuguese Empire in Asia, including India and Sri Lanka. The word came originally from Latin, meaning woods and, by extension, people that came from forested areas. It was adopted in western Iberia when conquered by Ancient Rome in 219 BC. It is a name associated with a great number of different people and products...

http://da.wikipedia.org/wiki/Silva
Rett og slett om skog! (Skov)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Silva
Silva är en äppelsort som utsetts till landskapsäpple för Norrbotten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silva_compass
Om de svenske Silva-kompassene. (For at vi skal finne fram i skogen — og på fjellet...)
GjenopprettetMedlem
Hva kan man si om mitt profilnavn? Vel, et utslag av dårlig fantasi kanskje? Da jeg skulle melde meg inn var alle de jeg kunne tenke meg allerede opptatt, så derfor prøvde jeg bare med Alias, som jo er et nick, et alter ego. Når jeg i ettertid ser på det så kan det også tolkes som en omskriving av navnet mitt, det vil si snudd baklengs og en bokstav endret.

Klem fra Laila :wub:
GjenopprettetMedlem
Vatten-Eld-Jord-Luft-Ande! 
(men mest är jag Jord)   
GjenopprettetMedlem
Tusen hjertelig takk Passopp....hva skulle sonen gjort uten deg?... :wub:

Jeg likte spessielt denne:
people that came from forested areas
Anonymous
Mitt brukernavn är forvillende likt mitt eget ;D Enligt länken behindthename.com så betyr det peacefull ruler. Peacefull er noe som jag känner igen mig själv i så foreldrene mine valde nok ett passende navn :) Har gått igenom ett antal alias här på sonen innen jag etter en på många sätt omtumlande :o sjamansirkel inte kände något behov av att skjule meg selv lengre. Ber om ursäkt för den något röriga svorskan ;D Hälsar till alla som eventuellt känner igen mig :D Som någon nämnde tidigare så kan man nog bara skriva sånt som man verkligen kan stå för hvis man bruker eget navn.
Anonymous
Då jag runt -99 - 2000 var less på att vara ensam (i kött och blod) i mitt shamaniserande fick jag besked av dom jag jobbade med shamanskt att söka upp lärare och sluta gnälla. Eftersom jag inte visste var jag skulle leta så blev det på internet först.

Jag gick med i ett stort svenskt nätverk, och några hemsidor och då jag först begav mig ut så ville jag ha ett namn som "pekade mot" vad jag sysslade med utan att vara så sabla pretantiöst och högtsvävande (sånt gillar jag inte) så det blev "trumman" eftersom de allra flesta förknippar shamanismen med trumman.

Sen har det fastnat.

---

Roligt att höra allas historier bakom namnen. Bra idé!

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Ja... Hva tror dere ligger bak mitt navnevalg?

Yepp... nettopp... Du tenker rett hvis du tenker Nordlys. Men, det er mer enn bare det grønne enkle, men likevel kompliserte spillet som foregår oppi stratosfæren.... Jeg vet at jeg er komplisert i sin enkelhet. Du skjønner meg ikke alltidt. På langt nær! Jeg er nok sikkert like komplisert som Nordlyset selv, med dens skiftende farvespill, og mange nyanser. Det er vi forresten alle sammen når jeg tenker meg om, men likevel; Det er mitt nick, og det er min energi... -Og din faktisk!

Hadde jeg bare kunnet styre all den energien som Nordlyset stråler, så skulle jag ha sendt dere en real posjon til hver enkelt av dere som leser dette... eller... jeg trenger i strengt tatt ikke det... fordi dere allerede er belyst av denne merkelige magnetiske solstormen som raser oppi der! :w00t:

Nordlyset er der jeg henter all energi og ispirasjon i fra. Selvfølgelig hjelper det på om månen lyser, og at det er stjerneklart ute... Samme kan det være, bare at energien min viser seg i lufta!

;) :w00t: :wub:
Anonymous
Jeg har et forhold til nordlyset jeg og.  :wub: Mange her i nord har det. Desverre har det vært borte for meg noen år.
Hver gang jeg ser din avatar, blir jeg påminnet igjen. Det er mye kraft og glede å hente fra nordlyset. :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Du Lazy..... jeg tror du har mistet en bit av navnet ditt??  :icon_rolleyes:
Anonymous
jada, jeg har fjernet det.  ::) gidda ikke mer av det der. :I

Men hva med ditt profilnavn, Sjelevenn?  ;D
Anonymous
Bruker navnet jeg fikk da jeg kom til verden fordi det er det eneste jeg vet om at jeg har, og fordi jeg liker tallsymbolikken i det. Kristin blir 9 i det numerologiske alfabetet, og står for renselse av karma og gjenfødelse, noe som også lenge bevisst har vært min intensjon. Ni-tallet er et tall som hele tiden gjenskaper seg selv. For eksempel: 9x6=36, og 34+6=9, 9x7=72 og 7+2=9 også videre..... Så da er ni-tallet magisk og intressant for meg. Var misfornøyd med navnet mitt da jeg var yngre fordi det var så vanlig, men nå er jeg ikke det.
GjenopprettetMedlem
Arkadia var katten jeg hadde i 13 år og som nå er en del av guidegruppen min (hjelper meg når dyr skal ha healing).  :wub:
Det er også et uttryk fra de gamle hellenerne, som snakket om sitt Arkadia. En slette på Pelloponnes,tror jeg.
Anonymous
Jeg endte opp som ravne her fordi jeg igjen ble møtt av ravnen, noe som skjer hver gang noe nytt er på vei inn i livet mitt.  (Ja, det har skjedd bare fire ganger i mitt liv, så det er stort hver gang det skjer)

ravne
Anonymous
jeg trakk gudinnekort bast når jeg spurte gudinnekortene om mitt sonenavn  :)
det står blant annet for ømhet og lekende kamerater-frihet til å ta egne avgjørelser,den egyptiske gudinnen forvandler seg til en katt om natten,passer bra da jeg er b menneske  :biggrin: som datter av solguden Ra skiller bast seg ut ved å være både en måne og solgudinne bast støtter også katteelskere å jeg har selvsagt katt  :wub: klem  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Bast":

bast støtter også katteelskere å jeg har selvsagt katt  :wub: klem  :respect:

Klart du må ha katt med det navnet  :lol:
Hilsen en annen katte-elsker
GjenopprettetMedlem
Angelica er mellomnavnet mitt. Det betyr lik en engel og det synes jeg er litt søtt :P
Har alltid følt jeg har hatt kontakt med engler, når jeg ber dem om noe så skjer det alltid. Må derfor være forsiktig med hva jeg ønsker meg :respect:
Ønsker meg heldigvis ikke så mye :razz:

Spennende å lese hva som står bak nickene deres.

klem :wub:
GjenopprettetMedlem
Ørnen bruker jeg fordi det var det første kraftdyret som kom til meg,siden har den fulggt meg.Har også ulven og gaupa som kraftdyr :wub: