Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg er ei som har stanget hodet i veggen mange ganger

Har søkt siden 1994. Har hatt mye god hjelp og har mange med meg på min ferd.

Liker veldig godt å vandre i skog og mark, og føle de energiene som finnes der.
Har vært med på trommreiser, men på grunn av min indre redsel ble reisene avbrutt etter en stund.

GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen til sonen, her er det godt å være

GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen til Villulva! Håper du vil trives her på sonen!

GjenopprettetMedlem
Velkommen.
Jeg er ganske fersk selv og har vært på en del trommereiser.
For meg har det vært avgjørende å ha en veileder jeg stoler 100% på i starten.
Da er det bare å slappe av og man vet man er ivaretatt på alle plan.
Klem Nanoq
GjenopprettetMedlem
Hej Villulva, og de mange som er med dig

GjenopprettetMedlem
Tusen takk!!
Dette varmer og jeg blir helt rørt

GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg villulva.

Måtte du finne større trygghet etterhvert.

GjenopprettetMedlem
Hei Villulva
Så fint at du vil være med.
velkommen hit til Sonen
RITA
GjenopprettetMedlem
Hei Villulva, velkommen hit til sonen

GjenopprettetMedlem
Velkommen til deg Villulva!
Vi er alle ulike, og ulike veier kan vi gå og ulike svar kan noen ganger trengs.
Må du lage deg din egen plass her, og trives.
Sensis [Crawler]
...på grunn av min indre redsel ble reisene avbrutt... skriver du.
Her siterer jeg fra Stillhetens sjamanvei, og det handler om hva vi kan gjøre når vi oppdager at vi blir avbrutt, på en trommereise eller avsporet i andre livssammenhenger:
"Vi har med oss et internalisert persongalleri, og noen ganger er det dem og hva de finner på og står for som driver oss til vanvidd...
Første skritt er å forstå at dette er noe som kan undersøkes. Om man skal få det til må man tåle det som foregår. For tåler vi det ikke, avviser vi muligheten for forandring.
Neste skritt er en motprosess til avvisning. I stedet for å avvise, må vi av-ise. Det skjer gjennom å ta grepet og å undersøke. Hvem er det som utgjør dette persongalleriet i den tragi-komiske forstillingen som uavbrutt spiller seg ut i ens indre?
Tåle, identifisere, akseptere og tilgi. Det er fire skritt på sjamanens indre vei. De kan hjelpe oss til å finne ut av følelsenes floker. Du må tåle uroen. Så må du identifisere og bli klar over hvem denne urolige personen i ditt indre er. Det består i å ”se” vedkommende og å kjenne hvordan vedkommende har det.
Deretter må du gjøre deg i stand til å romme vedkommende og akseptere vedkommende helt og fullt. Det siste skrittet er å tilgi deg selv fordi du har tenkt slik om vedkommende, vært livredd for vedkommende eller har avvist denne peronen i ditt sjelegalleri. Den skumleste du møter er som regel ”demonen” fra din oppvekst. For offeret er deg selv".
mvh ailo gaup
GjenopprettetMedlem
Der snakket du rett til meg Ailo.
Jobber med det hele tiden.
Takk

Nanoq
GjenopprettetMedlem
Takk Ailo!
Nå forstår jeg hva du mener, men jeg føler at det er vanskelig. Trenger mulig litt hjelp her.