Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kjære dere,
ja, da har jeg alt begynt mitt andre liv på sonen.
Iblant synes gjesten ”Masha” i mørk drakt blant blå bokstaver, og der kan dere lese svart på hvitt hva jeg valgte å dele i over 1000 innlegg.
Etter en magisk vårjevndøgnfeiring fikk jeg lyst til å melde meg inn igjen.
Vi skrives!
Hjertelig hilsen
Sandel Wood
GjenopprettetMedlem
Flott å ha deg tilbake kjære Sandel Wood! Velkommen og håper du blir denne gangen! Og takk for sist!

GjenopprettetMedlem
Som jeg undret hvem denne snabelstankelspurven var!

Velkommen tilbake, veldig glad for å se deg igjen, du skrivende menneske.

GjenopprettetMedlem
Takk for sist og velkommen tilbake

GjenopprettetMedlem
Godt å se deg her igjen

GjenopprettetMedlem
Velkommen tilbake Sandel Wood! Et spennende brukernavn - Sandeltre - er ikke det også en eterisk olje? (Skulle vært artig å visst hvilken effekt den oljen har)
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg har skrevet litt om sandeltre her.
http://solmaane.com/index.php/1047632GjenopprettetMedlem
Koselig at du valgte å komme tilbake! Vælkømmin!
GjenopprettetMedlem
Yess! Velkommen du, Sandel Wood.... - Et svært innholdsrikt og utsøkt navn du har valgt deg,
noe av den mest utsøkte olje, spør du meg!
Jeg velkomnet deg også som stankelspurv-spirrevipp eller hvadetvarduhetnåigjen......
Kjenner den beroligende og forførende duft av sandeltre...
Sakset fra...
http://www.lakhsminorge.com/eteriske_oljer.html
SANDELTRE (santalum album) Sandeltre reduserer stress, roer ned aggresjon, irritasjon og frykt.
Bør ikke brukes av mennesker som har lite initiativ. Sandeltre åpner for forståelse og pakker oss
inn i varme. Den hjelper oss i finne indre trygghet. Sandeltre utvikler våre forhold til andre. Den
styrker vår underbevissthet, den utvikler vår forståelse for andre, den gir innpass til sjelen, varme
og forståelse. Sandeltre utvikler vår universelle kjærlighet.
Sandeltre kan endre vår seksualitet, og vekke kundalini. En dråpe av sandeltre på det "tredje øye"
for å øke hengivenhet og forsterke meditasjon. I kosmetikk er den meget nyttig for huden.
Sandeltre støtter utveksling av energi mellom de forskjellige chakra. En massasje med sandeltre
gir trøst til mennesker som er ute av balanse. Sandeltre er en maskulin essens, i sandeltre er det
kjemityper som er lik testosteron, mannlige hormoner, derfor virker sandeltre særlig på menn. Det
gjør han mer aktiv på et åndelig nivå. Det påvirker hans seksualitet og seksuelle evne. Den
anbefales også for kvinner som har for mye østrogen, og derfor har tendenser til overvekt,
cellulitt, og vannopphopning.
Reagerte litt på denne setningen;
Bør ikke brukes av mennesker som har lite initiativ.
Hva skjer da tro...?
GjenopprettetMedlem
"Sandel Wood":
Kjære dere,
ja, da har jeg alt begynt mitt andre liv på sonen.
Iblant synes gjesten ”Masha” i mørk drakt blant blå bokstaver, og der kan dere lese svart på hvitt hva jeg valgte å dele i over 1000 innlegg.
Etter en magisk vårjevndøgnfeiring fikk jeg lyst til å melde meg inn igjen. Det er en vellykket blanding av lekenhet, åpenhet, muligheten til å være kreativ samt faglig mangfold som tiltrekker meg her, som det skrivemenneske jeg er.
Mangeårige prosesser med kraftdyr såvel som opplevelser av det paranormale slaget utløste at jeg nærmet meg sjamanismen. Nå er jeg snart ferdig med femte kurs i Shamanhealing hos Eirik Myrhaug og
gleder meg til en workshop i Core-shamanism til sommeren.
For 20 år siden tok jeg en magistergrad i tysk litteratur, det er hva jeg kaller mitt akademiske førerkort - for mine interesser er all over the place. Nå underviser jeg hovedsaklig i psykologi, men planlegger å redusere jobben sterkt fordi skrivedyret i meg er veldig sultent …
Tja, jeg kommer altså fra Tyskland, er delvis oppvokst i Japan og har bodd i Norge i 20 år. Har jobbet meg gjennom en skilsmisse og ditto projeksjoner, slik at jeg nu gleder meg over single-livet, ikke minst har jeg arvet prinsene og halve kongeriket.
Snabelstankelspurven var en hyllest til en flott kveld og menneskene som tilbragte den med meg,
hvadetnåvarhunhet var min kommentar til navne-debatten, et mellomspill, og på forsiden har jeg skrevet innlegg under navnet Diana mens jeg var utmeldt. Nå er Sandel kommet for å bli - selv om undertegnde skulle skille lag med sonen atter en gang, hvilket åndene måtte forhindre,
så ville det stå, svart på hvitt: Sandel Wood
Vi skrives!
Hjertelig hilsen
Sandel
Er du Masha?
GjenopprettetMedlem
Hun er en utsøkt forvandlingskunstner med ordet i sin makt

Velkommen Sandel Wood
Jeg har savnet deg
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Heng i å mate det sultne skrivedyret
Det er godt at du er tilbake.
GjenopprettetMedlem
Takk for sist og velkommen tilbake Sandel Wood
RITA

GjenopprettetMedlem
Tusen takk til alle dere for varm velkomst! Og takk for sist!
Ja, dimi, jeg er/var Masha. Det er svært hyggelig å se at du skriver en del her igjen!
Bluestorm: Jeg holdt på å sende deg pm... kjente du meg ikke igjen ...
Tullsjura: skrivedyret liker å tygge på diktene dine ...
Sjelevennen min, og Silva Skogsalv: det var virkelig flott å få lese om sandeltreet - jeg har alltid elsket lukten og berøringen, men vet lite om planten ellers. Takk takk.
La oss håpe på flere fruktbare forvandlinger i fellesskap, Hexedoktor. Let's rock the boat!
GjenopprettetMedlem
For you are beautiful
and i have loved you dearly
more dearly than these broken
worrds can tell
- Roger Withaker
GjenopprettetMedlem
Hehe, du holdt på å sende meg pm....

nei jeg er ikke så flink å kjenne folk igjen, jeg må undersøke litt, og nå for tiden er jeg litt matt i knotten ...
Til Sjelevenns spørsmål om sandeltreet: jeg tror det er pga av dens beroligende virkning (anti aggressiv)
De med lite initiativ trenger ikke mer av samme sorten, de trenger en motsatt stimulans.
Uansett, jeg elsker duften av sandelwood - jeg har den i røkelse.
GjenopprettetMedlem
oh teletubby ... I love the song, the breeze, no matter how broken the words. Are we not here to make amends?
bluestorm, ja, slik forstår jeg det også.
Det er forresten overraskende passende det vi så langt har fått lese om sandelen.
Selve navnet Sandel Wood valgte jeg bl.a. fordi den integrerer både maskuline og feminine aspekter i sin klang.
Good night my fellows.
Sandel
GjenopprettetMedlem
Damen med sandaler, hadet+hei!
Visste du at Sandeltre var en viktig bestanddel ved jesus salvelse..
Glad i den lukten jeg også!
GjenopprettetMedlem
Sandel tre er min favoritt innen røkelse!

GjenopprettetMedlem
Nydelig å se deg igjen Sandel!
(før sandeltreolje destilleres må sandeltreet være mindst 30 år)
GjenopprettetMedlem
"Sandel Wood":
Tusen takk til alle dere for varm velkomst! Og takk for sist!
Ja, dimi, jeg er/var Masha. Det er svært hyggelig å se at du skriver en del her igjen!
Bluestorm: Jeg holdt på å sende deg pm... kjente du meg ikke igjen ...
Tullsjura: skrivedyret liker å tygge på diktene dine ...
Sjelevennen min, og Silva Skogsalv: det var virkelig flott å få lese om sandeltreet - jeg har alltid elsket lukten og berøringen, men vet lite om planten ellers. Takk takk.
La oss håpe på flere fruktbare forvandlinger i fellesskap, Hexedoktor. Let's rock the boat!
jeg har varmholdige minner om Masha ,du skal fortsette å være Masha for meg ,inntil jeg venner meg til sandel wood.

GjenopprettetMedlem
dimi - kall meg for hva du vil! sier hvadetnåvarhunhet. Sålenge du trives ... og samtalen fortsetter!
gunilla, det er en tid for alt. Nydelig å høre fra deg.
katonka, nei, jeg visste ikke om jesus sin salvelse, sier sandaledamen.
Mer om sandeltreet:
http://tenets.zoroastrianism.com/sndlwood33.html
How many are the trees on earth that bear
the scented flower and juicy fruits!
Yet, O' Sandal you are unique in possessing
Unparalled fragrance of wood.
- Sanskrit shloka
The Sandal Tree as if to prove,
How sweet to conquer Hate, love,
Perfumes the axe that lays it low.
-Rabindranath Tagore
GjenopprettetMedlem
Hei og takk for sist

Jeg må innrømme at siden jeg stadig vekk "snubler" over dine bidrag i forumet har jeg ikke helt rukket å savne deg, du har vært her hele tiden og jeg gleder meg over at du aldri helt forlot
"You had me going" en stund med nye nick's

Livet er herlig forvirrende av og til
http://youtube.com/watch?v=P4NhzKXCFY0GjenopprettetMedlem
Hei Sandel Wood, velkommen tilbake.
Godt å de deg her igjen!

GjenopprettetMedlem
Hej, Sandel Wood
Godt at du er her igen med skrivedyr, dit store vid og til stadighed inspirerende indlæg.