Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, jeg er den mye yngre halvsøster av en bror de fleste har hørt om: Ødipus.
Mitt fotfeste i livet er basert på egoet. Jeg prøver altså å gjøre navnet mitt all ære.
Mitt urokkelige ego hviler trygt på et grunnfjell dannet av tankens kristalline kraft.
Ja , jeg vet at hvis vi bare har tid og anledning til å snakke med hverandre lenge nok, vil alle misforståelser oppklares, grumset komme frem i dagslyset, og ved hjelp av tankens tvangløse tvang vil vi bli enige.
Jeg føler meg som den klare tankekraftens agent i dette forumet. Selvsagt er jeg også et kattevesen som kan smyge seg smiskende rundt leggene dine eller hoppe på fanget ditt rett som det er, eller plutselig krysse veien din som ut av intet. For tankenes klarhet kan slå ned på deg som et lyn fra klar himmel, men den kan også hviske/tiske/lokke og opptre sakte på myke poter. Og så var det klørne som rent teoretisk sett kunne vises frem, for tankens kraft kan også ta i bruk rovdyrjegerens luktesans og lekelyst. Vi lukter tankegrums og leker med ordmusene for å synliggjøre nonsens.
Tankene er frie - derfor er jeg felleseie på sonen.
De som vil skrive innlegg i mitt navn, kan bare sende en melding til meg, da deler jeg mer enn gjerne ut passordet.
Tankene trenger flere stemmer i dialog ... for så mye skjer samtidig, og Egopus liker å legge alt frem på rekke og rad ... med katteøynes sans for det store perspektivet og det som kun er bittesmå.
To eternity!
Make your day!
Miau!
Egopus
GjenopprettetMedlem
Haha

Jeg kjenner deg igjen.
GjenopprettetMedlem
"Soulmate":
Haha 
Jeg kjenner deg igjen.
Jeg også. Og deg også, Soulmate.....
GjenopprettetMedlem
Klart vi kjenner hverandre igjen -
minds think alike.
purr! pur egopus
GjenopprettetMedlem
Vi gjør opp på bakrommet, eller hva? ;D
GjenopprettetMedlem
Satan!!
Æ gir opp! Æ vil ike ha flere sånne kunstige identiteter flaksende her inne. Egopus - det er jo meg det!
Tyveri!!!!
grrrrr ... jeg mistenker den uærbødigst ubeskjedne frøken ..... hmmmm farsken og!

GjenopprettetMedlem
Hehe...
Dette var kreativ nytenkning!
Skål og velkommen til deg, Egopus.

GjenopprettetMedlem

Skål
Velkommen Egopus

godt å se dæ!
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Soulmate":
Vi gjør opp på bakrommet, eller hva? ;D
- det blir en ren platonisk affære!
"bluestorm":
Satan!! 
Æ gir opp! Æ vil ike ha flere sånne kunstige identiteter flaksende her inne. Egopus - det er jo meg det!
Nettopp - det er jo også deg det. Felleseie. Hadde du forresten brukt det navnet før? I så fall er dette et sammentreff ... tankenes usynlige bånd.
Egopus er ikke tenkt som alter ego til et sonemedlem; sonemedlemmet som kreerte Egopus foreslår et rollespill.
En hviss karakterbeskrivelse er gitt. Alle som evt. vil skrive som Egopus kan prøve å tolke rollebeskrivelsen.
Det finnes forskjellige tonelag å gjøre det på, men føringene er der.
Hvis dette ikke blir givende, utfordrende eller morsomt, trenger ikke Egopus å utvikles videre. Hun kan bli utmeldt eller leve/hvile med få innlegg.
Jeg håpet med dette å ikke stifte forvirring, men tenkte at det var en hederlig måte å innføre en kunstig karakter på.
Purr!
GjenopprettetMedlem
Aha - en oppklaring. Det var hyggelig. Velkommen til deg/dere!
Neida, jeg har ikke brukt det navnet før, det var igrunnen rollemodellen jeg sikta til.
Men jeg tviler på om jeg kan følge opp dette her - det er altfor komplisert for meg.
Det blir spennende å se hva det blir ut av dette da. Egopus er jo et søtt navn også!
GjenopprettetMedlem
Ha ha....
En sånn pus har jeg lengta etter.

Elsker å erte egopuser.
Håper du snart kommer deg på beina igjen.
Katter har ni liv vettu.
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
?? Hun tar seg visstnok av broren Oedipus som har så sterke følelser for foreldrene.
Dere husker den gamle historien med Iokaste og Laios.
GjenopprettetMedlem
Sterke følelser for foreldrene du
det kunne bli en egen tråd...
Ellers så husker ikke jeg den historien,
men det ser ut som Egopus har kommet seg på beina igjen

etter det nye bildet å dømme..
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
... på utrøttelige bein som kan bære meg gjennom åtte liv! En annen har fått hjul under føttene, ser jeg.
Med en bror som min trenger jeg alle gjenværende liv. Tankens kraft gjør ikke kroppen udødelig, selv om tankene er der ute for alltid. Og det trengs nok en søsters trofaste tilstedeværelse hvis Ødipus skal kunne vikle seg ut av karmiske konstellasjoner som har fulgt etter ham i flere tusen år. Svært gammel er denne historien, kjernen skal stamme fra tidenes morgen der man fortalte historier rundt bålet, før skriften var oppfunnet.
En konge får vite at det lille spebarnet hans kommer til å drepe sin far og gifte seg med sin mor. For å unngå det vederstyggelige, blir barnet sendt ut i villnisset, der det tas hånd om av gjetere som overgir sønnen til nabolandets barnløse kongepar. Ødipus gror til, og som ung mann får han vite av orakelet at det ligger i skjebnen hans å drepe farne for deretter å gifte seg med moren. Han forlater straks det han anser som sitt opprinnelige hjem, men på veien, litt senere, dreper han en kranglevåren herremann. Du kan tenke deg hvem det er. Så løser han Sfinxens gåte og som belønning får han gifte seg med enkedronningen, du kan tenke deg hvem det er ... og dette er på ingen måte slutten av historien ...
Jeg vil lære ham å slutte å flykte fra skjebnen ... han skal se frykten i hvitøyet og løse flokene tråd for tråd med det klare blikkets ubestikkelige laserstråle - eller han kunne løse knuten en gang for alle med innsiktens sverd!
http://no.wikipedia.org/wiki/Kong_Oidipus
http://en.wikipedia.org/wiki/OedipusGjenopprettetMedlem
M.a.o. pus...

du vil vi skal gjøre som han - slutte å flykte.

Fra hva nå enn det måtte være vi flykter fra..
Noen kanskje fra skjebnen - andre kanskje mer praktiske gjøremål
som tannlegebesøk & den samtalen man gruer seg for
eller brevet man må skrive - eller hva vet jeg..
Procrastination...
Han gjorde rett, man bør se frykten i hvitøyet her på disse kanter av landet også -
det seg være på mange plan, men vi kan jo begynne med å feie for egen dør -
også kan vi se hvor langt vi kommer!
Det seg være tannlegebesøk eller samtaler..

Alle flokene - alle traumene - all sosial arv.
Bli kvitt det! Alle fysiske & psykiske & verdslige plager..
Og "vårt innsikts sverd" - det er vel sjamanismen i dette tilfelle

All kunnskapen og innsikten og visdommen vi sitter på..
Bruker vi den til å løse flokene eller sitter vi bare der - midt inne i vår egen knute??
Lar vi sjamanismen - alt vi har lært - vokse å bli "det klare blikkets ubestikkelige laserstråle"?
Eller sitter vi bare der - med solbriller?
I.f.t. hjul under føttene.. har ikke byttet ut Dorotea -
dette er bare en kul bil...
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Mon tro om ikke dette dramaet utspiller seg på merkelige vis med ny vri i en film som "The Mist of Avalon". Den er basert på bokserien som for mange år siden var litt poppis....tror det var på 70-tallet. En artig anderledes vri på myten om Kong Arthur og det sagnomsuste mytelandet. En absolutt severdig film og virkelig visuelt vakker!!
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904GjenopprettetMedlem
Ulvemor, med denne lucide sammenligningen letter du sannelig tåkesløret over " The Mists of Avalon "!
Takk så mye.
Her fortelles Camelot-legenden fra et paganistisk synsvinkel, sett gjennom øynene til Arthurs halvsøster Morgaine, som skulle bli The Lady of the Lake. Intense og forvirrende familiebånd her også, og Arthurs berømte sverd klarte ikke å skape forløsende innsikt. Det trengtes en heks med mørkesyn.
Marion Zimmer Bradley skrev boken med samme tittel på åttitallet. Neopaganismens gudmor.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mists_of_Avalon
" Procrastination " Hexedoktor - ja, det er ett av symptomene! Også i Arthurs tilfelle ... og Hamlets, for den saks skyld. Enda en patriarkalsk knute i det drama.
"Hexedoktor":
Og "vårt innsikts sverd" - det er vel sjamanismen i dette tilfelle 
All kunnskapen og innsikten og visdommen vi sitter på..
Bruker vi den til å løse flokene eller sitter vi bare der - midt inne i vår egen knute?? 
Dette lover godt: tankens klare kraft som fellesgode ... gjør seg alt gjeldende ... gjennom deres ord.
Anonymous
A mind all logic is like a knife all blade. It makes the hand bleed that uses it.
(Tagore)
Hva sier du til dette, Egopus? Blør du?
hilsen smertende hjerte
GjenopprettetMedlem
Skulle pusen blø så er vi mange her som kan stemme blod
Vi bruker vårt innsikts sverd

og utsetter ingen ting..
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Min siamesiske tvilling hjertesmerte og jeg har funnet ut hvordan vi kan leve sammen som en sjel. Det skjedde under et rituale der det ikke engang var nødvendig å stemme blod. Men tilbudet var betryggende, Hexedoktor.
That's what friends are for.