Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Amnesty skriver:

"Rapporten, "Hvem bryr seg? En rapport om menns holdninger til vold mot kvinner" avdekker at annenhver mann mener en kvinne er helt eller delvis ansvarlig for å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep dersom hun flørter åpenlyst."

"Fire av ti menn opplever vold mot kvinner som et samfunnsproblem i Norge. Seks av ti mener volden angår dem som menneske."

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/A25 ... C7004280A8

"I undersøkelsen kommer det frem at unge menn mener vold mot kvinner er et mindre samfunnsproblem en det eldre menn mener. Mens halvparten av menn i aldersgruppen 45-60 år definerer vold mot kvinner som et samfunnsproblem, mener bare 23 prosent av unge menn i alderen 18-29 år det samme."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=150532

"Lederen av Politiets Fellesforbund, Arne Johannessen er også sjokkert over rapporten.
- Et overgrep kan aldri forsvares uansett klesdrakt, oppførsel eller hva som har skjedd i forkant. Et nei er et nei!
Han påpeker at dette er et holdningsspørsmål, og at det er utrolig viktig at denne debatten nå blir videreført."

http://www.pf.no/id/4824.1
GjenopprettetMedlem
Have you ever thought about womens psycological violence against men.

Violence can be of many sorts.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
I was once married to a woman who drove me crazy with all her rules of how things should be.

I ended up divorcing this woman after much psycological games which I still think of.

I dont think Im alone of having lived with a dictator.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Menn som slår bruker ofte som argument at kvinner driver med psykologisk vold, at det er dama som dreiv ham til vannvidd. Jeg kjøper ikke den forklaringen. Den bortforklarer ikke at den voldelige tendensen ligger hos ham, og at det han burde ha gjort var å trekke seg tilbake og eventuelt avslutte forholdet til dama, like you did.

Jeg er av den gamle skole hvor mannen bør beskytte kvinner og barn. Problemet med dette er selvfølgelig at kvinnen blir det svake kjønn, en offerkanditat og porselensvase. Jeg kjenner kritikken feminister har rettet mot mannens beskytterrolle og intellektuelt sett kan jeg være enig, men likevel sitter det dypt i sjela at jeg blir mer såret og sint når jeg ser en kvinne bli utsatt for vold enn når en mann er offeret.

Hvorfor denne forskjellsbehandlingen?
GjenopprettetMedlem
Violence of any sort is not good for the harmony in the world.
GjenopprettetMedlem
I believe in love and dialog in all relationships.
GjenopprettetMedlem
I believe we should ask us self why there are so much violence in the world.
GjenopprettetMedlem
It is my understanding that the world is filled with fanatical Egos.
GjenopprettetMedlem
These fanatical Egos need education and healing.
GjenopprettetMedlem
Theres that word again: Fanatical Egos.

i get a strange feeling....

I think we are dealing with the ancient archetypal mother goddess

and the fear men project into her,because she holds great power over men

who are forever boyish and dependant of her consultation in life.

This creates in men a feeling of weakness and of being spiritually insulted

by someone they are helpless without.   ( the love and hate dance of the wherewolves )

Because of this,the majority of  men lives with an unconscious fear of the woman

because she is the only element in their lives,wich can (((blow the capsule in half))),create deep cracks and turbulence within their  need for stability.

Men are often such cowards
one does not want to end up like them at all

madness is the only key to set me free and become a doppel-ganger

witch means,i have a female spirit helper that loves me and protects me

and does not want me to become dependant of other people.

when someone tries to become dependant upon me,or vice verca

my spirit guardian balances the situation by what i think is pure  magick
GjenopprettetMedlem
Why should we fear women?

I have met a lot of soul sisters.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
i just explained above why men fear women

shall i say it again.?

I dont think so
GjenopprettetMedlem
Based on my experience there are many different kind of women souls.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
How do you define people such as Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot etc. if not as fanatical egos.

Peace and Love.
GjenopprettetMedlem
they are just like you and me.

When you mention these people,it is reflected back on you

and your relationship with nature

and your need to place certain elements in their ((CORRECT box.))

Like your collection of fanatical egos

wich i think must include a portrait of me by now.

I think you should reckognize these DICTATORS in your mirroring sessions

and understand that the dark side of man cannot be found in  bad people in the media or in the street

but right there inside your soul.

you and me we are all of this we call the world.

every particle of it,every energy of the world

can be traced back into us,and reckognized

if one dares to confront the obsidian mirror.

There is no one to blame but ourselves

sure,one may fancy the opposite and seek out the evil doer

shoot him and triumph,like game hunters do

but where does this leave us ?

A dead animal on the wall ????
GjenopprettetMedlem
Etterhvert som vi lever våre liv, forstår vi at det er mange ulike typer sjeler iblandt oss. Kvinner og menn. Ulike mennesker som har egen oppvekst og kultur som virker inn på den. I tillegg er det hvordan vi er skuvd sammen som også påvirker vår oppfatning av situasjoner. :)

Det som for noen oppfattes som fornærmende, kan for andre vare helt uskyldig, til og med komisk :)

Kommunikasjon er tingen... På alle nivå  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror nok at vold mot kvinner fra menn er den ytre konsekvens av en dyperliggende problematikk, som dere tildels berører her.
Det er kanskje riktig at menn er mest tilbøyelig for fysisk vold, men det er mange kvinner som utfører vold mot sine barn. Så dette har vel litt med muskelkraft og gjøre, mens vold kan utføres på mange nivåer. Selv om jeg syns det er absolutt sjarmerende og vinnende av en mann å ville beskytte sin kvinne, så blir det en altfor ensidig fremstilling av selve voldstemaet. Det går på tvers av kjønnene.
Som Rani sier, kommunikasjon må til, og en generell oppvåkning - her som ellers.  :)
GjenopprettetMedlem
I choose not to compare myself with these people and have a good relationship with nature.

It seens as if you teleterkji as you say have something in common with these souls.

I wish you all the best with such soul friends.

Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
I think you have revealed your relationship with nature and with me.

you are hitler pol pot and mao all in one cracker like all of us.

and why should you need to compare yourself with others?

Dont you see the beauty within yourself,isnt that what gives us strength?

if we have this craving need for comparing ourselves with others

who will ever  be good enough for us ?

being spoilt norwegians as we are.

Who will ever meet the demands we need in order to experience a successfull comparison?

No i accept the darkness it is inside me,it is alive,and contains all the bad things and the good things that ever happened

and no one can extinguish the darkness,it is spirit,it is full of memory,and i remember everything like it was yesterday.

I was told not to compare myself with others,because then i would end up like.....others.....enstranged to my self and my own potentials.

I was told to enter the darkness and compare myself with the gruesome troll

the more i looked i reckognized my own face carved into its gray  moist facial skin wrap.

and i screamed...then i started singing  slowly at first,then louder, i could choose !

i could actually choose being utterly miserable or infantilicly happy,like a puppy,or a kitten.

now that i had screamingly accepted my own dark lord of stalking horrors

i could also choose my moods,like candy in a candy store !

I guess i must have given my soul-fear away and  in return equipped with supernatural flowers

to divine events...of any odd kind

like when someone attempts to frighten me

i get the signal,a few days before they "attack"

and then i can ((ride the tiger)) wich means i can use their attacking energy to have fun,make art,even dance along.

peace among lovers
GjenopprettetMedlem
Noen psykologer sier at årsaken til at noen mennesker bruker fysisk vold, er at de ikke har ord til å formidle sine følelser. Så da kan det være fint å ha fokus på kommunikasjon som også kan formidles utover ord og vold.

Å trekke seg tilbake når raseriet reiser seg, er vel nordisk kulturs forventning av oss i dagens samfunn. At noen ikke klarer å stoppe i tide, kan kanskje ha med at dømmekraften er midlertidig svekket eller at man er syk på en eller annen måte, eller at man er vokst opp med en kultur som tolererer slikt.

Alle følelser er normale, også sinne. Det gjelder bare å ta det ut eller transformere det på en måte som ikke skader en selv og andre selvsagt.
GjenopprettetMedlem
I dont belive souls should live in symbiosis teleterkji, I have tried but failed.

I believe in the free spirit and will in each soul. Each soul is unique and separate.

Wish you all the best on your journey.

Peace and love to you.
GjenopprettetMedlem
Separate

what kind of machine is that?

how may we separate ourselves from that wich we are enveloped,nay, enclothed in,nay,entrenched in,enmeshed even?
GjenopprettetMedlem
I guess we have different souls teleterkji with different experiences.

My soul is in my body and your soul is in your body.

I can not explain my soul better than that.

Peace and love to your soul.
GjenopprettetMedlem
Good explanation,Beautiful Transformation

but based upon my experiences,our soul is not just IN our body.

You said it yourself so nicely: The spirit is free

and for me that means it is free to encompass greater things than the size of our body.

free to communicate and exist in many realms where there be other freed beings.

Shamans take bewildered people with them into deep forests to show them that we are one

and in this oneness our spirit awakens to a new understanding

that has been a missing link for centuries

that we are infact growing within each other,like entangeled weeds

and if we listen closely,we can hear each others thoughts and feelings

and part take. there is no separateness,it is a grave illusion created to make us feel alone and out of touch. when the opposite is nature true.

we all grow together. dont we.     Differences,sure,but are they so darn important?

Do i have to respect that your hair is curly,when my own head is neatly covered?

Blessed are you among souls

in this very moment for we are living in a world ensnarled in  a blind materialistic mind set

that corrupts everything that is nature,and turns it artificial and isolated from everything else

there is a presence today in the world,that feeds on our fear,like a kiddie to sugar

and if we do not disconnect ourselves from it,it will most surely suck our spines dry from our life force

and make us believe in all sorts of tragedy and misery,just because it looks good,and has strong language with glossy pictures to convince us.

Disconnection from the humbug reality of today,is the key to let us see that we exist connected more deeply than we dare to imagine

because it somehow treathens our  view of being so very special and unique,wich i believe actually is an attempt to distance ourselves

from ourselves in a most ridiculous way,that is never ending struggling with ones inner truth,and an unhealthy wrestling with the external "truth"

:eusa_pray:

Those tools that show us this connection,have  long ago been forbidden

but not for shamans,they become crazy because they know something that many people dont

they know we are connected,this is how they achieve magic powers to heal

they can travel in the fluid called ether to affect the world,like a painter on the canvaces.

Knowing this,makes one crazy,ones head is never alone anymore,trees mingle,and even the air carries messages to him

and when people speak of separation ,the mad man laughs,because he knows all the funny stuff they do not see are included.

Isnt it funny,that on the border to utter insanity,the forest of life becomes inhabited by spirits again !

and its really okay,its the way it was in the beginning,it nurtures the soul of the madman to be among  intimate friends

who inspires him with words they themselves would have chosen,for the joy of the many,and the many in the one.
Anonymous
Vold mot kvinner og barn.  En historie!

En dag kom en ukjendt mann stormende opp på døra, jeg åpnet men når jeg så ansiktet hans,

prøvde jeg å lukke døren, der røska han til så jeg bled kasta på ryggen ut på hverandaen

jeg brukte krafta å satte øya i han, mens han skrek jeg skal drepe deg å din sønn han

hadde et godt tak på meg knyttneven stod bare å dirra

i det sier jeg unskyld hva er ditt navn, tenk han sa det

han bled litt utsatt takk for det.             dette var i mars måned for 4 år siden

det var ingen god natt for meg, dagen etter ringte jeg min venninne hun sa du må gå å anmelde saken

jeg var litt usikker hun instisterte på at jeg skulle,  ja da tok jeg spaserturen for å gjøre så .

bled motatt der jeg sto å skalv, jeg var ikke på nett helt ferdig uten krefter forklarte jeg saken,

fikk beskjed om å vendte utenfor mens han ringte mannen

da han kom ut sier han, ja nå har jeg snakket med han, han sa du var svær i kjeften men han lovde å ikke komme på

døra de mer, jeg bled overlykkelig og ville gi polti en klem men den fikk jeg ikke han glante rart på meg å holdt meg

på avstand   :lol: glad som jeg var gikk jeg hjem, så kom jeg på at det var ikke til hjelp at han hadde lovet dette

til polti samtidig som hadde ikke vært svær i kjeften, jeg spurte bare on navnet hans.

da dette hadde en grunn fra skolesitvasjon helt fra 1 klasse hadde disse 2 barna vært i tåtta på hverandre

ringte jeg skolen etter sommerferien for å forklare det som var skjedd og at jeg var urolig for mitt barn

det tok ikke mere en 14 dager for han slo til på nytt, kom på skolen kasta han ned skole trappa

å denga han opp og ned i bakken mens han skrik til ungen, 3 lærere stormet til å fikk han til å slippe taket

barneskolen prøvde anmelde saken, det fikk de beskjed om at de var vitner, så jeg måtte på nytt gå veien,

denne gangen bled det anmeldt, samtidig som jeg sa ifra at jeg hadde vært der før ang denne mannen

det eneste jeg ba om var en kjennelse på at han skulle holde seg unna meg å mitt barn

svaret var så lett er det ikke, kansje vi kan få til 3 månder, 3 månder det hjelper ikke oss ?

ja ut bar det å noen måner etter kom det i posten saken er henlagt. 3 lærere som vitner var nok ikke godt nok

så var det tid etter 2 år å begynne på ungdomskolen for å komme unna å i et mindre miljø søkte jeg han på en

skole hvor denne eleven ikke er for å føle meg litt sikkere kjøpte jeg busskort sa ifra på skolen hva som hadde

skjedd, rektor bekreftet at han viste hvem mannen var, det var godt å høre, er det ikke det ene så er det det andre

for et 6 månder siden, hadde min sønn terget på seg en lærer som tendte å slo han i ryggen å skrek du er utvist

det var andre gangen denne læreren slo han i ryggen, så jeg ringte skolen å sa ifra om at det må ikke igjennta seg

så kom gutten hjem med en lapp som det stod Elleven er utvist grunn utskjelling av lærer og beskyller lærer for å slå

samme dag ringte de å fortalte at min sønn dagen etter utvisning skulle til sin hjemme skole i 3 dager

jeg sa ifra at min sønn skal ikke til den skolen det er jo derfor jeg søkte han inn hos dere

rektor bare snakket videre om andre ting, så for sikkerhetens skyld ringte jeg opp igjenn skolen og snakket med en

annen lærer å samtidig bekreftet min venninde at det jeg sa var riktig.

dagen etter kjørte de han opp på den andre skolen

det gikk findt til storefri da var mobben klar 20/30 stk etter gikk den eleven jeg var redd for til sin rektor å fortalte at

at han hadde våpen på seg, ja han hadde tatt med seg en finger leike, takket være min venninde som tok fart i seila

når jeg lå nede vi reiste opp å hun pratet med rektor om det som hadde skjedd så det bled ikke sendt melling til faren om våpnet.

så kommer bekymringsmellingen til barne værnet fra skolen, der står det blandt annet :

meget dårlig forhold mellom skole og foresatte, mor gir klart uttrykk for manglende tillit til skolens persjonale.

tror ikke på innholdet i våre mellinger til henne, vi føler ingen støtte i mor i det arbeidet vi gjør for eleven,

vi føler at det skolen står får blir motarbeidet.

eleven bled forsøkt tilbakesendt til elevens hjemmeskole. der skar det seg fra første time.

mor å elev har en del opplevelser og tanker om skolegang andre steder som preges av trusler,forfølgelse av andre

som det nok bør ryddes opp i. Hva som er reelt her, vet vi ikke noe om.

vi er meget bekymret for elevens skolegang. det er behov for på en eller annen måte å jobbe med denne saken

for å berge skolegangen til en gutt som har foruttsetninger for å mestre skolegangen og livet sitt.
Rektor...

så nå takker jeg for det er noe som heter barneverntjenesten.
mvh bast.