GjenopprettetMedlem
Hva vil det egentlig si å være religiøs & å være opplyst? Er det grader? Hvor går grensen?
Er det å være sjamanistisk opplyst bedre enn å være opplyst på annet vis? Hva er normalt?
Hvem sitter på svaret? Hvorfor må alt & alle settes i båser - med positivt eller negativt fortegn?
Hvem er det som setter alle begrensningene? Du - ditt nærmiljø eller hjernen din?
Hvorfor kan vi ikke bære være & tillate andre å være?
Respektere oss selv og hverandre for det uansett åndelig retning/tro & opplysthet.
La oss være takknemlig for forskjellen og være glade for at ikke alle er tulipaner -
det hadde blitt kjedelig. Vi er på forskjellig ståsted - vi er alle lærere & elever.
La oss være litt ydmyke overfor det faktum at kun Gud vet -
alle vi andre bare tror & mener. La oss vise mildhet.
Livet er mange ting - og det kan også være en boomerang.
La oss liste oss frem sammen - som de indianerne vi er - la oss stå i vår egen styrke -
uavhengig av hverandre. Felles mål - å ta vare på oss alle & jorda.
Ryktene forteller at vi går inn i en spennende tid - og jeg er takknemlig fordi jeg får være
en del av det hele - jeg lever - her & nå - og det har jeg tenkt å fortsette med.
Livet er også en reise - mot kjente og ukjente mål. La oss lene oss tilbake litt -
nyte utsikten - landskapet & menneskene.
Da får man andre ting å tenke på, og det blir ikke så viktig lenger hvorvidt den ene eller
andre tror han er Jesus. Det er mange som har trodd det gjennom tidene.
Det som er viktig for meg utifra mitt ståsted er at det er bare en og samme kraft -
en kilde - en Gud & en overbefolket jord med en haug av forvirra sjeler.
Det er bare en ting som er sikkert - det er farlig å leve - man kan dø av det.
Ingen har overlevd hittil.
Hilsenensomerveldiggladforåværetilbakeetterdrøytfiremånederieksil.
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Thank you for these words of wisdom.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Hi there,
Since Im not religious anymore I dont feel the erge to try to become a buddha or a jesus to be an enlighted shaman. I believe both men were enlighted in their ways but that does not mean they were enlighted in shamanism.
Peace and love.
Hvordan være opplyst og være på en vei mot opplysning samtidig? En buddhist må på et tidspunkt gi slipp på buddhismen har jeg hørt, for Nirvana er ikke veien skritt for skritt, det er helheten, alt og ingenting. Jesus var ikke kristen. Kristendommen kom etter at han hadde vært der. Så hva var han? Ifølge det som blir fortalt, avviste han jødedommen som han ble født inn i, og hadde litt av en utesitting for seg selv ute i ørkenen. Høres hard-core sjamanistisk ut for min del.
GjenopprettetMedlem
Hi there kristin,
I dont believe a shaman would call himself messias, Gods only son, like Jesus did. He died because of this statement. I have learned a lot from both Buddhism and Christianity but believe they are faiths based on cult mentality.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Ikke vet jeg hva folk kaller seg rundt omkring. Språk -og kulturforskjeller samt individuelle ståsted kan føre til mange misforståelser, da en måte å uttrykke seg for den ene, tolkes som noe helt annet av en annen. Det er ikke sikkert at Jesus mente å opphøye seg selv da han sa dette, hvis dette nå stemmer. Det kan rett og slett bare ha handlet om at ikke de andre delte samme selvoppfatning.
Som sagt vet ikke jeg hva sjamaner rundt omkring definerer seg selv som. Det er altfor mange spredt over hele kloden som vi ikke har hørt noe fra, til at jeg kan uttale meg om det. Men jeg vet at noen kaller seg for mestre. Hvordan reagerer du på det?
GjenopprettetMedlem
The way I define a shaman is: The one who knows.
To become a shaman one need to have a lot of experiences, knowledge and wisdom.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Den som vet, er nettopp det ordet sjaman betyr. Bare den som vet, vet. Det er
en vei, og det er innover, men hva vet vi alle om alt som kan finnes der? Kanskje det er et hvitt skinnende lys som kaller seg far der inne? Den som leter skal finne. Sjamanen har vel svar på det også.
GjenopprettetMedlem
Her må jeg si meg enig. I en forstand har vi alle rett, etter som vi kommer fra det samme og skal til det samme. Å henge seg for mye opp i merkelapper og distinksjoner ( new/old, religion/sjamanisme, ekte/falsk) ligner mye på et blindspor. Hvis holeografene har rett handler det uansett bare om å UTgjøre en forskjell, for å si det med Støre. God helg!
GjenopprettetMedlem
Hi there all,
Each shaman has walked his own path to enlightment, knowledge and wisdom.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Did you find wisdom in the sect you belonged to earlier?
I mean,
was it a part of your path?
Please reply in the fullest way,since it is quite sad as it is,to sit here waiting for a few words in a saturday night.
A real shaman should be outdoors in the wild now,trying to shoot the decreasing moon..
GjenopprettetMedlem
Hi FT,
I learned alot from all the sects I have belonged to. Each shaman has his own path and some souls here are presently learning from the New-Aige faith.
Peace and love.
Bing [Bot]
Why don't we all just go out and howl to the moon.....
There is a story about the great cat goddess ,she lives in the moon or at least it is said so.
Bless you!
GjenopprettetMedlem
"Lilljee":
Ja, kanskje speider vi for mye utover,
finne frelse i en annen person,
i stedet for å finne det gudommelige i oss selv..
Dette er så ekstremt viktig! Så enig med deg.. Menneskehetens skjebne er å våkne opp til sin egen/indre Guddommelighet, vårt Høyere Selv.
Kjærlighet og ydmykhet har for min del vært gull verdt....
Vi må bort med alt av ytre påvirkninger (så lenge man ikke er blitt immun)...Av med tv og bort med aviser...Å se innover i oss selv

GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Hi FT,
I learned alot from all the sects I have belonged to. Each shaman has his own path and some souls here are presently learning from the New-Aige faith.
Peace and love.
How is it to walk from sect to sect?
Is it a fact that you learn not to think there?
GjenopprettetMedlem
I have learned how religious people think and that Im an individualist with my own way of looking at things, like I believe most shamans do.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Hi there kristin,
I dont believe a shaman would call himself messias, Gods only son, like Jesus did. He died because of this statement. I have learned a lot from both Buddhism and Christianity but believe they are faiths based on cult mentality.
Peace and love.
Referanse er på sin plass. Hvor sier Jesus at han er "Guds
eneste sønn"?
GjenopprettetMedlem
After what I have experienced in Chritianity, this was the reason for why the Jews wanted him killed. It is what I have been told by the Priests I have talked to and this is also why the christians call him Gods son. I dont believe it is stated in the bible, but as you probably know the bible was written long after jesus death.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
After what I have experienced in Chritianity, this was the reason for why the Jews wanted him killed. It is what I have been told by the Priests I have talked to and this is also why the christians call him Gods son. I dont believe it is stated in the bible, but as you probably know the bible was written long after jesus death.
Peace and love.
Ahh...så klart. Sektene og prestene du har vært i kontakt med i løpet av ditt liv har naturligvis korrekt informasjon vedrørende hva Jesus har sagt og ikke sagt, ikke for eksempel Det Nye Testamente som ble skrevet nærmere tiden da Jesus levde. Hva får deg til å tro at du står i en annen kategori enn disse 'religiøse menneskene' du peker din finger mot? Jeg skjønner at du kjemper hardt for å løsrive deg fra hva du har forstått er ubrukelige oppfatninger du har samlet på tidligere i livet. Men jeg synes det ofte er lurt å ikke ukritisk projisere slike prosesser over på "de andre" i god tro om at det vil løse dine frustrasjoner fra fortiden.
Light Life Love Liberty
GjenopprettetMedlem
Hi there Aleph Zero,
Im explaining only from my own mind and with the help of the spirits who I believe Jesus was. He was a Jew who called himself Messias which the Jews did not believe, so they killed him.
Why dont you explain your interpretation of the mystery of the man called Jesus.
Peace and love
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Hi there Aleph Zero,
[...]
Why dont you explain your interpretation of the mystery of the man called Jesus.
Jeg har ingen dyp interesse for Jesus. Jeg har derimot en dyp interesse for hvordan folk setter frem påstander, enn videre hvordan disse påstandene blir begrunnet.
GjenopprettetMedlem
"Aleph Zero":
... Jeg har derimot en dyp interesse for hvordan folk setter frem påstander, enn videre hvordan disse påstandene blir begrunnet.
Godt å lese. Da er det ihvertfall én person till i dette forumet med samme interesse som meg. Takk for det.
GjenopprettetMedlem
Hi again Alph Zero,
Since I was a Christian for many years you might have some other questions about Christianity.
I will answer from my soul and give you my interpretation of Chritianity.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
It is discussed a lot if the jews (as a people ?) killed Jesus or not.
Whatever the truth is,it must have enforced a lot of anti-semittism in history,even inside christian communities?
http://www.americancatholic.org/Newsletters/SFS/an0399.asp
I find it a bit strange,the ordinary way to write or say it,like that "The jews killed Jesus",when he was a jew himself.....not very usual in other,similar situations,is it?
But who cares...
GjenopprettetMedlem
"Aleph Zero":
"Vakker Forvandling":
Hi there kristin,
I dont believe a shaman would call himself messias, Gods only son, like Jesus did.
Referanse er på sin plass. Hvor sier Jesus at han er "Guds eneste sønn"?
joh 3,16:
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life
Jeg har imidlertid lest at dette kan være en feiloversettelse, og at Jesus egentlig var Guds
utvalgte sønn ifølge originalskriften. En bok: "Jesus feilsitert -slik forandret de Bibelen" av Bart D. Ehrman.