Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Muligens blir det ny Peru-tur på vårparten, for det er flere som har meldt sin interesse etter at fristen for denne turen gikk ut.

Neste høst planlegger vi Nepal-Tibet-Nord-Kinatur, en tur til sjamaner og Tao-mestre i den delen av verden. Ser selv frem til den.

Jeg har truffet en sjaman fra Nepal. Mektig. Så ahr jeg kontakt med en som har forbindelser til sjamanverdenen i det lqandet.

Tibet har sin attraksjon for de fleste på denne veien. Så har jeg fåt adressen til Native Tao Masters fra et bestemt sted i Nord-Kina.

Gleder meg...

Mvh Ailo

Håper begge turer går igjennom. Jeg tror det går greit så lenge det er nok interesserte  :w00t: ;) Jeg ønsker å være med på begge. Så er det bare å planlegge å spare penger for dem som ønsker å reise til en eller begge steder :respect:

Mer info kommer senere i år - eller på nyåret av Ailo Gaup eller Lasse V Gundersen. Ingen ting å tvile på om en vil og har råd 8)
Anonymous
Jippiiiii! :eusa_dance: Jeg har allerede fått satt tilside penger til reisen (det blir Peru/Anazonas for min del). GLEDER MEG VANVITTIG! :w00t:
Anonymous
Det kan hende at det kan bli Tibet-tur til våren og Peru-tur til høsten, som Lasse sa til meg i Peru. Men enn så lenge så er det i utgangspunktet Peru-tur til våren og Tibet-tur til høsten. Det er allerede rundt 4-5 som er sterkt interessert i å være med til Peru - så det skulle vel gå bra å få med seg minst 5-6 til slik at vi blir iallefall 10(minimum for at det skal bli både i Amazonas og Andes). Om det blir færre enn 10 så blir det lengre opphold i Amazonas. Men det hadde vært fint å erfare Andes også igjen og San Pedro-seremoni og Macchu Picchu igjen blant annet for min del  8)
GjenopprettetMedlem
La oss få tid og sted når det blir :w00t: :w00t: :w00t:
GjenopprettetMedlem
Er det mulig å få vite en ca-pris på moroa? Peru først og fremst.
Anonymous
Vi betalte sist gang kr 22000,- pr stk. 3/4 ca går til flyreiser fra Oslo-Amsterdam-Lima,Lima-Iquitos,Iquitos-Cuzco-Lima osv.....resten går til hotell,noe mat(Amazonas),seremonier,guide i Cuzco blant annet mm.

Og så kan en velge selv hvor mye en vil ha med i lommepenger. Vi betalte litt til maten selv når vi var i Cuzco. Som de fleste vet så er det ganske billig i Peru ang mat, klær mm.
GjenopprettetMedlem
Hørtes ikke værst ut :wub:
GjenopprettetMedlem
Til David : ...takk for flotte reisebeskrivelser (inkl. seremonibeskrivelser) David. Jeg lurer på om du synes 14 dager er nok å være i Peru ettersom det er en ganske lang reise for bare å komme frem. Når jeg skal dra ser jeg for meg 1 uke i jungelen og 2 uker i fjellet. Vil det kanskje bli vel mye fordi man får så mange inntrykk på kort tid ? Følte du deg sliten når du kom hjem ? (selvsagt "positiv sliten" ) :w00t:
Anonymous
"Geronimo":

Til David : ...takk for flotte reisebeskrivelser (inkl. seremonibeskrivelser) David. Jeg lurer på om du synes 14 dager er nok å være i Peru ettersom det er en ganske lang reise for bare å komme frem. Når jeg skal dra ser jeg for meg 1 uke i jungelen og 2 uker i fjellet. Vil det kanskje bli vel mye fordi man får så mange inntrykk på kort tid ? Følte du deg sliten når du kom hjem ? (selvsagt "positiv sliten" ) :w00t:

En kan nok styre tempoet selv da. Vi hadde "mye" program - bortimot hver dag så det kan ha litt å si. Ja, jeg var ganske trøtt og sliten da jeg kom hjem i positiv forstand. Det er nok ikke varigheten av tid som avgjør,men hva du gjør med tiden. Du kan jo legge opp til noen hviledager selv og sånt. Du får prøve deg frem.

Forresten - 2 uker er ikke nok..jeg skulle ønske jeg var her i minst 1 år :lol: :eusa_dance: :icon_biggrin: :wink:
Anonymous
Det nærmer seg en avklaring - forhåpentligvis i desember nå om når det vil bli ny tur til Peru og en tur til Tibet. I utgangspunktet er det Peru-tur til våren, men det kan bli til høsten. Og høst-tur til Tibet om ikke den blir flyttet tidligere. Lasse, som var reiseguide til Peru nå i sept-okt - kommer hjem snart etter å ha vært i Peru snart i 3 mnd. Så de som tenker på å reise til Peru i våren 2007 eller høsten 2007 kan fortsette å spare inntil videre. Det nærmer seg avklaring håper jeg inderlig. Jeg er så reisekåt om dagen... :w00t: :lol:
Anonymous
Lasse prøver å få igang tur til Peru 1-21 juli og inkludere sjamankonferanse i Iquitos:

Neste prosjekt er så å få snekret sammen en tur til konferansen i juli. Fra 1. juli til 21 juli med kort besøk hos Guillermo eller Pedro først. Og så en uke eller 8 dager konferanse med tre tilhørende seremonier. Deretter drar vi opp i Andes for å delta i Virgen del Carmen-festivalen
i Paucartambo med røtter tilbake til prekolumbiansk tid. Så tar vi et møte med san Pedro til slutt.

Og angående Nepal/Tibet-tur sier han om planene der:

I august blir det forhåpentligvis tur til Nepal, Tibet og Kina. Vi starter i Chengdu og besøker lokale sjamaner i Kina for så å fly til Lhasa og se på Potala-palassaset og besøke viktige klostre. Deretter et møte med Bøn-sjamanismen, den eldste av Tibets fem store visdomsskoler. Så drar vi til Nepal og treffer lokale sjamaner i Kathmandu-dalen med et eventuelt besøk i Lumbini eller Rajgir til slutt.

Og så planer om enda mer Peru-tur til høst:
Så blir det tur rundt 1-10 oktober igjen som blir nokså lik den turen som var nå i år. Jeg får se på detaljene senere, jeg driver nemlig å leter etter et passende sted i Nord-Peru for å møte lokale san pedro sjamaner i Huancabamba-området, så det er mulig at dette blir en tur uten besøk i jungelen evnt. med besøk i Tarapoto istedenfor Iquitos. Jeg kjenner for å arrangere en litt fysisk tøffere tur i høst med mye trekking og reising med lokale busser.

Mye spennende planer fra Lasse her og spesielt for min del med Peru i Juli hadde vært veldig fint å erfare. 8)
Anonymous
Lasse har mer planer  :respect:
Til de to neste år er det planer om besøk til Mongolia og Kamtsjatka på jakt etter strupesang, trommer og fluesopp(Amarita Muscaria), Gabon for å gjennomgå bwiti-initiasjon, "Vi møter Shipibo og Shuarmestre i Peru og Ecuador"-tur med Marie Perruchon, Ivania, Mari og meg, retreat i Ecuador med Marie P., Mingu og meg, Andesfjelltur i mai med besøk på Macchu Picchu, Ausangate under Qoyllor riti og Huaraz-området med mange ruiner, Perus høyeste topper og kraftfulle tobakk og san pedro curanderos, Canada med besøk til forskjellige stammer og kanskje en sun dance, Indonesia: Bali, Sumatra og Borneo evnt. Bali og Sulawesi, Mexico-tur for å møte Huichol-folket med besøk på Yucatan og en sørstatene-tur for å treffe native american church og evnt. hopi-folket som du nevnte tidligere.

Inkluderer møte med Shuarmestre...oioi...for dem som har lest boka Spirit of Shuar så hadde det vært spesielt å dra dit og møte slike Shuarmestre. Reise til Afrika - Gabon - med Iboga i seremonier kanskje? :)

Canada,Mexico og Hopi- og Navajoland inkl Native American Church høres også veldig bra ut.

Jeg håper alle planer lar seg gjøre 8) Lasse er klar for flere turer i årene som kommer og dette med å være guide.  :respect: :w00t: :biggrin: 8)
Anonymous
Angående det Lasse prøver å jobbe for å være med på sjamankonferanse i Iquitos i Juli blant annet så står det litt mer info om denne konferansen:

3rd Amazonian Shamanism Conference: Healing Plants, Dietas and Visionary Tools
July 7th-14th, 2007

The website is almost ready to go up: www.soga-del-alma.org

We love the dates posted above: 07-07-14-07!!

and we certainly hope to see many of you here in Iquitos, Peru for the Conference. I've met so many amazing people from all over the World during the Conference times and afterward on the Tours. Hope to see everyone here again in July!

http://soga-del-alma.org/ConferenceSite/
Nutch/CVS [Bot]
Er i ferd med å bygge ut hytten vår på fjellet. Men forsøker likevel å spare penger. Først og fremst til Nepal- Tibet.
Fikk for et halvt år siden noen bilder fra den regionen.
Si fra når du vet mer.
Gåååja
📎 Schamane 5.jpg
GjenopprettetMedlem
"David":

Lasse har mer planer  :respect:
Til de to neste år er det planer om besøk til Mongolia og Kamtsjatka på jakt etter strupesang, trommer og fluesopp(Amarita Muscaria), Gabon for å gjennomgå bwiti-initiasjon, "Vi møter Shipibo og Shuarmestre i Peru og Ecuador"-tur med Marie Perruchon, Ivania, Mari og meg, retreat i Ecuador med Marie P., Mingu og meg, Andesfjelltur i mai med besøk på Macchu Picchu, Ausangate under Qoyllor riti og Huaraz-området med mange ruiner, Perus høyeste topper og kraftfulle tobakk og san pedro curanderos, Canada med besøk til forskjellige stammer og kanskje en sun dance, Indonesia: Bali, Sumatra og Borneo evnt. Bali og Sulawesi, Mexico-tur for å møte Huichol-folket med besøk på Yucatan og en sørstatene-tur for å treffe native american church og evnt. hopi-folket som du nevnte tidligere.

Inkluderer møte med Shuarmestre...oioi...for dem som har lest boka Spirit of Shuar så hadde det vært spesielt å dra dit og møte slike Shuarmestre. Reise til Afrika - Gabon - med Iboga i seremonier kanskje? :)

Canada,Mexico og Hopi- og Navajoland inkl Native American Church høres også veldig bra ut.

Jeg håper alle planer lar seg gjøre 8) Lasse er klar for flere turer i årene som kommer og dette med å være guide.  :respect: :w00t: :biggrin: 8)

Jøje meg,bare tanken på alt dette gjør meg andpusten. Skulle en gjort unna dette grundig på fks. et år,tror jeg jeg hadde bukket under....men men.
Er det et firma som arrangerer desse turene eller kun ildsjeler?
Anonymous
Jøje meg,bare tanken på alt dette gjør meg andpusten. Skulle en gjort unna dette grundig på fks. et år,tror jeg jeg hadde bukket under....men men.
Er det et firma som arrangerer desse turene eller kun ildsjeler?

Nei, det er ildsjeler som Lasse og Ailo blant annet. De har reist endel uti verdenen og de har kontakter flere steder i verden. Lasse har bra kontaktnettverk ang Sør-Amerika inkl i Norden blant annet.
GjenopprettetMedlem
Sitat fra David
I august blir det forhåpentligvis tur til Nepal, Tibet og Kina. Vi starter i Chengdu og besøker lokale sjamaner i Kina for så å fly til Lhasa og se på Potala-palassaset og besøke viktige klostre. Deretter et møte med Bøn-sjamanismen, den eldste av Tibets fem store visdomsskoler. Så drar vi til Nepal og treffer lokale sjamaner i Kathmandu-dalen med et eventuelt besøk i Lumbini eller Rajgir til slutt.

Har dere tenkt på hvor hett det er der da...? Har snakket med noen som har vært der i den perioden... og det var ca.45 -50 grader i skyggen, og det majestetiske fjell-landskapet er dekket av dis.... Så naturopplevelsene blir ikke det samme. Det rekomenderes å reise dit mellom oktober og april, da er det behagelig....med klar luft og vid utsikt.....
GjenopprettetMedlem
Høres kjekt ut,men...Jeg undrer meg på hvor mye en får gått i dybden vis en skal ha med seg flere slike steder i verden på kort tid?
Er det for å få oversikten over alt som rører seg i "klassisk" sjamanisme eller research for noe?
Jeg liker selv å reise slik,men trenger ofte mange opplevelser på samme sted for å bli"ferdig" med det..

Er dette steder der plantelærere står i fokus?
Ellers er jeg nyskjerrig på om noen av dere som har brukt "de vise plantene",føler at det er nok(fått den lærdommen de skal gi),og at veien går videre,uten dem?
Anonymous

Har dere tenkt på hvor hett det er der da...? Har snakket med noen som har vært der i den perioden... og det var ca.45 -50 grader i skyggen, og det majestetiske fjell-landskapet er dekket av dis.... Så naturopplevelsene blir ikke det samme. Det rekomenderes å reise dit mellom oktober og april, da er det behagelig....med klar luft og vid utsikt.....

Jeg har vært i Tibet i august hadde det veldig bra.- En halv dag med de siste restene fra monsuntiden og temperaturen var som en fin norsk sommer (rundt 25 ). Kjenner ikke til klimaet i Nepal, men synes at det er 45-50 grader i skyggen i august høres veldig mye ut. - Sikker på at dette ikke er India?
Anonymous
"Final Tribe":

Høres kjekt ut,men...Jeg undrer meg på hvor mye en får gått i dybden vis en skal ha med seg flere slike steder i verden på kort tid?
Er det for å få oversikten over alt som rører seg i "klassisk" sjamanisme eller research for noe?
Jeg liker selv å reise slik,men trenger ofte mange opplevelser på samme sted for å bli"ferdig" med det..

Er dette steder der plantelærere står i fokus?
Ellers er jeg nyskjerrig på om noen av dere som har brukt "de vise plantene",føler at det er nok(fått den lærdommen de skal gi),og at veien går videre,uten dem?

Det blir å utforske,erfare og observere sør-amerikansk sjamanisme spesielt da. Og det vil jo bli 4-6 Ayahuasca-seremonier totalt + 1 San Pedro seremoni - så plantemedisinseremonier vil være hovedfokus og å oppleve områder i Amazonas,Iquitos og i Andes. I Amazonas møter vi en Curanderos om det blir Don Pedro eller en Shipibo-indianer vet jeg ikke. Men begge disse har Lasse erfaringer med og jeg har erfaringer med Don Pedro så de er veldig dyktige i det de gjør og har endel erfaringer med Ayahuasca-seremonier blant annet i flere tiår. Og deres kunnskap om plantemedisiner(Don Pedro som jeg kjenner til) er veldig imponerende!

I Iquitos blir det Amazonisk sjamankonferanse og da vil selvfølgelig plantesjamanisme stå i sentrum. Og det vil bli 3 seremonier med Ayahuasca i den uka vi er i Iquitos. Jeg vet ikke hvem Lasse tenker på hvem som skal være seremonileder(e) her sånn enda.

I Andes blir det en slags festival de har der et sted og så møte med San Pedro-sjaman. Og å ta San Pedro i en seremoni uti naturen var utrolig spesielt for min del i september. Jeg har aldri erfart naturen så nærme før - det var vanskelig å beskrive det en erfarte der. Men som du ser så finnes det flere som har delt med erfaringene i Peru i september ang San Pedro og en kan trygt si at det var spesielle erfaringer for oss alle der.

Å få "nok" av plantelærere er vanskelig å si fordi det blir jo veldig individuelt. Det finnes flere mennesker som erfarer plantelærere i flere tiår og går en plantesjamanistisk vei(noe som jeg pr i dag også søker meg mye mot - så får jeg se hva som skjer i fremtiden),mens andre igjen erfarer det i kort tid og blir inspirert til andre metoder og verktøy. Så det blir veldig individuelt. Å erfare plantelærere er som sagt noe jeg unner alle - men en velger jo selv da. 8) Dette med veien går videre uten dem er som jeg har vært inne på - veldig individuelt. For min del så vil jeg aldri bli "ferdige" med plantelærerene i dette livet. Jeg tror at jeg vil erfare dem helt til jeg dør... :biggrin: De har påvirket meg og inspirert meg til diverse ting og vist meg litt av fremtiden min(kommer til å flytte til et spansktalende land i fremtiden og fortsatt jobbe i plantesjamanistisk retning) - så for meg er det viktig å tro på det jeg erfarer og å stå for det jeg tror på er riktig. Det har vært på agendaen for meg individuelt. Og erfare andre planter enn Ayahuasca og San Pedro står også på agendaen. De har mye å lære oss som jeg erfarer det og i den tiden vi lever i så er de veldig fine allierte i å hjelpe mennesker til å våkne opp og bli mer bevisste på flere ting. Og de viser og lærer oss noe som ikke alle sjamanlærere gjør. Og de er også 100 % ærlige og direkte så lenge vi gir dem respekt. Og ikke minst så er de ikke egostyrte heller som noen sjamaner kan ha mer eller mindre tendenser til. Så en vet hvor man har disse plantelærerene så lenge man gir dem respekten og vet hva man går til - så får man 100 % ærlig,direkte og ikke ego-styrt lærer som utfordrer oss,lærer oss og healer/renser oss på en måte som er så naturlig og fint.

Som sagt det blir individuelt. Men turen til Peru blir som jeg har sagt hovedsaklig å utforske sør-amerikansk sjamanisme der sånn og da står plantelærere som Ayahuasca og San Pedro som de mest vanlige verktøy og metoder ang dette med å erfare healing/renselse,ekstase og kraft. Og som denne psykologen sier det etter 10 års forskning med egne erfaringer og andres erfaringer

http://sjaman.com/forum/index.php?topic ... rdseen#new
(Benny Shanon)

så utvikler disse erfaringene med plantemedisinene i slike seremonier over tid. For å tune seg bedre og bedre inn på plantelærerene i en seremoni så må en gå igjennom å heale og rense følelsesmessige og mentale sår blant annet som en har med seg i sin karmisk baggasje for å få mer tilgang til deres unike kunnskap og visdom om naturen,mennesket,livet osv osv.

Men igjen det blir individuelt hva en får ut av slike møter med plantelærere i seremonier. Og jeg presenterer litt av mine erfaringer og andre har igjen forskjellige tanker,erfaringer og meninger om det. Og noen er totalt motstander av det - så en får gjøre hva en tror på er riktig - stå for det. Og jeg står for det jeg tror er riktig utifra mine erfaringer,tanker og følelser. Og for meg er plantelærerene en av de mest unike lærerene en kan ha i sin åndelige utvikling eller prosesser - eller hva man vil kalle det for. Og jeg føler intuitivt at jeg har blitt styrt til å utforske den veien og fasinasjonen for sør-amerikansk sjamanisme har blitt større etter å ha vært i Peru nå nylig og det har åpnet spennende dører som jeg gleder meg til å åpne mer av.  Og en kan bruke de verktøy,metoder og teknikker en vil for å utvikle seg som menneske. Det blir eget valg.

En annen ting på agendaen er å kjempe for at det skal bli "lovlig" her i landet med slike plantemedisinseremonier. Jo mer jeg erfarer og jo mer jeg går i dybden av dette emnet så merker jeg hvor misforstått og undervurdert disse metodene og verktøyene ang slike planter er i Vesten. Jeg er både sjokkert,forbauset og rister oppgitt på hodet over den manglende forståelsen og kunnskap det er om slike planter generelt sett i Vesten. Så det er klart at jeg ønsker å være med å skape mer "riktig" kunnskap og forståelse rundt dette på min måte. Det er klart at en kan møte mye motstand også, men om man er vant med det i sine prosesser i livet og ikke er redd for å gå igjennom det så ser jeg frem til å kjempe videre for dette i mange år som kommer.  :respect: 8) :w00t:

Det finnes mennesker som har hatt store problemer med seg selv etter å ha erfart fleinsopp - vår versjon av Psilocybin - men det er som regel manglende respekt og dårlig setting(kan ha vært brukt som partydop eller mikset med) og misbrukt til de grader. Disse skaper dårlig rykte for "vår" plantemedisin som fleinsopp. Og det bør være dyktige folk i seremonielle settinger. For å ta slikt alene så bør en være 110 % fortrolig med seg selv og sine egne krefter og begrensninger. Og ha endel erfaringer først i seremonier. Men det er min mening. Fordi dette med å vise disse plantene respekt er noe som er så grunnleggende viktig og det er også det som har ført til at noen har lett misbrukt det og ikke helt vet hva de går til eller bare for moro skyld. Det er ganske respektløst i seg selv.

Det er vanlig i Sør-Amerika at Ayahuasca og San Pedro f.eks er en av flere lærere som de bruker i sine sjamaninnvielser der. Men de bruker som regel andre navn på slike innvielser - som Curanderos-,Ayahuascaros eller Vegetalistainnvielser. Plantesjamanisme er på en måte en slags grunnmur i Sør-Amerikanske sjamanismen.
Anonymous
"Sjelevenn":

Sitat fra David

Jeg kjenner ikke til temperaturer og sånn klimatiske forhold ang Tibet/Nepal/Nord-Kina, men jeg regner med at Lasse og Ailo(han har vært der før og det har sikkert Lasse også) har oversikt og sånt ang det.  8)
GjenopprettetMedlem
Takk til deg David,for forklarende svar! :)
Du høres ut som du har en vel gjennomtenkt agenda for fremtiden,og det er jo flott!
Jeg kunne gjerne tenkt meg å delta på en slik reise til Amazonas ,Mexico eller Afrika,men mest av "arkeomytologiske" årsaker.
Kanskje dere trenger ha med noen som er på "utsiden" også? ;D
Ayahuasca høres ut som et veldig spesiellt medium,og jeg er ikke klar for den,men kunne kanskje hatt nytte av turen likevel?
Men det er jo sabla lang tid til dette,så spørs om jeg stikker før den tid.Hvem vet.

Bruker du lærdommen du har fått til nå av plantene , mest til å ta tilbake tapte fragmenter,eller får du visjoner som bringer deg/andre i mer rett "flyt"?
Ville du gjort remediet tilgjengelig i norsk psykoterapi vis det ble lovlig??
Anonymous
Takk til deg David,for forklarende svar! :)
Du høres ut som du har en vel gjennomtenkt agenda for fremtiden,og det er jo flott!
Jeg kunne gjerne tenkt meg å delta på en slik reise til Amazonas ,Mexico eller Afrika,men mest av "arkeomytologiske" årsaker.
Kanskje dere trenger ha med noen som er på "utsiden" også? ;D
Ayahuasca høres ut som et veldig spesiellt medium,og jeg er ikke klar for den,men kunne kanskje hatt nytte av turen likevel?
Men det er jo sabla lang tid til dette,så spørs om jeg stikker før den tid.Hvem vet.

Ja, det er ingen som tvinger deg til å være med i Ayahuasca-seremonier eller San Pedro seremoni.  :) Så du kan ha mye nytte av turen uansett. Og det går sikkert an å være med i bare 2 uker eller 10 dager om man vil. Det tror jeg går bra.

Bruker du lærdommen du har fått til nå av plantene , mest til å ta tilbake tapte fragmenter,eller får du visjoner som bringer deg/andre i mer rett "flyt"?

Det er mye jobbing med healing og renselse for min del i de seremonier jeg har vært med på. Og det innebærer tapte fragmenter helt klart. Jeg har veldig mye jobb der som jeg har gjort og som jeg har igjen merker jeg. Og ikke minst følelsesmessig og mentale sår fra fortiden(tidligere liv også da i min karmiske baggasje). Det er ganske mye jeg har tenkt å heale og rense. Og som jeg må heale og rense for å komme meg videre på min åndelig vei.

Jeg får litt bilder her og der - ikke så veldig klart - men får fornemmelser og tanker om noe jeg bør studere og tenke over i livet her og nå. I den siste seremonien så var dette med å stå for det jeg tror på agendaen. Å tro på det jeg erfarer og føler er riktig. Det er så viktig å tro på seg selv og det en står for. Viktig å ha med den mentale biten også ja. Jeg har slitt mye med å tro på det jeg erfarer og dette med å gå i dybden av det åndelige. Men det har forandret seg ganske mye de siste månedene og jeg er inne i en prosess angående den biten.

Og så får jeg også som jeg nevnte litt fornemmelse,bilder og tanker om fremtiden - hva som kan skje evt eller hva som vil skje. Det vil tiden vise. Inspirasjonsnivået har iallefall økt dramatisk - åpnet noen dører til å reise utenlands spesielt.Og skaffe meg kontakter verden over. Og har også fått bilder av spesielle mønstre,spiraler og andre geometriske former som er en del av naturen blant annet.Og så er det andre ting jeg ikke vil nevne som jeg ønsker å være med å bidra til her i Norge ang Ayahuasca. Det vil muligens komme som en positiv overraskelse i 2007 eller 2008. Time will show. Noe jeg vil være med å bidra til ang mitt store engasjement for plantemedisinseremonier som Ayahuasca.

Ville du gjort remediet tilgjengelig i norsk psykoterapi vis det ble lovlig??

Ja, det er det ingen tvil om. Men i første omgang tror jeg det vil bli lovlig under en religiøs organisasjon som Santo Daime o.l., og så får en se hva som skjer i fremtiden. Nå er det såvidt det er lov med healing og andre alternative terapier og metoder i noen få sykehus her i landet. Så det vil ta endel tid og år.Det er mye motstand i visse kretser ang plantemedisinseremonier. Men jeg ønsker å være med å jobbe for lovlighet så får en se hva som skjer etterhvert. Jeg håper ting vil skje i min levetid i dette livet ang lovlighet for Ayahuasca-seremonier her i landet.
Anonymous
Neste prosjekt er så å få snekret sammen en tur til konferansen i juli. Fra 1. juli til 21 juli med kort besøk hos Guillermo eller Pedro først. Og så en uke eller 8 dager konferanse med tre tilhørende seremonier. Deretter drar vi opp i Andes for å delta i Virgen del Carmen-festivalen
i Paucartambo med røtter tilbake til prekolumbiansk tid. Så tar vi et møte med san Pedro til slutt.

Lasse har tenkt enda mer og har nevnt til meg nå i dag at han ønsker å dra til Peru 3 ganger neste år. Og han vil snart komme med info om den første turen som han ønsker skal være i Påsken 1-17(ca mulig 18 hjemkomst) April til en Shipibo-indianer i Amazonas - Iquitos. Og erfare endel Ayahuasca-seremonier der og erfare Shipibo-indianeres ritualer angående Ayahuasca. Det vil være med den sjamanen en ser i filmen "Blueberry" - Guillermo Arrevalo. Og Lasse har vært hos han i høst og hatt erfaringer. Og var veldig begeistret for Guillermo og de andre Shipibo-indianernes ritualer med Ayahuasca.

Og så 1-21 Juli som nevnt overfor og den i slutten av Oktober.
Anonymous
http://www.espiritudeanaconda.com/001_A_ALL_eng.htm

Endel info om han Kestembetsa Guillermo Arrevalo og hans camp osv - mye fin informasjon om det stedet og bilder hvor Lasse ønsker å ta med seg en gruppe fra 1-17/18 april 2007.