Forum /
tilbake / Pass opp for karamellisert kakerlakk-skjit!
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Takk til Stridshjelp for oppfordringen
- som du ser tok jeg utfordringen
Tråden er herved startet.
En god ide - tror vi trenger noe som kan erstatte gi f..n tråden
Delte hus med en haug med kakerlakker engang, men så aldri no' skjit,
så jeg fikk aldri prøvd oppskriften med karamellisering.
Hexedoktor'n

GjenopprettetMedlem
I flere uker har dette forumet vært bombardert med monomane, megalomane og misjonerende propaganda-framstøt til fordel for dette nettstedet og alle dets kommersielle produkter:
http://www.iamuniversity.ch/
The I AM University honors all religions, Spiritual teachers, Spiritual paths, Spiritual texts, gurus, yogis, Masters, Spiritual centers, schools of thought, mystery schools, channels, healers, prophets, saints, sages, Spiritual leaders, counselors, philosophies and psychologies, all of humanity, all Kingdoms, and all Light, Love and Power Workers around the world!
Dette betyr i klartekst at her er det stjålet fra absolutt alt, skitt og kanel, sant og usant, (religions)historie og pseudo-historie, tegneserier, science fiction og non-science fiction, løgn og forbannet dikt, og ennå mer løgn og forbannet dikt. Så er alt bakt sammen, sukret, lakkert og glanset til en salgbar pakke beregnet på folk som knapt kan tenke utover 12-årsstadiet. Se bare på den utrolig imbesile tegningen på framsiden. Det minner meg sterkt om figurene i tegneserier som
Lyn Gordon, som jeg var oppslukt av som 12-åring. Men at slikt skulle bli religion og livssyn for voksne folk, det fatter jeg ikke ... (Det er forresten den tegningen Mr. "Møl-i-sekken" (mitt uttaleforslag) for tiden har som avatar.)
Dette "universitetet" stammer fra en dusinvare hel-kommersiell sektleder i California. Klikker du på hans opprinnelige nettsted:
http://www.drjoshuadavidstone.com/ blir du automatisk omdirigert til
http://www.iamuniversity.ch/
Det ligger imidlertid igjen en del rester her:
http://www.drjoshuadavidstone.com/public_html/
Skikkelig kommersielt sjarlataneri, alt sammen, så langt jeg kan bedømme.
Gjesteboka hans er jo særlig artig og opplysende, men ADVARSEL: Ikke klikk på linkene i den! Da kommer du til slike steder som Forbrukerinspektørene (NRK TV 1 kl. 19.30 i dag) så sterkt advarte mot ...
http://www.drjoshuadavidstone.com/Wesakb/guestlog.html
På det nye nettstedet kan vi lese:
http://www.iamuniversity.ch/About-Dr-Joshua-David-Stone
In November 2004 Dr Stone officially launched the "I AM University", which is an actual university that Dr Stone runs on the inner plane and has been guided by Spirit and the Ascended Masters to anchor and externalize on Earth. The "I AM University" is the fast path and Rocketship to becoming a fully realized "Integrated Ascended Master" on Earth in this lifetime! In 2005 Dr Stone passed on to the Spirit world where he continues to run the inner plane I AM University and Spiritually supports the continued expansion of his work through the platform and vehicle of the earthly/outer plane I AM University! He is now in training with Lord Maitreya and the Spiritual Hierarchy in preparation of serving as the future head of the Spiritual Hierarchy for Planet Earth when his training to do so is complete!
Dette oppfatter jeg som en klar trussel. Jeg ønsker ham ikke velkommen tilbake. Snarere tvert imot. Men jeg regner med en til visshet grensende sannsynlighet at han ikke kommer tilbake. (Og forresten: Hvor blir det av Jesus?) (Ikke det at jeg venter på ham heller ... )
Om alt dette formulerte jeg uttrykket "karamellisert kakerlakk-skjit" da det kom direkte spørsmål her:
"Melchizedek":
Om det er mitt negative ego som sier dette eller er det ren form for informasjon det jeg sier nå? Det får en tolke som man vil - men ifølge mine kilder verifisert av indre veileder så er faktisk Order of Melchizedek(stammer egentlig ikke fra Egypt - men var sterkt forankret i Egypt og mange andre steder blant gamle sivilisasjoner verden over som Peru,Mexico,England,Tibet osv osv..) mor/far åndelig retninger til alle åndelige retninger,veier,religioner osv... Melchizedek er dette Univers far/mor lærer - ikke bare for Jorden - men hele dette Universet. Sjamanisme og naturreligioner er også barn av Melchizedek-læreren. En får ta informasjonen som man føler for det. Det betyr ikke at jeg har en utdanningsvei som er "bedre" enn alle som følger andre retninger. Fordi jeg har også mitt å jobbe med. Hva mener du/føler du når du hører om at Melchizedek er far/mor lærer til alle steder i vårt Univers og det inkluderer også selvfølgelig sjamanisme? Er du åpen for det? Jeg mener at det er noe i det helt klart. Men hva mener du/dere?
Min mening er altså at hele dette kommersielle sukkerspinnet er skjit, og jeg laget altså et forslag til betegnelse. Men jeg har litt dårlig samvittighet overfor kakerlakkene, så jeg tar gjerne imot forslag til noe bedre (dvs. verre).
Nå finnes det jo titusenvis av slike nettsteder, en del også i Norge. Det som er spesielt for dette forumet du leser i nå er at ett medlem med ujevne mellomrom går berserk og misjonerer og propaganderer for det ene livssyn mer uspiselig enn det andre, samtidig som han smykker seg med etterhvert hundrevis av titler som liksom skal heve ham opp i skyene. Hva med: "Master Being of Love and Light-frequency: "Christ Consciousness""? Hva
betyr det??
Det er ikke vanskelig å fylle opp denne tråden med tidligere (mislykkete og abandonerte) misjonskampanjer fra samme person. Eller andre dyre knapper&glansbilder-steder som diverse personer her i forumet har anbefalt opp gjennom årene. For ikke å snakke om alt jeg har kommet over på annet vis. For ikke å henge ut noen bestemt person videre i denne tråden, så har jeg kikket i mitt skrekk-kabinett, hvor jeg har lagret en del norske sider opp gjennom årene. De verste, som jeg tenkte å legge inn her, finnes ikke på nettet lenger. Det er jo meget gledelig og oppløftende; det finnes altså grenser for hva slags møl folk vil la seg by her i landet, idet jeg antar at de er borte fordi de ikke klarte å tjene nok penger på skjiten sin. Jeg får se om jeg finner noe etter hvert ... Men å matche dr. Stone skal godt (dvs. skrekkelig dårlig) kunne gjøres ...
GjenopprettetMedlem

Du e rå Passopp
AdsBot [Google]
Kakkerlakk som ikke passa seg for å få skjit i haue
http://www.youtube.com/watch?v=9fO0zHiA ... re=relatedGjenopprettetMedlem
Skjønner ikke helt hvor du vil hen...
Hvorfor leter du bare etter det negative...?
Det er jo så mye bra som blir presentert her...
Det som ikke gir meg noe... eller kræsjer med min sannhet... hopper jeg bare over...
GjenopprettetMedlem
Jeg må si at jeg støtter passopp i dette. Jeg har hørt om folk som får åpna det tredje øyet uten å være jorda. Det kan være farlig, man kan bli psykisk syk. Disse nettsidene er rett og slett helt vanvittige og farlige for folk som tror på dette. Og delfinchakramassasje er bare blåbær sammenlignet med dette.
Våre liv er på jorda, i denne verden, for å lære og for å takle det som skjer oss for å komme videre. Da må vi unngå en slik virkelighetsflukt.
Sjamanismen er jo en jordnær tilnærmingsmetode til det åndelige og til selvutvikling. Det gir redskaper til å forstå og takle og helbrede våre liv, og til å hjelpe andre. Og dette er et forum for sjamanisme.
Jeg har forsåvidt hoppa over mange av disse innleggende - orker ikke en gang å lese dem, for jeg ønsker å lese om sjamanisme. Men når jeg ser hva passopp skriver her, blir jeg overraska over at det i det hele tatt går an å tro på dette.
Men kanskje bør vi også være på tilbudssida med hjelp i stedet for å bare komme med motbør?
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Jeg vet ikke hva som i det hele tatt får meg til å skrive noe i denne tråden. Men noe er det, og det føles sterkt. Jeg vet ikke engang hva jeg skal skrive.

Men jeg synes enkelte tar den litt vel langt ut nå. Greit å komme med konstruktiv kritikk, men når man kommer så langt som det her, synes jeg man bør gå å se seg litt i speilet og ta en nødvendig samtale med seg selv.
Dette synes jeg er unødvendig...
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Jeg må si at jeg støtter passopp i dette. Jeg har hørt om folk som får åpna det tredje øyet uten å være jorda. Det kan være farlig, man kan bli psykisk syk. Disse nettsidene er rett og slett helt vanvittige og farlige for folk som tror på dette. Og delfinchakramassasje er bare blåbær sammenlignet med dette.
[…]
Men kanskje bør vi også være på tilbudssida med hjelp i stedet for å bare komme med motbør?
Mvh Stridshjelp
Ja, der må være mange her på zonen som kunne hjælpe, i tilfælde af ukontrolleret åbning til åndeverdenen. Det giver mig i grunden en tryghed at vide, at zonen ligger lige her på hjørnet af internettet, hvis det skulle ske

GjenopprettetMedlem
Ok, jeg hadde tenkt meg inn og redigere, men ser jeg er blitt sitert. Skyttens fritttalenhet tok overhånd, burde nok moderert meg mer, ser jeg. Ønsker ikke egentlig å være for bastant og "diagnostisere".
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Ok, jeg hadde tenkt meg inn og redigere, men ser jeg er blitt sitert. Skyttens fritttalenhet tok overhånd, burde nok moderert meg mer, ser jeg. Ønsker ikke egentlig å være for bastant og "diagnostisere".
Mvh Stridshjelp
Bastant og diagnostiserende eller omsorgsfuldt og betænktsomt? Det sidste læser jeg. For mig, som fersking i shamanistisk arbejde, er det væsentligt at vide, hvem jeg ringer eller skriver til, hvis jeg får rodet mig ud i noget, jeg ikke kan overskue. Det er jo trods alt min sjæl og min psyke jeg rører, når jeg rejser. Og det ukendte er … ukendt.
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
På det nye nettstedet kan vi lese:
http://www.iamuniversity.ch/About-Dr-Joshua-David-Stone
In November 2004 Dr Stone officially launched the "I AM University", which is an actual university that Dr Stone runs on the inner plane and has been guided by Spirit and the Ascended Masters to anchor and externalize on Earth. The "I AM University" is the fast path and Rocketship to becoming a fully realized "Integrated Ascended Master" on Earth in this lifetime! In 2005 Dr Stone passed on to the Spirit world where he continues to run the inner plane I AM University and Spiritually supports the continued expansion of his work through the platform and vehicle of the earthly/outer plane I AM University! He is now in training with Lord Maitreya and the Spiritual Hierarchy in preparation of serving as the future head of the Spiritual Hierarchy for Planet Earth when his training to do so is complete!
Dette oppfatter jeg som en klar trussel. Jeg ønsker ham ikke velkommen tilbake. Snarere tvert imot. Men jeg regner med en til visshet grensende sannsynlighet at han ikke kommer tilbake. (Og forresten: Hvor blir det av Jesus?) (Ikke det at jeg venter på ham heller ... )
Jesus har fått avløsning!
Jeg har fortsatt min lesing på de sidene jeg hittil har karakterisert som overskriften på tråden viser. Tenkte jeg skulle sjekke om jeg kanskje tok litt feil; om det er noe brukbart å hente her ... ??
Dessverre så ser det verre og verre ut.
http://www.iamuniversity.ch/Dr-Joshua-D ... ssed-on-to
[...] I am in Spiritual leadership of the inner plane Synthesis Ashram formerly held by Djwhal Khul. I am also President of the inner and outer plane I AM University. I was voted by the Hierarchy in 2004 to become the next World Teacher for the next 2,000 year cycle, following in the footsteps of the Master Jesus/Sananda who held this position the last 2,000 year Piscean cycle.
http://www.iamuniversity.ch/Why-Publicl ... r-Stone-as
Why Publicly Announce Dr Stone as Future Head of Office of the Christ
By Gloria Excelsias
Why Publicly Announce that Dr Stone is Training to Serve as Lord Maitreya’s Successor as Future Head of the Office of the Christ & the Spiritual Hierarchy of the Currently Incarnated Life Wave on Planet Earth?
Da er det sjølsagt av ytterste viktighet å kontakte Den katolske kirke, Den norske kirke, Svenska kyrkan, samt noen tusen andre kristne kirker, og få gitt beskjed om at de nå kan bare slappe av og avvikle sin virksomhet. Jesus har fått avløsning! Dr. Stone og Ms. Gloria Excelsias overtar!!
Er dette Sjamansonens oppgave? Er det slikt www.sjaman.com skal ofre masse plass på??GjenopprettetMedlem
"Kira":
Jeg vet ikke hva som i det hele tatt får meg til å skrive noe i denne tråden. Men noe er det, og det føles sterkt. Jeg vet ikke engang hva jeg skal skrive. 
Men jeg synes enkelte tar den litt vel langt ut nå. Greit å komme med konstruktiv kritikk, men når man kommer så langt som det her, synes jeg man bør gå å se seg litt i speilet og ta en nødvendig samtale med seg selv.
Dette synes jeg er unødvendig...
Jeg derimot finner det riktig, viktig og nødvendig å si ifra om hva som foregår her. Det er fordi dette forumet leses av mange, mange ganger flere personer enn de som til enhver tid er medlemmer. Også folk som er 12 år gamle, eller har 12-åringers umodne tankesett. (Akkurat nå er jeg alene medlem, men det er 25 gjester her.) Jeg vil rett og slett advare dem mot å gå inn i den galskapen som så varmt anbefales her.
Som jeg har påpekt flere ganger, og dokumentert, så har David S., som nå kaller seg "Melchizedek", misjonert for diverse Internett-sekter og annet grums i hvert fall siden 1999. Etter å ha skrevet nesten halvannet tusen innlegg her i dette forumet, trakk han seg fornærmet ut den 15/10-2007, etter at han tydeligvis ikke likte å bli konfrontert med at han brøt alle rammer for folkeskikk og regler som finnes for Sjamansonen (les denne tråden):
http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,6321
Fire måneder senere dukker han opp igjen, og skrev 132 innlegg på bare tre uker. Han kaller seg nå som sagt "Melchizedek", har med seg splitter nye helter, og etter kort tid meddeler han oss altså at:
Melchizedek er dette Univers far/mor lærer - ikke bare for Jorden - men hele dette Universet.
OK, han kan jo være beskjeden og ydmyk på sin læres og egne vegne også:
"Melchizedek":
Selv Universets læremester og hovedrektor,Melchizedek har et stykke igjen for å være 100 % ett med Mor/Far Gud......
Jeg liker i grunnen ikke i sette merkelapper direkte på personer. Jeg vil likevel kalle dette for formidlet megalomani (=
av mega- og -mani; psykisk forstyrrelse som ytrer seg ved vrangforestillinger om egen storhet og fortreffelighet, stormannsgalskap. Kilde: Bokmålsordboka.) Hvis ikke den "oppstegne mester", dr. Stone, var/er megaloman, så er ingen det. Hans norske disippel skal jeg være forsiktig med å sette for tydelig merkelapp på. Det er ikke min oppgave. Men å granske, karakterisere, og advare mot det stoffet han så ivrig formidler fra California (nå flyttet til Østerrike, forresten), det ser jeg som en samfunnsplikt.
Og ærlig talt Kira, tenk nå over disse sitatene fra David S., les de fullstendige innleggene hans, samt sitatene og mer fra det nettstedet og den "mesteren" han lovpriser så høyt, og svar meg så: Hvem er det som har mest behov for å "
se seg litt i speilet og ta en nødvendig samtale med seg selv"??
Er det forresten ikke litt stakkarslig og småstusslig at selveste Jesus sin avløser i himmel og på jord ikke har noen kraftigere metode å verve tilhengere på enn ved å selge rådyre bøker, kurs, CD/DVD'er, diplomer ... ??
http://iamuniversity.org/store
http://www.iamuniversity.org/cat--Certi ... t_Cat.html
First Ray I am University Integrated Leadership and Politics Master Certificate
Become an official First Ray I AM University Integrated Leadership and Politics Master?
on Earth under the special auspices of God, Christ, the Holy Spirit, Allah Gobi, El Morya, and Archangel Michael!
Price:
EUR22.00 (excl. VAT)
EUR26.40 (incl. VAT)
Det blir jo bare et par hundrelapper ...
Herregud, for noe vrøvl, alt sammen ...
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Våre liv er på jorda, i denne verden, for å lære og for å takle det som skjer oss for å komme videre. Da må vi unngå en slik virkelighetsflukt.
Sjamanismen er jo en jordnær tilnærmingsmetode til det åndelige og til selvutvikling. Det gir redskaper til å forstå og takle og helbrede våre liv, og til å hjelpe andre. Og dette er et forum for sjamanisme.
Jeg har forsåvidt hoppa over mange av disse innleggende - orker ikke en gang å lese dem, for jeg ønsker å lese om sjamanisme. Men når jeg ser hva passopp skriver her, blir jeg overraska over at det i det hele tatt går an å tro på dette.
Mvh Stridshjelp
Jeg takker deg for støtte! Jeg får også en del støtte i mitt syn, både på PM og epost, fra folk som ikke kan eller vil skrive direkte her i denne og beslektede tråder. De uttrykker seg til dels MEGET kraftigere enn meg når de skal karakterisere visse innlegg og deres opphavsmann.
Jeg får også enkelte oppfordringer om å bare la alt passere, ikke bry meg. Bl.a. fra folk som kjenner David S. personlig, og forteller at han er en snill, hyggelig og beskjeden gutt, som bør få holde på med sitt, i fred for meg. Jeg forsøker å analysere to ting: Det er for det første selve det materialet han formidler, og til dels limer inn, her i dette forumet. For det andre er det måten han gjør det på, som ofte sprenger alle rammer for nettikette, folkeskikk, og nettstedets egne regler.
Det rinner meg i hu at vi også har en David T. her i landet. Det er visst ikke måte på for en fin kar han er, ifølge venner og familie som uttalte seg i media. Det forhindret ikke Høyesterett i å sende ham i fengsel for mange år, funnet skyldig i "grovt ran med døden til følge", og dermed å ha ødelagt mange andre menneskers liv.
Og uansett hvordan David S. er i privaten, så mener jeg at også hans opptredener i det "offentlige rom" (dvs. Internett) for store deler er svært uakseptabel, både i innhold og form. Om de nå ikke er av den art at han får politiet etter seg, og havner i retten, så mener jeg at de er ganske skadelige for ubefestede sjeler som kunne bli blendet av glansen, og finne på å følge hans belæringer.
Når det gjelder at han bør tilbys hjelp, så kan jeg være enig i det. Er det da ingen av dere som mener å kjenne ham, som kan prøve å få ham til å "se seg litt i speilet"?
Jeg har forresten ment lenge at den beste hjelp han kan få, det er hjelp til beskyttelse mot seg sjøl. Det vil si at han aktivt forhindres i disse stadig tilbakevendende, svært slitsomme og omfattende misjoneringsframstøtene for stadig nye verdensfrelsere. Dette er opp til moderatorer og administratorer, også i dette forumet, å gjøre noe med.
Anonymous
"Passopp":
Jeg derimot finner det riktig, viktig og nødvendig å si ifra om hva som foregår her. Det er fordi dette forumet leses av mange, mange ganger flere personer enn de som til enhver tid er medlemmer. Også folk som er 12 år gamle, eller har 12-åringers umodne tankesett.

Den vill jag applådera.
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Jeg derimot finner det riktig, viktig og nødvendig å si ifra om hva som foregår her. Det er fordi dette forumet leses av mange, mange ganger flere personer enn de som til enhver tid er medlemmer. Også folk som er 12 år gamle, eller har 12-åringers umodne tankesett. (Akkurat nå er jeg alene medlem, men det er 25 gjester her.) Jeg vil rett og slett advare dem mot å gå inn i den galskapen som så varmt anbefales her.
Jeg er glad for at du finner det riktig Passopp og bistår Lie med applausen
RITA
GjenopprettetMedlem
Er det tøvete alltid harmlaust?
Eller det harmlause alltid valid?
Det spør eg meg alltid.
I staden for å ekskludere eller generalisere,bør det vere åpning for åpen dialog om det som ein
faktisk skriv.
Dette krev meir enn robotutsagn av begge partar.
Når ein skimtar botnen av
personen,nærmar ein seg sjamanismen?
Eller?
Faren med "mumlegubbistiske"?(ta det som et komplement) forum,er at dei kan bli "kapra" av nær kven som helst.
(skal me sjå...legg hovudet ned på blokka igjen...knip att augo...venter på øksa...)
SEO Crawler
"Final Tribe":
Når ein skimtar botnen av personen,nærmar ein seg sjamanismen?
Det var godt sagt.
I Galtung og Næss sin oppsumering av Gandhis ikkevoldsfilosofi sies det at man må skille
mellom antagonisten og antagonismen. Der fikk jeg presset inn det mest fremmede fremmedordet
jeg noen gang har klart å tilegne meg
Sagt på norsk "å skille mellom motstanden og motstanderen."
Motstanderen (her "meningsmotstanderen") er et menneske.
Når man utvikler følsomheten sin, kommer erkjennelsen av at det ikke er lett å være et menneske.
Det er vanskeligere enn noen sinne. Vi har mer enn vi trenger, men mangler mening.
Før kunne de i det minste jobbe seg i hjel, gå i kirka, drikke, pule, jobbe enda mer, dø.
De hadde sjelden tid eller overskudd til å gruble over "mening". Kirka og flaska løste den biten.
Ikkevold er den suveren praksis. Vold er aggresjon, aggresjon kommer fra frykt og frykt
fra mangel på innsikt.
Om man er uenig i noe, så må man veldig bevisst skille mellom det man er uenig i,
og den man er uenig med. Målet bør være ikkevold, også i ord og tanker.
Dette vil dessuten løfte argumentasjonen, det vil gi mer tyngde til synspunktene man presenterer,
fordi det er en viss verdighet over dette. Man vil andre kun det beste, uansett graden av fornuft eller
ufornuft som man tillegger deres ytringer.
Dette er en fin praksis.
Jeg har blitt bevisst på at jeg er full av vold. Ord, tanker, bilder og følelser.
Volden lever i meg, den stammer fra sinne,
men følger man den bakover er det fravær av våkenhet, som vist over.
Motivasjonen min for å minske, redusere, og - forhåpentligvis - fullstendig luke ut
volden i meg, er ikke å bli moralsk dydig, verdig eller god på noe vis.
Jeg har sett at for å komme "høyt" i meditasjon,
oftere og mer langvarig
så må volden lukes ut av systemet. Volden er en lav sak, det harmonerer ikke
med topperfaringer. Så den må ut. Enkelt og greit.
GjenopprettetMedlem
Du skrive/tenker godt,du.

GjenopprettetMedlem
"torstein":
Volden er en lav sak, det harmonerer ikke
Ja.
Det er enkelt å si, men er det så enkelt ?
Om man er trengt opp i et hjørne, hvilke sider viser seg da?
Hvordan får man den ut av systemet ?
GjenopprettetMedlem
"Malaika":
"torstein":
Ja.
Det er lett å si, men er det så lett ?
Hvordan får man den ut?
Frykten og overlevelseinstinktet,-egoet viser seg vel fyrst?
Kva med å observere/analysere denne og den?
Kommunisere?
Heise eit lite ,kvitt flagg i ein viss fart?
Er ikkje dette noko av det me skal lære om her inne?
Det er hardt,men..

Og vis det ikkje hjelp,skal ein likevel legge hovudet på blokka og stole på at bøddelen besinner seg.

GjenopprettetMedlem
Ja, jeg er enig i kommunikasjon...
Men også god kommunikasjon med seg selv !
Det å gå innover å finne ut hvor frykt/sinne/vold kommer fra , isteden for å blåse ut mot
de som er i den umiddelbare nærhet...
Det med det hvite flgget, er et godt poeng .
Etter en viss selvinnsikt, burde man gjenkjenne disse "mørke"sider ,men jeg tror det er mange som likevel ikke
klarer å handle utifra selvinnsikten, men handle utifra aggresjon.
Det ER hardt, ja. Men det går....bare være VÅKEN og ikke skylde på andre !

SEO Crawler
"Malaika":
"torstein":
Ja.
Det er enkelt å si, men er det så enkelt ?
Hvordan får man den ut av systemet ?
Enkelt, og enkelt fru Blom.
Det som fremstår som enkelt, kan du banne på at ikke virker.
(Unntakene er det som fremstår som enkelt, men at det tar tid, ikke koster noe
men er helt gratis, bortsett fra innsats over tid, disiplin og viljestyrke. Litt kjedelig m.a.o)
Dessuten så er gift medisin, når den brukes rett.
GjenopprettetMedlem
Det er en kjensgjerning at det finnes masse frykt i verden. Det er også en kjensgjerning at det er mye "åndelighet" man kan gå seg vill i på nettet.
Og det er da ikke dem som går seg vill, man skal angripe.
Jeg synes Passopp gjør en stor jobb for sjamansonen når han bruker av sin tid og sine kunnskaper for å sette fingeren på useriøse nettsteder som serverer all slags frelse for den rette prisen.
Samtidig skulle jeg ønske at
vi alle (meg selv inkludert) holdt oss mer til sak og mindre til person. De fleste her inne reagerer på personangrep selv om det som blir skrevet er aldri så usaklig. Det gir mer tyngde og troverdighet når man hever seg litt over "den menneskelige faktor" og heller streber etter å gi folk et mer balansert bilde av saken. Følerier blir ofte ikke annet enn følerier, og det er lett å dra med seg andre inn i det. Dette igjen fører til at leire dannes, og så er skyttergrav-krigen i gang..og alt fokus og energi blir brukt til krig istedenfor opplysning.
Dette kan vi gjøre som en øvelse...ta ting mindre personlig, forsøke å se/lytte bakom ordene og forsøke å respektere hverandre som mennesker.
At slike nettsteder som det bl a blir linket til i denne tråden, blir avslørt som de pengemaskinene de er, synes jeg er rett og rimelig. Det er mange som gjerne vil tjene penger på åndelig søkende og usikre mennesker. Så koker de suppe på den spikeren de måtte ha til rådighet, for så å selge den til en overkommelig pris. Det er kanskje ikke så dyrt, men når kanskje 200 000 mennesker bruker ett par hundrelapper hver, blir man fort rik... Og de som kjøper litt suppe er ett par hundrelapper fattigere, og fortsatt like søkende. For denne suppa metter lite.
Det er også min mening at det er grenser for hva man skal få servert på et nettsted som Sjamansonen. Det er mye skrevet her inne som jeg har vanskeligheter med å linke til sjamanisme. Det kan finnes noen likheter, men det stopper fort opp, ihvertfall for meg. Jeg tror at vi kanskje må bli mer bevisste på hva som passer inn her og hva som man kanskje burde ta med seg til et annet og bedre egnet forum.