Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Kanskje eg hang han på korset, akkurat som kirka gjorde det med Jesus i århundrene etter Jesu død? Ved å tro på Jesus som et soneoffer så kunne mennesket bli frelst. Senere i middelalderen så kunne folk betale penger til pavekirka og forkorte tilværelsen i skjærsilden. Interessant bilde forresten! Jeg blir ikke provosert eller irritert over dette.

Jeg skrev om stakkars den som går inn i offerrollen i et innlegg tidligere. Det var ikke Jesus som fremskapte budskapet om Jesus som et sonoffer. Jesus sa at himmelriket er inni mennesket. Det var autoritetene i kirka som formet Bibelen gjennom å kanonisere/godkjenne hvilke bøker som var skulle med, og mange skrifter av kristne grupperinger ble dømt for å være kjetterske. Judasevangeliet forteller en annen historie enn fortellingen om Jesus som et sonoffer. I Judasevangeliet er Judas den som forstår Jesus, og at Jesus ikke var et soneoffer.

Det har blitt formet mange "plastikk-kristne" gjennom historien. Med det mener jeg en blind tro på at Jesu soneoffer er veien inn i himmelriket. Nei, himmelriket er inni mennesket. Og da kan en forsone seg med sine egne fiender (indre og ytre), heale sin egne sår før en ser flisa i sin søster mm.

Hvorfor er det plastikk-sjamanisme å bruke Internett? Fordi tastene på tastaturet er av plastikk?
En definisjon på en sjaman er den som vet. Hvorfor bidrar det ikke til viten, erfaringer og kunnskaper å benytte Internett AndreasWinsnes?
GjenopprettetMedlem
Jeg vil ikke kommentere noe her av innlegg i tråden.

Jeg vil bare sette dette i perspektiv. Da mener jeg hva Andreas gjør og trådene han kommer med og reaksjonene han får.

Jeg vet ikke hans motiv for hva han gjør, det vet bare han. Og han tør tydeligvis ikke være åpen og få det ut og si grunnen. Det er også hans frie valg.  ;)

Men uansett så skaper han prosesser i oss, som får oss til å tenke og kjenne våre grenser for hva vi kan akseptere. Vi reagerer fordi det trigger noe i oss.

Så trådene gjør oss godt. Vi får ut frustrasjon, vi sprenger våre grenser, vi tenker etter på våre verdier.

Kort sagt vi blir kjent med oss selv, på sider vi har vanskelig for å godta. Sider samfunnet har gitt oss, av hva som er rett og galt.

Det hele er en prosess.

Lys og kjærlighet til dere.  :wub:

Klem Geir Michael  :wub:
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":

Soneoffer i urin             

Ingen kunst å finne ut hva dette er for noe. Bare klikk på "Sitat" og en ser hele URL'en som bildet ligger på. Derfra kan man finne f. eks. disse stedene:

http://en.wikipedia.org/wiki/Piss_Christ
http://dlibrary.acu.edu.au/staffhome/da ... errano.htm
http://www.progressiveu.org/205724-the-piss-christ

Nå er det korrekte ordet i denne forbindelse ''sonoffer' = 'offer som skal gjenopprette et brutt forhold mellom en guddom og mennesker'. Om hr. Winsnes er ustø i ortografi [rettskriv(n)ing] eller villet ironisk i forhold til Sjamansonen når han har laget ordet 'soneoffer' — se det vites ikke.
GjenopprettetMedlem
Dette er høyst respektløs mot Jesus ånd  synes jeg.

Jeg liker ikke den slags grense sprengning ,samme som jeg liker ikke mord .

Hvis den fyren vil absollut sprenge grenser ,så for han gjøre det på sin egen bekostning.
Slik Jackass folka gjør.
GjenopprettetMedlem
Enig med alle talere. Eller ... dette er bare tull. Jeg er så respektløs antakelig at jeg syns dette er blitt veldig komisk og sprø underholdning. Takk alle for bidraget til en god latter. Dette skal vel ikke være seriøst, eller. ::)

Dette blir mitt tusende innlegg, så jeg kaller det crazy sjamanisme for å få litt sammenheng.  :razz:

Ha en fortsatt fin kveld.
Anonymous
Kanskje er det bare tull?
Alle spiller en rolle i livets teater!
Ubevisst - bevisst
Noen ser ikke illusjonen!
andre ser den!
Jesus var bevisst sin rolle!
Kanskje blir vi også bevisste vår rolle i livets teater?
da kan vi bli bevisste skapere,
og ha kraften/visdommen/energien til å;
skape
vår
verden
bevisst

Avslutter et sitat hvis kilde jeg ikke kjenner:
what you pay attention on is what you become conscious of

La bevisstheten få bevege seg, og du vil erkjenne! Men hva? Ja, det må Gudene vite! Menneskene er som guder, som det står i Bibelen. Forstå det den som kan! (klarer jeg å provosere noen mon tro? he he!)
GjenopprettetMedlem
Som selveste sinnataggen.
Skikkelig skakkjørt sonemedlem serverer sørgelig surt syltetøy, som skaper seriøs sensur,
som sannsynlig smører smilet, samt stimulerer samtlige skakkjørte syv sanser.
Sant Seno? Sssss.....  :-X
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

Enig med alle talere. Eller ... dette er bare tull. Jeg er så respektløs antakelig at jeg syns dette er blitt veldig komisk og sprø underholdning. Takk alle for bidraget til en god latter. Dette skal vel ikke være seriøst, eller. ::)

Dette blir mitt tusende innlegg, så jeg kaller det crazy sjamanisme for å få litt sammenheng.  :razz:

Fniiis...  :-X   

Gratulerer med ditt tusende innlegg, Bluestorm!  :w00t:  ( For tredje gang...? )  :razz:
GjenopprettetMedlem
Bluestorm og Sjelevenn. Skam dere.

Hvordan se humor i dette? Dette er alvorlig.
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

"bluestorm":

Fniiis...  :-X   

Gratulerer med ditt tusende innlegg, Bluestorm!  :w00t:  ( For tredje gang...? )  :razz:

Godt noen ser mitt forsøk på en slags cornyhumor. ;D :lol:

Takk, ja det er rett; for tredje gang. Sånn er det bare. :P
GjenopprettetMedlem
"Shapeshifter":

Bluestorm og Sjelevenn. Skam dere.

Hvordan se humor i dette? Dette er alvorlig.

Du tar kaka, smukken. Rett og slett ubetalelig er du. >:(
GjenopprettetMedlem
Du har nesten rett.

Da jeg slutta med smukken gikk jeg over til kake.

Betaler du godt nok, så....
GjenopprettetMedlem
Vil du ha kake? Du kan få hele.  >:(
GjenopprettetMedlem
Om du kommer deg ut av all den pelsen...
Får så mye hår i munnen.
GjenopprettetMedlem
Hehe... Se der ja....

Litt pels igjen på hodet, men det tåler jeg...
GjenopprettetMedlem
Det er gjort, ja.

Når skal du barbere deg, da? Du er litt ru i kinnene. :-X :P ::) :razz:

:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
GjenopprettetMedlem
Åhh... dæven.

Behold den maska! Finns det noen dateingsone her?
GjenopprettetMedlem
Ja æ trur vi må beholde maska, før sensuren kommer å stenger oss ute.

Så får vi heller finne mer egnede soner, hehe.
GjenopprettetMedlem
Jeg fant en ledig sone;
Himmelske lærere... Kan den være egnet?
GjenopprettetMedlem
Den kan nok være egnet ja.
Jeg kan lære deg noen himmelske sanger...
Anonymous
Hei Andreas du liker motargumendt sånn jeg ser det  ;)
Har du noen gang virklig kjendt jesus kristus energi ? ? ?
jeg bare spør  :)
For det har jeg  :biggrin:
dette var et domt spørsmål, for hadde du det ville du ikke brukt han, som eks på din sensur eller ?
ikke alle er så heldige å få kjenne brøstkassa åpner seg å man må holde seg fast så man ikke går over ende av kjærlighetskraften, hvem er jeg ?
en ting er sikkert jeg kan ikke dømme deg forde da er jeg ute av balanse å det er jeg ikke når det gjelder energier,
men som medmenneske å menneske har jeg en lang vei å gå takk for ditt innlegg forde om det ikke falt helt i smak her hos meg,men ytringsfriheten lenge vare det hadde vært koselig med et svar var dette mendt som humor eller psykologi klem bast  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Som selveste sinnataggen.
Skikkelig skakkjørt sonemedlem serverer sørgelig surt syltetøy, som skaper seriøs sensur,
som sannsynlig smører smilet, samt stimulerer samtlige skakkjørte syv sanser.
Sant Seno? Sssss.....  :-X

Snusfornuftig snerten't sakt Sjeleglad!

Slik sen-sur-ert skulle sannsynligvis serveres samtlige selvhøytidige satanistskribenters slue stunt,- skvalper svimlende seriøs sonestøy samt skvip...
GjenopprettetMedlem
Rart at ingen tolket bilde på en mer positiv måte. Hvis man hadde sett det i lys av urin-terapi, for eksempel, ville det fått en annen betydning. En uropat bruker urin som renselse. Fint som såpe, hevdes det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Urine_therapy

http://www.universal-tao.com/article/urine_therapy.html

http://www.urinetherapeutics.com/application.htm

Alkymisten Hennig Brand forsøkte å lage gull ut av urin. Han lykkes på sett og vis, fordi han utvinnet fosfor av urin, og på hans tid var det mer verdt enn gull. Fosfor gir energi, ild og lys.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hennig_Brand

http://da.wikipedia.org/wiki/Fosfor

Brands mente at selv den laveste materie kan bli til gull, og det viser hans sterke tro på at det verdifulle er tilstede i alt. En slik tro minner om nyanimister som mener at plastikk kan lede til autentiske naturopplevelser. De lykkes muligens ikke, men slik som Brand har de i alle fall funnet noe som de kan tjene penger på.

En plaststatue av Kristus i urin åpner kanskje opp for nye tolkninger i et slik perspektiv?

Se også gnostisismen som lærer at sjelen er fanget i materien. Den er ”A diverse religion and teaching, based on the concept that all humans are trapped in a material world that was not created by God, but by a demiurge. Through the attainment of knowledge (gnosis), one can learn the world’s true origins and will learn to worship the correct God and will attain salvation.”

http://www.gnostic-jesus.com/index.html

Jesus i urin kan i tillegg sies å symbolisere foreningen av det høye og lave, yin og yang. Det er en inkludering av rot-chakra. Vi mennesker har aversjon mot kroppsvæsker, bortsett fra tårer som er den eneste ”rene” væsken som folk føler kroppen inneholder. Men i dyreverden opererer man ikke med akkurat slike distinksjoner og dualiteter. Urin kan derimot ha en positiv funksjon, for eksempel når det gjelder å markere territorium.

Kjerringråd sier dessuten at urin kan hjelpe mot brennmaneter og brennesle. Det er ikke vitenskapelig bevist at det fungerer, men Dr. Paul Auerbach - an emergency physician at Stanford University Hospital and an expert on jellyfish stings – sier til ABC News at ”he's known a few people who said urine worked for them.”

http://abcnews.go.com/Health/Story?id=2283933&page=1

Det var dagens leksjon i hvordan tolke kunstverk.