Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Øm er jo faktisk  et mantra...? omtrent i allfall.
Ein blir jo faktisk snill og glad vis ein seier det ofte nok! :w00t:
(den var til Vinge)
GjenopprettetMedlem
Sensuell

Sprudlende

Champagne
Anonymous
Molntäcke.... mykt...

Hva kan det hete på norsk? Skyteppe eller skydekke?
SEO Crawler
"Final Tribe":

Andektig
...elske med andektighet....

mmm, Final Tribe, du begersvingende nynorsking, i`m coming flying in...med mine fjør...

som en and (and/ånd evt donald)

ekte and

peking dinner tonight honey  :w00t:

ekvilibrium er et fint ord, passe vanskelig og fremmedspråksaktig med latinsk snert og likevekt

andektig ekstatisk ekvilibrium gjennom fjærlett elskov på dunputer

(nei, ikkje i kveld kjære, eg har diverre nokre gruelege smertar i hovudet  :eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_pray:  :eusa_pray::innocent2: )

:wub:
GjenopprettetMedlem
Ja Lie, Skydekke = mykt men litt dunkelt

GjenopprettetMedlem
Haha,Torstein,no vart eg monaleg slapp! :icon_lol:

Kva med dette ordet?: spillopp(ar)       Løge ord...
GjenopprettetMedlem
Gratulerer med innlegg nr. 999

og 1. :wub: :wub: :wub:  hurra for Torstein
SEO Crawler
monaleg?  :eusa_doh:

løge (løye).  du må ikkje bisle  :lol:

malabarisk

populært nord-norsk feskaruttrykk...."hain va no malabarisk idag" (om f.eks været)

men ka det betyr... :eusa_doh: :eusa_doh: :eusa_doh: >:(

oi, oi - cenobit -  :w00t:  1000  - ah, eg kan kjenn nokka skifta innvendig, en initiering...best å ta kvelden og la det synke inn... :innocent2:

skål  :beer: :beer: :beer: :beer: (eplejuice m/nellikspiker)
Anonymous
"Alvar Horst":

:)
Stilig, men jeg fisker jo etter deres favoritter da... :P

Til å berike mitt eget språklige univers...Som å bytte glansbilder eller filmstjerner, eller kanskje som praktisk anvendelige redskaper, som ideer til nye fargesammensetninger kanskje... :w00t:

Hvert ord har faktisk sin egen fargesammensetning for meg, siden hver bokstav har sin egen distinkte farge foran mitt indre øye.

Det er bokstavenes farge som fargelegger ordene, deres betydning spiller ingen rolle.
[color=red]Abstrakt [color=black]er for meg et hovedsakelig rødt ord, siden[color=red]a [color=black]er rødt.Gress er hovedsaklig blekblått.
Blant mine glansbilder finnes det "enten eller og"siden det åpner for nye horisonter hinsides en binær logikk.
Videre:

lydhør

gjenklang

gjensidige fordi det ordet gir en følelse av betryggende forsikringer

og hengivenhet/fasthet
som er et dobbeltsidig glansbilde med spesielle krefter

såsom mykhet/styrke
som er uadskillelig i mine verdener

Jeg vil nok ikke bytte de bort, men jeg legger gjerne kortene åpent fremfor meg..
til felles beskuelse og meditasjon
GjenopprettetMedlem
Hei, Masha!
Jeg har ei venninne som ser farger når hun hører ord og bokstaver, slik som du gjør. Så jeg spurte henne hvilken farge mitt navn har: "du er jo hvit og beige" sa hun, akkurat som om det var en selvfølge, og at det var merkelig at ikke jeg visste det!  :eusa_doh: :wub:
Det er en fantastisk gave, det der! :eusa_clap:

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Merkelig nok ser jeg også navnet ditt som hovedsakelig hvit/beige - ispedd litt lyseblått. Mitt eget navn er bronse/rødt/beige.

Gøy det der - og det hjelper i hvert fall hukommelsen.

GLEMSEL er forresten et annet av mine sterke ord.
Den helbredende glemselen som skaper frihet.
AdsBot [Google]
Tullerusk

Snuppelure

Skrekle (veldig lite pen dame) :o

Rutebilstasjonen (fiiint 70-tallsord for meg)
GjenopprettetMedlem
"Liljee":

Skrekle (veldig lite pen dame) :o

Røkkel kaller vi det her  ::)

Ellers har jeg ei favorittøkje som jeg prøver å etterleve hver dag, og hver dag mislykkes jeg  :exclaim:

Når aftensolen senker seg, da tisser jeg og legger meg.

Det er vel all kaffen som gjør at en må gå så ofte at å legge seg blir bortkasta  :eusa_liar: :eusa_doh:  :icon_rolleyes:
Anonymous
NICHTSDESTOTROTZ

KUNSTLOS

GESCHMACKSURTEIL

SLABBEDASK
GjenopprettetMedlem
"Masha":

NICHTSDESTOTROTZ

JA!! Den bruker jeg også mye...på norsk da... :eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_doh:

:o
Anonymous
PERFICK er et ord jeg liker å bruke. Det er jo et spesielt engelsk/walisisk ord for Perfekt da.  :biggrin:
Anonymous
"Masha":

SLABBEDASK

FØRKJE

:lol:

Du slætte tid, hvilken kolleksjon av juveler, reine skattkammeret, og ikke bare de linguistiske godsakene, men også de tobeinte...

Men jeg vil nu i alle fall oppfordre alle til å bruke mest mulig Æ, Ø og Å, spesielt "Æ" er har en tendens til å tilføre en inderlighet der det brukes istedet for "E", så som i  glædelig, sjæler, nærvene, usw.

Også " Nu", synes jeg har adskillig mykere og poetiske kvaliteter enn det lite flyvedyktige " Nå", synes nu æ.

Så mange fine ord, tusen takk, så langt... :surprised:

Blant mine glansbilder finnes det "enten eller og"siden det åpner for nye horisonter hinsides en binær logikk.

Brilliant, og ikke så enkelt å forklare, men sant, kreativ språking kan absolutt føre til nye forståelser, innsikter og innfallsvinkler, kort sagt overskridende i forhold til allerede etablerte tankemønstre. Det er også herlig når folk uten videre dikter opp nye ord, slik utvikler og forbedrer vi språket, og holder det levende.

Å ja, enda et ord som jeg liker  godt er

overveldende,

dessuten bruker jeg visst begreper som "universelt", og "faktisk", og noen flere i annenhver setning. Men "universelt" er jo et fantastisk grenseløst ord som rommer mange muligheter .. Dessuten har det forresten ofte samme farve som nattehimmelen, eller gull eller hvitt...  :P
Anonymous
Konklusjon  

det känns kul i munnen å si det og så gillar jeg dem...
GjenopprettetMedlem
  Grensesprengende er et ord som gjemmer uante muligheter.

Eller som Alvar foretrekker det skrevet: Grænsesprængende  :P
Anonymous
Endel engelske ord, jeg liker bedre enn de norske tilsvarende:
mercy
fragile
cosmic
spectacular
tune in
redemption
sadness
beauty
DRUM

Norske godord:
vemod
glede
pust
dun
livskraft
klarhet og gjenklang

MASHA! Jeg har liknende farge knyttet til bokstaver og navn som du.
A er rød, E er blå, I er hvit, O er hvitbrun, Y er indigo/fiolett.
Dette er noe jeg hadde glemt. Nå kom det tilbake. ;)
GjenopprettetMedlem
Artig -Handler om kunst

Nu-Nord-Norsk Kraft-uttrykk Om Sentrum I Kjernen

La Elva Leve-Sjaman-Ord Fra Nord

De Dyre Pengene

Ut på Tur Aldri Sur

Mi Hermana (min søster)

Nei nå går æg å legge mæg.
Anonymous
Nu er en egyptisk gud som har bodd i Nord Norge i all hemmelighet.
Inntil nu, selvsagt.
Nu er han fremme. In plain nudity.

ARTIG, alt annet enn kunstlos.
Anonymous
gjennomskinnelig
Anonymous
Disse fire ordene er mine mantra i dag:

Fornemmelse

Sitre

Eleganse

Skjelve
Anonymous
Da jeg var yngre - i tenårene og så på min yndlingsserie Twin Peaks så var dette utrykket himmelsk behagelig å høre på for min sjel:

"IT IS HAPPENING AGAIN". Fra en ånd (kjempe) som kontaktet FBI Agent Dale Cooper, som jeg så veldig opp til - et forbilde i min ungdom pga hans enorme intuitive evner og kunne lese andre som en åpen bok og han fulgte Tibetansk buddhistisk retning. Det var en sånn troverdighet i denne kjempen som var en ånd som gav Cooper endel hint og råd. Jeg vil ikke spoile om noen vil se på serien ang hvorfor han sa dette med IT IS HAPPENING AGAIN. Noen vet det, men ikke si det!En serie jeg anbefaler på det sterkeste!David Lynch er genial! :w00t: 8)