Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Den evige koden som har gått i arv fra menneske til menneske..
Jeg skrev et langt innlegg om dette i sted men klarte å slette det før jeg fikk lagt det ut..

-----------------

Det som fikk meg til å skrive dette innlegget var filmen "The Secret"..
som jeg fant i inlegget til Aventura, om kurset andgående "loven om tiltrekning":
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=6500.0
En fantastisk film.. fabelaktig!!  takk for den!

Det har selvfølgelig vært andre lignende bøker eller kurser som denne "The Secret",
men dette er en film som har en sjel i seg.. jeg har ikke lest boken så jeg kan ikke svare for den..
Men filmen er godt gjennomført og sier det enkelt og greit.. "du får det du vil" og "thats it"..

Jeg er i utgangspunktet kritisk til løsninger på hvordan skal leve livet sitt og hva som er nøkkelen til et bedre liv..
Men denne filmen var som et flash-back av min egen virkelighets oppfattelse..  vi får det vi ønsker oss!!

Så kan man spørre seg hvorfor har noen det da vondt?
Vel det er fordi slik jeg ser det har man valgt dette på et vist tidspunkt i livet sitt..
I den tro om at det skal ha en høyere god hensikt...
Om det har en god hensikt skal jeg ikke gå inn på her,
men jeg har selv vært igjennom det mange vil kunne forbinde med helvete..
Og jeg husker godt den dagen jeg valgte å oppleve den situasjonen jeg kom i..
Men disse minnene har kommet sterkere tilbake etter at jeg kom meg ut av det igjen..
Da det stod på som værst var jeg jo fortvilet over at jeg hadde det slik, fordi jeg ikke så noen utvei.. 
ellers hadde det vel ikke vært et "helvete"?

--------------

Men tibake til samfunnet..

Vi levet i en tid hvor ting skjer..

Nå begynner vi å leve så mye inn i våre forskjellige kulturer at sannheten kommer fram..
Vi kommer til å stå frem som oss selv og blomstre!

Gud er i oss alle, og vi er kun perfekte i evigheten..

Jeg gleder meg over å leve i den tiden vi lever i..
Det er en tid med forsoning og sammarbeid..
Hvis jeg skulle valgt en eneste mening med meg videre i mitt liv, ville det vært sammarbeid..
Sammarbeid fører alltid videre inn i noe kreativt..  sånn er det..

Den største egenskapen vi har som mennesker er å overleve..
Vi finner løsninger og vi kommer oss videre..

Denne filmen er for meg et gjennombrudd i samfunnet ..
Den forklarer noe om den allmene aksepten for tankenes teknologi..
Vi begynner å bli mer og mer "hard core" når det gjelder tankeprosesser..
Og vi aksepterer at det er et viktig tema i offentligheten med denne filmen...

Det er snart ingen hemninger igjen for hva som kan representeres...
Noe som ikke har vært mulig på mange mange år!?!

Ingenting kan stoppe oss snart, med denne utviklingen..
Det er dømt til å gå bra ;)

------------

mvh jimango
GjenopprettetMedlem
Ja!

Jeg er enig , Jimango

Jeg har følt det lenge at noe er iferd med å skje. En slags energiskiftning er i ferd med å skje

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=6129.0

Law of attraction , er fantastisk å jobbe med.

Hvorfor noen ikke har det bra...er fordi vi sender ut svingninger hele tiden. Disse svingningene oppfatter universet.
Mange tenker på fokuserer på hva de ikke har, istedenfor hva de ønsker seg.

Tankens kraft er avgjørende.

Hvis man tenker  hver dag på den manglende kjæresten...vil universet oppfatte den negative ladingen av svingningene ( energien).

Jeg opplever om jeg tenker og lever som om jeg allerede hadde det jeg ønsker meg, så kommer bra ting lettere i mitt liv. Det er som om jeg da sender ut gode vibber, og at jeg selv føler jeg fortjener å ha det bra.
Omgi seg med positive personer, og positive tanker.
Det er ødeleggende å henge seg opp i fortiden, eller destruktive tanker.

Dette er selvfølgelig en treningsprosess...
Man må trene seg opp til å ha positive tanker ( høres jo helt absurd ut, men det ER faktisk sånn)

Det er en god begynnelse å begynne med å være takknemlig for det man faktisk har i dag.
Ved å se rundt seg akkurat i øyeblikket. Hva er vakkert her? Hva setter jeg pris på i dette øyeblikk?
Etter en stund , dukker det opp flere og flere ting man setter pris på.

Hooka -Hey !!!!

:wub:
Anonymous
Hva mangler du akkurat i dette øyeblikket?

Jeg har og sett The Secret, og jeg er ikke overveiende positiv. Hvorfor?

Filmen markedsfører den Amerikanske Galskapen, som og er vår galskap, om enn i noe mindre grad.

Vi skal oppnå noe, strebe videre, den gode jobben, den gode livsledsageren, det perfekte huset etc etc.

Vi er hele tiden på veg. Vi må kjempe videre. Når vi overgir oss til nået, da har vi tapt. Vi har sluttet å utvikle oss.

Må vi tenke livet positivt?
Eller er det positivt?
Må vi gjøre noe?
Representerer stillheten rundt leirbålet en stagnasjon?

Alt er kjærlighet sies det. Hvor finner vi denne? Må vi tenke den, fra minutt til minutt?

Hva mangler du, akkurat nå?
GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke sett filmen "the secret"...

Dette jeg snakker om er tankens kraft.
Den er absolutt.

For meg handler livet ikke om lidelse. Jeg har også vært i mørke, men velger det bort fra mitt liv.
Det går an å bære på mørke, selv om man tenker positivt...
Det er ditt valg. Alltid . Hvordan velger du å fylle livet ditt?
Hvordan velger du å styre tankene dine?

Noen vil kanskje bli værende i mørke tanker og negativitet...de trives best der.

Men sånn vil ikke jeg ha det  :biggrin:

Det er en treningssak å tiltrekke seg de tingene man vil ha.
Jeg føler selv at jeg ikke mangler noe i dette øyeblikk. Kjærligheten er der uansett. Vi er jo kjærlighet.
Jeg vet at loven om tiltrekning fungerer , for jeg har opplevd det selv.

Du må fylle livet og hodet ditt med hva som er viktig for deg.
Selvfølgelig.

SEO Crawler
"Gormii":

Godt spørsmål, jeg prøver meg på den (kjære venn)

"Gormii":

Hva mangler du, akkurat nå?

Ingenting, bortsett fra den gjennomtrengende, følte vissheten av at jeg mangler ingenting akkurat nå
(Dette er den menneskelige tilstand, og jeg ser at jeg deler den, i de aller fleste enkeltøyeblikk)

Den ovenfor nevnte filmen, likte jeg "litt og litt ikke". Det den deler med new-age bevegelsen er en svært vestlig/amerikansk "oppskrift på lykke". Denne oppskriften går ut på at man skal tenke/gjøre ting "perfekte"...

Livets realitet er at ting sjelden, og kun i korte øyeblikk, er perfekte. Deretter dør man. Dvs kroppen, som er den man identifiserer seg med når man jager "forbedrelser", opphører å eksistere.

New-age-perspektivet om "å jobbe med seg selv", gir lett grobunn for narcisissme og forfengelighet, og grader av bitterhet (for som regelvil endringene være små og sjeldne). Selvfølgelig er det "rett" og "bra" å tenke positivt, og forsøke å "utvikle" og "forbedre" seg. Man skal gjøre sitt beste,give it ones best shot som det sies på herrespråket.
Men disse tingene synes , for meg, kun å få mening gjennom det ikke-dualistiske perspektivet som sier "alt er bra". Aksept. Ro. Ikke-handling. Identifisere med det som er "bak drømmen" og "forbi kroppen"

Jeg nærer den overbevisning at innsiktene ("sannhetene") finnes i paradokser. (Og ikke!  :biggrin: )

Den alternative verden, og alle de tanker og filosofier som kommer ut av den, er "dynket i Amerika", og fordummende vestlig "achievement-mentalitet". Men: det er ingenting å oppnå, det er ingen steds å gå. Her er vi, nå. Lik det eller ikke.
Samtidig er det menneskelig og naturlig, for hvert "nå", hvert øyeblikk, å justere handling etter innsikt. Små forsøk på forbedringer. Disse lykkes sjelden hvis de ikke foretas med kjærlig uanstrengthet, nærmest en careless attitude.
Anonymous
"Malaika":

Jeg vet at loven om tiltrekning fungerer , for jeg har opplevd det selv.

Du må fylle livet og hodet ditt med hva som er viktig for deg.
Selvfølgelig.

Tankens kraft er åpenbart stor.
Tiltrekningskraften likeså.
Se på Stalin, Mao og Hitler.
De var kunstnere på dette feltet.
Så mye man kan skape med frykt.

Så du har rett, hva du fyller hodet med er viktig.

Men, hva med å tømme hodet?
Hva med å være i stillheten og å betrakte tankene som kommer til overflaten.

Den største kunsten, større enn Stalin & Co sine kunster, er å ikke bli fanget av sine egne tanker.
Gjennom å ikke identifisere deg med tankene dine finner du friheten.
Dette er en utrolig kjedelig og uspektakulær sannhet.
Sinnet ditt liker den sikkert ikke.
Men, hvem er du, bakenfor tankene?
Kanskje dette Jeget nikker gjenkjennende dypt der inne i stillheten?
Anonymous
Men nu har ju Malaika hunnit före mig... och skrivit nästan det jag tänkte skriva...  ::)  ;D

Jag har inte sett filmen (jag är väl snart den eneste) men jag har HÖRT desto mer om den. Tankens kraft… ja nog tror jag att vi får det vi fokuserar på – så är vi funtade.  Inte så mycket universums lag, utan mer vårt eget fokus. Tankens kraft är, att vi själva ser till att fokusera på det som är viktigt för oss och inte på det som vi TROR är viktigt (andra tycker är viktigt). Det jag fokuserar på ser jag. Fokuserar jag på ondska, ser jag ondska... Fokuserar jag på kärlek, ser jag kärlek, möter kärlek och blir kärleksfull av bara farten.

Sedan behöver saker inte alls bli precis som vi TROR är bäst, utan kanske på ett annat sätt som också är bra…

"jimango":

Gud er i oss alle

Nei...jag tror icke gud är i mig...

"Gormii":

Det ska vara kaffe då  ;D
GjenopprettetMedlem
Beklager å måtte blande meg inn,men måtte berre seie at eg treng i hvertfall ikkje fleire sokalla sjølvutviklingsbøker frå Energica..trur eg :eusa_doh:
Eg skjønar dei ikkje,dei som har so fine cåver,men eg fatter ikkje kva dei prøver fortelje meg.
Bransjen fortel meg at eg alltid kan bli betre,lukkelegare,tynnare,sunnare,rikare,kåtare,coolare,tryggare,meir popp...snill,balansert....samspelt...
....selvet......den rette Final,ligg der som ein blinkande skatt,som må vinnast med kamp,nett som st.Georg slakta draken.
Men eg vil ikkje meir.
SEO Crawler
faen, så mye klokt det kommer ut av hver og en...når vi bare forstår det vi selv skriver, kan vi hvile de stakkars hodene våre, og leve fullt og helt, hvor vi enn er, hva vi enn gjør

(jeg retretterer til den gode gamle hammer-metoden, slik:  :razz:    ah, litt hardere nå du min nærmeste venn (meg selv), så kan det endelig demre for meg ...slik:  :exclaim:  Aach, wunderbar, das leben ohne die kopfen  :beer:)
GjenopprettetMedlem
"Gormii":

Men, hva med å tømme hodet?
Hva med å være i stillheten og å betrakte tankene som kommer til overflaten.

Ja, akkurat . Det er viktig , for å finne balansen. Når du tømmer hodet, som i meditasjon...sender du ikke ut noen svingninger.
I det øyeblikket finner du balansen. Ikke negativ eller positivt.
Det er jo umulig å gå rundt i den tilstanden hele tiden ...hehe...
Ro i hodet og tankene er viktig .
Jeg synes det også er viktig å føle  tankene også. Med det mener jeg at vi ikke behøver analysere hver eneste tanke...men føle den og se hva den kan gi deg/  hvor den kan bringe deg
Synes det er vanskelig å forklare helt...men håper dere skjønner litt hva jeg mener
Har skrevet et dikt om det også... ::)  :lol:

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=6580.0

Ta imot det som kommer, velg hvordan du vil ta det imot.
Som Lie sier; fokuserer vi på kjærlighet, ser vi og opplever vi kjærlighet, og det motsatte.

Det er sant at det er mange selvhjelpsbøker der ute som er ganske så håpløse...men det kommer an på hvor du er i livet, i din utvikling.
Noen har veldig nytte av slike bøker, mens andre kan ikke se poenget.
Noen liker oppskrifter på hvordan man skal gjøre det, noen vil finne ut av det selv.

:beer:
GjenopprettetMedlem
Ser poenget ditt,men nokon burde knebla meg etter ca. bok nr. 3.
Anonymous
Med tanke på overskriften her "Sannheten kommer", lurer jeg på hva som egentlig er sannhet. Man kan spekulere i det vide og det brede og tenke at sånn og sånn er det. Men min sannhet er ikke din,...det som du tenker, tror og mener er din sannhet.Finnes det bare en sannhet, når vi tilsynelatende tenker så forskjellig? Da må det jo være at noen av oss tar grundig feil... Det blir spennende å se hva denne sannheten er,...når den kommer.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Ser poenget ditt,men nokon burde knebla meg etter ca. bok nr. 3.

:lol:

jeg har tenkt akkurat det samme

Nå når de leser dette, kommer de kanskje til å gjøre det  :w00t:  :lol:
Anonymous
"Kira":

Med tanke på overskriften her "Sannheten kommer", lurer jeg på hva som egentlig er sannhet. Man kan spekulere i det vide og det brede og tenke at sånn og sånn er det. Men min sannhet er ikke din,...det som du tenker, tror og mener er din sannhet.Finnes det bare en sannhet, når vi tilsynelatende tenker så forskjellig? Da må det jo være at noen av oss tar grundig feil... Det blir spennende å se hva denne sannheten er,...når den kommer.

Sannheten, er det ikke den som forsvinner når du forsøker å gripe den?
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Et godt poeng , Kira.

jeg tror alle har hver sin opplevelse av hva som er sannhet

Det som ligger i bunn , er at vi alle ett . Vi er alle kjærlighet .

Det er som med alle religionene...sånn jeg ser det ; prater alle om samme tingen...gud/energi(what ever you want to call it)

Men det er religioner som har oppstått forskjellig steder i verden, forskjellig kulturer,mennesktyper , klima osv.
Jeg tror alle profetene som har gått på jorden, har hatt samme intensjon og budskap til alle.
Det er bare at alle har hatt forskjellige opplevelser av budskapene.

:)

Jeg tror ikke sannheten forsvinner , den ER .
Men prøver vi for hardt på å gripe den...så får vi ikke tak i den....

Anonymous
Ja,ikke sant? Sannheten er...og vi er!
Så da...?
GjenopprettetMedlem
Jeg tror hva Jimango mener med sannheten kommer, er at den kommer mer frem i lyset.
Flere vil skjønne/ oppleve  hva sannheten er, sin egen sannhet.
Det får han nesten svare på selv...Jim?
GjenopprettetMedlem
"Lie":

Nei...jag tror icke gud är i mig...

Joa gud er i deg
Gud er i alle.. gud er livets kraft som kjemper seg videre vet du!

"Gormii":

Sannheten, er det ikke den som forsvinner når du forsøker å gripe den?

Jo den er fri.. friheten selv..
den vinner nye måter å leve videre på etter at du har grepet den..
så den skal kunne leve i seg selv... friheten!

"Malaika":

Jeg tror hva Jimango mener med sannheten kommer, er at den kommer mer frem i lyset.
Flere vil skjønne/ oppleve  hva sannheten er, sin egen sannhet.
Det får han nesten svare på selv...Jim?

Ja.. jeg mener ikke at alle skal kjøpe filmen, boken.. eller ta kurser som lærer deg hvordan du skal levet livet..
Det vet du best selv!!

Ingen andre en deg selv kan vise deg din egen vei!
Er det ikke med våre egne øyne vi ser, våre egne ører vi hører med.. eller egne følelser vi føler med...
Så vi må bare bli bevist på dette at vi lever i oss selv og er vår egen herre.. ingen over ingen under..

Dette følte jeg jeg fikk ut av filmen!
Francis [Bot]
For å nå ditt mål må du gå din egen vei i dine egne sko og i ditt tempo, kun da finner du ditt mål!
AdsBot [Google]
"jimango":

Denne filmen er for meg et gjennombrudd i samfunnet ..
Ingenting kan stoppe oss snart, med denne utviklingen..
Det er dømt til å gå bra ;)

Er det sant? Så lenge "samfunnet" oser av materialisme og shoppinghysteria?
Hvis The secrets tankekraft virker, så gjør den det for alle,
også for dem som ønsker seg mer-mer-mer av alt. Gavner det verden?
GjenopprettetMedlem
Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg.....

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
Liljee...
Jeg tror ikke den universielle loven om tiltrekning virker om det er til skade for andre....
Da befinner man seg ikke på de rette frekvenser ...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg.....

:innocent2:

Nettpp!

Slik som da den gamle campingvogna mi brant....etter at jeg lenge hadde gått og ønsket jeg var kvitt den  :shock:

Jeg liker bedre å ønske noe godt for alle. Da drypper det gjerne litt på meg også  :respect:
GjenopprettetMedlem
Sannheter kommer å sannheter går
men noen sannheter består
det er de vi ikke helt forstår

de som er der hele veien
men som overskygges av
de flyktige sand-heter
som maser om sin
status og krav om  tilbedelse

En sannhet som passer for deg
en sannhet som passer for meg
og en for lille venn som sitter
der i kroken å leker med en globus.
Og en for pus
som nettop har spist
men har oppdaget
en ny mus

Vennlig hilsen Sand-Trollet.
GjenopprettetMedlem
:biggrin:

MEN,eg ser at loven om tiltrekning ikkje gjeld når ein skal gje gode tips om korleis å bli gravid på helsedelen ,her...?
Der skal ein tenke minst muleg på å bli gravid,og vips!-så skjer det?
Sjølvmotseiande?
He? :eusa_doh:
Gjeld ikkje loven om tiltrekning på noko av det viktigaste i verda,nemleg å bli til,å bli unnfanga??