Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
I like your attitude

Men med penger kan man finne time hos en healer
og mat som kan skaffe deg god helse....

men penger er noe skit, men et, om noe uønsket, verktøy, ikke energi, enig der, men verktøy
GjenopprettetMedlem
alt er energi

penger eksisterer , det er energi
hva slags kraft du velger å tilegne penger ...vel, det er jo ditt eget valg

hva er mener du energi er da?  hvorfor er ikke penger energi?

jeg mener ikke at penger er en god energi, men det er der
så legger vi utrolig mye kraft i penger, når vi hater det så sterkt...

penger er bare penger
Anonymous
I stand corrected...

Men slenger meg kanskje litt mer i retning av bjørnedanser om at penger er ett verktøy, om noe ett uønsket. Men vi kommer liksom ikke bort ifra at penger er noe vi trenger å deale med hver ende dag i det samfunnet vi lever i. Da synes jeg det er greit å ha et syn på det som at de er noe vi kan bruke til noe bra. Men takk for at du får meg til å se ting litt annerledes. Som inger Lise har jeg hatt problemer med å plassere penger. TAKK, din bastante HaleMann :w00t:
GjenopprettetMedlem
Penger ja...!evig dilemma for oss som lever og ånder for det gode...i menneskene og i oss selv!
Men penger er vel bare til for å sirkulere......skape muligheter for folk til å oppleve værden............

men det er også viktig å ha et godt forhold til disse pengene,for hvis man ikke har de setter det begrensninger......vi kan spre vårt budskap og bidra mer verden rundt hvis vi har dette byttemiddelet...

så det er viktig hvis vi ikke har penger,og da være ansvarsfull ovenfor seg selv å tillate seg selv å tjene de...verdsette det vi gjør.
så lenge penger ikke motivasjonen....i seg selv..  :icon_biggrin:

White Eagle.
GjenopprettetMedlem
Bjørnedanser sa det så godt. Et verktøy.
Hater ikke penger selv om det kan se sånn ut...   :w00t:
Anonymous
Penger er hva man måler seg med
både når det gjelder hva man har å gi eller hvor man står. Desverre!!!

Penger er hva man søker når man ikke har og glemmer når kommer i overflod.

Hadde man reist ned til en stamme i Afrika som aldri hadde hørt om penger
tror jeg ikke pengene hadde påvirket dem i stor grad.

På samme måte som det hjelper meg å stå med norske mynter i et fremmed land.

Om Hansen på hjørnet hadde ei ku å gi meg for noe jeg hjalp han med,
er det ikke sikkert jeg ville eller overhodet hadde bruk for denne kua.
Men jeg trengte hva Simonsen hadde nemlig ei høne.
Desverre ville ikke Simonsen ha kua heller, hehe, men derimot trengte han noe en annen hadde osv. osv. osv.
Man kan på en måte si at det tok fryktelig lang tid å "veksle" inn det man hadde behov for!

Er enig i at man legger energi i "symbolet" penger som av gammelt av skulle være et byttemiddel.
Men er også enig i som Storm sa.....
For penger kan man kun kjøpe det fysiske, "fasaden", men det kan gjøre utrolig mye med psyken til de som har ikke har det!!!
Anonymous
Vi mennesker eier penger. Penger er en form for energi. Å dele og utveksle energi. Hvem er det som egentlig eier pengene? Råmaterialet av pengene kommer fra Naturen - Moder Jord. Det er henne som eier pengene. Hun eier råmaterialet. Vi eier ikke penger i utgangspunktet. Det er en illusjon. Vi låner penger av Moder Jord. Vi låner energi av henne. Det er proijsering av negative egoet som sier at vi eier penger eller at vi eier energier.

Jeg har fått et par henvendelser fra allianser rundt meg om å dele endel penger - å være sponsor og jeg har følt at jeg ikke har eid disse pengene - men at jeg har vært en formidler av energigave fra Moder Jord. Jeg har sponset tur til Peru for ei jeg kjenner i fjor. Det var ikke mine penger - ikke min energi. Det var en slags gave til henne fra Moder Jord på en måte som takk for tro tjeneste. Det samme skjedde at det er en jeg kjenner som ønsker å være med på aya-seremoni og ikke har penger til å reise. Jeg fikk klar beskjed fra åndeverdenen i en enteogen-erfaring om å gi han penger til å være med. Det er en gave fra han - ikke fra meg. Jeg er bare en kanal for "gaven" av energi fra Ayahuascaen - som alle vet er en alliert til Moder Jord.

Det samme skjedde nå i Peru i Juli. En person jeg kjenner som var med hadde ikke råd å være med på kongressen. Jeg sponset han. En gave til han fra Moder Jord. Det er sterkt å kjenne at en er en kanal for slike gaver som en ikke har "kontroll" over og ikke eier i utgangspunktet. Nå sender jeg ikke penger ut i hytt og vær - men når jeg føler sterkt for det.

Det er utrolig sterkt å dele med dere dette. Jeg kjenner jeg får gåsehud når jeg formidler informasjon om dette. Det betyr ikke at jeg skal dele i øst og vest. Jeg gjør det jeg føler og det skjer spontant. Og så er det ikke sikkert personer som får penger av meg ønsker å ta imot. Det er en test for den personen å ta i mot en gave fra Moder Jord. Og personen som tar imot "gaven" skal ikke føle at den skylder meg noe - men heller Moder Jord. Å tjene henne  - det er det de skylder henne å gjøre på en måte. Å hengi seg hennes prosesser i sin bevissthet. Å være en tjener for Universet - Moder Jord - multdimensjonelle selv.  Tjener for Mor/Far Gud kraften. Den reneste form for bevissthet som eksisterer.

I framtiden vil denne filosofien være veldig vanlig i små samfunn. Det er endel griskhet og egoisme ang pengebruk - har kjent på det sterkt og det er en jævlig tung følelse - det handler om å undertrykke Moder Jords krefter og energier. Det foregår mye av det i vår verden. Og erfarte i Peru,hvor det er ren desperasjon etter penger også blant sjamaner der.........mye negativ ego i virksomhet der ja.

Har dere eksempler på lignende erfaringer hvor dere har følt noe lignende ang å dele ut gaver som ikke du "eier" på en måte?
Anonymous
"Lilly":

Hadde man reist ned til en stamme i Afrika som aldri hadde hørt om penger
tror jeg ikke pengene hadde påvirket dem i stor grad.

På samme måte som det hjelper meg å stå med norske mynter i et fremmed land.

Om Hansen på hjørnet hadde ei ku å gi meg for noe jeg hjalp han med,
er det ikke sikkert jeg ville eller overhodet hadde bruk for denne kua.
Men jeg trengte hva Simonsen hadde nemlig ei høne.
Desverre ville ikke Simonsen ha kua heller, hehe, men derimot trengte han noe en annen hadde osv. osv. osv.
Man kan på en måte si at det tok fryktelig lang tid å "veksle" inn det man hadde behov for!

Er enig i at man legger energi i "symbolet" penger som av gammelt av skulle være et byttemiddel.
Men er også enig i som Storm sa.....
For penger kan man kun kjøpe det fysiske, "fasaden", men det kan gjøre utrolig mye med psyken til de som har ikke har det!!!

Hei Lilly.

Jeg husker engang, jeg satt i sofaen en lørdagskveld. Kjedet meg ordentlig, det var dagen før lønning så hadde liksom ikke råd til å gjøre noenting følte jeg. Til romkameraten min spurte meg. Ja, hva hadde du hatt lyst å gjort vis du hadde hatt masse penger.
Jeg visste ikke hva jeg skulle svare og tenkte meg om. Vis jeg hadde hatt penger hva ville jeg har gjort? Ingenting egentlig. Tatt med meg romkameraten min å kjøpt seg en kaffe på kaffebaren og godt seg en lang tur i parken får så bare skravle. Alt hadde jeg ellers som jeg trengte i huset så det sto ikke på det. Kaffen kjøpte jeg også.
Man fokuserer noen ganger på penger som et middel for å kunne oppleve noe. For min del så var det bare en tankevekker for hva det materielle betydde for meg.

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg mener dagens unge har altfor mye og man drukner i allt materielle goder at man glemmer det å virkelig er godt er å glede andre. Det koster ingenting. Folk er blitt for selvopptatt og opptatt av status. Men jeg er kanskje anderledes at jeg ser gleden av å dra på turer med familie og venner. Og det å gjøre sosiale ting med andre enn å skaffe meg materiell status basert på siste skrik hele tiden.

:) Nå er det nydelig sol ute!!
Anonymous
Sara Elisabeth - jeg liker den tanken der - hva ville du har gjort om du hadde mye penger? Det kan være et hovedspørsmål videre i tråden. Jeg ville ha svart følgende:

Jeg ville ha sett pengene i banken og brukt noe penger til å skape et senter hvor Universell healing,kunnskap og visdom skulle regjere i tråd med Mor/Far Gud-kraftens ånd 8)
Anonymous
Takk for svar  :icon_biggrin:

Helt enig i hva du sier, man kan ikke sette pengene i forsetet.
Heller ikke kjøpe lykke!
Helt enig i at mange av min generasjon lar penger få for stor innflytelse.

Forsøkte ganske enkelt å sette ord på noe som er elsket og hatet.

Tror det er dette som skapte tanken :)

Nå snakker jeg ikke om å ønske seg et hav a penger, lett å drukne i det :w00t:

Men skal lese mine ord et par ganger til, kan jo være at jeg gjør akkurat det samme :o

Tusen takk for at du ga meg din mening  :wub:

Stor klem

Lilly
GjenopprettetMedlem
"Magnus Vandremann":

Kan jo også hende at folk blir mer mottagelige hvis dem faktisk har betalt for en tjeneste også. Det virker mer seriøst. Jeg vet at hvis jeg får feks en bok på gata gratis, har det lett for at den kan bli stående i hylla. Hvis jeg derimot hadde gått til en bokhandel og kjøpt den, vil jeg mest sansynlig lese den siden jeg har brukt tid og energi på å oppsøke den. I dagens samfunn så er jo penger blitt en del av utvekslingen av energi; man gjør en jobb(yter energi), så får man penger tilbake. Gir man penger til en som yter deg en tjeneste, blir jo det en energi utveksling. For Ola Nordmann så er penger blitt det største utvekslings symbolet som er, så hvorfor ikke bruke det? Jeg personlig hadde blitt mere glad for en gave...

:respect:
100% enig med det du skriver her :wub:

At penger er energi kan jeg skrive under! Jeg hører til dem som er blakk siste tiden før pensjonen (som jeg har) kommer inn. Og jeg kan love at jeg fysisk kjenner energien flomme når det kommer penger inn på kontoen 8) Da strømmer det gjennom kroppen,-helt nydelig! Men selvsagt også frusterende at jeg skal være så avhengig av penger.

Klart vi skal ta betalt for behandlinger! Men,alt er relativt,-det er jo ikke meningen vi skal blakke folk heller. Som sagt hører jeg til de med dårlig økonomi,men jeg ville da ikke finne på å be om behandling uten at jeg kunne betale!

Jeg er helt enig med deg,Magnus, at når en får en vare så skal en gi "noe" i bytte. I vårt samfunn klarer vi oss ikke uten penger (dessverre!),så det er en naturlig måte å gjengjelde vare/behandling på. Jeg som sliter økonomisk, har i tillegg også glede av å bytte behandling med andre :eusa_dance: av og til kan altså denne byttemåten også fungere.
Sensis [Crawler]
Jeg oppfatter også betaling for healing som utveksling av energi. Og i tillegg: at når gir, blir du mer medfølende og åpen, dimensjoner som er fundamentale i forandreing. Det kan også gjøre en mer mottagelig for forandringsord. Selvfølgelig kan man gi tilbake andre gaver enn penger også.

Her i landet er vi blitt vant med at det åndelige nærmest er nesten gratis. Men like vel betaler vi for Statskirka, gjennom skatteseddelen. Det er ikke så mange prester som lever av penger de får direkte fra menigheten.

Etrter hvert som det er blitt så mange mennesker i verden, tror jeg det er bra at vi har en Statskirke, der viktige begivenheter i et menneskes liv kan feires i ganske staselige omgivelser. For ingen sjaman jeg kjenner har råd til slike praktbygg, ei heller store kirkegårder.  Jeg tror heller ikke det er så mange som vil skrive ned alt som skjer med folkene i en Kirkebok, eller noe slik.

Jeg er vel en form for kristen sjamasn, jeg er også en buddhistisk sjamasn og jeg kan også være ateistisk sjaman, alt etter som, like fullt sjaman, for jeg kan ta grepet.

mvh ailo
GjenopprettetMedlem
"ailo":

Jeg oppfatter også betaling for healing som utveksling av energi. Og i tillegg: at når gir, blir du mer medfølende og åpen, dimensjoner som er fundamentale i forandreing. Det kan også gjøre en mer mottagelig for forandringsord.

Jeg er enig at man blir mer åpen for forandring når man gir...-man kjøper en vare, men mener fortsatt at "penger ikke er lik energi"...  Blir som at Olav Thon og Rimi Hagen er de med mest energi i Norge... Eller at Bill Gates har mest energi i verden?..  Kjøper den bare ikke 8)

Dette er selvsagt bare flisespikkeri, og jeg er selvsagt glad for at noen betaler meg for å motta healing...
Sensis [Crawler]
Penger er vel penger, og pengeenergi. Det er ikke lyset fra det høyeste. Det er forskjellig fra naturens kraft. naturligvis. Men like fullt er penger en energi, som får hjulene til å rulle.

I Tibet brukte de en gang i tiden 70 prosent av nasjonalbudsjettet på klostervesenet, leste jeg et sted.

Det gav åndelig oppblomstring, men i følge Dalai Lama ble også det galt.

Se: http://sjaman.com/content/view/275/1/

mvh ailo gaup
GjenopprettetMedlem
I dagens samfunn er man dessverre "avhengig" av penger, enten man ser det på den ene eller den andre måten. Ser ikke noe galt i at en healer eller en som veileder på annen måte mottar penger for sine tjenester. Er ikke så mange som lever av naturalhusholdning i Norge i dag... :o
GjenopprettetMedlem
største problemet og grunnen til at penger er fraverende for mange(meg selv til tider)
er vel at man tror man ikke fortjener de?.....så det å respektere seg selv og det man gir til andre er derfor viktig.

så ved å ta betalt for sitt arbeide respekterer man,og verdsetter seg selv  :wub:
GjenopprettetMedlem
"ailo":

Penger er vel penger, og pengeenergi. Det er ikke lyset fra det høyeste. Det er forskjellig fra naturens kraft. naturligvis. Men like fullt er penger en energi, som får hjulene til å rulle.

Det syntes jeg var godt sagt.  Får jo hjulene til å rulle, er en nødvendighet...

Ha en fin aften.
Vi kose oss i stormen :w00t:
GjenopprettetMedlem
Det skal vist nok være å låse energiflyt, skape stagnasjon i det å sitte på penger. Ettersom de symbolisere det vi verdsetter så skal de være i flyt mellom mennesker slik at de også kan være med på å skape stadig ny vekst og fordeling. Men noen sikrer seg til de blir gamle og til langt etter de dør i bøtter og spann.....kanskje er det også en grunn til ubalanser?

Jeg har selv ikke skjønt nok min verdi og så langt gjort mine ting gratis.....nå har jeg tatt et valg om å endre det. Nå kjenner jeg at jeg også er verdig  :) Og endelig ser jeg at jeg har mye å bidra med  :eusa_dance: ....jammen har jeg det.
GjenopprettetMedlem
Hvorvidt man tar betalt eller ikke får være opp til den enkelte. Tidligere tok jeg betalt for mine behandlinger og ganske godt betalt også, men på ett punkt begynte dette å føles galt for meg. Det var spesiellt etter å ha lest historien om Marcello Haugen, at jeg følte jeg måtte ta ett oppgjør med meg selv anngående det å ta betalt for healing. Har også blitt frarådet ved flere annledninger av mine indianske kontakter å sette en pris på mine evner. En annen problematikk ved å sette en pris på sine tjenester er at man da kanskje utelukker de som trenger hjelp mest. Det endte med at jeg spurte meg selv hva det at jeg satte en pris på mine evner representerte for meg. Svaret var at det at jeg kunne ta meg godt betalt var en bekreftelse for meg selv at jeg var en dyktig behandler. Det neste spørsmålet var da om jeg fremdeles trengte denne typen bekreftelser og om jeg kunne få den på andre måter. Svaret på dette er ja, gjennom det at man evner å hjelpe andre mennesker får jeg denne bekreftelsen på at det jeg driver med er riktig. De fleste behandlere har vel av og til stilt seg spørsmålet om man har valgt riktig. Jeg har valgt å ta imot gaver for de som ønsker det, men dette er opp til den enkelte. Dette syens jeg fungerer helt fint for min del. Dette er på ingen måte ment som ett fordømmende innlegg, jeg beskriver bare den prosessen jeg har gått igjennom.
GjenopprettetMedlem
ta god betalt oppe fra,resten skal åndene ordne for deg.
Jeg har fått lap top i gave for ikke så lenge siden,nektet å ta penger.

nå går jeg rund med laptop på ene side og trommen på den andre side,he,he  :lol:
SEO Crawler
"dimi":

nå går jeg rund med laptop på ene side og trommen på den andre side,he,he  :lol:

Et fint bilde.  :beer:

Slik kan man være påkoblet på de fleste måter  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
En gang i tiden var jeg veldig usikker på om jeg skulle ta betalt for mine tjenester, som er healing og kanalisering. (nå har jeg pause på ubestemt tid )

I sær gjaldt dette healing. Jeg klarte ikke å be om å få betaling. Jeg hadde jo aldri sett for meg at jeg skulle holde på med healing og kanalisering, men etter pussige omstendigheter havnet jeg plutselig i en sånn rolle. Det gikk greit med kanalisering, for jeg la ned mye arbeid i det. Først skriftlig og samtale på telefon etterpå, som endte opp med at jeg fungerte som en terapeut.  Jeg begynte etterhvert å ta betalt for dette.

Men når det kom til healing, gjorde jeg dette gratis. Jeg følte at det var galt å ta betalt for det, selv om folk tilbydde seg å betale. De ble  jo selvsagt glad når jeg sa at jeg ikke skulle ha betaling.

Så til slutt en dag sa jeg nå høyt, mens jeg rettet blikket mot himmelen. "Hvis det er meningen at jeg skal ha betalt for healing, så må du være så snill å gi meg et tydelig hint om det"
Ikke lenge etterpå, ringte det ei dame som ønsket healing. "JEG INSISTERER å betale for dette. Du gjør en jobb, og det skulle bare mangle at ikke du skal ha betaling", sa hun.  :o

hehe, det var visst et tydelig hint.
GjenopprettetMedlem
Takk Tullsjura
ja det skulle bare mangle
hilsen brobyg
GjenopprettetMedlem
:lol:

Du fikk tydelig svar på ditt spørsmål! Hærlig!  :wub:
GjenopprettetMedlem
For min del føles det litt ryddigere å betale, enn å ha mulighet til å gi gaver. Kanskje fordi jeg ikke aner om det er forventet at jeg skal gi gaver og at healeren føler seg utnyttet, hvis jeg aldri gir noe igjen. Det er liksom ikke så godt å vite hva den andre tenker. Men om en faktisk mener at det er greit å ikke få noe igjen og gaver er bonusen liksom. Det blir noe annet.