Anonymous
Hei Tullsjura :)
Du fikk et godt svar der, jeg er å den som også har tatt imot til healing gratis i flere år, dette med å bruke sin tid til å hjelpe andre er jo greit, så lenge man har overskudd alle sier når man healer får man jo selv også,
jeg bled sliten tilslutt, altid være der for medmennesker som trenger deg, samtidig som de faste utgiftene eter deg opp, aldri overflod av penger, så man kan unne seg å reise på tur, treffe andre, ta kurs som man har lyst til,
jeg begynte med å ta meg betalt 300 kr pr behandling,
det gikk ikke lenge før jeg sluttet med det, å begynte å sende fjærnbehandling istedenfor gratis, forde jeg ikke ønsket å jobbe svart,
vi lever i et land som sier enten gratis eller selvsendig næringsgivende, ja takk det passer jo ypperlig man skal jo bare betale skatt på forhond, samtidig som man må være frisk å rask til å ta imot nok av klienter så det kan betale våre utgifter,
når skal Norge slippe til de som ønsker å følge lover å regler som ikke er i stand til å jobbe full dag, skulle ikke vært så vanskelig å få skrivi det man hadde tjent på selvangivelsen å betale skatt etter det,
så har vi den forbanna momsen i tilegg, noen alternative har blitt fritatt, dette gjelder ikke healing så langt jeg har fått med meg.
HEIA NORGE Å FEDRELANDET
det hadde vært flere penger i kassa dems vis de letter på krava om lover å regler, jeg nekter å bli gjort til kjeltring for å hjelpe ande,
samtidig som man skulle ha penger til å gå til behandling selv,men selvsagt det må vente grunnet økonomi.
det er nå engang sånn, det sitter flere healere som trenger forskjellige former for behandling selv,
dette burde stå under eitrande forbannet tråden.
har spart den forbanna staten våres for mange sykemellinger men det hjelper ikke meg. >:(
er dette å være ego så greit for meg. da ønsker jeg å være det.
Takk til kraften for alle jeg har kunnet hjelpe å for alt den har gitt meg :respect:

GjenopprettetMedlem
Sjamaner er lure når de svarer på spørsmålet om betaling,de kan si: "betal meg så mye du vil".
Som ofte får manen noe å tenke på, som:hvis jeg gir ham 300kr blir det nok eller ikke.
Det kommer mange variasjoner og da tar egoen sin rolle som ofte,manen begynner å spekulere i hodet sitt på hva som er riktig betaling.
Sjamanen sitter i mens med et spydig smil og observerer på hvem som vinner i denne kampen,egoen hans eller hans ånd.
Sjamanen vet godt ,at han får betalt av åndene lell.
Noen selfølgelig er frekke eller dumme nok til å si spasiba(takk) og stikke av ,med den tanke på,at de lurte sjamanen eller at sjamanen tilgir dem
for dems oppførsel.
Om manen betaler ikke og stikker av,blir sjamanen litt lei seg ,men han vet ,at åndene tar seg av vedkommende og sjamanen kan be åndene å ikke straffe manen så hard.

GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
For min del føles det litt ryddigere å betale, enn å ha mulighet til å gi gaver. Kanskje fordi jeg ikke aner om det er forventet at jeg skal gi gaver og at healeren føler seg utnyttet, hvis jeg aldri gir noe igjen. Det er liksom ikke så godt å vite hva den andre tenker. Men om en faktisk mener at det er greit å ikke få noe igjen og gaver er bonusen liksom. Det blir noe annet.
Kan igjen bare svar utifra meg selv. Jeg forventer på ingen måte å få betalt, jeg setter min lit til universet om at ting utligner seg. noen velger å betale noen velger ikke, av og til får jeg andre gaver. Dette kan være så enkelt som en sten. Jeg føler at de gaver jeg får er tilstrekkelig.
GjenopprettetMedlem
Men hvis man ikke skal ta betalt, hvordan skal man da få betalt husleie, mat, strøm, bensin, telefon osv? Får man trygd hvis det ikke feiler en noe? Eller må man ha en annen fulltidsjobb? Og hvor mange har man da energi til å hjelpe når man er sliten fra jobben? Og hva med å ha mening og innhold i livet, klarer man det med en 8 til 4- jobb?
Kanskje kan man hjelpe fler og utvikle sine evner og samtidig tjene til livets opphold hvis man tar betalt for healing?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Som du vet stridshjelp så har jeg også en vanlig jobb ved siden av, og jeg tar også betalt for kursene mine så sånn sett er jeg ikke direkte avhengig av de gaver jeg får. Årsaken til at jeg har valgt en vanlig jobb ved siden av er balanse for min egen del. Jeg kunne også klart meg hvis jeg hadde jobbet bare med sjamanisme. De valg jeg har tatt er mine egne og jeg mener på ingen måte at de valgene er rette for alle andre. Bare deler hva som er riktig for meg. En måte å se det på om man tar betalt er at klienten betaler for tiden og ikke for behandlingen. Og overleve det skal man jo, hvilken modell hver enkelt velger får være opp til den enkelte.
Anonymous
Her passer det med et sitat fra en stor vismann - Kahlil Gibran i boka "Profeten" (Om å gi) skriver han!:
"Og dere mottagere - og alle er dere mottakere - bli ikke tynget av takknemlighet, for dermed legger dere et åk på dere selv og på den som gir.
La heller gaven bli vinger som løfter både dere og den som gir.
For den som er altfor tynget av gjeld tviler på gavmildheten hos hun som har den gode jord til mor og Gud til far."
Omsnuddhet er av og til nødvendig!; for eksempel av jord, for at det skal spire bedre!
Forresten, av jord blir kroppen, men ikke ånden! Ånden (bestemt form entall) ER - før og etter den menneskelige erfaring i kroppen!. Hva er da ånd? Å være eller ikke være - det er spørsmålet, sa Shakespeare! Spørsmålet på hva? Kanskje spørsmålet på hvorfor en lever? Den som vet må kunne besvare spørsmålet! Å være - ER; å ikke være er egoet! Å være er etter egodøden har inntrådt! En gjennomskuer illusjonen - som er "det ytre teater".