GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":
Ser man det! her traff jeg gitt 
Det er bra!! Jeg har ikke noe imot trygda folk, jeg har ikke noe imot noen i det hele tatt men jeg retter et kvasst og kritisk blikk på folk som velger å snike til seg goder fordi dem er late og leker sjuke.
og ja jeg generaliserer og setter ting på spissen så jeg er sikker på at jeg får tak i noe.
da du lå og var så deppa sa du at du var så deppa at du ikke orka å treffe folk
Jeg overbevist om at det er en av grunnene til at du var deppa, fordi du ikke orka å treffe folk.
folkeskyhet er en av mekanismene i depresjon og depresjon er veldig ofre grunnet mangel på deltagelse i livet, jeg trur ikke på at dulling kjære deg, jeg trur på harde skyts for tida.
denne tråden er uansett ikke om trygda og måtte gudene vite at trygdefunksjonen er en god funksjon som kan hjelpe folk som virkelig behøver det, ikke folk som rettferdigjør sin egen livsredsel og latskap.
Dette synes jeg faktisk var ganske frekt av deg. Du kjenner ikke meg i det hele tatt og kan ikke uttale deg om grunnen til at jeg slet med depresjon. Jeg kan fortelle at det absolutt ikke hadde noe med at jeg først isolerte meg! Har aldri vært isolert,har alltid vært sosial men sleit innimellom med depresjoner (av grunner jeg ikke vil komme med her).
Det var godt å se at du ikke har i mot oss forferdelige trygdede generelt

Men,måten du skrev innlegget ditt på kunne tolkes på den måten og da begynner jeg å lure på hva slags menneske du er.
Om du har hatt angst eller depresjon synes jeg er uinteressant. Har du hatt det så synes jeg du har latt en glimrende grunn gå fra deg for å lære i dette livet. Synd for deg
Når det gjelder spillegalskap som vel tråden egentlig handlet om,så er jeg enig i at det er en forferdelig ting for dem som blir hektet. Men det hjelper ikke å skyte alle du ikke skjønner hvorfor er uføretrygdet!
Sender deg en god tanke og klem og håper du har det godt med deg selv

Anonymous
"Katonka":
Cocopelli... etter hva jeg forstår er disse menneskene du beskriver akkurat like "dumme" som f.eks kreftsyke, trafikkskadde osv. HVA ER DETTE!! DETTE ER DET DU SOM NEVNER!! TOTALT USAKLIG DVS IKKE RETTET MOT SAK ELLER NOE ANNET NEVNT FØR AV MEG ELLER ANDRE ENN DEG
Jeg "mistet" nettopp en arbeidskollega, dvs, han ble sagt opp, WOW tok fra ham nesten all selvkontroll og det meste av sosial kontakt.
Det var indre sår i ham som sammen med ensomhet gav det hele en grobunn, så enkelt var det.
Å tro at man kan gjøre slike tilfeller friske med mental juling er vel litt naivt. HØR PÅ DEG SJØL, DU RETTFERDIGGJØR AT HAN SITTE DER Å SPILLER MED AT DET ER "GRUNN" "åja er det en grunn, nei da må vi ikke gjøre noen ting, ikke si noen ting og for all del gå stille i dørene, er dette til hjelp for han eller noen rundt han?
AdsBot [Google]
Gud, gi meg sinnsro til å
godta det jeg ikke kan forandre.
Mot til å forandre det jeg kan,
og visdom til å se forskjellen.Anonymous
Dette synes jeg faktisk var ganske frekt av deg. Du kjenner ikke meg i det hele tatt og kan ikke uttale deg om grunnen til at jeg slet med depresjon. Jeg kan fortelle at det absolutt ikke hadde noe med at jeg først isolerte meg! Har aldri vært isolert,har alltid vært sosial men sleit innimellom med depresjoner (av grunner jeg ikke vil komme med her).
[/quote]
Kjære alle som har misforstått dette, jeg har ikke noe imot noen og det at jeg nevnte trygdede og folk på sosialen var for å peke ut en tendens jeg veit at noen folk har, altså snyltetendens. Jeg sier jo ikke at trygdefunksjonen er en uting, tvert imot er den bra og hvis DU som trygdet har rent mel i posen og ikke snylter, ljuger til seg rettigheter pga oppdikta sykdom så skulle du være glad for at noen retter lys på de som utnytter sånne som deg (til de dette måtte angå).
GjenopprettetMedlem
Dimigutt, nå lo jeg høyt av min egen misforståelse -selv om selve svaret ditt ikke var så morsomt.
Cocopelli, på tide du nyanserte dine meninger.. jeg er enig i at det er for lett å snylte på samfunnet.
GjenopprettetMedlem
Det er vel kanskje snakk om flere tema her på en gang. Vi er nok alle enige om at det er feil å snylte på samfunnet.
Men jeg tenker også på at et symptom på sjeletap kan være nettopp det å bli sittende fast i slike mønstre som dette. Og det hjelper ikke å be en person om å skjerpe seg hvis det er sjeletap inne i bildet. Heldigvis er det her sjamanen kan hjelpe!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
De finns absolutt! De som snylter på systemet. Og jeg syns det er flott at noen påpeker dette. Grunnen til det er at fordi noen har snyltet på systemet...har bidratt til at det er sååå mye mer jævla vanskelig for meg...å faktisk få igjennom mine ønsker...f.eks gjennom nav arbeid.
Og det ødelegger for de som virkelig er uføre av reele grunner!
Det finns faktisk folk som er utrolig arbeidsskye...å som syns det er bedre å sitte hjemme foran pc-spill eller å sitte på kafeèr med venner hele dagen...å få betalt for det!
Takk for en hærlig tråd....litt for mye chilli....men aromaen var god likevel! :innocent2:
Anonymous
"Katonka":
Dimigutt, nå lo jeg høyt av min egen misforståelse -selv om selve svaret ditt ikke var så morsomt.
Cocopelli, på tide du nyanserte dine meninger.. jeg er enig i at det er for lett å snylte på samfunnet.
Det er ikke hit jeg vil, jeg ville i utgangspunktet rette et søkelys på rettferdigjøring av dette onlinespillet. Jeg anser det som et samfunsproblem som genererer asosiale og passive mennesker som ikke er istand til å bidra. noen bidrar litt med jobbing men vannskjøter hjem og familie og venner, andre vannskjøter begge deler og faker en diagnose som gjør dem istand til å fortsette sinn flukt. Bidrar man ikke i livet så lever man egentlig ikke. Det er gjennom deltagelse i livet man lever og det er med bidrag til samfunnet at man får den sosiale menneskelige erfaring.
GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":
Kjære alle som har misforstått dette, jeg har ikke noe imot noen og det at jeg nevnte trygdede og folk på sosialen var for å peke ut en tendens jeg veit at noen folk har, altså snyltetendens. Jeg sier jo ikke at trygdefunksjonen er en uting, tvert imot er den bra og hvis DU som trygdet har rent mel i posen og ikke snylter, ljuger til seg rettigheter pga oppdikta sykdom så skulle du være glad for at noen retter lys på de som utnytter sånne som deg (til de dette måtte angå).
Det var jammen godt å høre
Jeg kan nemlig love deg at du ikke ville hatt kroppen min om du hadde fått betalt for den en gang.
Og jeg er enig i at det dessverre er for mange som utnytter de godene vi har i Norge (på flere områder).
Men,husk at det ikke er alle funksjonshemninger en ser heller,da?
GjenopprettetMedlem
Men,husk at det ikke er alle funksjonshemninger en ser heller,da?
Det har du helt rett i!

Anonymous
"Stridshjelp":
Det er vel kanskje snakk om flere tema her på en gang. Vi er nok alle enige om at det er feil å snylte på samfunnet.
Men jeg tenker også på at et symptom på sjeletap kan være nettopp det å bli sittende fast i slike mønstre som dette. Og det hjelper ikke å be en person om å skjerpe seg hvis det er sjeletap inne i bildet. Heldigvis er det her sjamanen kan hjelpe! 
Mvh Stridshjelp
Unnskyld at jeg toucher en av de "helligste" ordene innen sjamanismen. Sjeletap er for meg bare et ord, et påfunn av det kreative sinn i denne sammenhenen. Skal en sjaman lege sjeletap så innebærer det at vedkommene som liksom har "mistet" en del av sjelen må TRO og kjøpe hele ide'n om sjeletap. "Hei, jeg sitter her og spiller onlinespill og er arbeidsky fordi jeg har mistet en bit av sjela mi, kan du være så snill å gå for jeg skal bruke tid og energi på å drepe et fiktiv datamonster".
Jeg prøver å få folk til å slutte å rettferdigjøre, at et enkelt NÅ ER DET NOK faktisk kan funke til fordel for alle.
GjenopprettetMedlem
Dette er ikke om sjamanisme men om samfunn og det omhandler et multimedia online rollespill som heter world of warcraft der man kan være en sjamankarakter så jeg syns det er passende. så til saken. World Of Warcraft er et stor samfunnsproblem på verdensbasis!!! Vi lever i en tid der folk kan tjene seg rike på andre latskap.
Her i europa sitter det trygda fisler og syter om dårlig rygg og psykiske problemer samtidig som dem bruker 3-5 timer på et fiktivt spill!! Dette er folk som er en del av samfunnet og nyter de godene som samfunnet kan tilbe, dette er snyltere og møkkafolk!!! Ta med dere diagnosene deres møkkafolk!!! og kast dem på sjøen!! Folk som skryter på seg depresjon og fibriomyggallergi og angst osv osv bare for å kunne sitte foran pc'n med prince milden og suge i seg gift, drekke energidrikker og taste løs og det i en fiktiv verden som omhandler krig!! Dette er det våre brødre og søstre driver med og i individualitetens navn så LAR VI DET SKJE fordi vi veike egosentriske nordmenn som stuer vekk gamle og forer unga våres med Nintendoer så vi får tid til å leve i vår "egen" verden!!! ungommer nåtildags skulle hatt mer juling en mat og mat skulle dem hatt støtt!!!! Jeg mener det jeg sier og jeg er ikke redd for å miste besinnelsen for det mener jeg er VÆL UNDT dem møkkafolka som sitter å knatrer og knutrer forann skjermen og frarøver seg sjøl og andre den gleden det er å være sammen og sosiale.
Jeg så på TV'n her at World Of Warcraft er sosial!! SOSIALT!! Hva er det du sier til meg kjære venn i TV'N!! Det å sitte innelåst i et kaldt hus fordi man ikke gidder å lempe en vedakubbe i jøtulen og pimpe cola, røyke sigaretter og føre fiktiv krigføring er for fanden og satan og luciferer og belzebub meg TOPPEN AV ASOSIALITET!! og de som i tillegg får støtte av sosialen for dette!! de skulle fått støtte av ASOSIALEN!! Møkkafolk!!!
Mannen på TV'n eller la meg si Snørrungen i en alder av 30 klarte å lire ut av det lille snusbefengte brøhølet sitt at Man lærer Samfunnstruktur av å spille world of WARcraft!! Hvem faen har vel lyst til at samfunnet skal tas over av snørrvalper som tror man må drepe seg opp i gradene så man kan tjene mest mulig gull og få heftige sverd og rustninger!! samfunnsstrukturen i dette spiller følger en 8-årings tolking av hvordan verden var for 1000 år siden i europa og med en fantasisleng over det hele. Stå frem WOW-hatere og reale arbeidsfolk som har en venn som vannskøter gård og grunn, familie og venner til fordel for sine 3-4 egotimer forann skjermen. stå frem og ta HARD SKYTS FATT!! SNAKK HARDT OG BE DEM VOKSE OPP!!! LANDSFOLK!!!! Det er mulig jeg er litt humoristisk angående dette men jeg mener det virkelig! samfunnet (dvs OSS) trenger de som sitter på rumpa.
kjære cocoo. Jeg forstår deg. Jeg skjønner at du er sint. Men du glemmer en ting her. Det er faktisk i makthavernes interesse at folk spiller world of warcraft. Når folk bruker opp all sin vidunderlige kreativitet foran pcene, så hindrer det dem i å spille ut den samme kreativiteten i samfunnet. Og om alle disse folkene hadde gjort det, så hadde samfunnet vært helt annerledes. Disse folka, de vil leve i en fantasiverden. De orker ikke gå ut på gaten og se all )(/&%skapen som utspiller seg der. De orker ikke lese i de blodige avisene. De VIL HA fantasiverden. Og dersom du tok fra dem ventilen som WoW faktisk er, så ville de ha sunket ned i dype depresjoner hver for seg, og kanskje kommet opp igjen med tanker om endring. Dette ville ikke ha vært i det bestående samfunnets interesse, dog kanskje mer i utopiens interesse. Og utopien er noe som dagens makthavere frykter. Ergo tjener det samfunnet at de gjør som de gjør. De er samfunnsstøtter. Hilsen fra Theodor Adrono og Max Horkheimer...
GjenopprettetMedlem
Det at folk har det gøy er en ting men det er ikke saken lenger angående multimediaonlinespill, folk blir stuck! de setter seg fast. Og mens de sitter der så forfaller nasjoner og samfunn. ting blir ikke gjort. ting blir vannskjøta og hvilke ting vet jeg ikke for de blir som sagt ikke gjort.
jeg støtter deg enormt her Coco! Sjamaner i alle land: logg eder av!
det værste er vel at andre også later som om det ikke er et problem fordi de, vi og jeg ikke vil ha konflikt. Nå er jeg klar for konflikt!
Dette er fantastisk. Jeg støtter deg. Kjør på!
GjenopprettetMedlem
Unnskyld at jeg toucher en av de "helligste" ordene innen sjamanismen. Sjeletap er for meg bare et ord, et påfunn av det kreative sinn i denne sammenhenen. Skal en sjaman lege sjeletap så innebærer det at vedkommene som liksom har "mistet" en del av sjelen må TRO og kjøpe hele ide'n om sjeletap. "Hei, jeg sitter her og spiller onlinespill og er arbeidsky fordi jeg har mistet en bit av sjela mi, kan du være så snill å gå for jeg skal bruke tid og energi på å drepe et fiktiv datamonster".

Her toucher du definitivt et *viktig* ord innen sjamanismen!
Sjeletap er noe jeg selv har erfaring med...å vet at det er et tilfelle. Her er jeg ikke enig med deg...en person som lider under sjeletap...eller kall det å ha mistet livsmotet...kreativiteten eller what ever. Disse har havnet inn i ett mønster som ender opp i en ond sirkel...å som ikke er lett å komme seg ut av. Man må skille på de som er reelt arbeidssky...å på de som ikke er i stand til å ta grepet om livet sitt...i den livsituasjonen de er i!
Det er en stooooor og vesentlig forskjell.
AdsBot [Google]
"Silva":
Takk for en hærlig tråd....litt for mye chilli....men aromaen var god likevel! 
Synes det lukter en aroma av Frp-blod her jeg.
Hvis man kan påpeke at
de andre snylter må man det finnes utrolig mange leger her inne, med innblikk i alles pasienthistorier. Eller så er man så synsk, at man kan se utenpå et menneske om det er sykt eller ikke...
GjenopprettetMedlem
"illumina":
"Silva":
Takk for en hærlig tråd....litt for mye chilli....men aromaen var god likevel! 
Synes det lukter en aroma av Frp-blod her jeg.
Hvis man kan påpeke at de andre snylter må man det finnes utrolig mange leger her inne, med innblikk i alles pasienthistorier. Eller så er man så synsk, at man kan se utenpå et menneske om det er sykt eller ikke...
Eller man er sjaman og bare vet....
unnskyld....kunne ikke dy meg ....

det var logisk...ikke?

GjenopprettetMedlem
Hvor pokker er diskusjonsleken i folk? Hvorfor ikke se på dette som en mulighet til en morsom diskusjon...fremfor å ta alt personlig??
Det er ikke rart verden er som den er!
Leke seg inn i diskusjonen...tørre å vedkjenne at noen syns annerledes en deg...tørre å våge kjenne på følelsen av at noen er irriterte over en ting...leke seg frem til kreative løsninger!
LEKE!

GjenopprettetMedlem
Også handler det om å ta ansvar for eget liv faktisk,
og hvis man ikke kan ta ansvar - og det går så langt at
man "spiller seg fra gård & grunn"..
Da er man syk - og orker ikke å leke
trenger ikke være synsk for å se det
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hva er det egentlige problemet?
Er du reelt bekymret for dine nære venner? Da er det lite motiverende å angripe dem. Angrep leder bare til forsvar.
Og man ”sparker” ikke de som allerede ligger nede.
Eller er det samfunnet du bekymrer deg over?
Da vil jeg gjerne snu på det... og spørre....
Er det ikke selve samfunnet som er den ondartede svulsten?
Hva er det disse ”late snylterne” ikke bidrar med...? Tjene masse penger? For å konsumere mere, forurense mere...?
Kanskje disse er med på å bremse svulstveksten av alt de såkalte ”vellykkede” og lydige samfunnsborgere forårsaker?
Jeg er i din kategori en samfunnssvulst... Istedetfor å sitte foran en pc oppslukt av et onlinespill... sitter jeg i timesvis,
og leker meg, oppslukt av mine egne kreasjoner. Jeg tjener så vidt til eget opphold, og bidrar minimalt med skattepenger.
For næringslivet og samfunnets utvikling er jeg en brems.
Men jeg har det godt, så lenge jeg får holde på med min store lidenskap!
Og da kan jeg til å med glemme smertene av en sykdom jeg ikke vil være bekjent av.