Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har ligget ute i lavoen,og lørdag ettermiddag eller kveld,ristet jorden under meg flere ganger,pulserende og litt scary.
Når jeg kommer hjem får jeg høre om tragedien i kina,og dette får meg til å tenke.
Er det noen av dere der som har opplevd noe i forkant av denne hendelsen.?

GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke opplevd noe i forkant av denne hendelsen, men like før jeg så nyhetssendingen om vannmassene som har drept over en million mennesker i Burma bestemte jeg meg for at jeg skulle skrive noe her på forumet om visjonen jeg hadde hatt om stormene og flodbølgene som skal komme. Jeg ble uvel og så for meg at verden ble rammet av en gigantisk syndeflod. Så slo jeg på NRK..
GjenopprettetMedlem
hver gang jeg har det litt gøy,så skjer det noe forferdelig et annet sted i verden.
hva er det slags krefter jeg setter igang???
Jeg innrømmer å ha brukt trommen,men med myke manende slag og en fin reise til naturens ånd
mine intensjiner var ikke å ødelegge kina.
Dette er Shivas dans
og jeg syns hans smil er så underlig.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
hver gang jeg har det litt gøy,så skjer det noe forferdelig et annet sted i verden.
hva er det slags krefter jeg setter igang??? 
Det skjer forferdelige og triste ting hele tiden
de skjer om du har det greit eller om du har det leit
vi skal ikke ha dårlig samvittighet for at vi har det godt
vi bør heller bruke kreftene våre på å gjøre godt
for de som ikke har det like bra som oss

GjenopprettetMedlem
Kloke ord fra din munn dette du
Dårlig samvittighet er et spøkelse,eller flere,jeg har sett dem på nært hold
de forteller alltid om nært forestående død
en eller annen plass i verden.
De pleier visitere meg,når jeg tror at livet bare er en utflukt med deilig mat til.
Når jeg tror det går å bryte ut av den vanlige transen
uten omfattende konsekvenser for alle som måtte der befinne seg.
det er som om jeg volder andre smerte,når jeg selv har det meget bra,for eksempel langt til skogs,alene med fuglene og eventyret.
Dette er grunnen til at jeg jobber med sjamanisme,for å være på lag med åndene,så de kan fortelle meg det jeg ikke vet om
det å kose seg,små hemmeligheter,som hvor det er bra å sette seg ner å meditere å røyke tobakk.
Hvorfor er det slik?
Hvorfor kan ikke alle være glade i sammen?
Hvorfor?
Hvfoofofff
Yin å yang sier alltid noen
for å roe meg ned
men denne yin å yang
kunne vel engang kommet overens
og smeltet til en
helhet
det hadde vært tøft
og et tegn på gudens tilsdedeværelse
det virker som han bare har gitt oss dette symbolet
og stikki av på en eller annen avslappings kur sted
fordi han veit at vi elsker puslespill å gåter
slik har han konstruert sinnet
på evig jakt etter seg selv
som alltid har vært der.
(YUIN YUANG)
Hvorfor rammes kineserne?
Fordi det er så mange av dem.
gud fant opp numerologien
og ga oss den til fortåelse av hans
merkelige vilje.
Jeg trur gud er amerikansk
for han elsker de folkene
og gir dem allmakt over planeten vår
Snart er stridøksen Bush
fit til fight,og han elsker når det smeller
hos fi
han får perle orgasme
og hele det hvite huset gløder
har det blitt sagt.
Now is the time to act
my son
you will be supported
by my love
from above
so go now into the world
and make war with the people
use heavy caliber guns
and attack from the air
the enemy is always poor
and in despair
(the voice of god in georges head)
I have seen it before
and now it happens again
history repeats itself
ancient ghosts of war
comes back to have som more
fire flames and dying friends
Shoot myself to love you
for if i love myself
ill be shooting you
-Marilyn Manson.
GjenopprettetMedlem
Som du er inne på med yin og yang så eksisterer lidelsen, i større og større grad, for å balansere vår egoistiske selvtilbedelse. En hamburger på MCDonalds kan også vise seg som en oppblåst mage på et underernært barn i Afrika. Dette gjelder også i den enkeltes liv: har du kommet til en nedoverbakke er du garantert en oppoverbakke på livets langrennsløype. Smerten kan hjelpe oss med å identifisere oss med andres lidelse. Dermed føler vi medfølelse, som kan utvikle seg til kjærlighet. Har vi først oppnådd en anelse av kjærlighet til Livet, så trenger vi ikke annet. Vi vil lære at lykken ikke ligger i flyktig sansenytelse, men i tjenesten med å opprettholde alt i en harmonisk helhet.
Anonymous
enig med dæ Inger Lise.
om man får en melding om en naturkatastrofe
så send healing til folkene på stedet
det skjer

GjenopprettetMedlem
Ja, det beste vi kan gjøre er å sende våre gode tanker og kjærlighet.
Dette høres kanskje rart ut, men en tanke kom til meg nå. Mange har mobil / epost, og vi kan nå langt og spre lys, håp og kjærlighet i verden.
Hva om de som vil sender denne sms eller epost til de de kjenner:
-----
Vær med å send lys, håp og kjærlighet til de jordskjelvrammede. Og vi håper dette når fram over hele verden. Send denne sms/epost til alle du kjenner, så er du med på å spre lys, håp og kjærlighet i verden.
-----
Dette er bare en ide fra meg.
Klem Geir Michael

GjenopprettetMedlem
En åndelig fakkelstafett... Hvor mye ektefølt vil det ha for seg ute i zombieverden? Hmmmm.....
Mange ligger akkurat nå levende begravd i ruiner, noen blir reddet, andre vil dø.
Tusener er døde.
Moder Jord..
Vi er alle underlagt Henne, men vi har glemt det, så vi fortsetter å plyndre av Hennes rikdommer.
Vi lever ikke lenger i pakt med naturen, derfor overraskes vi altid av dens påfunn.
Vi er ikke takknemlige, vi har glemt at alt vi spiser og lever av faktisk er av jorden.
Hvert eneste åndedrag er i pakt med Moder Jord, men vi tar det forgitt.
Når så katastrofer skjer, DA retter vi blikket mot alles Mor -og vi gjør Henne til noe ukontrollert og vondt.
Plutselig er vi som i krig mot Hennes påfunn.
Hvert åndedrag har en begynnelse og en slutt, det har sin fødsel og sin død, sitt liv.
ALT har sitt liv.
Jorden har også sitt liv, Hun puster, Hun lever.
Vi er alle Hennes barn
Men vi har glemt det.
Vi vil bare ha, vi vil ha mer av alt, alt, alt.
Og når alt er av Hennes.. vår kollektive grådighet gjør meg skamfull.
Vi har glemt Loven, det å ta bare det vi trenger og da av naturens svakeste ledd.
Vi er oppmerksomme på menneskelig lidelse, men bare så lenge den har nyhetens interresse.
Vi glemmer så fort...
Hva er galt med oss mennesker?
Er det en konstruksjonsfeil?
Er vi "de mangelfulle", et tidlig ledd i den menneskelige evulosjon -eller er vi av de siste?
Vi er uansett alle Brødre og Søstre, vi har alle den samme Moder.
Å be for de sjelene som henger igjen etter en brå død,
å be for de som lider, av sult, tørste eller de som sakte dør i ruinhauger i Kina,
å be for Dem som ikke har det bra uansett hva årsaken er,
det synes jeg vi kan gjøre for våre jordiske Søsken.
Å takke Moder Jord for alt som er godt og det som vi ikke forstår hører med.
Husk at ALT du gjør påvirker resten av universet..
Moder Jord har ristet på seg,
hun skjelver i forandringens navn.
Alle Mødre oppdrar sine barn, vi må bare lære å lytte.
Dette er bare en ny dag på skolebenken.
Alt er som det skal være.
Når skal vi forstå?
GjenopprettetMedlem
Flott likning,det der Katonka,om Moder Jord som held oss på skulebenken
Likevel tykkjer eg det vert litt overdrive generellt,å seie at alle naturkatastrofer me ser eller opplever,skuldast at
me "småmaur"tuklar med "Moderen".
Det har då vore jordeskjelv,ildebrannar,tørke,meteorittnedslag og diverse opp gjennom heile historien til kloden,med eller uten mennesker å skulde på?
Til og med gamle Norge vart råka av ei enorm flodbølgje langt attende i tida,
kva gjorde folket på Norskekysten gale mot henne den gong?
Dei levde omtrent som eit "ekte naturfolk" ville gjort i dag? Eller?
Eg sender mine tankar til den enorme katastrofen i Kina,syklonoffera i Burma,barna som forsatt svelt i hopetal i Afrika
pga tørke,krig og verdenspolitikk,
gatebarna som sniffar lim i kloakksystemet i Moskva,
og den som visnar bort av kreft av uviss årsak- i ei sjukeseng me aldri høyrer om.
Det er vanskeleg å forstå og godta det,alt saman.
Noko kan me forhindre,anna ikkje.
GjenopprettetMedlem
For ein balanse dykk har.
gode sjamanar

GjenopprettetMedlem
Jeg mente ikke at det er vi som har laget alle katastrofer -men vi hjelper ikke akkurat til på en positiv måte.
Mente at jorden har sitt liv, at Hun også er i konstant forandring.
Mente at jorden er noe vi aldri vil klare å temme og at vi bør prøve å finne et samspill med Henne.
Alt begynner med den enkeltes tanker og bevisstgjøring.
GjenopprettetMedlem
Flate,naturnære bygningar ,kanskje?
I staden for å stable oss i høgda som overpotente hamburgerar?
GjenopprettetMedlem
Ein flott ide,det skal du ha.
Men det ser ut at mennesker elsker å bo over hverandre,eller sågar under hverandre
og går ikke dette,vel så snekkrer de seg til rett ved sidan av,for å bo nærmest mulig andre
så når det skjer en uløkke,så går hele folkemasser ned i doen og surkler nedover i runde rør mot havet et sted.
Terroristene utnytter dette til sin fordel
(selv bor de alene i et lite skjul ute i villmarken i pakt med naturen,og har bilder av Artemis på veggen i heller falleferdige skur.
GjenopprettetMedlem
Jammen det er jo galskap i grunn,å stable folk i høghus? og særleg der det skjelv rett som det er?

Det er som stavhopping med stiletthælar..
Hugsar godt dengong det var jordskjelv her heime,og vinglasa klirra skummelt i eit vitrineskap.
Då vart eg redd for vinglasa,og mindre for livet.
Det roa seg,men så sklei livet på eit lite bananskal,og i dag har eg verken vinglas,vitrineskap eller kjensla av å vere åleine,heime.
Det betyder ingenting.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Likevel tykkjer eg det vert litt overdrive generellt,å seie at alle naturkatastrofer me ser eller opplever,skuldast at me "småmaur"tuklar med "Moderen".
Det har då vore jordeskjelv,ildebrannar,tørke,meteorittnedslag og diverse opp gjennom heile historien til kloden,med eller uten mennesker å skulde på?
Det som skjer nå er at alt dette øker i omfang. Det pågår nå en masseutryddelse av arter som verden ikke har sett maken til siden utryddelsen av dinosaurene. Menneskeheten er som en meteor, noe utenomjordisk som ikke hører hjemme her, men som er i stand til å bringe alt ut av balanse. Den økte temperaturen gjør at mer vann fordamper opp i atmosfæren, som gjør at det blir flere stormer. CO2 spaltes til oksygen, så luften blir lettere antennelig. Dermed øker brannene i omfang. Atmosfæren har tyknet til av klimagasser som fører til at mindre av varmen fra sola reflekteres tilbake til rommet, fordi den blir blokkert. Det er dette som forårsaker den globale oppvarmingen, som for øvrig er ansvarlig for at polar-isen smelter så havnivået øker og forårsaker flommer og oversvømmelser.
"Final Tribe":
og den som visnar bort av kreft av uviss årsak- i ei sjukeseng me aldri høyrer om.
Forskerverdenen vet faktisk hva som er årsaken til kreft, men kunnskapen om den må på død og liv ikke komme ut til massene. Det vil være et økonomisk tap for jordbruket og ikke minst legemiddelindustrien.. Cellene utvikler kreft fordi de ikke får nok oksygen. Oksygenet transporteres gjennom blodet, men kolestrolet på åreveggene hindrer at det blir tatt opp i kroppen. Kolestrol finnes i kjøtt, egg og melk, som menneskekroppen ikke er designet til å spise, i hvert fall ikke i så store mengder som er vanlig i dag. Lite fysisk aktivitet fører til at forbrenningen går saktere, som gjør at mer kolestrol blir tatt opp i kroppen. Den omstridte "kuren mot kreft" er frukt og grønnsaker rike på antioksidanter.
GjenopprettetMedlem
Ta det med ro!

Før eller seinare vert dei værste av oss sikkert utrydda,heilt tilfeldig...
og kanskje dei som gjorde "alt rett"...
Når ein snakker om
omfanget av destruksjonen av kloden vår og alle katastrofar,er ikkje massemedia litt skuld i det og?
Ville eg visst om jordskjelvet i Kina vis massemedia ikkje pumpa det inn i stova i store porsjonar?
Villle eg ikkje hatt det betre uten?
Og kreft,kva anna er det enn kaos ? Til og med foster får det?
Men denne kjøtsvolten vår,den må me tøyle:
http://www.vegsource.com/how_to_win.htm
Ikkje sikkert steinalderkost er det beste?
Kanskje er hjernene våre store nok vortne,men hjerta små ?
http://www.youtube.com/watch?v=wpMUbsIu1ws
http://www.youtube.com/watch?v=6LIdUiCzdpYGjenopprettetMedlem
Jordskjelvet har visst gått over til kreftgåten her....
Da vil jeg bare tilføye at det er ikke hele sannheten, Ofelia....
Ekspertene mener det er kombinasjonen med for lite oksygen og for mye raske karbohydrater.
For lite av den naturlige føde, for mye industriell bearbeidet mat og tilsatser. Pluss miljøets påvirkninger...
Denne artikkelen fra Mat og helse sier mye;
http://www.matoghelse.no/index.php?id=4469614GjenopprettetMedlem
Takk for lekre saker å hefte seg ved.
Kreft trur jeg kommer av for lite frisk luft å dagslys.
og for mye røyk fra sigaretter og sure tær innendørs vinterstid.
Hver sommer friskner jeg til,og immunsystemet får en booost
som gjør meg oppe og gående til langt utover mørketiden i desmember.
Kan jeg være så unik at dette kun gjelder meg? Neida.
Det sies at de har mindre kreft i sydlige land,og så trur`em at det er ollivenolja
som er den store hemmeligheten,og så spiser`em bare ennå mere mat og ser ennå mere video filmer og bare sitter der å fiser.
Nei,det er sollyset,utelivet demses som gjørem friske i immunen.
Ta frarem olliven lundene,og de lever fortsatt til dems blir meget gamle ,men med friske kropper hele livet
forem puster inn friske luft mye av tiden,og er mye ute å snakker med hverandre.
I norge har vi vakkre bygninger med bilder av solen på veggene,og flotte naturprogrammer på dvden
så vi trenger kun en cola å et askebeger,kanskje en pølse til kvelds,og så når vi Samadhi eller himmelen.
Saken er vi blir ikke så gamle foran teven våres,og pølsepapiret blir et symbol på den moderne menneskets sjel
der den blaffrer over gjerdet med en "tilfeldig" vind.
Solen på en 30"" tv flatskjerm kan være meget estetisk og naturnær,men en blir ikke blendet av den,
en får en følelse av å ha overvunnet lyset,og kan gjennomskue det.
Hæ?

GjenopprettetMedlem
Velbekomme
Ein skal ikkje kimse åt olivenoljen
http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/olive-oil.htm
Du veit kva som vekse!
Og hugs å ete
bær,masse fargerike bær ute i naturen eller frå bærplukkarar i sommarhalvåret.
Pøs på med blåbær,molter og jordbær,det er ikkje for ingenting at dei ser freistande ut!

Frys gjerne litt og,og ta det som ein opptint megadose utpå vinteren,når sokkane er på det suraste!
Det reddar liv.
GjenopprettetMedlem
Fine gode tips gjer du av deg
og for slikt skal du ha ein høveleg takk.
Heldige me i sør som har bær utan russisk kvikk sølv og anna spetakkel
høyrte nettop dei sa at bæra nær russegrensa kunne vere uheldige å sanke heim til sine.
Syltetøy som førar til diare og merkeleg slapphet gjennom heile kroppen.
Be for jorda,seier ein stemme meg,og eg så gjer

GjenopprettetMedlem
Ja,det er sant,men betre en Ha På og video heile kvelden.
Framleis går det ein del becquerellar lause også...
Olivenolje er godt for det meste,men ein lyt ha rett sort, ser ein her:
http://www.living-foods.com/articles/oliveoil.html
Men dette spora visst av,og hjelp lite mot jordeskjelvingar.

GjenopprettetMedlem
Jordskjelvingar,sinne,hissig moder,med blodårer i tinningen
øks å hodeskaller dinglende i hånden
offringstid,hører jeg det ralle.
jeg stiller meg lagelig til håggst.
av med hodet inn i dødens land
straffes må jeg for denne sang.
men mildt og må mitt hode
et sekund få hvile i Kalis
fang
så jeg får skue hennes ville blikk
der hun ler og tar nok et hode
av med et smil
å et nikk

GjenopprettetMedlem
Eg trudde Elvis hadde left the building
men (butt) he never ever leaves,does he. Love me tender love me true,all my dreams fulfilled.
ohh my darling i love you and i always will.
Høyrer du han?