Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvor er alle sjamanene og healerne når moder jord dør litt mer hver dag. Hvor er vi som snakker som pent om kjærlighet til moder jord. HAr vi hengt oss opp i trommereiser og selvutviklingskurs? Det finnes mange store sjamaner og healer rundt om i verden. Skal vi bare sitte å se på at menneskeheten tar livet av nye dyrearter og planter hvert minutt? Sammen representerer vi en kraft, en bevegelse som kan gjøre endringer mulig. Er du villig til å lukke øynene for våre brødre og søstre i plante og dyreriket? Skal vi sitte der å meditere på hver vår haug?
tsokwondyarot (Vi er alle en)
Synoo [Bot]
vi kan gjøre vårt for at moder jord skal få det bedre, men det finns ingen healer eller sjaman som har krefter til å heale moder jord 100% frisk igjen.
GjenopprettetMedlem
Hva hvis alle gikk sammen da? hadde det blitt en større kraft i det?
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte for mange år siden en drøm om nettopp dette. Da sto æ å betraktet en sjaman som utløste steinras i et fjell, for å befri Moder jord for spenninger. Sprø drøm for "en vanlig person" å ha...
Svane.
psbot [Picsearch]
æ foreslår at vi setter oss ned, på torsdagskveld kl.2200, og sender healing til moder jord.
visst vi som e på sjamansonen gjør dette sammen,blir det veldig kraftfullt ......
vi e små, men vi e mange.....
GjenopprettetMedlem
Ditt innlegg vekker engasjement.
Tenker kjærligheten til Moder Jord må få praktisk handling. Kjærlighet krever handling for å vise seg som den skapende kraft!
Så hvordan vekke en så sterk kjærlighet at vi klarer å ta imot forandringen som kan gi Moder Jord og livet i oss selv nye muligheter ,som en del av liv-død-liv prosessen?
Har erfart at trommereiser og selvutviklings kurs et nyttig redskap.
Kanskje får vi forståelse og ser oss selv som en del av samme mekanismer,essens som det Moder Jord drives av.
Kanskje vekker det en kjærlighet som gjør oss istand til handling.Den positive handlingen som er som et byggverk i oss selv og skaper muligheter for miljøet vi lever i.
Vi kan berøre hverandre,åpne opp og å gi hverandre muligheten til å skape en større helhet i oss selv som får ringvirkninger utover,utover slik at vi kan møte frykt og annet nedbrytende med en praktisk handling som hjelper LIVET til å vokse ,både for våre søstre og brødre i planteriket,dyreriket og våre medmennesker.
Healing er viktig for forandring på det indre plan,for å finne kjærlighetens kraft. Kjærligheten krever handling!
Hva gjør hver og en av oss for å ta imot med ydmykhet det Moder Jord gir oss med kjærlighet,
for så å gi tilbake den næring hun trenger?
Hver og en av oss må finne handlingen vi kan gi Moder Jord så hun kan holde seg frisk og fortsette å føde liv ,for så å gi næring til alle så vi kan vokse -og dø igjen med takknemlighet.
Sammen kan vi gjøre handlingen sterkere!!
Hilsen Marie
FAST Enterprise [Crawler]
Jeg er helt enig i at Moder Jord trenger healing,men selvfølgelig kan ikke EN sjaman eller healer greie det alene. Vi burde gjøre litt alle sammen. hver dag. Vi har tross alt vært med på og gjøre situasjonen sånn som den er idag. Tanken din Ædni syns jeg var fin, er gjerne med på det.
Klem Kristine

GjenopprettetMedlem
"Marie":
Hver og en av oss må finne handlingen vi kan gi Moder Jord så hun kan holde seg frisk og fortsette å føde liv ,for så å gi næring til alle så vi kan vokse -og dø igjen med takknemlighet.
Sammen kan vi gjøre handlingen sterkere!!
Hilsen Marie
Takk Marie, der minnet du meg godt på hvor jeg står akkurat nå, i min egen prosess. Famler litt for tiden, har nettopp sluppet taket i alt det gamle, men regner med/ønsker å finne ny handlende vei. Vet du om noen som er flinke med slike prosesser?
Fikk også, i forhold til denne tråden, lyst til å nevne Beautiful Painted Arrows Peacechambers. Han hadde for en del år siden en spesiell visjon som gikk på å lage Pacechambers rundt omkring i verden. Mange har oppstått og i en periode var det et her i Norge også. Dette ligger for øyeblikket i hvile her i landet. Disse bygga går i hovedsak ut på å bygge, i naturmaterialer, en oval byggning som ligger halvveis nede i Moder Jord og halvveis over. De brukes til å tromme for vår store Mor. Har ikke selv vært med på dette, men kjenner flere og synes det virker både flott og spennende.
http://www.peacechamber.com/joseph.htm
Flere andre spennende prosjekter fremkommet av visjoner har også voks frem i ettertid fra dette:
http://www.jeannewhiteeagle.com/
denne har jeg selv vært med på - Ugh ugh, sterke saker.
http://www.peacechamber.com/Retreat.htm
Dette er et gedigent Fredssenter som for tiden bygges - her kommer store ting til å skje.
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Det skjedde noe den dagen da jeg møtte historien om Eric Pearl og "The reconnection" Den traff!!! Leste boka "Vekk din indre healer" og oppdaget at det fantes noe som er enkelt bare vi kan se på det med undring og åpenhet.
Anbefales. Det er ikke nødvendig å anstrenge seg for å finne den store kraft og å bruke den. Den er her og nå tilgjengelig for hver enkelt av oss. Det er bare å ta den i bruk. Metode: Gjennom barnets øyne - med undring og åpenhet. Og å godta at man ikke vet - og ikke får alle svar, men heller takke for at den er der for oss og for jorda.
Så har vi kanskje ulike metoder - men målet er det samme og intensjonen er - altomfattende kjærlighet.
hilsen kariw
Anonymous
Hei

Jeg er enig i at Moder jord trenger sårt til healing. Jeg er enig i det kariw skriver om "gjennom barnets øyne",og at man ikke behøver å anstrenge seg sånn for å finne kraften. Den er der, rett frem for nesen på oss. Og alt har vi inni oss.
Ved å være med et barn ut i naturen, blir en oppdagelsesferd helt uten like. Der er det mange mirakler og mye å undre seg over for et barn.
Min yngste på fire år er i ekstase og full av kjærlighet til alt han ser, han riktig koser seg ute i det fri. "se mamma" sier han oppglødd, og da må mamma stille seg opp sammens med ham og beundre et tre, en bille, en grein. Det har fått meg til å se naturen på en helt annen måte, og jeg henter frem det barnet i meg, som kan fryde seg sammens med ham. Han er i "nuet" og elsker oppriktig, jeg forsøker så godt jeg kan.
Jeg forsøker å heale moder jord , det gjør jeg alltid i meditasjoner. Jeg gjør også dette når jeg er ute i marka. Jeg sitter riktignok på min haug, men jeg vil svært gjerne sitte på haugen sammen med andre og gjøre dette i fellesskap.
Jeg blir med på torsdagen som ædni foreslo.

Anonymous
jeg mener å huske at jeg skrev et innlegg her jeg... hvor det ble av aner jeg ikke, og hvis en eller annen moderator sletta det hadde det vært veldig greit å få en god grunn, da den eneste grunnen jeg kan se til at noen skulle slette inlegget ville vært projeksjoner mot folk som tar det de driver med seriøst.
tviler vell egentlig litt på at det ble sletta men, stod ikke akkurat noe krenkende i det, desto mer skuffa hvis det faktisk ble sletta. jaja, som en litt videre forklaring på det jeg skrev: healing til moder jord fungerer nok det, spørsmålet er om vi ikke tar oss selv litt for seriøst hvis vi mener at hvis alle de få moderne sjamaner satte seg ned og trommet så ville hele jorda bli perfekt igjen. oldtidens sjamaner gjorde trommereiser, men de gravde også i bålet med fingrene og slukte brennende kull for å overbevise tilskuerne.
fred
GjenopprettetMedlem
Kanskje burde det finnes bedre, mer nyttige handlinger å gjøre enn å grave i bål med fingrene og sluke brennende kull for å overbevise tilskuere. Å skulle overbevise noen er da temmelig uinterresant og kjedelig.
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Ja, hva gjør vi..?.
For å gi kjærlighet og omsorg til Moder Jord, må vi først finne kjærligheten til oss selv.For å finne denne kjærligheten kan healing og selvutviklingskurs være inngangsporten inn til oss selv. Jo flere som velger og finne kjærligheten til seg selv, jo større er sjansene for at flere finner den store kjærligheten til vår jord.
Så lenge det er liv, er det håp. :icon_smile:
Hilsen Ane
Francis [Bot]
Jeg er helt enig i at moder jord trenger healing, for det er ikke i tvil at jorden lider og dør sakte mensikkert dag for dag!
Vi kan alle gjøre noe ingen tvil om det... er kommet maneg flotte forslag her allerede!

Jeg må si forslaget til Ædni var en ide! Den er jeg med på!!
Send ut kjærlighet og healing hver dag til jorden!
Mange bekker små gjør en stor Å!
GjenopprettetMedlem
Bare en tanke som slo meg:
Kanskje er det ikke Moder Jord som dør, men oss. Muligens projiserer vi hele greia. Hva tror vi at vi er, kan vi drepe henne?...kanskje kaster hun oss av før vi kommer så langt...hun klarer nok å finne sin balanse igjen! Det er nok vi som trenger healingen her slik at vi kan lære å hylle og respektere henne isteden for å plage henne.
UlveMor

GjenopprettetMedlem
Helt enig Ulvemor! Det er vi selv som trenger kjærlighet og omsorg. Gir vi det til oss selv, vil omgivelsene også få gleden av det.
Svane
GjenopprettetMedlem
Gjennom å heale moder jord healer vi oss selv. Vi ses i sirkelen ikveld.
Legger ved noen ord fra en av de eldre
Don't study the problem, study the solution.
Whatever the problem is, remember that
spirit is part of the solution. Emerson said, "Great
men are they who see that the spiritual is stronger
than any material force." No matter how difficult
or complex a problem is, Spirit knows and cares a-
bout the solution. As important as the the intellect may
be in finding a solution, remember that intellect
will never overcome the spirit any more than pride
can overcome humility. That does not mean you
shouldn't use your intellect, but it does mean you
shouldn't try to solve a problem by intellect alone.
Open yourself to Spirit, and Spirit will lead you to
the solution.
The monitor within my breast has taught me the will
of the Great Spirit.
-SENACHWINE, POTAWATOMI
By: Joyce Sequichie Hifler
Anonymous
Jeg setter meg ned kl. 2200! Gjorde en trommereise for Moder Jord for et par dager siden, og kom rett inn i en rasende indre, og kokende lavamasser veltet rundt i store elver og det virket som et kjempeutbrudd var nært forestående.
Deretter kom jeg ut i et landskap som var så forurenset av fabrikkutlipp i elver og urenset CO2 at jeg kunne ikke se langt i tåken. Jeg har vært i noen av de mest forurensede byene i Kina og der kunne vi ikke se over til neste boligblokk på de værste dagene. Luften var full av sur, gul røyk og det sved i øyne og brant i lungene når vi pustet inn. Slik så jeg Moder Jord nå. Etter fattig evne sendte jeg all den healing jeg var i stand til gjennom trommereisen ut i fra den hensikt at ALLE kan vi bidra om enn aldri så lite. Jeg har hatt gode erfaringer med healingrupper fra hele verden som setter seg ned på et bestemt tidspunkt for å sende en felles kraft til personer som har bedt om dette. Vi har fått mange utrolige tilbakemeldinger, så hvorfor skulle vi ikke kunne gi vår skjerv til Moder Jord? Vi er åndelige krigere alle sammen så la oss samle en "hær" å gå til angrep i kveld og sloss for Moder Jord!
Anonymous
"UlveMor":
Kanskje burde det finnes bedre, mer nyttige handlinger å gjøre enn å grave i bål med fingrene og sluke brennende kull for å overbevise tilskuere. Å skulle overbevise noen er da temmelig uinterresant og kjedelig.
UlveMor
selvfølgelig, våre små samfunn har blitt mye større, vi lever ikke lenger i små klaner. kansje bortsett fra på bygdenorge

uansett, ghandi fastet for at politikerne skulle høre på han, og truet med å sulte seg i hjel hvis de ikke gjorde som han sa. dette kan vell, hvis man leser litt mellom linjene, være noe av det samme, bare i større skala ? han beviser sin styrke og utholdenhet, og gir dem en problemstilling de ikke kan få vridd i sin retning. hvis ekstremt farlige fakirkunster som krever mye energi og kontakt med sitt senter for å overleve krevdes for å overbevise klanen, var det som ghandi gjorde det som krevdes for å overbevise et helt land. så, om du syntes det er uinterresant å overbevise andre, ja vell... veldig individuelt og sånt, men husk at en viktig del ved healing er at de som er tilstede tror på det, og at sterke følelser i publikum skaper mye energi.
psbot [Picsearch]
ser ut til at vi blir mange i sirkelen i kveld.....æ skal tromme så det høres, og så moder kjenner det.
kjenner gleden i mitt hjerte, allerede.

Anonymous
Tack för påminnelsen..
Jag ska också delta ikväll 22.00, hoppas fler från Sverige gör det.
Vi kan göra mycket, allt vi gör har betydelse, allt!
Alla tankar, önskningar, all medkänsla och bön berör och är betydelsefullt. Alla våra handlingar är betydelsefulla.
Vi kan be den store kraften och all världens visdom att delta.
Vi ka be himlen, solen, stjärnorna, månen och alla planeterna om hjälp.
Vi kan sjunga en sång, tända ett ljus, be en bön, läsa en dikt, gå under bar himmel, eller vad som helst..
Och den som vänder sig in i sig själv för att läka sig själv, läker också moder jord.
Och alla de vardagshandlingar vi gör - och att göra det vi kan för att leva i harmoni och balans - är läkedom..
"Walk in beauty"
GjenopprettetMedlem
> ........Moder Jord gråter !
> Kjenn hennes smerte .
> Det er tusener av stemmer som snakker.
> Også Moder Jords egen stemme.
> Det er vår felles bevissthet
> som snakker til vår felles bevissthet.
>
> ........Moder Jord gråter :
> Krefter fra tusener av sjamaner verden over skal forenes i en
tanke . I en kamp.
> (Bare sjamaner ?)
> Sjamaner healere , åndelig opplyste.
> Også små grupper , som denne du er en del av her.
> Vår felles åndelighet.
> Det er din oppgave .
> Slik kan du heale jorden.
> Din oppgave er viktig !
> Du skal være med på å forene kreftene.
> Du skal delta i å samle sjamaner over hele verden.
> (Hvordan ?)
> Gi fra hjertet.
> Gi av hjertet !
> Bare ved å gjenopprette menneskets kjælighet til Moder Jord
vil hun overleve.
> Det er menneskets kjærlighet til seg selv.
> Det dreier seg om selvopprettholdelse.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle
Selv Danmark vil være repræsenteret her kl 22:00
klem Shamanen

Anonymous
Healing av Moder Jord.
Jeg sendte lys ut ifra mitt hjerte, det var voldsomme vibrasjoner under føttene mine.
Jeg kom til en lysning i en skog der jeg satte meg ned, der dukket det opp fugler i alle varianter, de fløy over meg rundt i ring. Jeg så mange slags forskjellige dyr som sirklet rundt meg der jeg satt. Lysvesener svinset rundt, og det var en helt egen energi rundt det hele.
Jeg merket andre som var der, blant annet en mann som satt på en stein. Ei dame stod litt lengre unna. Jeg hørte trommer, en veldig vibrasjon av det.
Jeg tror Moder jord er takknemlig for healingen vi ga henne.
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk en visjon under healingen idag. En visjon om at vi fikk til en "healing for moder jord dag" i oslo utenfor stortinget. Der var det samlet prester, munker, sjamaner, healere og andre. Sammen laget vi ett healingrituale for moder jord. Det var sommer og det var mange, mange mennesker til stede. Alle de som var til stede bidro på sin måte til å skape en hel dag med healing for moder jord. ''
Er dette noe vi kan få til? Er ikke selv en ledertype og ønsker ikke å være det. Er mer en ideskaper og igangsetter. Er det noen der ute som føler at de kan og vil bidra til at denne visjonen blir virkelighet? Jeg skal høre med de jeg kjenner rundt omkring i Norges land.