Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Ja
Anonymous
  JA
GjenopprettetMedlem
Perle og Geronimo (Gokhlayeh), jeg elsker dere alle  
"Inger":

Ja
"Inger":

Ja
"Perle":

Distanseringsloven! Jeg slutter meg til den. :wub:

"Geronimo":

Ser at det er mange meninger om temaet her. Vil selv delta med noen ord fra Deepak Chopras bok "suksessens 7 åndslover"...DISTANSERINGSLOVEN..
" I dag skal jeg forplikte meg til å bevare en distansert holdning. Jeg skal la meg selv og andre være som de er. Jeg vil ikke hårdnakket presse gjennom min egen forestilling om hvordan alt bør være. Jeg vil ikke presse fram løsninger på problemer og derved skape nye problemer. Jeg skal delta i alt med distansert engasjement."

Lett å lese men vanskelig å etterfølge for de fleste (inkludert meg selv)... :icon_rolleyes:

Når det gjelder "Tao-sex" kan jeg anbefale bøkene "Tao sexologi" av Stephen Chang og "kjærlighetens tao" av Jolan Chang...finnes nå enormt mange bøker om dette emnet da...men bøkene går rett og slett ut på hvordan man kan oppleve bedre sex. Tror det er mange som har noe å lære her  >:(
Anonymous
JA, og dette har jeg faktisk prøvd ut. En hel uke. Folk trodde jeg var sjuk...! :razz:
Men jeg følte meg utrolig frisk og oppegående. Var nærmest som en observatør,
uten vurderingsevner. En god følelse. :innocent2:
GjenopprettetMedlem
[size=200]Den som venter på noe godt......[/size]
GjenopprettetMedlem
"Kira":

JA, og dette har jeg faktisk prøvd ut. En hel uke. Folk trodde jeg var sjuk...! :razz:
Men jeg følte meg utrolig frisk og oppegående. Var nærmest som en observatør,
uten vurderingsevner. En god følelse. :innocent2:

...Vel Kira, mistet du vurderingsevnen pga "distanseringsloven" eller "tao-sex"...begge deler kan få deg til å føle deg både frisk og oppegående  :icon_twisted:
GjenopprettetMedlem
Geronimo - de fjærene du har oppå hodet  ::)
Anonymous
Hmmm...tao-sex...er det nødvendig da? Nån som flire no? :o
GjenopprettetMedlem
Hei, leste at du i et tidligere innlegg slet med å kverke dit eget ego,
hadde det selv slik. Følte at det var en kjøter av ei bikkje som jeg bare hadde lyst til å skamslå med en kjepp.
Den eneste du skamslår er deg selv, ego er en del av deg.
Å leve med sitt eget ege (eneten man liker det eller ikke) er en del av gamet med å finne balanse.
Man skal hverken kverke eller skamslå sitt ego.
Men bli venner med det, forstå det, og få det til å kapitulere.
Vet at dette ikke er innenfor temaet som blir diskutert, men jeg bet meg fast i den setningen.
Men å bli "venner" med sitt eget ego er nok noe av det vanskeligste du kan gjøre, "det" er en seiglivet, manipulerende, og standhaftig liten jævel ("det" vil godt, men utførelsen blir feil)
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Hmmm...tao-sex...er det nødvendig da? Nån som flire no? :o

Koffor skal vi flire av taosex, Kira?
Anonymous
Nei, nei, nei! No misforsto jeg visst noe her!
Blir jeg nødt til å forklare meg nå (så sent på natta)? :icon_lol:
Anonymous
:w00t:
Anonymous
En liten forklaring til Geronimo: -Kjære deg, jeg mente da selvfølgelig distanseringsloven da jeg sa jeg hadde prøvd det en uke ( dvs en uke hvor jeg forholdt meg til denne loven). ::)
Tao-sex i en uke...hmmm...du verden! For å være ærlig er jeg  ikke riktig sikker på hva tao-sex er engang. :icon_lol:
En ting til, jeg mistet ikke vurderingsevnen, jeg unnlot å vurdere, lot ting være som de er og godtok det. :I
Jeg lurer og på de der fjærene... ;D
Nå sier jeg ikke mer om denne saken! :-X
GjenopprettetMedlem
...hmm... vel Inger og Kira...jeg bruker kun fjærene når jeg skal imponere damer på byen samt når jeg skal virke mer "important" på sjamansonen  :eusa_liar: ...om det funker er en helt annen sak  :exclaim:   
GjenopprettetMedlem
:lol: :lol: :lol:
Anonymous
Du har klart det! Jeg er imponert! :w00t:
GjenopprettetMedlem
Tao - ja, jeg drømte i natt at det er best å omforme den seksuelle energien til den universelle  ;)
Anonymous
- ja, omformes til gleden ved alt som lever og alt du gjør....alt du berører, hver stein hvert strå..
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Sitat fra Perle
Jeg har praktisert de fem-5 tibetanske ritene en tid tilbake....og det fins en sjette som er anbefalt for mennesker som vil leve i sølibat. Den skal være til hjelp for å lette spenninger og nyttigjøre seg oppsamlet energi mer effektivt. Altså kontrollere den seksuelle trangen og forvandle den til åndelig kraft.
Min kilde er boka 'De fem tibetanske ritene' av Christopher s. Kilham,1997. Forfatteren er en erfaren yogalærer, og boka er mer moderne og avmystifiserer litt den opprinnelige historien og teorien om at man taper livskraft ved tap av de seksuelle saftene. Kilham praktiserer alle seks øvelser og er seksuelt aktiv. Han mener den er en god øvelse for å styrke kjønnskjertlene. Forfatteren har etter min oppfatning en sunn holdning til at vi mennesker er seksuelle vesener, og at seksuell aktivitet er forenlig med åndelig aktivitet.

Takk for at dere minte meg på de fem tibetanske ritene! ( Den sjette er vel rettet til menn, er den ikke det…?)
Jeg praktiserte dem i lengre tid med svært godt utfall!
Dette inspirerte meg til å ta de i bruk igjen!  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Sitat fra Samin
Den seksuelle energi er jo livsenergien vår, ingen fare å leke med den...

Lenge leve livsenergien...  :P
Hurra for den!  :eusa_clap:  :eusa_dance:  :beer:
GjenopprettetMedlem
Jeg går å tar meg en runk. :respect:
Anonymous
:icon_redface: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Du er ikke så verst søt og rar du heller! :biggrin: :lol: :wub:

Er glad for å se at du jenker ekstremøvelsene, hehe.