Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Takk. Har hørt om det før, men du nevnte også ting jeg ikke hadde hørt. Hvis man tenker over betydningen av disse to chakraene, kan man også tenke over hvordan de samarbeider. Ubalanse eller balanse i hara, har noe å si for hvordan man kommuniserer ut til omverdenen og hvilke valg man tar. Oransje og blått er komplementærkontraster. Etter at jeg har jobbet med halschakra en stund, var det faktisk harachakraet jeg måtte fortsette med. Først hadde jeg en del fugledrømmer, så kom slangefornemmelsen (den er forbundet med rot), så kom vannfornemmelser og en drøm om hvaler og spekkhoggere, samt en fornemmelse av stinkdyr.
Har hørt at healere sier at man i en healingprosess, ofte først går og får klarhet, og deretter ned og jobber med følelser.

Så kanskje kan man bli bevisst på harachakra oppe i halschakra, med andre ord bli bevisst på følelsene sine. Måten man kommuniserer med verden på, kommer av hvordan man føler seg.

Litt avsporing fra temaet. Men igjen kommer jeg på det jeg nevnte før, at chakraene må være velfungerende først, før man får den bevissthetsutvidelsen det snakkes om her. Det vil si, for meg, det samme som at blokkeringene må forløses for at det skal åpne seg.
GjenopprettetMedlem
Ja det er viktig at chakraene er balanse for at kundalini skal åpne seg...  har man ikke det kan det føre til sykdom  :sad2:
Anonymous
Når solen står opp om morgenen, stiger den gradvis oppover og oppover. Det er mest behagelig for øynene. Kryper man først ut av hiet midt på en varm og lys sommerdag, blir man blendet.
GjenopprettetMedlem
Vakkert skrevet Kristin!,Kundalini-Zen! :respect: