GjenopprettetMedlem
"Lazy Gracey":
Trumman, hva er NĂ€cken?Â

Sidan Trumman antagelig har gÄtt og lagt seg, tar Librologisk Poliklinikks nattevakt over:
NÀcken er den karen som pÄ norsk kalles NÞkken...
Denne artikkelen ser bra ut, kjente og kjÊre illustrasjoner fra bÄde Sverige og Norge:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nix
Dessuten har vi jo dette velkjente produktet som gÄr under det svenske navnet, men ogsÄ selges i Norge:
http://www.kondom.nu/hardafakta.asp?sub ... textid=768
http://www.gents.no/products/RFSU-Naeck ... ndomer.htm
http://www.gents.no/products/RFSU-Naeck ... ndomer.htm
Kanskje Wolf bÞr sette opp en NÀcken-automat, med tanke pÄ hva som ellers kan skje i februar 2008?
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Kanskje Wolf bÞr sette opp en NÀcken-automat, med tanke pÄ hva som ellers kan skje i februar 2008?
...hvorfor det ? ...det verden trenger nĂ„ er helt klart en hel flokk med smĂ„ sjamanisterÂ

GjenopprettetMedlem
"Lazy Gracey":
Ingen fare Silva.
à har det bare i kjÊften her pÄ sonen. 
Ingen fare Lazy Gray.........I LIKE IT!!!!!!!!!Â
Denne samlingen gir meg bare gode vibber, hehe! Har en god fÞlelse pÄ at jeg treffer mine likesinnede pÄ ALLE plan, ikke bare det Ändelige...
men ogsÄ innen humor og ren skjÊr fri galskap av det gode.
[edit: fixade quote-taggen /trumman]GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Her ute pÄ "landet" finnes ingen automater, her gÄr det kun i nyvaskede gristarmer
PS! Ikke bruk opp all galskapen fĂžr dere kommer da

IKKE DET AT JEG TRUR DET VIL SKJE SLIK JEG HAR LĂRT DERE Ă
KJENNE HER
PS!! Er det noen av dere som har en ledig plass i bil fra Oslo pÄ fredag?
Send meg en pm, thanks
GjenopprettetMedlem
"Wolf":
PS!! Er det noen av dere som har en ledig plass i bil fra Oslo pÄ fredag?
Send meg en pm, thanks
Takk for henvendelser ang ledig bil,
dette er nÄ i boks.
Anonymous
"Passopp":
Sidan Trumman antagelig har gÄtt og lagt seg, tar Librologisk Poliklinikks nattevakt over:
Kanon, tack för tag-teaming Passopp!
"Geronimo":
...hvorfor det ? ...det verden trenger nÄ er helt klart en hel flokk med smÄ sjamanister  :icon_twisted:
Jajamen!! Jag har redan gjort mitt pÄ den fronten och det kÀnns som om det rÀcker med sÄnt för ett tag

Mitt lilla
sjamanknyte fyllde 4 mĂ„nader igĂ„r, och kan nog snart hĂ„lla i trumman helt pĂ„ egen handÂ
Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem

..SĂ„ nydelig .....
De er bare sÄ vidunderlige sÄnne smÄ tÊrtitter.

GjenopprettetMedlem
nusselig , trumman

Anonymous
"Wolfenstein":
Godt Ă„ se at han ligner sin mammaÂ
Â

Ja du, God works in mysterious ways - för det Ă€r ju JAG som Ă€r den snygga!!Â

Â

Â
Og att han blir sjaman Àr det vÀl icke tu tal om: 1) han föddes via akut kejsarsnitt (kom till vÀrlden mellan vÀrldarna), 2) han föddes död, 3) tog sitt första andetag i en skrikande sÄng EXAKT kl. 12.00 och, 4) föddes med 11 fingrar och blod fulla hjÀrnan men överlevde och Àr stark som en björn!!
Den gossen Àr min son, och min lÀrare.

GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Trumman;ein finfin ,liten lÊrar du har fÄtt!

Anonymous
*tar pÄ sig moderatormössan och modererar sig sjÀlv!*
JAVEL.. nog om detta OT-bÀbispjatt, back on track folkens!! 
Anonymous
ja hvor var vi.....NĂžkken automater? anyone?
SjÞl har jeg dÄrlig erfaring med nÞkken. hva er de knudrette greiene for no tullete fjas!!?? h�! nei takke meg tell andre skyts
Anonymous
Koko, du er helt koko! Skulle dét vÊre back on track?
Jeg bare MĂ
fÄ uttrykke min beundring for din kraftbamse av en sÞnn, Trumman!

Og jeg syns han ligner sin far, utav det lille jeg har fÄtt se av deg da. Man kan se ha er en liten tiger!

Anonymous
back on track og back on track fru blom og fru blom
Hvor kan Trummans lille sjamanyngel beskues?
tracken plukkes nok opp ved behov
Anonymous
Koko:
HĂ€r.
---
Gleder mig till samlinga!! Hvis det er noen som Àr intresserad av Ä lÀra sig hur man gör en
rĂ„huds-skallra/rasle kan jag ta med mig material sĂ„ vi kan "pula litt" med det framför brasan/bĂ„letÂ
Finns intresse?
Mvh,
Thomas
Anonymous
"trumman":
Gleder mig till samlinga!! Hvis det er noen som Àr intresserad av Ä lÀra sig hur man gör en rÄhuds-skallra/rasle kan jag ta med mig material sÄ vi kan "pula litt" med det framför brasan/bÄlet 
Finns intresse?
Aber natĂŒrlich. Vi kan ikke bare bable, synge og danse hele helgen. Vi mĂ„ste pula lite ochsĂ„. Skallra lĂ„ter bra.
Gormii
GjenopprettetMedlem
VĂŠret:
Optimist som jeg er regner jeg med strÄlende vÊr samlingshelga,
men uansett,
mai kan vÊre lunefull sÄ husk gode/varme klÊr til kvelden
samt gode sko (det blir nok en skogstur eller to

)
Regner med at de fleste av dere har vĂŠrt ute en vinterdag fĂžr og veit Ă„ kle seg,
men det skader ikke Ă„ minne om det.
Anonymous
SKOR??
Aldrig.
---
Jag har jobbat 4 dagar i strÀck nu med förhandling med vÀdergudarna om sol. Ska det blod till kommer jag ge det ocksÄ, det ska vara sol och fint!
Finns det nok plats under tak annars om det regnar? Vi kan spÀnna upp en massa pressenning annars kanske?
Anonymous
Du kan ju bli kall om fossingarna Trumman...Â

Â

GjenopprettetMedlem
"trumman":
Finns det nok plats under tak annars om det regnar? Vi kan spÀnna upp en massa pressenning annars kanske?
Sol og fint blir det

i motsatt fall lager vi tak,
inga problem alls
Anonymous
"Lie":
Du kan ju bli kall om fossingarna Trumman...  ;)  :biggrin:
Ăh, det Ă€r varmare i mitten av maj Ă€n det var dĂ„ vi var ute dĂ€r i kalla skogen!

Jag har ju gÄtt barfota sen vÄrfrudagen i slutet av mars, börjar faktiskt bli riktigt
van vid kylan
HÀr Àr lite info frÄn susning.nu om vÄrfrudagens traditionella aktiviteter:
Barfotaspringning var en sedvÀnja som bÄde har hedniskt ursprung samt Àr en kvarleva frÄn nÄgon form medeltida botgöringsrit, dÄ man gick barfota runt kyrkan för att fÄ bot och syndernas förlÄtelse.
Vid barfotaspringning sprang man barfota runt gÄrdsbyggnader, gÄrdsplaner, Àgor och ibland Àven gödselstackar pÄ vÄrfrudagen (25 mars) eller Gregoriusdagen (12 mars). Detta för att garantera god hÀlsa och god skörd. man skulle Àven slippa bli förkyld, ormbiten och fÄ sÄr pÄ fötterna under Äret. Skulle man vara noga skulle man springa över sju Àgor och nio gödselhögar men i regel rÀckte gott och vÀl med tre varv runt huset. Denna sed var vanlig i VÀstra Sverige, sÀrskilt i Dalsland och i VÀrmland samt i vissa fall BohuslÀn. I VÀrmland och Dalsland har pÄ senare tid barfotaspringning ersatts av bruket att springa trana.
Mvh,
Thomas
hobbit