Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Dette er tråden for ettertanke og prat etter samlinga hos wolf som var meeeeeget vellykket og genial.

For min del vil jeg si takk for at dere er dere, så jævla nydelige og fulle av futt og kjærlighet hver ENESTE EN. du og du og du. jeg nevner ingen navn for dere er så JÆVLA UNIKE!!! hahahahahaha!!

tonn med løv og futt fra meg til alle.
GjenopprettetMedlem
Må si meg enig , Koko ...
Helt utrolig bra !

Tusen takk til Wolf og din familie , som var en utrolig gode verter !!!!  Wolfer'n tok seg  av alle ønsker , og ingen ble glemt .
Du er helt super-duper  ;D

:biggrin: :biggrin: :beer: ( sjaman-juice)... :eusa_clap: :eusa_clap: ( var det nok smilefjes,Trumman? )  :lol:

Dere er så flotte alle   :wub:

Og jeg sender dere masse kjærlighet og hjerte-klemmer  :wub:

Malaika
Anonymous
Henger meg på - rett fra dusjen. Bitt av Sonebasillen.
Dere var en herlig gjeng, og igjen varm takk til Wolf og Kokko...
GjenopprettetMedlem
Bare èn eneste ting å si om samlingen foreløpig; Dette MÅ gjentaes!

Herlighet for ei nydelig helg, og for noen nydelige folk jeg har truffet denne helgen. At det gikk an å kose seg SÅ masse hadde jeg ikke trodd :w00t: Selv om ikke soldansen på fredag hjalp noe særlig, så ble Lørdag og Søndag godt oppveid av godværet :respect:  :beer:
GjenopprettetMedlem
Hællæ.....Tilbake igjen fra en fantastisk helg med nyyyydelige mennesker!!!!!  :wub:

Jeg følte rett og slett at jeg *kom hjem*.... :biggrin: Ble så godt mottat fra alle hold.
Takker alle for at dere er de dere er, og for omsorgen og åpenheten.
Takker Wolfærn for sitt hjertelag med folk og som vert.
Takker kone som godtok dette her, og takker hele familien for husrom og hjerterom. Dere er fantastiske.

Skal ikke si så mye mer ennå, har drøssevis å fordøye her.  :P

Dette MÅ bli en tradisjon.... :wub:
Anonymous
Jeg er så glad jeg var der!

Mange takk igjen til Wolf og Mona for å tilrettelegge "leiren" såpass dyktig og trivelig.

Det var så gøy å se ansiktene og høre stemmene deres. Og for noen stemmer det var! Strupesang, joiking, all mulig annen improvisasjon (meg inkludert, jeg skal aldri glemme en viss lysning ved skogen).
Takk til alle dere som laget en shamanistisk musikalsk jam-session igår kveld slik at vi kunne danse inn i de små timer.

Ja, Wolf, fra nå av leser jeg "Privilegert"-diktserien din med andre øyne!

Ja, jeg kjenner noe i lårene etter all trampoline-hoppingen med Carl.

Vi ses igjen!
GjenopprettetMedlem
...har akkurat kommet vel tilbake i fjellandsskapet etter en lang og hektisk ridetur med "Lavprissexpressen"fra ulvens land...så rett inn på sonen for å treffe mine nye joikende, trommende, dansende og syngende nett-sjamanistiske venner...TUSEN TAKK TIL ALLE SAMMEN FOR AT DERE ER AKKURAT DE DERE ER...jeg hadde stooooore forventninger til treffet og det overgikk alt jeg hadde håpet på...tusen takk Wolf for initiativet du tok og for alt arbeidet og hjertevarmen som du og Mona/familie bidro med (og ikke minst for den himmelske kaken Mona hadde laget...elgehjertet etc etc) for at dette skulle bli mulig  :respect: :respect: :respect:   ...en ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg skal ut på akkurat den samme pilgrimsreisen til neste år også...jeg gleder meg alt jeg  :lol:
Anonymous
Det er nesten som jeg blir litt avensyk, når jeg leser hvor herlig  weekend dere har hatt( neida,  er ikke det, unner alle bare godt, jeg). Kanskje  det blir dag  jeg får muligheten å treffe noen av dere, hvem vet.
Kan sliksom "se" her hvor  fantastisk dere  har hatt det der hos Wolfen. Er ikke livet forunderlig? Plutselig hender det: En møter mennesker som gir en hel masse. Mennesker en  bare har "sett" på sonen,i dataverden.
Ha en fin dag, alle  dere herlige mennesker :wub:

marihøna
GjenopprettetMedlem
"marihøna":

Det er nesten som jeg blir litt avensyk, når jeg leser hvor herlig  weekend dere har hatt( neida,  er ikke det, unner alle bare godt, jeg). Kanskje  det blir dag  jeg får muligheten å treffe noen av dere, hvem vet.
Kan sliksom "se" her hvor  fantastisk dere  har hatt det der hos Wolfen. Er ikke livet forunderlig? Plutselig hender det: En møter mennesker som gir en hel masse. Mennesker en  bare har "sett" på sonen,i dataverden.

marihøna

Det skulle ha vært fint å delta. Jeg henger med Marihønas innlegg. Har tenkt på dere, dansende og trommende, delende av innsikt og erfaring i et lag der de sære sjamanspirer og andre særinger får være normale for en stakket stund.

Lys til alle  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Tåkedis":

"marihøna":

marihøna

Det skulle ha vært fint å delta. Jeg henger med Marihønas innlegg. Har tenkt på dere, dansende og trommende, delende av innsikt og erfaring i et lag der de sære sjamanspirer og andre særinger får være normale for en stakket stund.
Lys til alle  :innocent2:

...det vil etterhvert bli lagt ut mange bilder og diverse korte snutter med videoklipp...da kan dere få en smakebit på hva dere gikk glipp av  >:(   ...heldigvis inviterer Wolf oss til en vellykket samling helgen etter 17.mai neste år også - samme sted (Kongsvinger - IKKE Kongsberg !!!)...så da er det nytt år med nye muligheter  :eusa_clap: :eusa_dance:
Anonymous
Pokker! Jeg går rundt med en gooood følelse i hjerterota.
Livet er helt ok liksom.

Åja, jeg var hos Woolfern i helga.
God sort.
Kjærlighet og glede.
Sang, joik og tullprat.
Ailos leker og øvelser.
Et stort rom av hjertevarme.

Pokker vi har mye å gi hverandre.
En god erfaring etter vinterens eremittilværelse.

Takk alle sammen.
Takk for dansen.
Takk for sangen.
Takk for fortellingen.
Takk for bildene.

Gormii
psbot [Picsearch]
dette er en tale
for de tykke og de smale
til de lange og de korte
de med mye intelligens
og de "shorte"
de myke og de snille
de gale og de ville
de syngende og de gyngende
de stille og de ville
de som kan spille
og de som ikke kan
til de som kan
danse can can
og de som bare drikker kokt vann

en takk til Wolf og hans familie
og til de som bare går rundt å smile
nu etter denne fantastiske helga

takk takk takk

ja..... æ vet at æ gikk glipp av noe
men det gjorde de som ikke va der på fredag også :badgrin:
AdsBot [Google]
Cybersonen materaliserer seg... for meg
Jeg kjører inn til Oslo S for å hente min venn Anced og fire «ukjente» menn. Det gir en bra følelse at jeg med en gang ser hvem det er som skal sitte på, blant alle menneskene på parkeringen  ;D

Vi legger byen bak oss, med Anced som kartleser og fire menn klemt sammen i baksetet (jada, liver er urettferdig nn). I femtida ankommer vi Wolfs forunderlige verden. En ekte idyll i skogen, med hovedhus, låve og stabbur - og ikke minst - en smilende vert. Han har laget en hyggelig sirkel av tømmerbenker rundt to ildsteder. Vi får være med å feste presenning over herligheten, så vi kan sitte tørt i regnværet. Sonefolk fra hele land og utland fyller opp plassene.

Utpå kvelden registrerer jeg at her er det veldig få jeg har møtt før, men mange som jeg føler jeg kjenner likevel. Det er også morsomt å legge merke til at mange nickene ligner mitt indre bilde. Jeg kjenner varmen fra bålene og fra folk som møtes med gode intensjoner.

Det kjennes fint å trommen sammen med så mange, samtalene utover natta, og varme seg på Jäger fra to elskelige finnmarkinger mens regnet øser ned, og vinden truer med å rive taket over hodet på oss.  :icon_rolleyes:

Det er fint å krype ned i soveposen, drømme snåle drømmer, og våkne opp til frukost og vennlighet. Det er fint å stå i sjamanens sirkel og danse sjeledans. Det er godt å gå på tur opp på skrenten, skue forbi skogen til blåne bak blåne. Og å gå inn i skogen alene og skjønne inspirasjonen til «Priviligert». Det er morsomt å øve strupesang sammen med fem facinerende damer i trygg avstand fra campen...  :w00t:

Lørdag kveld er trommene så samstemte at jeg bare danse. Det er frihet å drite i hvordan den ser ut for andre. Rytmen tar meg med på reise...

Jeg flirer for meg selv da jeg krøller meg sammen i soveposen i natta, med magen full av elgehjerte og deilig kake, bakt av ulvens fru. Jeg har alltid tenkt at jeg er født bittelitt for seint, jeg hadde passet bedre inn i flower-power-tida. Og nå midt i livet (om jeg lever riktig lenge da) får jeg en følelse av å være omgitt av blomsterbarn..

Og nå vet jeg hvordan jeg lager en god rasle, takket være en barbent svenske. Og nå vet jeg mer om urter, takket være en hjertevarm svenske - med sko..

Solen skinner når vi klemmer «på-gjensyn» søndag ettermiddag, og kjører hjem til en dusj.
Og jeg må skjerpe meg for å ikke bruke for mange  :wub: ++, men jeg har visst forelsket meg litt - i ca 40 stykker..
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":

...det vil etterhvert bli lagt ut mange bilder og diverse korte snutter med videoklipp...da kan dere få en smakebit på hva dere gikk glipp av  >:(   ...det ble avtalt at det blir en ny vellykket samling helgen etter 17.mai neste år - samme sted (Kongsvinger - IKKE Kongsberg !!!)...så da er det nytt år med nye muligheter  :eusa_clap: :eusa_dance:

Helgen etter 17.mai 2008 er booket :icon_biggrin:. Dette lar jeg ikke gå fra meg en gang til.'
:wub:

RITA
Anonymous
Kjære venner - TAKK!  :wub:

Sitter her i min lune hule - igjen - koblet til cyber`n og kan snakke til dere med lydløse ord.  Radka Toneff synger vakre "fairytales" i bakgrunnen og jeg sitter og kjenner på den gode følelsen etter helga. Selv etter en lang varm dusj sitter enda lukta av bålet og skogen igjen i energien og forbindelsen lader enda fra Kongsvinger til Oslo  :P

Har ikke så mange ord i dag - bare takk - det var fint og vakkert å bli kjent med dere! Jeg og Trym er enige om at vi gjør det gjerne igjen, og gleder oss til å bli enda bedre kjent med dere neste gang :eusa_dance:

Varme goe klæmma fra Trym & Turid
psbot [Picsearch]
Skal også hilse fra Petter, Stian og Bjørn. De har storkosa seg alle sammen. Når de la seg om kvelden,og trommene var i gang, sa Stian at han hadde reist til en annen verden.....hans første trommereise. Bjørn og Petter  syntes det va flott å sovne til trommene. (det va jo bra, vi sov jo nesten i sirkelen)
De blir nok garantert med neste gang også.
Anonymous
Då och nu
nu och då

skog och stad
  stadsskog

---det var fantastiskt att möta Er allihop. Fantastiskt.

Tack.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Tusen takk alle sammen for en for en herlig tur!!  :w00t:

selv om forventiningene var høye, gikk det over all forventning!!  :respect:

i går etter at jeg kom hjem har jeg lastet ned et nytt program på serveren min.
og i dag har jeg klart å legge ut noen bilder fra turen på den..

Så for de som ønsker å se på noen av bildene så er det bare å sende meg en PM,
så skal jeg gi link til serveren hvor dere kan registrere dere med brukernavn og passord..
det blir veldig enkelt hvis dere registrerer dere med samme brukernavn, da jeg kan kjenne dere igjen når jeg aksepterer registreringen..
men passordet kan jo selfølgelig være noe annet, for deres egen sikkerhets skyld..
Som sagt må jeg akseptere registreringen, så det kan ta litt tid før dere kommer inn..

Bare send meg en PM her på sonen når dere har registrert dere, så ser jeg at det er gjort når jeg surfer rundt her inne..

------------

For dere andre fotografer som ønsker å dele noen av bildene, video, lyd som er tatt opp så send meg en PM..
så skal dere få en adresse å sende dem til... så skal jeg legge dem ut på nette for dere..
GjenopprettetMedlem
:respect: Wolf m.familie  :respect: Og tusen takk for gjestfriheten  :wub:  :wub: :wub:

Er fortsatt på "tromme"reise - Det synger, svinger, dundrer og danser i hele kroppen - Ordet ekstase har fått en ny dimensjon og minnene strømmer på, det er som å se med fasettøyne... 

Utrolig fint at så mange kunne delta  :w00t:  :wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Bildene som ligger på siden min er komprimert en del.. for å få plass på skjermen.

Hvis noen ønsker å skrive bilder ut på papir, så send meg en PM med nr. på bildene dere ønsker dere..
Så skal jeg sende dere orginal bildefilen..  så det blir best  mulig kvalitet på fotoet..
GjenopprettetMedlem
Hei igjen til alle eg møtte på treffet! :w00t:
Så mange flotte og interessante og levande,lyttande,drøymande,talande og sjåande menneske! :wub:
Kjempetakk til Wolf og co. som hadde lagt ting tilrette for oss og tolerant tok i mot denne bølingen hos seg :respect:
Det var veldig interessant å møte alle sammen,sjølv om eg villlle snakka meir med fleire,det føler eg i etterkant...
På nattbussen frå Oslo vart eg stadig heimsøkt av indre lydar og bilder i uroleg svevn:
-ein suggerande tromming
-ein ærleg og naken sang
-strupesang,hosting og eit lurt blikk
-eit bål som brann og flammane som speigla seg i ei rekke,ulike ansiktstrekk..
-ein likesinna historie
-ein ærleg samtale
-bjørnemedisinklemmar
-eit lite puff
-ein dyrehistorie
-urter og kva dei kan gjere
-varmt, uregjerleg trommeskinn
-smykker som snakka
-mange smil
-ein leiken sirkel
-ei varm tåre på kinnet(sikkert røyk frå grillen osb.)
-dansande figurar ved bålet(dyr el. mennesker?)
-sus frå tretoppar som følgde med på moroa
-spontane utbrot av einkvan sin herlege crazylatter som tidvis steig opp av leiren..

Takk igjen! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Det var veldig interessant å møte alle sammen,sjølv om eg skulle snakka meir med fleire,det føler eg i etterkant...

Men vi delte den felles ånden som var tilstede, og som lever videre i oss alle.. ;)
Å det kan vi være takknemlig for at vi alle kan dele...

Så selv om vi ikke alle fikk snakket så mye sammen, har vi noe stort å dele for det!!
nettopp opplevelsen som vi alle sitter igjen med :D

mvh jimango
Anonymous
kort innpå igjen,

denne godfølelsen føles faen meg monumental og gigantisk

det har steget en elefant av løøv inn i hjertet mitt og alt og alle jeg ser er vannvittig vakkert!!

fyttirakkern!! jom

jom

jooom

hahahahhahahahahaha

koko
GjenopprettetMedlem
Skal vi se her....nå har jeg fått fordøyd litt.... :lol:

Vel....Jeg har lenge gått og gledet meg vannvittig til dette treffet. Da fredagen kom, var jeg såååå spent. Må innrømme at jeg hadde store forventninger, å lurte på om jeg ville få oppleve at disse forventningene ville bli slik jeg håpet på. Og det ble det, til de grader. Faktisk overgikk
de laaaangt over mine forventninger.  :wub:

Vi kom til Wolf rundt halv åtte fredag. Da vi gikk ned til den flotte møteplassen de hadde laget, sirkelteltet, å tok en forsiktig hilserunde, fikk jeg et lite støkk. Det var som om jeg hadde sett dere før. Det var som om jeg kjente dere. En fantastisk og ganske snodig følelse, etter som jeg ikke har truffet noen av dere, untatt Wolf.

Så satte vi opp teltet, plassens største telt, som vi fikk låne av Wolf. Takk for det Wolfærn  :biggrin: Vi hadde nemlig både stue, oppbevaringsrom og et stort fint soverrom...Å telt er det så lenge siden jeg har sovet i, så er nok en smule mørbanket i dag ja. Greide jo selvfølgelig å skli rett a liggeunderlaget, å lå som en krøll i bunnen..hihi. Men det veide opp for disse fantastiske opplevelsene av å ligge i teltet der hos Wolf. Sovne til trommer, sang, latter, moseduft, grantreduft, regntromming på teltet og en rolig, behagelig følelse av å ha kommet hjem, sank inn over meg der i teltet, før jeg havnet i drømløse tilstander.

Fredagen var så flott. En sjanse til å få treffe, snakke med, bli kjent med, oppleve, se og ikke minst føle dere på sonen, var fantastisk. Som tidligere nevnt, mine forventninger til hvordan dere var face too face, opp mot hvordan jeg kjenner dere fra sonen, viste seg og stemme på en prikk. Forventningene mine til hvordan treffet skulle utarte seg skred laaangt over. Jeg fikk høre fantastisk tromming, sang av alle mulige lyder og stemmebruk, fløyter, didgi-ettelleranna.... :wub: Dere var fantastisk flinke og såååå levende alle sammen.

Jeg opplevde det å bli ganske overrasket over en ting. Jeg satt på benken og bare nøt å se dere smile, le, tromme, og leve ut...da jeg overhørte en samtale om kraftdyr. Jeg skvatt skikkelig til. Rett og slett forundret over hvor fritt, åpent og naturlig de snakket om det. Så jeg måtte bare utbryte..
*Næmmen, vi kan jo snakke om slike ting nå*.... :w00t: Jeg måtte minne meg selv på hvor jeg var...hehe. SÅ uvant er det for meg, å snakke om dette så fritt. Det var en fantastisk følelse. Etter den opplevelsen kunne jeg snakke like fritt, og ikke minst spørre om ting selv.

Lørdagen var bare helt knall....Det å stå opp til mange smilende folk på alle kanter, spise frokost sammen, drikke nytrakta kaffe, sola som tittet frem etterhvert. Enda mer prat og latter. Og jeg fikk laget min egen rassle. Trumman geleidet oss så fint gjennom og uviste stor tålmodighet med oss. Jeg ble så stolt over mitt første sjaman-musikkinstrument... :innocent2: Takk Trumman  ;D. Den fantastiske turen opp i høyden, hvor utsikten var fantastisk og ganske så stormfull. Trommingen og raslingen som ble utført på stedet gjorde opplevelsen magisk. Takk til dere... :)

Så.... :lol: Ler her a meg selv....velger nå å være åpen om dette....fordi jeg måtte her face at jeg IKKE er så frigjort som jeg trodde.  :innocent2:
Ailo arrangerte altså en gruppesirkel eller sirkeldans...mens dette pågikk, en hærlig opplevelse i seg selv, bortsett fra at panikken i meg steg til de høyeste gradene. Jeg fikk fullstendig blockout, å tanken på at jeg skulle ut i ringen, gjorde meg gjennomført kvalm og uvel. Jeg stakk av... :redface:
Lot dans være dans, rett på de fine toalettene Wolf hadde fått fatt i, å snek meg så inn i teltet. Der satte jeg meg i finstua vår med stoler og greier, å hørte de andre danse, synge, le og ha det morro. Inni teltet begynte jeg og å le...skikkelig....og sa da høyt til *mine venner* "Haa, litt a en sjamanspire dere har fått i oppdrag å hjelpe frem"....Jeg følte nesten som de lo med. Men det deiligste av alt....Jeg var ikke flau over å stikke av. Jeg følte det var greit. Å jeg vet....En gang skal jeg klare dette....når jeg føler meg klar.

Resten av kvelden var enda mer fantastisk...intens tromming, sang, og jeg ble faktsik dratt ut for å danse, men da gikk det helt fint. Jeg danset faktisk sammens med mange og deilige frigjorte menesker. Å vi kosa oss til langt på natt.

Søndag, var også deilig. Takk Gunilla for at du tok deg tid til å vise oss alle urteskattene Wolfærn og fam. har på gården sin. Jeg har funnet noen av dem her hjemme i egen hage også.  :biggrin:
Men jeg følte denne dagen en tristhet. Å måtte forlate dette felleskapet. Jeg gruet meg litt til hverdagen igjen, møte det hverdagslige og travle plikter. Jeg skulle mer enn gjerne vært sammens med dere myyye lengre. Fått muligheten til å få snakket mer med dere, og rekke over alle.

Takk til ALLE...Hver og en av dere er som koko sier....UNIKE.... :wub: Jeg er så glad for å ha truffet dere. Å takk for at dere mottok meg, godtok meg, og tok meg glatt inn i felleskapet. Takk for at DERE ER DERE......Jeg er også forelsket....i +/- 40 sonefolk.

Og en stoooor takk til Kokopelli som kom med ideen, Stooooor takk til familien Wolf som gjennomførte dette!  :wub:

Stooooooooor klem fra Silva.......Og til dere som ikke hadde anledning....jeg håper vi kan treffes en annen gang..... :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk Wolf og alle sammen som var på treffet. :wub:

Det var stort og få møte dere alle sammen.
En fin gjeng med masse kvaliteter.
En stamme ble gjenforent til glede og harmoni. :respect:

Når energiene ble samstemte og stammen ble tryggere på hverandre blei alle i lyset og kjente på kraften
som var til å ta og føle på.
Jeg er veldig takknemelig å få møte alle sammen, dere er fantastiske alle sammen :wub:

Som en stamme såg jeg at alle hadde sin oppgave , alt i fra medisinkvinner, underholdere, krigere,
handtverkere, og alt som trengs for att en stamme skal overleve.

Og stammen vet att samarbeid er nøkkelen for overlevelse.
Alle er like viktige uansett hvilken oppgave en har. :wub:

Tusen takk til alle sammen  mvh Gullvald            :respect: