Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Bing [Bot]
Hva slags kraftdyr kan rense ut tung energi? Kan alle slags kraftdyr det, eller er noen mer egnet enn andre? Trenger et slikt kraftdyr, er det noe jeg bare kan be om? En slags indre slamrenser, kunne jeg tenke meg. Har noen fine hjelpere som gir kraft og mot men vet ikke om jeg kan be de om hjelp til å kvitte meg med tung eneri som jeg kjenner at jeg jobber med. Ønsker å vite at denne tunge energien brennes, transformeres, kunne danne meg et bilde av den prosessen slik at jeg er sikker på at rensearbeidet jeg gjør er dypt og varig. Noen gamle spøkelser har en lei tendens til ikke å gi seg , de kommer igjen.

Anonymous
Tiril sa: "Noen gamle spøkelser har en lei tendens til ikke å gi seg , de kommer igjen."
Hm, det er visst en del synkronisitet her på sonen. Jeg har det på samme måten nå, hehe. Gamle traumer har kommet til overflata. Tror det har noe med den spiralformete syklusen vår psyke beveger seg i.
Har lest et sted nylig, at bjørnen egner seg bra, den spiser opp ting du ikke trenger mer. Men trolig kan alle kraftdyr gjøre jobben. Selv ba jeg bjørnen om å komme til meg i natt, men jeg er ikke 'in tune' med reiser for tiden.
Jeg ønsker deg lykke til med utrensingen. Varme tanker til deg.

GjenopprettetMedlem
Hva slags kraftdyr kan rense ut tung energi?
For kort tid siden var jeg "hjemsøkt" av gamle spøkelser som tynget meg veldig med sine tunge, negative energier.
Jeg tok en reise med formål om å rense ut disse.
I min reise traff jeg til min overraskelse en stor padde og mange frosker.
Det høres sykt ut, men denne padda gikk inn i min kropp via magen og løsnet tung energi som var hopet seg opp, og som hadde satt seg fast.
Etter dette møtet med padder og frosker opplever jeg de som meget viktige kraftdyr,
når det gjelder å rense tunge eller negative energier.
Jeg har fra før av liten erfaring med kraftdyr i reiser.
Har tidligere bare møtt de i drømmer, og har ikke hatt innsikt nok til å nyttiggjøre meg deres kraft på riktig måte.
Håper dette er til litt hjelp med tanke på din utrenskningsprosess.
Anonymous
Så flott Lilyane.

Frosker står for renselse, så det er jo helt perfekt!
Bing [Bot]
Har hatt møter med en bjørn, i den var en kraft av stoisk tilstedeværelse, en positiv mannlig kraft. Kanskje den kan være en motkraft. Paddens arbeid for deg , Lilyane, høres fantastisk. Jeg skal be om hjelp og se hvem som kommer. Sinte gamle velkjente stemmer vrir seg i meg som ormer i et ormebol , jeg ender opp med å motsi meg selv og jeg er mektig lei. Har truffet nye vesener i skyggelandet mitt og noen har manifistert seg klarere, det betyr at det er veldig klart for meg hva som skal gjøres akkurat nå. Men med kraft. Og ønske om at det skal være dypt og varig. Og i eventyrets verden skjer det noe magisk ved å kysse frosker, kanskje det er en sammenheng her...
GjenopprettetMedlem
...innen "inka-medisin" bruker man gjerne en svart panter til å komme å fordøye pasientens tunge energi f.eks. under en healingseanse...(innen inka-medisin er det ikke noe som benevnes som negativ eller positiv energi men kun tung og lett energi)...

Anonymous
Hei, kjenner meg igjen i dette med "sinte gamle velkjente stemmer" og har jobbet med det en stund. Har ikke reist med kraftdyret, men panteren har vist seg når dette har kommet opp. Altså når jeg har vært sint på gamle ting som jeg er lei av å tenke på.
Har også lest om panteren at den står for dette med å rense opp i gamle ting, og at noen har lært av den å beholde en viss balanse, altså ta ting steg for steg og ikke buse ut med alt sinnet på en gang slik at det bare gjør problemene vanskeligere. Det siste var kanskje ikke så godt forklart, men tror det kan stemme. Har ikke hatt noen direkte erfaring med det selv, om det var panteren, men ihvertfall har dette skjedd med meg det siste året da jeg vet at panteren har vært med meg.
Bing [Bot]
Oj. Den panteren kunne passe for meg. Trenger å balansere, har akkurat begynt å slippe sinte stemmer ut og vekk men det kom mye i en omgang. Og ganske riktig skapte det behov for et oppryddingsarbeid etterpå, og omkamp igjen med min elskede fiende selvforakt. Når jeg lukker øynene ser jeg at ulven min løfter hodet og leer litt på ørene, rolig men våken, blikket ser mot noe. Og jeg aner en ny bevegelse i utkanten av det bålet som brenner for meg i mitt indre landskap. Kanskje en panter. Tusen takk til dere som hjelper meg å se.
Anonymous
"tiril":
min elskede fiende selvforakt.
Bra sagt!
Som et hemmelig forbudt kjærlighets forhold, som noen av oss dyrker lidenskapelig i det skjulte!
Håper du får hjelp i prosessen din, tiril!
Anonymous
Bra sagt av dere begge. Kjente meg igjen i det også Tiril. Kanskje det har en sammenheng med panteren det også? Noen som vet? Har en ulv med meg jeg også. Har hørt flere steder at både kattedyr og ulver blir forbundet med solar plexus-chakraet som knyttes til personlig autoritet. Lykke til.
Bing [Bot]
Takk Lazy! Slik er det å ha et hemmelig forhold som jeg etter mange kunsters regler har forsøkt å pakke inn og skjule.
Solar plexus, selvforakt mot personlig autoritet? Ulven er mitt første kraftdyr han har vært med meg siden jeg var liten. Og utfordret meg, først i det siste har jeg virkelig kunnet ta ulven inn. Takk Kristin!
Anonymous
"tiril":
Solar plexus, selvforakt mot personlig autoritet?
Tenkte at selvforakt blir en måte å undertrykke sin personlige autoritet på.
GjenopprettetMedlem
wow

dere sier mange utrolige ting! se kraftdyr, spøkelser som oppsøker dere

høres ekkelt ut, men det er det sikkert ikke, eller er det

tiril og dere som kan se spøkelser er ikke det utrolig og tenke på at dere ser og hører spøkelser, mens andre ikke tror på det en gang

en vakker egenskap

. jeg tror dere

men det finnes mer folk som ikke tror dere. hvordan kan da dere hjelpe disse og innse at spøkelser virkelig finnes. og så har jeg et til spørsmål kan jeg en gutt på 14 år eller folk som lever et "normalt" liv trenes eller læres til å kommunikaser med spøkelser? eller må det være enn med-født gave

Bing [Bot]
Jeg tenker at du ser det du skal se når du er moden for det, det er ikke noe som kan presses frem med viljekraft. Og at det er mulig for alle men at det hos noen er sterkere enn andre. Det beste du kan gjøre er å fortsette å være et våkent og engasjert menneske. Kanskje lese noen bøker om sjamanisme og være mye ute i naturen. Og dersom du tror du ser eller opplever noe utenom vanlig virkelighet, kan du snakke med noen eller kanskje skrive et innlegg på sonen om det. Jeg lever et ganske så normalt liv , det som er viktig er at jeg i tillegg til det også lever med at det spirituelle og naturen er viktig for meg. Og det gjør at jeg kan være enda mer glad i menneskene jeg møter!

Lykke til. Og fortsett å stille gode spørsmål her på sonen.

Bing [Bot]
Hei igjen K,H. Har lest flere av innleggene dine nå, og det er fint at du mediterer, det tror jeg vil være med på å gi deg den sinnsro som trengs i møte med det åndelige. Også veldig fint at du deler dine opplevelser her og med andre !

GjenopprettetMedlem
Et lite men godt tips i tilfelle du vil bruke noe annet enn kraftdyr (eller i tillegg?). Tibetanske bjeller har en utrolig kraft/energi/tone. Jeg har brukt dem og det føltes veldig godt etterpå. Når du slår dem mot hverandre varer lyden leeeenge, og du kjenner den i kroppen.
Lykke til!
Anonymous
När du är inne på hjälpmedel från Asien, kan jag rekommendrea (anbefale)
Gong-bad men då behöver man har tillgång till en stor Gong (minst 1 m diameter) och här i stan finns en på yogacentret och de brukar ha Gongbad en gång/uke
Ett "Gong Bad" är som en väldigt djup och bestående massage, genom att den stämmer kroppen och själen i största möjliga resonans. Vanligtvis ligger du ner i savasana position (dödstilla) och tar emot ljudenergin från Gongen. Den spelas så att ljudet rör sig genom och öppnar upp nervsystemet, stillar och återhämtar hela sinnet, kroppen och själen. Ljudet för dig till ett meditativt tillstånd där du har möjlighet att vila i din inre stillhet där inga tankar finns. Negativitet och stress löses upp, allt motstånd släpper och hela ditt varande återställs till ett tillstånd av synkronisitet och jämvikt.
CITAT:
"The Gong is the first and last instrument
for the human mind, there is only one thing
that can supersede and command the human mind,
the sound of the Gong. It is the first sound in the
universe, the sound that created this universe.
It's the basic creative sound. To the mind, the sound
of the gong is like a mother and father that
gave it birth. The mind has no power to resist
a gong that is well played."
Yogi Bhajan, Master of Kundalini Yoga
Jag ser det som en reningsprocess och får också reningsreaktioner etterpå...
GjenopprettetMedlem
Hei Tiril
Du må nok bli spist

Bing [Bot]
Drømmer om ild. Ild sjamanen. Gjør bålet klart.....
GjenopprettetMedlem
Må flammene fortære
det du ikke kan bære
la slangene gjennomsøke
den urgammle innsjø
og ete seg mette
på plagsomme
vetter.

Anonymous
ofre deg selv til deg selv
GjenopprettetMedlem
JA....den ilden. Den kaller her også.....tid for ildseremoni og transformasjon.
Det er jo så deilig når det blir kaldt og mørkt
Jeg har også noe som henger fast som trenger å gå opp i røyk
Gigabot [Bot]
Hei Tiril

Har du en venn/venninne som kan hjelpe deg? Ta en reise sammen hvor det er din venn(inne) som leder ann. Du følger med...
For min del i dette riket sto hjelperne

klar til å ta bort det som jeg bar på. Når vi var klar "reiste" vi hjem igjen og kunne fortelle
andre ordrett (hver for oss) hva som hadde skjedd på reisen (men det er en annen historie)

I hvertfall det hjalp meg og kansje kan det hjelpe deg også..
Lykke til..
Bing [Bot]
Ofre meg selv til meg selv. Skaper gjenklang akkurat nå, og i et evighetsperspektiv. Endelig forening.
Jeg har en venninne jeg kan spørre, det var en god tanke, jeg pleier å tenke at jeg skal gjøre alt selv...
Velkommen ild! fortære mine vetter!

GjenopprettetMedlem

nå kødde du!