GjenopprettetMedlem
Hva er dette som pågår???
Hvorfor er det så forbaska viktig om hvor vi kommer fra, hvem vi er.....hvem som er best/størst/riktigst?
Hver eneste dag så jobber jeg med meg selv og andre....om at ALLE er unike! Alle har noe å tilby hverandre uansett bakgrunn, kraft, styrke og tittel!
Sjaman er en tittel. Det er IKKE Tittelen *SJAMAN* som gjør en sjaman....Sjamaner har en viktig jobb...JA!! Men, det gjør de ikke bedre enn andre. Det er HVA DE GJØR som teller.
De som sier de er fra Pleiadene eller fra Atlantis og what ever.....so what?? Helt greit for meg. Men når det sklir ut i diskusjoner om at det er tull og tøys å tro det, eller at man er mer viktig enn andre fordi man stammer der i fra..... DET ER TULL!
Jeg kan ikke BLI mindre imponert over slike uttalelser eller påstander. Det som imponerer meg er at man driter i i å hevde egne eller andres styrke/kraft/tittel.....å heller tenker på hva som er viktig for ens egen uttvikling!
*Måtte bare blåse ut litt*
Var ikke temaet *RESPEKT* tråden het?
GjenopprettetMedlem
Her på Sonen er det noen hele tiden vet alt bedre og er best i alt,slik har det vært og vil bli

GjenopprettetMedlem
"Aventura":
Jeg reagerte sterkt på det samme, arkadia! Syns det er litt rart at ikke flere reagerte....
Takk skal du ha,Aventura

Anonymous
Hei !
hvorda skal vi kunne komunisere, uten å si hva vi mener,det sitter så mange med fellese evner å erfaring å endel av lærdommen er jo å få kjenne på å bli provosert av andre medmennesker dette synes jeg er greit så lenge ikke persjonen gjør det med vilje for å provisere derme får vi tilbakemellinger så vi må tenke selv se seg selv så kommer det posetive tilbakemellingene som gir oss glede deling av erfariger kunskap og hjelp igjenomom prosessene vi igjennomgår søtten og all kunskap om shamanens vei av ailo
takk og lov for forskjellende uten dem blir det kjederlig ingen sone klem bast
Anonymous
"Bast":
Hei !
hvorda skal vi kunne komunisere, uten å si hva vi mener,det sitter så mange med fellese evner å erfaring å endel av lærdommen er jo å få kjenne på å bli provosert av andre medmennesker dette synes jeg er greit så lenge ikke persjonen gjør det med vilje for å provisere derme får vi tilbakemellinger så vi må tenke selv se seg selv så kommer det posetive tilbakemellingene som gir oss glede deling av erfariger kunskap og hjelp igjenomom prosessene vi igjennomgår søtten og all kunskap om shamanens vei av ailo
Alt det vi sier,skriver,tenker,føler,hører,leser og hvordan vi reagerer på hva som blir sagt eller skrevet - er jo bare projiseringer av vår bevissthet. Når vi reagerer på noe som andre sier så reagerer vi på noe i vår bevissthet. Det er et mantra som har spinnet i min bevissthet gang på gang på gang. Helt til jeg kan tilgi og gi slipp på det. Så vi lærer alle på hver vår måte uansett. Noen er mer bevisste enn andre på det og får a-ha erfaringer. Ikke med musikkgruppa a-ha....men...

GjenopprettetMedlem
"Bast":
Hei !
Dette skriver jeg under på.

GjenopprettetMedlem
"Bast":
Hei !
Selvsagt skal vi diskutere og være uenige,men denne tråden handler om å vise respekt. Og det går fint an å vise respekt overfor de vi er uenige med

GjenopprettetMedlem
Det ble iallefall hett her

Jeg har respekt for alle.
Melchizedek!! - jeg vet ikke om mitt ego er mindre eller større enn ditt, og spiller ingen rolle heller. Jeg skrev det bare for å provosere tror jeg - og det var ment som en liten moro også

Men du skriver så jækli mye hver gang, og jeg holder på og lese meg ihjel

Men det går bra. SOm alt annet
Det er ikke bare Ailo som sprer kunnskap om shamanens vei - hvis ikke denne sonen kun er ment for Dere som har/er på kursing med A.Gaup da. Da skal jeg fjerne meg herifra
Ha en fin dag alle. Setter pris på denne sonen, vi har stort sett alle her et felles utgangspunkt og det er at det er mer mellom himmel og jord enn hva "mange" der "ute" tørr og innse.
-Jeg møter mye motstand der ute når jeg bringer frem livet etter døden, sjelen, udødelighet osv.. Her hvor jeg bor er det så vanskelig å snakke om det at man fort blir sett på som en sprø person. Det alternative miljøet er svært lite her!
Så jeg har respekt for alle dere her på sonen.
jaja, igjen - ha en fin dag

GjenopprettetMedlem
Takk Healer!
Ha en fin dag du også
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Uhm.....Denne tråden handlet vel mer om å stille spørsmål ved respekt. Se litt nærmere på det, for det å respektere andre, betyr ikke at man ikke kan kommentere/kritisere det de sier. Jeg syns det er forskjell på å behandle folk med verdighet og behandle folk med respekt. At alle er like verdige er klabert, men skal jeg gå rundt og respekterer alle rundt meg? Hva med han som nettopp kastet et billass med søppel uti skogen? Jeg kan si at jeg ikke liker handlingen, men at jeg respekterer personen. Men det ville igrunn vært en løgn.
Det er noe som heter at man må fortjene respekt også.
GjenopprettetMedlem
"We are all relatated"
Så hva den tullingen gjelder som dumpet et billass med søppel i skogen betyr at vi alle har nok å ta tak i... Hvorfor vet ikke han bedre?
Dette provoserer, det vet jeg. Han er den del av meg som du er en del av han...
Ord er ord.
Man kan diskutere seg ihjel av og definere og forklare hva man mener med respekt og moral og så videre. Hvilken erfaringer har man som det står respekt av? -og igjen, hvorfor kan man kalle den erfaringen respektfull. Aner ikke.
Nå ødelegger jeg vel alt, hvis jeg ikke blir oversett da. Like greit det
Takk skal du ha Hexedoktor'n

Anonymous
Haler:
Det ble iallefall hett her 
Jeg har respekt for alle.
Melchizedek!! - jeg vet ikke om mitt ego er mindre eller større enn ditt, og spiller ingen rolle heller. Jeg skrev det bare for å provosere tror jeg - og det var ment som en liten moro også 

Jeg bet ikke på det negative ego-mønsteråtet-sitat ditt iallefall....
-Jeg møter mye motstand der ute når jeg bringer frem livet etter døden, sjelen, udødelighet osv.. Her hvor jeg bor er det så vanskelig å snakke om det at man fort blir sett på som en sprø person. Det alternative miljøet er svært lite her!
Så jeg har respekt for alle dere her på sonen.
Det er sunt å skape forbindelser til likesinnede som gjør at man får mer bensin til å følge det man ønsker her i livet. Motstanden er i dem selv,som du vet. Mye uforløst hos mange mennesker verden over på forskjellige plan. Ikke lett å jobbe med høyere bevissthetsnivåer når det er så mye fallgroper og endel lavfrekvente energier rundt omkring i verden i regi av negative ego-mønstre fra vår kollektive underbevissthet her på Jorden blant annet.
GjenopprettetMedlem
Det var bra Melchizedek

kort og godt

GjenopprettetMedlem
"We are all relatated"
Så hva den tullingen gjelder som dumpet et billass med søppel i skogen betyr at vi alle har nok å ta tak i... Hvorfor vet ikke han bedre?
Dette provoserer, det vet jeg. Han er den del av meg som du er en del av han...
Ord er ord.
Man kan diskutere seg ihjel av og definere og forklare hva man mener med respekt og moral og så videre. Hvilken erfaringer har man som det står respekt av? -og igjen, hvorfor kan man kalle den erfaringen respektfull. Aner ikke.
Nå ødelegger jeg vel alt, hvis jeg ikke blir oversett da. Like greit det
Jeg vil ihvertfall ikke overse dette, for det var godt skrevet.
Ordet ser ut til å endre mening når jeg putter det i forskjellige situasjoner. Jeg kan respektere alle menneskers ukrenkelighet, respektere at alle har rett til å ha sin mening. På den andre siden, når jeg sier jeg har respekt for en person, så er det bestemte grunner for det. Kanskje er min følelse av respekt for noen, en direkte kobling til at en person gjør noe ut ifra selvrespekt? Hvem vet...
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
"arkadia":
"dimi":
jeg tror de fleste new age folka vet ikke hva en sjamankraft er for nå.
New age folka bør slå seg sammen med lamaer,de passer bedre der.
Man skal ikke tro ,at" åh han er sjaman ,jeg beundrer ham,man skal tro "han er sjaman,uff jeg synes synd på ham,men beundrer hans jobb. 
Dette vil jeg si er et godt eksempel på mangel for respekt
Særlig linjen "New age folka bør slå seg sammen med lamaer,de passer bedre der". Dette er den mest nedsettende setningen jeg har lest her inne.
Hva mener du egentlig med det?? Mener du at f.eks jeg som er buddhist ikke har noe her inne å gjøre? Du vet vel at det finnes sjamaner innen bl.a tibetansk buddhisme? Vil du kalle det new age og si at da har jeg ikke noe her å gjøre? Bön-religionene som tibetansk buddhisme bygger på er full av sjamanisme og gamle naturguder.
Jeg tror de fleste her inne har respekt for at andre går andre veier enn den rene sjamanveien,-og at dette også er en riktig vei. Vi kan ikke sette oss til guder og si at bare den ene veien er den rette. Da blir det like ille som når en religion gjør det,ikke sant? Jeg tror på at både de som går den rene sjamanveien,jeg som blander buddhismen med annet (jfr Bön) og andre som går en annen vei har like mye å bidra med. Vi kan alle lære noe av hverandre 
Ut i fra min forståelse,så synes jeg ,at lamaer snakker i likhet med new age eller omvendt og der er guruer ti stede.
Jeg har respekt til lamaer og min respekt gjør ingen forskjell om det er en lama eller en uteligger de går sine veier som jeg respekterer.
Saken er ,at når det kommer til en eller annen kamlanie da er forskjellen står klar mellom lamaer og sjamaner
GjenopprettetMedlem
Respekter andre,slik du vil dem skal respektere deg

GjenopprettetMedlem
dimi:Du kan da ikke sammenligne lamaer og sjamaner

Jeg hører til tibetansk buddhisme og de som er mest kjent blant folk er selvsagt lamaene,men det er også sjamaner innen den tibetanske kulturen og Bön-religionene,-bare spør Ailo!
Men,altså:lamaer og sjamaner har helt ulike oppgaver.
Skjønner?
GjenopprettetMedlem
"arkadia":
dimi:Du kan da ikke sammenligne lamaer og sjamaner 
Jeg hører til tibetansk buddhisme og de som er mest kjent blant folk er selvsagt lamaene,men det er også sjamaner innen den tibetanske kulturen og Bön-religionene,-bare spør Ailo!
Men,altså:lamaer og sjamaner har helt ulike oppgaver.
Skjønner?
Jeg føler ,at buddisme tok til seg sjamaisme under vinger liksom for å kryddre litt på sin religion ,slik at det blir litt mer kullere for new age folka.
Om det er slik,så får det være,men sjamanisme er sjamanisme og har ikke noe med budda å gjøre.
Etter min erfaring med buddisme ,så prøver den å undertrykke sjamaner under sin kropp og delvis lykkes med det i asiatiske land.
Det er ikke sjamaner som skal adopteres av kristendomen eller buddismen ,det er omvendt.
Sjamaner er fri sjeler,fri i sine ritualer og bønner,fri i sin oppførsel og levesett.
Du hører til tibetansk buddisme!
Sjamaner hører til kraften sin,seg selv.
GjenopprettetMedlem
Sjamaner i bl.a Tibet er eldre enn buddhismen.
Tror ikke helt du skjønner hva du skriver nå,dimi
Buddhisme har ikke noe å gjøre med new age,den er eldre enn som så. Og at tibetansk buddhisme har røtter i Bön har ikke noe med å gjøre at buddhismen skulle bli kulere for new age-menneskene. Sånt tull!
Om jeg føler at jeg hører til tibetansk buddhisme,så er vel det greit det siden jeg heller ikke er sjaman,eller? Eller kanskje jeg er sjaman også??
Synd at du har slike vrangforestillinger! Tydelig at du ikke kjenner buddhismen så godt.

GjenopprettetMedlem
"arkadia":
Sjamaner i bl.a Tibet er eldre enn buddhismen.
Tror ikke helt du skjønner hva du skriver nå,dimi 
Buddhisme har ikke noe å gjøre med new age,den er eldre enn som så. Og at tibetansk buddhisme har røtter i Bön har ikke noe med å gjøre at buddhismen skulle bli kulere for new age-menneskene. Sånt tull!
Om jeg føler at jeg hører til tibetansk buddhisme,så er vel det greit det siden jeg heller ikke er sjaman,eller? Eller kanskje jeg er sjaman også??
Synd at du har slike vrangforestillinger! Tydelig at du ikke kjenner buddhismen så godt. 
Buddhismen og lamaer kan få lov til å bli kjennt med meg!
En vrangforestillt type,er jeg.
Jeg liker det.
Anonymous
Først må jeg bare si at jeg ikke har lest andres svar her..,men min personlige mening..-for hva den enn er verdt i den store sammenhengen, er; -selv en sjaman, med sine evner, lange sjelsliv og utviklede bevissthet -er inget mer, eller mindre enn alle andre. Jeg ville hatt problemer med å ha tillit til en som på noen som helst måte ville sette seg "over" andre. For i bunn og grunn, er vi alle sjeler, på en like viktig reise -og slik som en maur i dyreriket er uendelig viktig, er også de "underutviklede" (for å finne et begrep som kan være nogenlunde riktig)
minst like verdig, verdifull OG "stor" (-i alle varianter av definisjon) -som den "mektigste" /mest "kraftfulle" sjaman (/kyndige -som jeg foretrekker som samlebegrep)...! UANSETT!!!
Noen må ligge først i løypa -for at de etter skal se at det fins en løype..og noen må ligge sist i løypa, slik at de foran skal vite at de er underveis. -og egentlig er den første den siste -og den siste den første, men også den i midten -fordi det finnes ingen begynnelse, eller slutt..!
Og..det er ikke opp til oss å veie, vurdere, eller dømme. Det er ikke noe å veie, vurdere eller dømme -for alt har en mening, selv om vi ikke evner å se det. Selv den som opphøyer seg selv ift andre, har sin mening, selv om "han" tar feil!
Og, i mine øyne; poenget med ALT, er å lære!
-litt som pr, det der..lærdom..selv dårlig pr -er god pr!
Såå..om jeg skal nærme meg noen form for direkte svar på det der med respekt, så må jeg vel si at jeg synes du skal respektere din "overmann"..men du skal OGSÅ respektere de du har "under" deg -på samme måte som at de "over" deg, skal respektere deg likefullt som de "over" dem -og "under" dem osv osv osv..
(do I make any sence at all...?)
GjenopprettetMedlem
Yess...veldig bra innlegg Camilla
You make sense

Anonymous
Hjertelig takk..!

GjenopprettetMedlem
Sjamanens opphøydelighet er ikke det samme som hos en som er høy på pæra.
Sjamanens opphøydelighet hjelper ham til å ta tak på onde ånder,og dermed heale eller rense mennesker eller steder.
Sjamanens opphøydelighet hjelper ham til å se farene i tiden fordi han høyner seg over den vanlige nivøer.
Sjamanen styrer sin opphøydelighet og kan rette den dit han vil ,kan senke den og dra opp gjenn,alt gjøres med hensikt jo.
Sjaman kan være veldig liten og ubetidelig i omgivelser mens han er opphøydet inne i seg(I sin siavoland)og dermed kan styre omgivelsene rund ham og mennesker.
Sjamanen respekterer kraft fordi han vet hva kraft er for nå og ikke TROR.Hvis jeg sier til deg: "der er krefter respekter dem,kan du virkelig respektere dem da?,du vet jo ikke en gang hva de står for,hvilken krefter der er?.Du kan bare tro ,at du respekterer dem.I en slik situasjon respekter du kunn sin egen frykt eller ærbødighet eller han som sa det.
Sjamanen ser på en velstående man og sier: "Han der har en stor kraft med masse penger og innflytelse,men en liten kraft i åndelig sammenheng".
"Jeg kan gjøre ham fattig og uten noen innflyttelse fordi han har ingen kraft hos ånder,men jeg respekterer hans vei og dermed skal han få lov å gå sin vei selv".
Sjamanen ser på en handikapende fattig man og sier: "Han der skal jeg bukke til ,fordi han har en stor kraft hos åndene.""Jeg kan vise han hans kraft,men jeg tør ikke å be om det fordi jeg har respekt for hans valg.
Jeg forstår ,at noen prøver å gjevne seg med sjamaner i ord og tanker,fordig det er tryggest for vedkommende.
Man kan prøve å gjevne seg med sjamaner i handlinger og kraften for å forstå om de er vanlige mennesker eller ei.