Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Hvis det er forbi logikkens rammer dimi, - da forstår jeg ikke valg av "verktøy".

Kan du ikke spørre disse sjamanene om en forklaring slik at vi slipper å gjette rundt dette?
GjenopprettetMedlem

Jeg vet ut i fra min liten erfaring ,at sex spiller en rolle i healing eller sjele henting for den slags skyld.
Når det gjelder min erfaring ,så skjer det noe ,det opprettes en slags tråd som man kan gå etter og er lett synlig,så synlig at det trenges ikke trommen engang.Og når man ser den tråden som fører direkte til sykdommen eller årsaken ,kan man med letthet ta takk på problemet på en effektivt måte.

Har aldri opplevd at sex spiller noen rolle i sjelehenting.
I healing derimot er ofte den seksuelle energien med. Men ikke sex.

jeg må bare kommenteredette: Altså: Jeg mener ikke å belære noen, for de fleste av dere vet det sikkert fra før av. Men jeg bare klarer ikke holde meg. Man kan trigge qi- kraften ved å starte den opp i de lavere chakraene. Altså de organene som i denne tråden refereres til som "tryllestaven" eller "liten bil" (!). Når man går videre i healing- øyemed, så leder man kraften videre rundt i sin egen kropp og mot pasientens kropp.

Man leder oftest kraften gjennom hendene. Det er sikkert mulig å bruke fotsålene og.

Man leder altså kraften, via sine egne (healende) hender, mot de stedene som trenger healing. Dette betyr IKKE at man skal ha samleie med pasienten. Man bør heller ikke berøre pasientens kjønnsorganer. Dette fordi det er snakk om et privat sted, som ofte har blitt utsatt for spekulasjon, traumer og overgrep fra før av. Dersom pasientens sykdom sitter på det nevnte stedet, så kan man lede kraften mot pasientens mage eller rygg. Nærmere enn dette bør man ikke gå, av rent etiske grunner. Det kan bli oppfattet som et nytt overgrep. Kraften vil uansett passere gjennom det stedet som man berører, og gå mot det stedet i pasientens kropp som trenger healing. Og kraften vil finne veien selv, enten det er til det ene eller til det andre stedet. Håper dette var oppklarende.
Mvh Br
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

Jeg vet ut i fra min liten erfaring ,at sex spiller en rolle i healing eller sjele henting for den slags skyld.
Når det gjelder min erfaring ,så skjer det noe ,det opprettes en slags tråd som man kan gå etter og er lett synlig,så synlig at det trenges ikke trommen engang.Og når man ser den tråden som fører direkte til sykdommen eller årsaken ,kan man med letthet ta takk på problemet på en effektivt måte.

jeg må bare kommenteredette: Altså: Jeg mener ikke å belære noen, for de fleste av dere vet det sikkert fra før av. Men jeg bare klarer ikke holde meg. Man kan trigge qi- kraften ved å starte den opp i de lavere chakraene. Altså de organene som i denne tråden refereres til som "tryllestaven" eller "liten bil" (!). Når man går videre i healing- øyemed, så leder man kraften videre rundt i sin egen kropp og mot pasientens kropp. Nærmere bestemt mot de stedene som trenger healing. Dette betyr IKKE at man skal ha samleie med pasienten. Man bør heller ikke berøre pasientens kjønnsorganer. Dette fordi det er snakk om et privat sted, som ofte har blitt utsatt for spekulasjon, traumer og overgrep fra før av. Dersom pasientens sykdom sitter på det nevnte stedet, så kan man lede krafen mot dens mage eller rygg. Nærmere enn dette bør man ikke gå, av rent etiske grunner. Det kan bli oppfattet som et nytt overgrep. Kraften vil uansett passere gjennom det stedet som man berører, og gå mot det stedet i pasientens kropp som trenger healing. Og kraften vil finne veien selv, enten det er til det ene eller til det andre stedet. Håper dette var oppklarende.
Mvh Br

:eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
:biggrin: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Rystende enkelt forklart  :respect: Og fabelaktig bra, (bortsett fra at du misforstod det med "liten bil", men det er egentlig uvesentlig) igjen takk!

Ikkje det at æ væ engstelig for at æ måtte avbryte mett sølibat, men...  :beer:
GjenopprettetMedlem
Når gamle teknikker for healig og ekstase skal presses inn i vår moderne kultur, så høres det ut som det av og til kan bli rystende nok for enkelte. 
Prinsippet er at man tar sykdommen over i egen kropp , for så å finne medisinen, til å helbrede sykdommen sammen med pasienten. En slik akt vil ikke handle om seksuell nytelse, men en kamp mot sykdommen.
Spørsmålet er hvor langt en skal strekke seg i sin iver med å helbrede andre. Selvfølgelig ville en ha valgt skolemedisin, eller en vanlig healing om det hadde fungert. Men om ståa er den; om sjamanen setter grenser i sin praksis, vil pasienten som prøvde sjamanen som siste utvei, forsatt ha sykdommen.
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Godaften  ;D

Skulle gjerne hatt svar på spørsmålene mine i.f.t. beskyttelse - og da mener jeg ikke kondomer  ;D - og i.f.t. hvorvidt testene ikke egentlig er induviduelle og hemmelige.  ;D

Verden er syk - enig i det, men man trenger ikke være engel for å se det. At hver tanke eller handling er enten positiv eller negativ energi - enig der og, men fra negativ tanke til gand - er ikke det er liten forskjell der? Eller mener du at alle mine negative tanker og "forbannelser" av f.eks. ex-mannen min opp gjennom tidene - eller andre folk jeg har vært forbannet på - at det er gand?

Hvis responsen på gandens sanne ansikt er metoden som er nevnt i denne tråden og ikke har noe med etikk og moral å gjøre  :confused:
da sier du at sjamanene i Tuva ikke har etikk og moral siden de har tilfeldig sex med pasientene sine.

I min verden så har sjamaner høy moral og god etikk - en forutsetning.

Dette med tråden som fører direkte til sykdommen - så det skal liksom være en god grunn til å ligge med pasienten  :confused:
tror de fleste healere jeg kjenner klarer å se den tråden uten å blande sex inn i det.  :w00t:

Hexedoktor'n

Beskyttelse er kun eerener,kraften og ånder.
Den metoden er nok ikke så hemmelig eller tabu belagt,men omtales lite.

Man skal være engel en gang i blant for å se det virkelige ansiktet av våres negativitet.
Etter den innsynet jeg har fått ,vet jeg ,at jeg har ikke rett til å bli forbanned selv om noen har gjort meg vond.
Ser du dine egne negative tankes sanne ansikt blir du aldri samme gjenn.
Ut i fra dine spørsmål,regner jeg ut ,at du har ikke sett sine sinte tankes virkelig ansikt og da blir det vanskelig å forstå for deg.

Når det gjelder det siste,så føler jeg ikke ,at du er klar til å forstå slike healings metoder.
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

jeg må bare kommenteredette: Altså: Jeg mener ikke å belære noen, for de fleste av dere vet det sikkert fra før av. Men jeg bare klarer ikke holde meg. Man kan trigge qi- kraften ved å starte den opp i de lavere chakraene. Altså de organene som i denne tråden refereres til som "tryllestaven" eller "liten bil" (!). Når man går videre i healing- øyemed, så leder man kraften videre rundt i sin egen kropp og mot pasientens kropp.

Man leder oftest kraften gjennom hendene. Det er sikkert mulig å bruke fotsålene og.

Man leder altså kraften, via sine egne (healende) hender, mot de stedene som trenger healing. Dette betyr IKKE at man skal ha samleie med pasienten. Man bør heller ikke berøre pasientens kjønnsorganer. Dette fordi det er snakk om et privat sted, som ofte har blitt utsatt for spekulasjon, traumer og overgrep fra før av. Dersom pasientens sykdom sitter på det nevnte stedet, så kan man lede kraften mot pasientens mage eller rygg. Nærmere enn dette bør man ikke gå, av rent etiske grunner. Det kan bli oppfattet som et nytt overgrep. Kraften vil uansett passere gjennom det stedet som man berører, og gå mot det stedet i pasientens kropp som trenger healing. Og kraften vil finne veien selv, enten det er til det ene eller til det andre stedet. Håper dette var oppklarende.
Mvh Br

Kan ikke du da heale aids ,hiv,syfilis,og annet fanskap som samler seg i under livet.
Kan du det?
GjenopprettetMedlem
"craftwolf":

Når gamle teknikker for healig og ekstase skal presses inn i vår moderne kultur, så høres det ut som det av og til kan bli rystende nok for enkelte. 
Prinsippet er at man tar sykdommen over i egen kropp , for så å finne medisinen, til å helbrede sykdommen sammen med pasienten. En slik akt vil ikke handle om seksuell nytelse, men en kamp mot sykdommen.
Spørsmålet er hvor langt en skal strekke seg i sin iver med å helbrede andre. Selvfølgelig ville en ha valgt skolemedisin, eller en vanlig healing om det hadde fungert. Men om ståa er den; om sjamanen setter grenser i sin praksis, vil pasienten som prøvde sjamanen som siste utvei, forsatt ha sykdommen.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
"@ventur@":

Kira
Skjønner jo nå at forskjellene er mye større enn jeg var klar over.

Og godt er det... Håper jeg slipper ved neste besøk hos sjamanen, å få dette servert;

" Vel... Skal vi ta en trommehealing...
eller skal du hoppe rett på "tryllestaven" min? "  :w00t:

Nei... nå vil jeg prøve å finne noe mere seriøst her inne....  sukk...  :sad2:

Det akkurat det du får servert ,om du kommer med kjønnssykdommen til sjamanen.

Og det er mer enn seriøst,useriøst å tro ,at sjamanisme er kun en dans på roser.
GjenopprettetMedlem
Hva skjer hvis en kvinne med en kjønnssykdom går til en kvinnelig sjaman da?
Det finnes jo noen av dem....

Eller en mann med kjønnssykdom går til en mannlig sjaman...?
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Hva skjer hvis en kvinne med en kjønnssykdom går til en kvinnelig sjaman da?
Det finnes jo noen av dem....

Eller en mann med kjønnssykdom går til en mannlig sjaman...?

Det vet jeg sannelig ikke,men kan spekulere på .
Kvinnelig sjaman kan bruke kansje sine sexeerener(en slags dildo vil jeg anta)

Manlig sjaman med manlig klient ville piske klienten hard på snurrebassen .

UFF....nå føler jeg meg som en pervo!  :lol:
AdsBot [Google]
"dimi":

UFF....nå føler jeg meg som en pervo!  :lol:

Ja, det kan jeg levende forestille meg.

Rystende er det ikke. For hele samfunnet er gjennomsyret av dette.
Det er bare å lese på forsiden av avisene som skriker mot oss på alle hjørner.
Er det slik vi ønsker at Sjamansonen skal være?
GjenopprettetMedlem
Det er ingen begjær i dene healings metoden .
GjenopprettetMedlem
Hmmm...

Altså, det du sier er at når man kommer til sjamanen (uansett hvilket kjønn den ene eller den andre måtte ha) med en venerisk sykdom, må man forvente seg intim berøring av 1. grad. Men man skal IKKE vekke seksualkraften og ta den i bruk i "healingen".

Og OM man tok seksualkraften i bruk, ville det uansett, slik jeg ser det, bli et overtramp av menneskers mest intime og personlige sfære. Noe som i sin tur uunngåelig fører til skader i sjel og sinn. Og sannsynligvis ikke bare for klienten, men også for sjamanen.

Slik jeg ser det henger kropp, sjel og ånd sammen. Derfor trenger man ikke jobbe direkte på det området på den fysiske kroppen der sykdommen sitter. Det er jo derfor fjernhealing virker...også når man skal fjerne gand.

Uten at jeg vet dette sikkert, tror jeg nok ikke man vil støte på særlig mange som healer veneriske sykdommer på den måten Dimi beskriver. I hvertfall ikke her i Norge.
GjenopprettetMedlem
Ehh... Hvordan er det teknisk mulig å gjennomføre en seksualakt uten begjær...?  :eusa_doh:
GjenopprettetMedlem
"@ventur@":

Ehh... Hvordan er det teknisk mulig å gjennomføre en seksualakt uten begjær...?  :eusa_doh:

Det spørsmålet har jeg også stilt meg, etter å ha lest og lest og undret meg i denne tråden. :eusa_doh:

Ellers takk til Inger Lise for klargjørende innlegg. :)
Sensis [Crawler]
Dette emnet er nå stengt.

ailo gaup