Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ber om råd mot tonsilitt. Sist redigert i forb. m. vårrengjøringen 2007.
Sykdomsforløp som følger.
1. gang
tonsilitt. Rask utvikling. Prøvde å hele sykdommen med styrkende mat. Mye vitaminer, krydder og proteiner. Ingen suksess. Nødvendig penicilinkur og fem gangers skalpell- behandling (for å fjerne materie) ved sykehus.
2. gang
tilbakefall ca en måned senere, ved nymåne/ menstruasjon. Fikk umiddelbart penicilinkur av lege (apocilin). Bivirkning: tinea- utslett, kuldefornemmelser i kroppen, tretthet og svak kvalme.
3. gang
tilbakefall ved nymåne ca en måned senere. Satte igang eget yoga- opplegg. Fikk antibiotika- resept "for sikkerhets skyld" men har ikke brukt denne. Se oppsummering/ konklusjon nederst på tråden.
GjenopprettetMedlem
Kansje det er noe som hindrer deg til å være på grisefylla,kansje din egen kropp eller sjel.
Du kan jo prøve å forholde deg til sykdomen som til en venn,forbundfelle.
Når det er gjort ,så kan du på peke til sykdommen om at venner støtter hverandre og ikke beskjemper eller skader på noen slags måte.

Lykke til og godt nytt år
GjenopprettetMedlem
Jeg og alle mine tar 1ss sitron dråper og deretter 1ss honning, hjelper ikke det så er det bra å gurgle halsen med lunket vann med litt karri i,eller begge deler siden det er prekært.
Skal sende deg litt energi. God bedring!

GjenopprettetMedlem
For meg kan det virke som om du har fått noen artige små streptokokker

Da er det bare å bite i det sure eplet og gå til legen....det hender de kan gjøre noe godt de og
Tror også at det er som dimi sier...en bakenforliggende grunn til sykdommen. Da er det viktig å kontakte sykdommen for å se hva den kan fortelle deg. Sender deg energi jeg også.
God bedring og forhåpentligvis godt nyttår.
GjenopprettetMedlem
Er det for sent å bytte ut raketter og sjampis med Fantomet og konjakk?
Varme tanka

GjenopprettetMedlem
Å gurgle med saltvann pleier å gjøre godt.
Te på timian er svært bakteriedødande.
Ha et godt nyttår
Gunilla
Anonymous
Jeg har prøvd å .....mane dem inn i svinekotelettene på supermarkedet.

..du er morsom.
God bedring!

Anonymous
"brukernavn":
jeg tenkte på den historien fra bibelen der Jesus driver urene ånder (som plager en mann eller en kvinne eller hva det er, til sinnssykdom) inn i en griseflokk, hvorpå flokken farer utfor et stup og rett i den visse død. Dette er jo eksempel på en framifrå sjamanteknikk, og bør slik jeg ser det, stå som et eksempel til etterfølgelse. Bare at vi ikke har levende griseflokker i byen, men må bruke svinekoteletter som en erstatning.
Jada. Haha!
Åja. Den historien fra bibelen husker jeg også meget godt. Den gjorde stort inntrykk fordi jeg synes dette var en fryktelig trist og uforståelig historie. For det første syntes jeg synd på grisene og jeg forstod heller aldri vitsen med å drive de onde åndene inni en hel griseflokk. Etter min oppfatning en brutal og helt unødvendig teknikk.
GjenopprettetMedlem
Enig med deg NNy.. Dessuten, hvis man maner sykdom inn i svinekoteletter på super`n og noen kjøper de, tar de med hjem og spiser de...hva tror dere skjer da..
GjenopprettetMedlem
Da får de nok vondt i halsen tenker jeg..

GjenopprettetMedlem
Høres ut som du er på go vei til å bli bedre. Sjølironi og humor er en av de beste medisinene for å komme seg gjennom sykdom - og det har du jo plenty av....
Riktig godt nytt år - 2007 blir bra for deg også....
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Bli helgen først,så kommer healing.
GjenopprettetMedlem
Har du prøvd saltvann?
Det kan lindre.
Te på hestehovsblad er meget lenende og legende på halsen.
Gunilla
Anonymous
Jeg husker at jeg slet mye en periode i livet med halsproblemer - kuttet ut melken 100 % - danner mye slim i luftveiene blant annet pga melken. Og fikk også i de perioder homeopatisk middel som hjalp meg. Så naturmedisin og kutte ut melken kan være nyttig. Evt drikke noe varmt med honning også. Det er sikkert som også noen andre sier - en mening med dine problemer - i halschakraet ditt - kanskje lurt å stille deg selv noen spørsmål og bli mer bevisst på hva dette kan være så kanskje du får svar på det senere. Tegn på en solid renselse i halschakraet ditt eller hva det skal være for noe.
GjenopprettetMedlem
Det var bare et forslag. Jeg vet hvordan du har det.Jeg hadde sånn hver vinter mens jeg bodde i Sibir.Jeg løste mitt problem med å faste tre dager for å rense ut sykdom.
GjenopprettetMedlem
Å stakkar,hovne mandler er noe dritt!

Det har jeg hatt så mange ganger og mange år at jeg tror det er en mening med det...
MEN: Jeg er ingen sjaman,heller ingen riktig healer,men jeg satser på at mandlene dine sprekker!!!
Bare la det skje,og unngå helst derfor antibiotika vis du kan..
Det er noe som skal UT,og vips,så er det over,og åpningen større til neste attack. Ekkelt,men sant.Rene exorcismen.
Vis du ikke er fortsatt fyllesyk i dag,kan du forsøke å ta litt hydrogenperoksid 3% på en q-tip og pensle mandlene,det er både slimløsene og åpnende på basseluskhordene.
jeg gurgler med hydrogenperoksid når jeg føler ting er i gjære og det fønker.
Melk har jeg også kuttet ut,det er jo likevel for kalver.
Anonymous
"dimi":
Det var bare et forslag. Jeg vet hvordan du har det.Jeg hadde sånn hver vinter mens jeg bodde i Sibir.Jeg løste mitt problem med å faste tre dager for å rense ut sykdom.
Nå er det mange måter å faste på - kan du si mer detaljert? Å faste(kan bety å spise litt da) er sunt av og til.

GjenopprettetMedlem
"David":
"dimi":
Nå er det mange måter å faste på - kan du si mer detaljert? Å faste(kan bety å spise litt da) er sunt av og til. 
Null mat.Og lite vann.
Anonymous
Ekstrem form for renselse - om man takler det fint så er man sterk psykisk,fysisk og mentalt - og åndelig.

Bamser fra Sibir er vant med å takle røff klima ja

GjenopprettetMedlem
Tjah,"vanlige" syke mennesker trenger i allfall rikelig med væske,særlig ved feber.Spesiellt barn.

Og nå er det helsearbeideren i meg som snakker.