Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Gav du kjærlighet til "katten i drømmen"?
GjenopprettetMedlem
Nei, den var veldig aggressiv og bet meg
jeg måtte
faktisk riste den av armen min  :o

jeg fikk ristet den av
men det var en ekkel drøm- for jeg elsker katter !
og denne var ikke spesielt søt 
:w00t:
Anonymous
Tror dere at kjedebrev kan være svart magi?

Der har vi en fremmed kraft som ønsker å gjøre en pakt med meg som skal bringe meg fordeler, såfremt jeg forplikter meg til det og det...Og vanligvis inneholder budskapet også en trussel i tilfelle jeg ikke vil ta imot tilbudet. Hva med friheten til å gi, ta imot?

Minner meg om pakt med djevelen. Selv om personen som har inkludert meg på mailinglisten har gode hensikter. Hjelper jeg andre, som har latt seg invadere (det er det det dreier seg om på et vis) når jeg velger å kutte båndet?

Jeg sender dem ikke videre. Sorry.
GjenopprettetMedlem
Er fra ei slekt av sigøynere. Min onkel ville ha det jeg hadde. Han var seg ikke bevisst sin tankes kraft. Hans mørke tanker satte seg i min nakke. Det kjentes som ei bør.
Merket det sterkt fysisk. Skjønte at dette ikke var av meg. Gikk til en sjaman som trommet det bort, samt at jeg fikk en lærepenge om TANKENS KRAFT...

Gretha
GjenopprettetMedlem
"Masha":

Tror dere at kjedebrev kan være svart magi?

Der har vi en fremmed kraft som ønsker å gjøre en pakt med meg som skal bringe meg fordeler, såfremt jeg forplikter meg til det og det...Og vanligvis inneholder budskapet også en trussel i tilfelle jeg ikke vil ta imot tilbudet. Hva med friheten til å gi, ta imot?

Minner meg om pakt med djevelen. Selv om personen som har inkludert meg på mailinglisten har gode hensikter. Hjelper jeg andre, som har latt seg invadere (det er det det dreier seg om på et vis) når jeg velger å kutte båndet?

Jeg sender dem ikke videre. Sorry.

En gang fikk jeg et kjedebrev som var direkte skremmende, alle som hadde sendt det før meg hadde skrevet at de sendte det for de ikke torte å gjøre noe annet. Jeg sletta det samtidig som jeg sa "i faderens og sønnens og den hellige ånds navn", for det er det jeg har lært av mine læstadianske slektninger. I det jeg sletta det smalt det i toppen av hodet mitt! Men det var liksom bare på yttersida, så det føltes som om noe ble forhindra fra å gå inn.
Etter dette har jeg alltid sletta kjedebrev på samme måte.

Men om du hjelper de andre før deg på denne måten, det vet jeg ikke. du sparer i hvertfall dine egne venner for det samme ved at de slipper å få brevet vidersendt.

Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
Jeg må si meg enig med masha og stridshjelp.  Jeg sender aldri videre sånn e-post spam, fulle av løfter og trusler...

Jeg synes det smaker svart magi av det og sletter alltid, på et vis som ligner den Stridshjelp skildrer. Jeg føler en liten fryd og en glede ved å gjøre dette, fordi det er rett.

I vårt sekulariserte samfunn fins det mye av denne laveste "åndeligheten" hvor man skal skaffe seg vinning - gjerne på bekostning av andre - med magiske metoder. Det er en type overtro som sitter dypt spikret.
Lokalavisa her oppe hadde en gang en helsides reklame for en "verdenskjent spåkvinne" som solgte lykkeamuletter etc etc. Sannsynligvis bare en fiktiv "spåkvinne" med noen kyniske bakmenn som vil tjene på andres frykt og overtro.  :exclaim:
GjenopprettetMedlem
IMO

There is a coexistence of both a physical and a none-physical medium. The physical medium is the one we can perceive with our five senses and act upon with our bodies. We can do neither of those where the none-physical medium is concerned but we can perceive it and act upon it directly with our minds. The word mind is used here in the sense of a combination of intellect and emotion: thoughts and feelings. Both mediums are interwoven and saturated with one another. When we act upon one the other is also affected. We cause direct change in the physical medium with our bodies.  We can act directly upon, cause direct change, in the none-physical medium  with with our minds.

That which is commonly associated with magic today is acting upon the none-physical medium to cause change in the physical. In my view any intentional act, whether upon the physical  (Exoteric magick - e.g. carpentry, boxing, music and medicine)  or none-physical  (Esoteric Magick - e.g. rituals, ceremonies and prayer) that creates an expected change is magic. The magic lies in wilfully creating the change.

Knowingly acting upon someone without their knowledge and consent as well as: coercing, seducing, misleading or mis/dis-informing someone into consenting to or doing something they otherwise would not have done are all wicked acts. It does not matter which of the mediums was used to accomplish this. They are acts of violation, wicked acts.

So I also think that people other than "magicians" perform magic. These people make up the vast majority of the world's population and also account for the vast majority of tyranny (wicked magic,) as well compassion (kind magic) generated in this world. That relatively small group of people at the top who sit in positions of power and trust and can influence many produce more of whatever it may be than any ordinary person.

I use the terms wicked and kind instead of black and white because I see black and white magic as having more to do with Individual/collective and my will/another's will.

Villbjørn Ulvberg
GjenopprettetMedlem
Gi, gi.
Det er kunsten. Vi har alle sett det magiske i å være ærlig, hjelpsom og forståelsesfull.

Uro
kulde
ubehag
hvor?

Tunge
mørke bilder
jeg kjenner
jeg er

en skytsengel er
sannhetens lys

jeg
- blir lys og lett
og lys
varm glede

indre ro
varme og behag
trygghet

en reise
til
erkjennelse
lys
og kjærlighet

å kjenne seg ett
med livet
inspirasjonen
kreativiteten
entusiasmen
harmonien
gleden
- og kjærligheten

JA, JA, JA
GjenopprettetMedlem
At sjamaner måler krefter seg i mellom er en ting. Det kan gå tøft for seg da.

Det utsagnet virket interessant, kan noen forklare hva som menes med det?
blir de som om to går inn i en drømmeverden og utfordrer hverandre til kamp eller tar e helt feil??

hehe
GjenopprettetMedlem
"ailo":

Svart magi, dårlig intensjon og ønske om å skade andre er gufne greier.

For meg er svart magi det å ønske det negative for andre og ofte makt til seg selv, og å uttrykke ønsket i ord og gjerninger.

Å hente kraft fra den mørke siden for å hjelpe noen til å skade andre er også et utgangspunkt for arbeidet for noen sjamaner.

I blant lar også sjamaner seg rive med av egen suksess, svakhet, hevnlyst eller frykt og bruker kraften aktivt for egen vinnings skyld.

Vel, det er noen glidende overganger her. Å bare bruke begreper som makt, hevnlyst og suksess for bruk av sort magi er vel ikke alltid helt rettferdig. Livet oppleves forskjellig av alle - for en fortelling har alltid flere sider.

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
uhu
GjenopprettetMedlem
Du velger selv hvordan du "angriper" et problem, eller hindring...men hva ligger bak dette? viktig å finne årsaken til hvorfor man reagerer på en bestemt negativ/destruktiv måte( jeg mener det er destruktivt å sende andre dårlig energi, uansett hva andre  har sendt meg )
hvorfor har du behov for å bevise at du også kan triksene? f.eks.

Høres ikke  ut som styrke for meg, det å  sende ut  hindringer i veien for noen andre . Det er usikkerhet ( etter min mening).

Jeg tror virkelig styrke ligger i å vise at man er den bedre personen, og ikke angripe noen med samme "mynt".
Da er man jo like ille som dem.
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

hva med den grå magien. Noen som er sterkere enn deg, legger alt de har av hindringer i veien for deg. Og så kaster man noen spells for å vise dem at man kan litt av kunsten selv også. Så mister de kanskje noe av sitt overmot, selv om de fremdeles er sterkere. Jeg har gjort dette før. Fienden blir blekere og uroligere. Og jeg syns motangrep bør være lov- i ekstreme tilfeller...

Eg lurer på: dei som er sterkare enn deg,som du skriv,legg dei hindringar i vegen for deg fordi dei vil,eller berre i kraft av at dei faktisk er sterkare enn deg på et eller anna vis,og såleis hindrar deg i det du vil oppnå??
Er nokon som er sterkare enn deg,nødvendigvis alltid en fiende? Eller dei som legg hindringar i vegen?
For meg er fiende et veldig sterkt ord.
Ein "sann" fiende bør nedkjempast.
Virkemidlane tykkjer eg forøvrig kan vere heilt andre ting enn spells.
GjenopprettetMedlem
uhu
GjenopprettetMedlem
Det var sterk historie fra virkeligheten,jeg har opplevd lignende,og kan fortsatt regne med å måtte forsvare meg med psykisk selvforsvar.Brannmur og lignende.
Ubalanserte mennesker kan overføre sin ubalanse som et knips med fingrene,alt de trenger er nærhet og kraft som har balanse.

Når en selv finner balanse og kraft virker det som om en møter motsatte energier som vil teste styrken ens .i tider og utider.

Its a hard road out of hell. :wub:
Anonymous
"teleterkji":

Når en selv finner balanse og kraft virker det som om en møter motsatte energier som vil teste styrken ens .i tider og utider.

Jeg har fått kjenne på dette også, om enn i mindre skala. Det er hårde bud. Jeg ble imidlertid truet med svart magi av vedkommende, noe som sikkert bare var sprøyt, men jeg har lurt noen ganger, for han fikk tatt rotta på meg, psykisk. Det var for meg en knalltøff lærdom i å lytte til intuisjonen og handle utifra det.
GjenopprettetMedlem
Takk for interessant svar  Brukernavn.Jeg visste ikke at det kan vere så tøfft.
Det å måle krefter med noen  eller beskytte seg over lang tid tar jo krefter?
For å bekjempe psykopater blir en dessverre gjerne litt psykopat selv.Det kjenner jeg til.... :'(
Derfor velger jeg å ikke stirre så mye i avgrunnen.
Bare littegrann...
GjenopprettetMedlem
Det jeg synes er viktig , når man skal forholde seg til psykopater ( har selv  en voldelig psykopat eks.mann , så jeg vet godt hva jeg prater om )- er å ikke sende personen energi. Man må kutte alle bånd for å si det sånn... snu ryggen til osv.
Ved å sende personen energi, vil han /hun bare få mer næring på en måte.
Dårlig energi , er fortsatt energi du bruker på den personen.

Kutt helt , reis deg og se fremover. Fokusere på deg  selv og dine  nærmeste , og hva som er best for dere.

Dette er min mening, som har hjulpet meg opp av det sorte hullet .

Håper du er fri fra disse personene nå, brukernavn.

Varme tanker til deg  :wub:
Anonymous
Hei

Jeg har og vært igjennom noe av det samme som deg brukernavn. Og det snodige er at det jeg opplevde nesten er identisk med det du beskriver at du var utsatt for.
Jeg ble forsåvidt kvitt vedkommende ganske raskt i fysisk forstand. Men har slitt i årevis med ettervirkningene rent psykisk.
Idag har jeg tilgitt, og føler meg fri. Men jeg tror at det man alltid bør tenke på er at disse personene er svake og ganske hjelpesløse.

Han jeg var utsatt for fulgte vistnok et mønster når det gjaldt dette, det var mange "ofre" i hans vei. Han klarte altså ikke å holde seg oppe via egen kraft. Han måtte hente livskraften hos andre. Om det egentlig var reelt for ham vet jeg ikke, men han levde livet slik.

Dina_b
GjenopprettetMedlem
uhu
GjenopprettetMedlem
IMO

A really cool religion would be one that had the practical methods of shamanism as the spiritual engine, that employed ethics instead of morals,
whose priests were sociological, philosophical and psychological counsellors/therapists (Dr. Phil on steroids), whose common knowledge base
was science and not  revealed knowledge, whose lay members (psychonaughts every last one) had an individual or personal knowledge base
drawn from their own gnosis and which had three prophets, none of whom are/were mystics:

1/ Johan Galtung - for his peaceful approach to problem solving.

2/ Arne Næss - for his ecological approach to living on our planet.

3/ Sun Tzu - for his violent approach to problem solving

It is most desirable to have friendly and mutually helpful relations with people, inter reactions that produce or lead to success, luck, happiness,
etc., for all parties concerned. Acting out of compassion (it doesn't have to be grander than employing friendliness, good manners, helpfulness,
respect and fair play) lifts us onto a plateaux where suffering is greatly reduced and much better things are possible. The whole idea of society
as I understand it is based on that premise. One should aspire to achieving that condition as much and as far as possible.

It is also necessary to bear in mind that there are vampires and werewolves out there in all forms and fashions who want to exploit you, drain
you,  consume you. I, much to my surprise and indignation, have found some of that in myself and have had to work at improving my behaviour.

As has been mentioned in this thread, there are people out there who, for whatever reason, not only decide that they hate you just because you
exist but actively try to crush you. Such attacks can be physical, psychological, mental, or spiritual. Just as we have an immune system that deals
with micro organisms that infest and infect us so too do we have mechanisms in place to resist other forms of violation. We must be prepared
to employ them or our time on this planet will be short and miserable.

A lot of what we experience is under our control so there is much hope for the use of peaceful and amicable means. It is not an impractical
utopian dream to think that we can improve our level of civility. There are many positive emotions that we can exercise which will create good
vibes both for us and others. All efforts should be made to uphold the movement toward civilization and that includes not letting it degenerate
into movement toward snivelization.

A good deal of what we experience reflects our beliefs about the world and ourselves. It shows us who we are or think we are. If we find that
people continually disrespect us or use us it may well be that we think that it should be so. If so we can change that pattern by altering our beliefs.

There is a limit to the extent of our control in that department. E.g. whereas some some individuals could dispel disrespect through changing
particular beliefs about themselves others e.g. certain foreigners could not. There are even political parties dedicated to hating and destroying
the quality of life of the afore mentioned, people whom they have never even met.

No amount of personal self-respect is going to stop the Skins or the Teds or the Nazi gangs from attacking black people for example. It doesn't
matter how much they love themselves and think that they are nice and deserve the best. The hate directed toward them is caused by a
group perception outside of any one of those individuals' control. They could collectively in concert with friendlys in the host society achieve this
but its a lot harder.

In those cases where one has tried all else and the aggressor continues, leaving no alternative other than to passively allow oneself to be beaten
up (very bad idea) or have one's life destroyed in part or in whole (also a very bad idea) then there is no other sane or ethical choice than to
resist, verbally in the political arena or duking it out in a back ally or (to use Tigerseye's imagery) fluidic fisticuffs in the dreamworld :-) if one
appreciates one's life, that is. One could run, move to another place, probably only to experience the same again and again until one learns to
come to terms with and when necessary access the beast.

"Express genuine sorrow and concern through caring words with our professionally written sympathy letters" :icon_confused:

A joyful spring to all!!!

Ulvbjørn Villberg

GjenopprettetMedlem
Her er litt av min erfaring på dette området, prøver å forkorte noe.

Jeg "så" engang nærmere på dette tilfelle av det jeg betegner som svart magi fordi det handler om å sette seg over et annet menneskes frie vilje.

Det var en slags tjeneste for en venninde som hadde fortalt om sin x-kjæreste og hans gandekyndige venner.
Hun hadde drømt at noen hadde stått rundt henne og "lest noe" over henne for at hun skulle forholde seg til sin x og ikke få/ha/ønske noen andre.

Idet jeg går inn i "saken" havner jeg på et dunkelt sted og en mørk tåke kommer raskt glidende mot meg, den prøve å smyge seg rundt meg og omringe meg, innstinktivt bruker jeg ild mot den og den flytter seg et stykke unna. Idet samme hører jeg min mor som sover en etg over meg, jeg hører hun snur på seg fordi hun dunker kraftig i veggen. Så er fokuset mitt tilbake og jeg ser igjen tåken og fornemmer et slags stort Donald Duck - pappegøyebur, jeg bestemmer meg for å fjerne dette helt og for godt og bruker igjen ild. Tåken tilintetgjøres.

Dagen etter prater jeg med min mor, hun hadde drømt, hun fortalte:
"plutselig var jeg på et mørkt sted, det var tåke der, jeg ble holdt der og kunne ikke komme meg noe sted, jeg fornemmet de som ønsket å holde meg fanget... Men så fikk jeg hjelp og alt var over..."

Ved å henvende meg til "det som var lest" over min venn fikk jeg "dettes" oppmerksomhet rettet mot meg, dette fordi jeg stillet meg i min venns energi.
Ved ikke å fjerne "dette" helt "skjøv" jeg det bare unna og min mor fikk det hun betegnet som et fryktelig mareritt.

Hva jeg lærte av dette? Jeg vet ikke helt, men jeg ble kjent med noe av det som kan skapes av negativ energi og da forsvinner en del av frykten, ihvertfall så lenge man klarer å tenke rasjonelt. Den lyse siden med gode kraften er den siden jeg selv vil tilhøre.
Anonymous
Til det du skriver om mareritt:

Jeg opplevde en gang mens jeg holdt på å sovne at svært negative energier som kom fra omgivelsene var på vei inn til meg. Jeg fornemmet "noe", nærmest som en entitet. Med ett våknet jeg helt igjen og fikk ristet dette ubehagelige av meg. Noen sekunder senere våknet er barn i sengen under meg av et forferdelig mareritt. Jeg satt med inntrykket at jeg hadde gitt marerittet videre.

Dette skjedde på et nattog, jeg kjente ingen av de andre i kupeen.
Anonymous
Jeg har alltid sagt, at det jeg ikke tror på, kan ikke skade meg... men en dag fikk jeg innse at det jeg ikke trodde på, det fantes og skadade meg! Så jeg har fått revidere min oppfatning.

Min synsmåte er, at de som systematisk arbeider med svart magi for å skade andre, eller få sin vilje igjennom, er spykopater. Det er ikke friskt, at önske å manipulere folk. Jeg har en manlig venn, som ble veldig forvirret när han traff en kvinne og ikke kunne komme lös fra henne. Det er så underligt - jeg har aldri vaert med om det för, sa han. Hun fortalte for meg senere, at hun var inne i "hvit" magi... Är det "hvit" magi at manipulere noen at stanse hos seg? Kan det noen gang, vaere noe godt?

For meg syns det som det er briste på beskyttelsen som gjör at vi blir offer for manipulation. Det trenger ikke en redsle i begynnelsen. Jeg vit det. Jeg vaer ikke redd. Likevel hendte det. Mange spör; Hvordan gjör jeg for å åpne opp? Like viktig er att spörre; Hvordan gjör jeg for å stenge meg igjen? Rutiner for å stenge, er viktig. OG glem ikke dine rutiner när du er i nye sammenhenger!
Anonymous
Det kan være unødvendig å si, men det er noe som kan kalles selvganding. Å begynne på en oppgave og starte med å si: Dette kan jeg ikke. Å våkne opp om morgenen å si: Det er en forerdelig dag.

Magi er tankekreft, og vi er mest mottagelige mot vår egen svake vilje.

Slutt med dett  :exclaim: