Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Ja onde ander sitter i hjorner i huset,det har jeg sett selv og praktiserer i a jagge dem vekk.Noen av dem sitter der i flerre ti ar. De er noe annet enn gjenferd eller spokelser.Spokelser drepper ikke,men onde ander kan bidra til a drepe og er ikke alltid lett i a bli kvitt dem.Det er nok derfor tuviner bruker a ha hus uten hjorner,"jorta". Mange ganger ander star rett foran nesen til en uten at man merker den. Jeg tror forst de vil se om man kan se dem eller ei,nar en legger merke til dem eller ser dem sa forstar de det,noen av dem vises aldrig mer og noen husker deg og skal vise seg gjenn. De som husker deg er som ofte natursjamaner eller naturander som kan komme tilbake a prove a ta kraften din og  i den tilfelle ligger du tynt an og kan si farvel til livet om to tre ar. 

Det kan gjernne bli en annen tema.
GjenopprettetMedlem
De som husker deg er som ofte natursjamaner eller naturander som kan komme tilbake a prove a ta kraften din og  i den tilfelle ligger du tynt an og kan si farvel til livet om to tre ar.

Heftige greier mao.
Natursjamaner eller naturånder sier du.  Dette er et veldig interessant emne Dimi.
GjenopprettetMedlem
Dere ma ikke tro at sjamanismen bare er de fine energier og glamur,veldig ofte en sjaman ma sta i skumle situasjoner og vare vaken hele tiden. Vare oppmerksom mens han ser pa tv,sover,har sex, spiser mat ,konstant med andre ord.Jeg tror at enn mer en sjaman driver med ander desto mindre han har rad til a snuble. En annen ting som en ma vite for man skal bestemme seg i a sta pa sjamanvei er,at nar man blir en sjaman sa er det ingen vei tilbake til det vanlige eller normale liv.Det er nok  en saregenhet med sjamanisme.

Hvem er moderator forresten ,kan han eller hun flytte den innlegg til en annen emne.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Det slår meg bare nå i kveld - her er det mye frykt .... Frykt avler frykt lik det onde avler ondt.
Til denne tråden  sender jeg lys....
kariw
GjenopprettetMedlem
Takk Kariwe! Takk! 

:o
GjenopprettetMedlem
Frykt for de som ikke vet og ikke ser,for sjamaner er det en mate a leve pa, uten frykt.
GjenopprettetMedlem
Tredje dagen hvor jeg kjenner denne "energien" slå inn over meg... Et totalt ukjent landskap.  Dette liker jeg ikke. Men den er vel GOD på bunnen????!
GjenopprettetMedlem
Godt spurt Healer - jeg vet ikke - det er mye rart der ute  ;D
Jeg er med deg - sender deg styrke og kraft, lys og kjærlighet  ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Sorry  :wub: Haler  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for det Hexedoktor! :)  Prissetter det.

Ja, det er veldig mye rart der ute.  Akkurat som læreren min sa..

Man kan tydeligvis ikke vise ryggen til noen som helst.  Man snakker om lys og healing - men snur man seg...
Kanskje dette har sammenheng med den drømmen jeg hadde med de gjenferda som kom rett i mot meg???
Og det landskapet som jeg er dratt inn i, med hundesleder, mørke, edderkopper og alt mulig annet....
LYS til DERE ALLE. Lys og kjærlighet ;)
GjenopprettetMedlem
Min lærer også... ;D Nei, du vet de fleste liker ikke å bli snudd ryggen til - og det er mye snakk og lite action rundt forbi - det er sikkert. Fremmede landskap kan være skremmende - helt klart . men hundesleder er kult (jeg har en Alaska Husky)  ;D
- og mørke likeså - jeg liker nattens mørke - sansene blir utvidet da. Edderkopper er jeg ikke spesielt glad i eller har noe forhold til - vet du hva de står for som kraftdyr? Var de skremmende eller?

Kjente det forresten med en gang i hendene da jeg leste ordene dine isted...  ;D
GjenopprettetMedlem
Alaska Husky er veldig vakre. Øynene dems sier så mye.. Kjente ei som hadde en, den het Lotus. Ei tispe :)

Edderkopper er vel egentlig nokså beskyttende.. Men som jeg opplevde dem så kravlet de over ansiktet mitt som "insekter" Mange mange. Kastet bort og kastet bort. Var ikke redd, men opplevede det som heller slitsomt.

Er ikke meningen og vise noen ryggen - kan ikke se at jeg har gjort det heller.. Kan være nicknavnet mitt som VAR healer???  Er fortsatt healer, og er stolt av det. Akkurat som jeg er stolt over og være nordmann. Er ikke rasist av den grunn, og akspeterer og respekterer selv mørket. Liker mørket jeg også, nattens mørke.. Bor i en del av landet som akkurat har fått sola tilbake :) :) :)

Snakket med noen tidligere om det og måle styrke.. SYnes det er så teit at jeg vet ikke hva jeg skal si. Skal jeg bruke mine erfaringer og kraft til å "trå" på mennesker som Søker balanse og lykke???  Hvorfor i all verden??  Jeg er ikke tilhenger av USA, feks, som bruker sitt krigsapparat for å fremme frykt som igjen avler ja dere vet. LYS over dem.
Skulle jeg brukt min kraft og styrke for å ødelegge for mennesker kunne jeg ikke helbredet som jeg gjør. Jeg velger og ikke bli frustrert over denne energien, men har bestemt meg for å bruke den til Lysarbeid i kveld.  Lykke til og takk skal for det.

Huff, det var mye som kom der - men deilig var det. :)

Hexedoktor. Du er god. I can tell.
GjenopprettetMedlem
Åndene har sympati med sjamanen,om han er snill med barna og dyra,og de som er svake.
da har han disse åndene med seg,som sier til andre ånder at de skal være snille med sjamanen.
Det kan være nok å hilse på en fugl,og godsnakke til den,så vil denne fortelle til alle den kjenner i denne verden og den neste
at her kommer det et godt menneske,gi plass.

Men det kan også være nok,å kjøre på en fugl,eller et dyr
og få åndene etter seg,da kan det hjelpe å be en bønn for dyrets ånder
og for seg selv.

Hastverk er lastverk sier åndene til meg,når jeg kommer syklende
og så roer jeg ned tempoet,og like etter krysser en svær kråke veien
rett foran sykkelen,jeg får et glimt av dens blanke øyne der den flyr over veien.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Åndene har sympati med sjamanen,om han er snill med barna og dyra,og de som er svake.
da har han disse åndene med seg,som sier til andre ånder at de skal være snille med sjamanen.
Det kan være nok å hilse på en fugl,og godsnakke til den,så vil denne fortelle til alle den kjenner i denne verden og den neste
at her kommer det et godt menneske,gi plass.

Dette var veldig vakre tanker Tele! Me like!  :wub:
Bing [Bot]
tanker tillit og tro former både oss og åndene vi møter (er min tro)
takk til tele for kloke ord
:respect:
GjenopprettetMedlem
Hei Ailo.
Som du sier er svart magi gufne greier. Men tror du ikke at dette lett kan overvinnes med kjærlighet? La oss si at du skulle gande meg av en eller annen grunn. Ville det ikke bli vanskelig om jeg hadde elsket deg, uansett? Dette er jo bare spørsmål, men jeg lurer litt. Envær negativ energi vil bare styrkes om man møter den med mer negativ energi. Men om man sender lys inn i mørket, vil mørket alltid unnvike. Om mennesket hadde innsett at det var ett, ville ikke dette være nødvendig å diskutere. Vi er alle speilinger av hverandre, så om man skader noen, på det ene eller andre viset, skader man også seg selv, på en eller annen måte. Slik vil all svart magi komme tilbake til deg. Best å ikke tulle for mye med sånt. Vi vil da vel ikke skade oss selv?
GjenopprettetMedlem
Svart magi kan ikke overvinnes med kjærlighet.... det ville hvert en omvei iallfall :-)
GjenopprettetMedlem
"K.H":

Svart magi kan ikke overvinnes med kjærlighet.... det ville hvert en omvei iallfall :-)

Men hva om det jeg kaller kjærlighet er en kraft av lys, og ikke nødvendigvis forelskelse?
GjenopprettetMedlem
"K.H":

Jeg skulle nå ihvertfall gjerne ønske at det er Serpentinus som er inne på det rette her. Men hvis kjærlighet er en omvei, hva mener du da er den direkte veien?
GjenopprettetMedlem
Den rette veien?
Mener å oppleve at det er å elske seg selv.
Min erfaring: Når jeg er i min egen kraft og merker at noe eller noen vil inn til meg, det merkes for meg som en ukjent energi som banker på. Da styrker jeg meg i min egen forankring i mitt eget hjerte og gjennom mine chakra, fra bunn til topp. Toppen er i det høyeste...

Ved flere anledninger har jeg stengt ute energier jeg ikke vet hva er, eller at jeg ikke ønsker å bli forstyrret.
Jeg forstyrrer meg nok selv som det er. Vil jeg meg selv vondt sender jeg nok vondt videre. Kjærlighetens rene kraft opplever jeg som det mest subtile og uhåndgripelige til tross for at det er forankret i mitt åndedrett.

Det er lett å prate, nok prat nå må jeg prøve å praktisere.

:eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Disse siste kommentarene minner meg om en tegning jeg så en gang...  ;D

Det var nede i djevelens rike  ;D dypt nede der hvor alle ovnene brenner & folk skuffer kull  ;D i helvete  ;D
Masse møkkete triste folk med bøyde rygger som gikk rundt med trillebårer fulle av køl - og de skuffet køl -
inn i alle ovnene som brant lystig  ;D og satan's utskremte medarbeidere stod vakt og passet på at alle jobbet  ;D
midt inne i mengden av folk kommer det en lystig klar gående - med den samme trillbårå med køl - han var blid & fornøyd -
rett i ryggen - og plystret på en lystig sang med hodet høyd hevet  ;D

Den ene vakten sa til den andre : "Hvordan skal vi få has på han der da - det er jo ingenting som virker"  :w00t:

;D

Kjærligheten er en kraft av lys - inkludert forelskelsen  :wub:
og også jeg lurer på K.H. - hvorfor du refererer til det som en "omvei"  ;D

Har du prøvd?  :wub:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Vet ikke om det finnes noen direkte vei, men det ville iallfall hvert feil å tro at kjærlight skal fikse alt når du må a handling
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

... midt inne i mengden av folk kommer det en lystig klar gående - med den samme trillbårå med køl - han var blid & fornøyd - rett i ryggen - og plystret på en lystig sang med hodet høyd hevet  ;D

Den ene vakten sa til den andre : "Hvordan skal vi få has på han der da - det er jo ingenting som virker"  :w00t:

Det må ha vært den nordlendingen jeg hørte om for noen år siden! En svovel-predikant tordnet til ham: "Slik som De lever så går det rett til helvete når De dør!" Nordlendingen tenkte seg litt om før han svarte: "Det må da vel gå an å bli kjent med folk og trivest, der også!"
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

"Hexedoktor":

... midt inne i mengden av folk kommer det en lystig klar gående - med den samme trillbårå med køl - han var blid & fornøyd - rett i ryggen - og plystret på en lystig sang med hodet høyd hevet  ;D

Det må ha vært den nordlendingen jeg hørte om for noen år siden! En svovel-predikant tordnet til ham: "Slik som De lever så går det rett til helvete når De dør!" Nordlendingen tenkte seg litt om før han svarte: "Det må da vel gå an å bli kjent med folk og trivest, der også!"

:lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Hehe...  :icon_lol:  Ja, det var nok han Passopp! Da vet du det - hvor han er  :icon_lol:

Handling kan være bygget på mange ting tror jeg - også kjærlighet  ;D
En streng far f.eks. - eller mor - kan være streng mot et barn - av kjærlighet  ;D

Men, jeg vet ikke... i.f.t. svart magi & ganding... om man kan bruke kjærlighet i den forbindelse.
Jeg vil gjerne tro da - at det kanskje må være bygget på en kraft av kjærlighet til ALT -
et sted langt der inne...  ;D men at man i øyeblikket hvor det "svarte" skal jages avgårde -
da må man ta frem den myndige siden - og litt til...  ;D

"Hut deg ut!"....  ;D

Hexedoktor'n