Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
...
Anonymous
Nei, jeg kan være ond som bare faen om jeg vil! :icon_twisted:
Det du skriver her, er viktige moment, men hvorfor skal alt hele tiden deles opp i båser,...ondt og godt?
Vi vet da vel alle nå hva som er ondt og godt, trenger det å defineres noe mer.
La oss heller bruke mer krefter på å gjøre noe med det.
La det onde bli godt (ikke omvendt).
Og hvordan vite hva som er godt hvis man ikke vet hva som er ondt?
Anonymous
Hva i helvete er det jeg egentlig snakker om her???
GjenopprettetMedlem
Vil svare med et sitat her....;
DET ER INGENTING I VEIEN MED GUDS SKAPERVERK.
ANGST OG LIDELSER EKSISTERER KUN I SINNET.

Ramana Maharshi.

Ikke fortell meg at vi må ha krig for å finne fred....
Anonymous
:lol:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Vil svare med et sitat her....;

Ramana Maharshi.

Svarer med å sitere sitatet ditt, Sjelevenn, for det var så forb.... bra  :respect:
Anonymous
Yes, slik er det bare...take it or leave it...! :icon_cool:
GjenopprettetMedlem
Passopp nettopp kommet inn døra etter f(r)uktig fredag på byen (Oslo østkant). Nei men Kira, du har skrevet (skrev trygt, for all del) halvannet tusen og flere innlegg her, jeg har kanskje lest 500 av dem etter at jeg falt i sjaman-sonen (rød sone, hva har De å fortolle De da?). INGEN AV DE FEM HUNDRE TYDER PÅ AT DU ER OND. KAN DU VENNLIGST LEGGE INN LINK TIL MINST ETT ONDT INNLEGG ELLER SÅ MÅ DU TREKKE DIN PÅSTAND TILBAKE!!!

Resten av mine kommentarer må henstå da jeg nå må avgi blodprøve.

"Kira":

Nei, jeg kan være ond som bare faen om jeg vil! :icon_twisted:
Det du skriver her, er viktige moment, men hvorfor skal alt hele tiden deles opp i båser,...ondt og godt?
Vi vet da vel alle nå hva som er ondt og godt, trenger det å defineres noe mer.
La oss heller bruke mer krefter på å gjøre noe med det.
La det onde bli godt (ikke omvendt).
Og hvordan vite hva som er godt hvis man ikke vet hva som er ondt?
GjenopprettetMedlem
Trodde du hadde tatt husmorferie jeg, Inger Lise?  :eusa_doh:

Og du Passopp ... vennligst avgi blodprøve.... og gå framover streken her---------------------------------------
med venstre finger på nesen..her er bare nyktre personer adgang!  :beer:  :beer:  :beer:
GjenopprettetMedlem
Neiiiida, Sjelevenn. Det var sist påske det....  :exclaim:

Tråden er fra i fjor, så ble den hentet fram igjen nå. Men hvis du leser hele tråden, ser du at jeg har skrevet et nytt innlegg i år  ;D  :lol:
Anonymous
Dualiteten godt og ondt finnes kun i menneskesinnet, i naturen finnes det ikke.
Og ja, jeg synes det er riktig og ekte å dyrke det gode, for jeg tror det er nødvendig om vi skal kunne skape gode forhold for oss selv som mennesker og som samfunn.
Jeg tror vi alle her er vel bekjent med menneskenes ondskap, og jeg kjenner også den kraften i meg selv.
Hva er så ondskap? Jeg definerer det som den destruktive krafta som går ut på å skade andre for å oppnå makt eller fordeler for seg selv.
Vi er ikke bare gode, derfor trenger vi å dyrke det gode årvåkent og nitidig, med kjærlig omsorg.
Men det er klart, ikke alle deler mitt syn. Verden i dag er full av hatske,sinte mennesker som vil ta hevn, som vil ha krig, osv. Og mener det er godt, rettferdig.
Nettopp derfor syns jeg det er viktig å skape fredfylte oaser, som dyrker kreativiteten og kjærligheten. Slik som her på sonen. Er det falskt?
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Trodde du hadde tatt husmorferie jeg, Inger Lise?  :eusa_doh:

Sjå på datoen, unge dame, HUSMORFERIEN, DET VAR JO I FJOR! Men noen tok opp igjen en ett år gammel tråd, og det synes jeg er bra, jeg holder på å grave meg tilbake til Sjamansonens begynnelse og THE BIG BANG for øvrig, og hadde tenkt å skrive mitt siste innlegg seinest søndag den 1. april, 2007. Men antallet innlegg jeg har forberedt kommentarer til overstiger nå 100 (ett hundre) minus de som Brukervenn slettet og minus de som du Sjelenavn foranlediget slettet. Herre Gud, hjelp meg!!!
GjenopprettetMedlem
Sjelenavn...? Phuuuu....  Godt! Trodde det var meg du siktet til..... :innocent2:
Anonymous
...
GjenopprettetMedlem
Ke farsken... går dæ i surr før me no? All di hær navnan? Ke du heite te fornavn, du så sist skreiv, kem dæ no va, før kvart innlegg e skriv får e rød skrift om at nån ha komme før me. Såleisen Inger Lise så sjøl sa ifrå om i fjor, dæ va jo mett poæng!!!
GjenopprettetMedlem
  :lol:  :lol:  :lol: Du skreiv om snøen som falt i fjor.....
Anonymous
Lille, søte Kira kan være en liten djevel om hun vil.
Men i all offentlighet er hun nok stort sett bare snill.
Ikke alt som rører seg i hennes, til tider utspekulerte hode,
sendes ut til vår "siviliserte klode".
Så, kjære lille Passopp, tro ikke at alt er søte bær,
blant alle de ville bærene som er.
Noen kan se søte ut og virke snille,
men tankene til Kira kan være onde og ville.

Jeg er egentlg en snill heks! :icon_razz:
GjenopprettetMedlem
Vel Nikte..... Jeg tror man får det man fokuserer på.....
Derfor er jeg tillhenger av å fokusere på det gode.....

Og deler Perles uttalelse .....
Verden i dag er full av hatske, sinte mennesker som vil ta hevn, som vil ha krig, osv. Og mener det er godt, rettferdig.
Nettopp derfor syns jeg det er viktig å skape fredfylte oaser, som dyrker kreativiteten og kjærligheten. Slik som her på sonen. Er det falskt?
Anonymous
Og du verden kor dåkker rote!
Akkurat no e vi i det herrens år 2007, 30 mars, kl 01.35.
GjenopprettetMedlem
Kira, kira, kira... snart er det vel tid for mjølking.... du må snart stå opp, skjønner jeg...  :eusa_liar:
Anonymous
Det e ei stund sia mjølking va aktuelt.
Minste karen blir snart 7, så det e ikkje nødvendig, men han står framdeles opp om mårran.. Heldigvis har han en far som ser et vesst behov, både her og der.
Derfor sett æ framdeles her og  kose mæ med dåkker.
AdsBot [Google]
"Sjelevenn":

Hva betyr dette?
Eksisterer et barns lidelser pga av sult kun i dets sinn?
Eksisterer en kvinnes angst for massevoldtekt kun i hennes sinn?
Eksisterer en manns lidelse som soldat kun i hans sinn?
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Jeg er egentlg en snill heks! :icon_razz:

Ikke en eneste ond link blant over femtenhundre, altså??
Anonymous
I`ll put a spell on you,
if you dont watch your step...(min engelsk kjæm på direkten, så det kain bli katastrofalt vesst æ bomme på nån ord)!
GjenopprettetMedlem
Nei Liljee, i den sammenhengen stemmer det ikke.