Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei

Jeg har en liten dilemma her

Det er en person som står meg nært, det har nærmest blitt en plage å besøke dem. Denne personen ser både energier og er veldig klartsynt.
Dette ubehager meg veldig fordi, skulle det være noe jeg sliter med eller tenker på.
Så merker ho det godt. Det blir slik at man blir scannet og gjennomskuet at det å ha et privatliv blir nærmest helt uvirkelig og jeg føler det som et innbrudd på mitt personlige liv. Og det er ubehagelig. For det er enkelte ting jeg ikke trenger å dele med denne personen.

En dag så var jeg i kjempegodt humør, sola skinte ute og jeg hadde en kjempeflott dag. Men så kom ho med det at ho merket noen dårlige energier i meg..Og jeg kunne ikke fatte hva det var..Og faren ved å analysere ting kan bli litt for mye ved disse situasjonene.

Ho sier selv at hun kan ikke noe for at hun tar inn litt for mye her og der. Men jeg synes ho overdriver.
Jeg synes det ikke er riktig, men jeg finner ikke en god nok forklaring på å forklare denne personen dette ubehaget. Fordi konfronterer jeg henne med det, så kan det snus og vendes til at jeg ikke godtar å ta et oppgjør med det jeg sliter med. Og at jeg fortrenger det.
Men jeg er ungdom på 22 år, jeg har rett på å ha det tungt noen ganger. Uansett om jeg har mensen, vondt i ryggen, eller bare sint fordi jeg greide å knuse ynglingskoppen min på kjøkkenet eller ødelagt sokken min i en spiker på gulvet. Jeg har verken barn, mann eller noe annet store dilemmaer i midt liv som opptar hverdagen min. Jeg har bare meg selv, studiene, omgang med venner og jobb.
GjenopprettetMedlem
Jeg har vært borti det samme. Det var et dillema helt til jeg tok personen for meg, og sa at jeg ikke ville ha mer innblanding i min "private sfære".

Det var lenge stille fra vedkomne... Ubehagelig stille faktisk, men så en dag løsnet det, og vi er den dag i dag perlevenner. Det viste seg at siden jeg hadde mange "egenskaper", så ville denne altså finte meg med sine. Noe som helt klart var feil.

Mitt råd er altså; Konfronter vedkomne med at dette er plagsomt, og at dette faktisk ødelegger din dag.

stå på :wub:
GjenopprettetMedlem
Helt enig! Du kan ikke la noen invadere deg på den måten! Det er useriøst av vedkommende,etisk forkastelig!
Enten (helst) må du konfrontere vedkommende,eller kutte kontakten. Hvis ikke vil du ødelegge helsa di ved å bekymre deg for hva vedkommende kan finne på å si! Sånn jeg ser det er det et overgrep.

Lykke til :wub: du må ta vare på deg selv!
GjenopprettetMedlem
det høres ut som at denne personen har fått seg en overdose med new age. Kanskje du kan foreslå at dere skal finne på noe helt annet sammen. Som å gå på kino og se en film som ikke handler om new age/ engler og demoner eller for eksempel gå en tur i skogen, UTEN at det er fordi man er på let etter energier...
GjenopprettetMedlem
Jeg har en kusine som driver med aurarensing. Hun er sånn at en kan sitte og snakke og plutselig sier hun svosj og så har hun renset auraen din! :w00t: Føles absolutt ikke godt,-føles som et overgrep. Heldigvis ser vi hverandre veldig sjelden :wub:
GjenopprettetMedlem
Tror vi har kommet inn på tema respekt igjen  :P
Familie eller ikke familie - respekt uansett.
Denne type "overgrep" & "innvadering" er mangel på respekt  ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Støtter alle svar her. Det er utidig innblanding.
Hvor mye hun tar inn har ingen betydning. Det er hva hun gir ut som er viktig.  :razz:
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

Støtter alle svar her. Det er utidig innblanding.
Hvor mye hun tar inn har ingen betydning. Det er hva hun gir ut som er viktig.  :razz:

Jepp, enig  :eusa_clap:

RITA
Anonymous
jeg leser og leser =) takker for svar.

Ja det er ikke riktig. I det å gå inn i et annet menneske uten å ha tillatelse til det er veldig respektløst.
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Hei

Det er en person som står meg nært, det har nærmest blitt en plage å besøke dem. Denne personen ser både energier og er veldig klartsynt.
Dette ubehager meg veldig fordi, skulle det være noe jeg sliter med eller tenker på.
Så merker ho det godt. Det blir slik at man blir scannet og gjennomskuet at det å ha et privatliv blir nærmest helt uvirkelig og jeg føler det som et innbrudd på mitt personlige liv. Og det er ubehagelig. For det er enkelte ting jeg ikke trenger å dele med denne personen.

En dag så var jeg i kjempegodt humør, sola skinte ute og jeg hadde en kjempeflott dag. Men så kom ho med det at ho merket noen dårlige energier i meg..Og jeg kunne ikke fatte hva det var..Og faren ved å analysere ting kan bli litt for mye ved disse situasjonene.

Ho sier selv at hun kan ikke noe for at hun tar inn litt for mye her og der. Men jeg synes ho overdriver.
Jeg synes det ikke er riktig, men jeg finner ikke en god nok forklaring på å forklare denne personen dette ubehaget. Fordi konfronterer jeg henne med det, så kan det snus og vendes til at jeg ikke godtar å ta et oppgjør med det jeg sliter med. Og at jeg fortrenger det.
Men jeg er ungdom på 22 år, jeg har rett på å ha det tungt noen ganger. Uansett om jeg har mensen, vondt i ryggen, eller bare sint fordi jeg greide å knuse ynglingskoppen min på kjøkkenet eller ødelagt sokken min i en spiker på gulvet. Jeg har verken barn, mann eller noe annet store dilemmaer i midt liv som opptar hverdagen min. Jeg har bare meg selv, studiene, omgang med venner og jobb.

Så lenge du ber ikke henne om å blande seg i dine problemer,bør hun ikke gjøre det.

På en annen side ,så har hun rett i sine bemerkninger om deg og dine slitt.
Så vidt jeg vet, så driver du med reiki healing,har du rett til å drive med det så lenge du blir sint av å knuse yndlingskoppen din.?
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Så vidt jeg vet, så driver du med reiki healing,har du rett til å drive med det så lenge du blir sint av å knuse yndlingskoppen din.?

Om hun har rett eller ikke, så lenge Sarah Elisabeth ikke har bedt denne personen om hjelp, har ikke denne noen rett i å gjøre sånt.

Og hva i all verden har det å bli sint og lei seg for at man er klønete og knuser yndlingskoppen sin med reiki å gjøre??  :o
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

"dimi":

Om hun har rett eller ikke, så lenge Sarah Elisabeth ikke har bedt denne personen om hjelp, har ikke denne noen rett i å gjøre sånt.

Og hva i all verden har det å bli sint og lei seg for at man er klønete og knuser yndlingskoppen sin med reiki å gjøre??  :o

Reiki healin er jobb med energier,så vidt jeg vet.

Jeg ville hold meg unna en sjaman som kune blitt sint på grunn av knuste kopp.
GjenopprettetMedlem
Hm, deg om det....

Sinne er også en følelse. At den får komme til uttrykk er viktig. Men klart, man skal ikke la det gå ut over andre.
Dette hadde vi en laaang tråd om her:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,3605.0
GjenopprettetMedlem
jeg kjenner en sånn person som blir sint på grunn av kopper. Og det er sant som du sier Dimi; sånne folk er slitsomme. De som blir stesset av sånne bittesmå detaljer i hverdagen, og som setter huset på hodet bare fordi livet går sin vante gang. Det er sånne folk som gjør at andre trenger healing! Nå mener jeg ikke at sarah elisabeth er en sånn person. Det var bare et apropos til det med kopp. Jeg kom til å tenke på en kopp jeg kjente en gang liksom...

::)
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

"dimi":

Enig med IL, man åpner ikke noens dagbok bare fordi dem driver med reiki.
Om noen mener noe annet.... Ligner mest av alt frykt og mangel på respekt for det man selv ikke har peiling på.
En kjent sak i menneskesinnet er frykt for det ukjente.

Ang. damen du forteller om,
lag deg en intensjon om å villede henne,
bestem deg for å sende ut helt feile energier til henne,
altså: gjør det til en lek og villed henne.

Om ikke det funker så gjør du alt annet enn å mate egoet hennes ved å bekrefte det hun sier,
le av henne,
spør om ikke det er seg selv hun beskriver,
snu det hele, spør hvorda hun har det
-og når hun svarer spør du om hun er sikker på det hun sier mens du later som du "ser gjennom henne".
Viktigst: le av henne

U can do it! :P
Anonymous
Hehe..det her med koppen er vel litt utenom det jeg ville frem til =)
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Hei

Det heter faktisk ET dilemma! Ikke en, hihihi :wub:
og så er det faktisk healere og ikke heailiere
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Hehe..det her med koppen er vel litt utenom det jeg ville frem til =)

Nettopp!
GjenopprettetMedlem
e... bare en tanke til: Er det ikke slik at de som kan se inn i sjelene til andre er de som har de reneste hjertene? Altså at dersom man har onde intensjoner, så er det ikke mulig å ta inn energier fra andre? Vær snill å korrigere meg om jeg tar feil, men betyr ikke dette at den personen som "leser" SE, trolig har bedre intensjoner enn henne? Og motsatt, at dersom SE ønsker å stenge av, så gjelder det å vinne edelhetskonkurransen, ved at hun tar som sin intensjon å være enda edlere enn den andre, og gjerne hjelpe den andre med sine energier og traumer??

??

på denne måten kan SE heve seg opp over nivået til den andre, og beg. å lese hennes tanker ved å være den edleste i situasjonen??
GjenopprettetMedlem
Du verden...

Hvor ble det av dette med respekt i dette?  :o

Hvis Sarah Elisabeth ønsker å stenge av og ikke motta sette fra sin slektning, har hun da all rett til det. Uten at det nødvendigvis har med konkurranse å gjøre.

Jeg har også opplevd noe liknende det hun beskriver. Det er ikke råd og veiledning...det er overkjøring. Og slettes ikke egnet til å gi en den gode følelsen som kan løfte en litt opp og videre på veien.
GjenopprettetMedlem
Det vi gjør nå er ,at vi sitter og dømmer denne damen ,har vi rett til det?

Vi har hørt sarah elisabet sin forklaring,la oss høre forklaringa til den andre parten! om vi skal være dommere!!!  :razz:
GjenopprettetMedlem
jammen jeg bare mente å spørre: Dersom damen ikke har respekt for "invasjonsobjektet". Er det da i det hele tatt mulig for henne å lese tankene?

at det er ubehagelig er en ting ja, men om det som jeg tror er rett, så vil et rent hjerte og gode intensjoner alltid være den største beskyttelse...

(jeg ønsker ikke å dømme hverken damen eller SE, men bare diskutere telepatiteori. Hva kan man gjøre for å beskytte seg, og hva er det som gjør at noen har evne til å ta inn disse energiene...)
Anonymous
Jeg er født inn i en helt annet system som balanserer det å være menneskelig og det å ha evner.
Jeg mener det å ha helt klart en balanse som menneske av natur, men naturlige reaksjonsmåter på forskjellige ting. Men bruker personlige ting som har
gått i lærdom og man har vokst opp med på en måte som viderutvikler seg selv hele tiden. Det er sånn en læretid er. Man må godta seg som menneske og at det er både godt og ondt for å gå videre. Men det er spørs hvordan man legger i det og behandler det i hverdagen.
Slik som naturen rundt oss, finnes det uvær og storm. Slik som i menneske.
GjenopprettetMedlem
Slik jeg oppfatter dette, så er det ingen som dømmer personen, men handlingen som blir presentert.
GjenopprettetMedlem
"sarah elisabeth":

Jeg er født inn i en helt annet system som balanserer det å være menneskelig og det å ha evner.
Jeg mener det å ha helt klart en balanse som menneske av natur, men naturlige reaksjonsmåter på forskjellige ting. Men bruker personlige ting som har
gått i lærdom og man har vokst opp med på en måte som viderutvikler seg selv hele tiden. Det er sånn en læretid er. Man må godta seg som menneske og at det er både godt og ondt for å gå videre. Men det er spørs hvordan man legger i det og behandler det i hverdagen.
Slik som naturen rundt oss, finnes det uvær og storm. Slik som i menneske.

jeg er en storm akkurat nå!!! det lyner i fra øynene mine og tordner i ørene og regner fra munnen.    :lol:

Snakk om å være lettsint!!!