Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Endelig er jeg klar for å vise frem tromma mi til hele verden. Den fikk jeg laget forrige helg med mine egne hender. Det gikk hardt ut over både det fysiske og det psykiske, men ble til sist et vidunderlig vakkert produkt av meg selv. Det var en smertefull prosess, men på den andre siden: Uendelig vakker og god, og akkurat det jeg trengte. Navlestrengen klippet jeg mens jeg satt lent inntil et tre ved en bekk, mens sola gløttet frem, havet lå blått rett nedenfor meg og snødekte tinder raget høyt over bygda.
http://www.hegelosoa.dinstudio.se/DS999 ... 400234.JPG[/img]
Anonymous
Grattis Hege Elisabeth :eusa_clap:
Tromma ser kjempe flott ut.... kommer garantert til og gi deg mange fine reiser..
Mvh
*Skapheksa*

Snappy [Bot]
Takk Skapheksa! Ja jeg kommer nok til å få fine reiser med den. Merker når jeg trommer litt at jeg bare har lyst til å hamre løs. Men så bor jeg i en sånn leilighet at jeg må ta hensyn til naboene

Anonymous
Jo takkkjenner til problemet..

bor og i en kjellerleilighet..men her er heldigvis bra isolert..
Har hadd mange flotte reiser.. meget givende og spennende...så gle deg.
Lykke til Hege Elise..
klem
*Skapheksa*
Snappy [Bot]
Takk Lotta! Skapheksa - he he! Det er ganske bra isolert her også, men jeg har folk både oppe og på begge sider så det høres nok om jeg setter i gang. Men jeg skal nok få tid og rom til reiser.
Anonymous
Har ikke selvlaget tromme... min er kjøpt på Mega........ men den gjør samme nytten..
det er mine reiser som teller for meg ..

Men selvsagt er det staS
Snappy [Bot]
"lotta":
Skulle ønske jeg hadde slik en og, men jeg har titusen tommeltotter, så det blir ikke noe selvlaget her
.Men kan lukke øyene å drømme at jeg har tromme, og dra langt bort... 
Titusen tommeltotter... Hi hi hi! Kom til å tenke på Maeve, familien ertet henne og ba henne ta med plaster. Selvsagt fikk hun bruk for dem! (Unnskyld Maeve, kunne ikke dy meg!)
"Skapheksa":
Har ikke selvlaget tromme... min er kjøpt på Mega........ men den gjør samme nytten..
det er mine reiser som teller for meg .. 
Men selvsagt er det staS
Jøss - på Mega?! Hvis den er riktig for deg så er det kjempeflott! Jeg tror at det viktige er at DU føler samhørighet med den, ikke hvor den kommer fra. Kos deg med tromma di!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege :icon_biggrin:
Så smuk din tromme er, så kraftfuld

må den bringe dig hen hvor du skal...
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Flott tromme!

GjenopprettetMedlem
Gratulere med flott tromme - den ser jo kraftfull og deilig ut!
Jeg har selv en tromme, bestilt fra statene. Den er veldig fin med et slags batikktrykk. Veldig artig det trykket for skinnet er kun krøllet sammen for så å ha blitt farget med fargestoff fra et tre. Og helt "av seg selv" har det kommet frem en stor hest, en ørnemann, et bjørnespor og noen rare skapninger i trykken.
Skal på 5 dagers trommelagekurs i Fyresdal i Telemark nå i sommer og gleder meg enormt til å lage en selv.
Og jeg vet at ALLE kan få til å lage en tromme
Kveldshilsen fra Lille Ulv
Snappy [Bot]
Takk Ulva. Og Lille Ulv - du har helt rett: Alle kan lage en egen tromme! Gled deg til kurset, skulle gjerne ha hatt 5 dager for opplevelsens skyld, men vi rakk det fint på 3. Så spesielt med det trykket da! Jeg har bestemt meg for å ikke dekorere tromma mi, synes den er flott som den er. Den er veldig levende og har forandret seg mye i farge allerede. Skal smøre den inn med olje så snart jeg får tak i det jeg skal ha.
Nutch/CVS [Bot]
Trommen ser virkelig kjempeflott ut. Undrer meg hvordan den lyder!
"Hege Elisabeth":
Den fikk jeg laget forrige helg med mine egne hender. Det gikk hardt ut over både det fysiske og det psykiske, men ble til sist et vidunderlig vakkert produkt av meg selv.
Jeg har gjort akkurat en lignende erfaring: Jeg var på buebyggekurs. Jeg har nå en vakker pilbue, vel. Men jeg har lært veldig mye om meg selv!
Hilsen
Gåååja
Snappy [Bot]
"Gåååja":
Trommen ser virkelig kjempeflott ut. Undrer meg hvordan den lyder!
"Hege Elisabeth":
Den fikk jeg laget forrige helg med mine egne hender. Det gikk hardt ut over både det fysiske og det psykiske, men ble til sist et vidunderlig vakkert produkt av meg selv.
Jeg har gjort akkurat en lignende erfaring: Jeg var på buebyggekurs. Jeg har nå en vakker pilbue, vel. Men jeg har lært veldig mye om meg selv!
Hilsen
Gåååja
Da vi prøvde trommene våre så hadde min en ganske lys lyd i forhold til de andres dype toner. Jeg og en til fikk lys lyd på tromma. Men jeg kan også høre at den har to forskjellige lyder, alt etter hvor jeg slår. Lyden blir nok annerledes når jeg får oljet den, og jeg kan regulere lyden og få den dypere ved å fukte skinnet litt.
Anonymous
Regna med at du måtte fortelle om mine titusen tommeltotta og mobbinga! Knis! Jo to kutt med kniven ble det! Men tromme ble det likevel på meg!!
Jeg har fått oljet inn trommen, og vi var på tromming onsdagen. Gjett om det var herlig! Jeg er så heldig at jeg bor i en vakker bygd, og kan gå hvor jeg vil for å tromme!
Om det blir et savn for deg vennen, så vet du jo hvor vi bor!

Snappy [Bot]
Takk Elvira! Og Maeve - jeg vet godt hvor du bor så når jeg har anledning en gang så skal jeg komme på tromming hos deg

GjenopprettetMedlem
Hei Hege Elisabeth!
Kunne du fortalt litt om den oljinga? Hva slags olje og hvordan? Fikk beskjed om at jeg skulle gjøre det på min da jeg kjøpte den, men vet ikke noe mer.
Gåååja Bueskytter:
Hvor var du på kurs. Jeg har en flott bue med tilbehør men ønsker selvfølgelig å lage min egen.
Folkens:
Bueskyting (den primitive) er å anbefale. Man kan utføre det som et slags rituale eller man kan bruke det mediatativt. Symbolskt sett representerer det å samle alle krefter om et punkt, fokusere, konsentrere, gå rett på sak, å bli et med og helt sikkert mye annet. Jeg begynte for et år siden og har mye glede av det.
Tror nok det bor en jeger i de fleste her inne!
God helg til alle!
Snappy [Bot]
Vi fikk beskjed om at vi kunne bruke en hvilken som helst uparfymert olje. Olivenolje, solsikkeolje, mandelolje - den oljen du selv liker. Du smører inn skinnet på fremsiden, baksiden og på strengene - hvis den har. Min er knyttet sammen til et solkors på baksiden med skinnremser, så alt av skinn skal smøres inn. Det skal virke i 2-3 timer, så skal man tørke av den overflødige oljen med en ren klut.
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for svaret !- kanskje jeg nå slipper å nesten alltid måtte dampe tromma

Takk også for alt du skriver her inne!
Lille Ulv
Anonymous
Hei Hege Elisabeth
Det var virkelig en flott tromme du har laget deg der, gratulerer med den

Jeg har kjøpt min tromme og regner med den er blitt oljet. Men jeg lurer på, bør jeg gjøre dette selv skal tro. Og hvor ofte i såfall.
Min har symboler på, og jeg aner ikke hva de betyr.
Snappy [Bot]
Ja, det glemte jeg å si, den skal oljes en gang i året.

Kanskje du finner symbolene i et symbol leksikon, Kolibri?!
Anonymous
Hei

Takk for rådet, skal se om jeg finner meg et leksikon. hmm kjøpte tromma for et år siden, og det er vel på tide å olje den.
Anonymous
Ingen tromme synes längre? Var tog den vägen?
Mvh,
Thomas
Anonymous
Kan være at siden ligger nede, da blir bildet borte! Den kommer nok opp igjen tenker jeg!

GjenopprettetMedlem
Til Kolibri
Hvis du legger inn et bilde/liten tegning av symbolene på tromma di kan det jo godt være at noen her inne vet hva det er for noe.
Lille Ulv
Snappy [Bot]
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! Hvor er bildet???? :whatthef: Vel, skal fikse det i morgen!